BergensAnd Skrevet 28. november 2006 #161 Skrevet 28. november 2006 Har gitt blod i flere år, men så i avisa i dag at i følge de nye reglene skal vi som bodde i Storbrittania i mer enn ett år i perioden 1980-1996 ikke få gi blod lenger. Det gjelder meg Får sikkert klar beskjed på neste tapping ...
Anna Litamor Skrevet 29. november 2006 #162 Skrevet 29. november 2006 Eg skulle ynkje eg kunne gje blod, men slik reglane er, så får eg ikkje lov.
Fergie Skrevet 29. november 2006 #163 Skrevet 29. november 2006 Ingen som vil ha mitt blod! Familiært hyper kolesterol!
pellegrino Skrevet 29. november 2006 #164 Skrevet 29. november 2006 Ja, gi blod alle som kan. Var blodgiver selv, helt til jeg ødela hele opplegget ved å bli piercet i utlandet. Dette ei stund siden, er det noen som vet om jeg kan begynne igjen nå?
Gjest gjesta Skrevet 29. november 2006 #165 Skrevet 29. november 2006 Meldte meg som blodgiver i høst, og idag var jeg til sånn samtale og blodprøve. Må innrømme at jeg gruet meg til den blodprøven, jeg liker ikke nåler.. Men det gikk fint! Det tok ganske lang tid fra jeg meldte meg og til jeg ble kalt inn, men det spiller jo ikke noen rolle. Regner med at alt er iorden med prøven, så da blir det tapping i mars Gruer meg selvfølgelig til tappinga også. Men jeg regner med det går like fint som blodprøven.
Saeria Skrevet 29. november 2006 #166 Skrevet 29. november 2006 Tappingen kommer til å gå helt fint den. Vips, så er en ferdig! Velkommen alle nye givere! :-D
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2006 #167 Skrevet 4. desember 2006 Veiet og funnet for lett til å gi blod. Men jeg går rundt med organdonasjonskortet på meg og det anbefaler jeg alle andre til også å gjøre.
Wayah Skrevet 4. desember 2006 #168 Skrevet 4. desember 2006 Gir blod jeg også ja , og har "lurt" helten til å begynne også. Jeg mener det bare skulle mangle hvis du er frisk nok og ikke har fullstendig sprøyteskrekk, slik noen jeg kjenner har det.
Helen Skrevet 4. desember 2006 #169 Skrevet 4. desember 2006 Jeg skal til intervju og ta blodpøver på onsdag for å sjekke om jeg kan gi blod. Men nå har jeg blitt skikkelig forkjølet så jeg lurer på om det gjør noenting eller om jeg må ringe for å utsette det?
Multi Skrevet 4. desember 2006 #171 Skrevet 4. desember 2006 Jeg har gitt plasma før, men fikk problemer. Hvordan er det å gi blod i forhold til å gi plasma? Noen som har prøvd begge deler og som kan opplyse meg litt?
Helen Skrevet 4. desember 2006 #172 Skrevet 4. desember 2006 Da må du nok utsette det. Ring du. ← Nå har jeg ringt. Jeg fikk beskjed om at jeg bare skulle komme, hvis det er virus (noe det sikkert er) har det ingen betydning. Så hvis jeg er frisk nok til å komme kunne jeg bare møte opp. Tipper jeg er litt bedre innen onsdag, selv om jeg er helt kake i dag
Sniglå Skrevet 4. desember 2006 #173 Skrevet 4. desember 2006 I dag er det min tur! Lurer på om jeg skal spandere på meg en Cola light i stedet for det kjedelige vannet jeg vanligvis tar for å virke så sunn Og så tror jeg det er min gang nummer fire, så da får jeg pakke!
Malama Skrevet 4. desember 2006 #174 Skrevet 4. desember 2006 Hehe, jeg gidder aldri leke sunn på blodtappedagen, da tar jeg definitvt en halvliter brus. Og tar med meg en kake om der er også jeg (nå i desember pleier der stå sånne pepperkaker? Og av og til kakao!) Trenger det, Fylle opp kroppen
Malama Skrevet 4. desember 2006 #176 Skrevet 4. desember 2006 Jeg fant kakao sist jeg var der vinterstid i alle fall, det var nam.
Chassi Skrevet 4. desember 2006 #177 Skrevet 4. desember 2006 Har vært blodgiver i nesten 15 år, og så lenge det er pust i denne kroppen og blod som pumper rundt skal jeg gi mine 450 ml hver 3.dje måned. Har prøvd å verve venninner men herregud så pinglete de er. "Ohh, sprøyter. Auuu! Vondt!!"
Malama Skrevet 4. desember 2006 #178 Skrevet 4. desember 2006 Nå er det forresten på tide at jeg får ny innkalling, men det får jeg vel ikke. Neste uke er det 3 måneder siden siste tapping, så etter jul får jeg vel spørre etter en ny time... (merkelig nok innkaller de nesten aldri meg uten at jeg maser nemlig...)
Arielle Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #179 Skrevet 4. desember 2006 Så flott at så mange registrerer seg som blodgivere! Jeg fikk brev om at det var stort behov for blodgivere akkurat nå, og at jeg måtte ta kontakt. Men nå er jeg gravid, så jeg kan ikke gi blod akkurat nå. Så flott at dere gjør det i stedet da
Crianza Skrevet 4. desember 2006 #180 Skrevet 4. desember 2006 Veldig bra oppfordring! Jeg gir blod 4 ganger i året. Føler meg bittelitt svimmel et par timer etterpå, men ikke mer enn at jeg er på jobb og står på som normalt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå