Seigdama Skrevet 29. mars 2007 #241 Skrevet 29. mars 2007 Haha da skulle du sagt fra før. Jeg kastet alle mine for noen måneder siden.
Gjest Leya Skrevet 29. mars 2007 #242 Skrevet 29. mars 2007 Da var første møtet over. Og tror du ikke jeg ikke ble klarert med en gang. JEg fikk akupunktur av en ureg. behandler i byen så jeg må få han til å fylle ut et skjema og sende dem før jeg er godkjent. Ikke noe farlig, men bare irriterende!
Kanutte Skrevet 29. mars 2007 #243 Skrevet 29. mars 2007 Hurra! De har endret litt på reglene så nå kan jeg i allefall prøve å bli blodgiver. Registrerte meg i helga og vet at de ringte på mandag (men da hadde jeg undervisning). Kanskje de vil ha blodet mitt? Det er forresten regelen om opphold i malariaområde som har hindret meg i å bli blodgiver tidligere (+ graviditeter og ammeperioder).
universa Skrevet 30. mars 2007 #244 Skrevet 30. mars 2007 ... kunne ikke gjøre noe annet..... har tenkt på det lenge.... Jeg har B, så kanskje de har lyst å ha blodet mitt
Mediocre Skrevet 30. mars 2007 #245 Skrevet 30. mars 2007 Nå har jeg meldt meg! Håper jeg kan gi, går på noe medisin og har tatt tatovering i utlandet, men de får finne ut av det de som kan slikt
Gjest Frk. Grønn Skrevet 30. mars 2007 #246 Skrevet 30. mars 2007 Jeg skal gi blod (for andre gang) etter påske
Gjest Skrevet 30. mars 2007 #247 Skrevet 30. mars 2007 Kan man gi blod om man går på p-piller. Tror jeg har lest den en gang, men det var for leeenge, lenge siden.
Gjest Frk. Grønn Skrevet 30. mars 2007 #248 Skrevet 30. mars 2007 Kan man gi blod om man går på p-piller. Tror jeg har lest den en gang, men det var for leeenge, lenge siden. ← Ja, det kan man På giblod.no finner du litt info
Gjest King James Skrevet 31. mars 2007 #249 Skrevet 31. mars 2007 (endret) om man har hat blodforgiftning kan man gi blod da ? Endret 31. mars 2007 av King James
Gjest Sativa Skrevet 1. april 2007 #251 Skrevet 1. april 2007 Jeg skulle gjerne gitt blod, men kan ikke pga medisiner. Jeg blir lei meg av blodgivermaset, fordi jeg vet inderlig godt hvor viktig det er, og jeg føler meg som en frekkas og unnasluntrer som ikke gir selv.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #252 Skrevet 2. april 2007 Kan man ikke, så kan man ikke. Det er vel ikke noe å gå rundt å være lei seg for? Jeg synes forøvrig det ikke er så mye "blodgivermas", skulle vært mye mer sånt slags mas. Skulle gi for første gang idag jeg, men så ombestemte de seg. Jeg fjernet noen føflekker for en måned siden, og fordi resultatene ikke er kommet enda ville de vente og se at alt er iorden.
Gjest Gjest_vihi_* Skrevet 2. april 2007 #253 Skrevet 2. april 2007 Jeg syns heller ikke det er så mye mas.. Men overrasket over hvor få som "gidder" hvis du spør. Det angår liksom ikke dem.. Dårlig holdning! Jeg skal gi for andre gang etter påske. Har O+, så kan gi til alle. Positivt for alle andre enn meg, vil jeg tro.. he he. Ettersom jeg ikke kan motta fra noen andre enn med samme type.. MEN, jeg har ikke tenkt til å havne i uføre med det første..
Gjest Vampyra Skrevet 2. april 2007 #254 Skrevet 2. april 2007 Jeg skal gi i morgen! For første gang på lenge har jeg høy nok Hb og jernlager.
Sympatia Skrevet 2. april 2007 #255 Skrevet 2. april 2007 Jeg så på giblod.no, og steik asså...ikke går jeg på p-piller og ikke røyker, jeg lever litt sunt og slik, man allikavel kan jeg ikke bli blodgiver pga mine piercinger, og sikkert pga min høye blodproppfare. Jeg som gjerne skulle...
Gjest Meep Skrevet 2. april 2007 #256 Skrevet 2. april 2007 Nå har jeg meldt meg som blodgiver. Kjenner at jeg allerede har vondt i magen, er livredd for sprøyter. Men kanskje dette kan hjelpe meg å komme over skrekken.
gard Skrevet 3. april 2007 #257 Skrevet 3. april 2007 Hei Jeg er i den situasjon at jeg ønsker å være blodgiver men jeg får ikke lov Jeg var blodgiver for mange år siden men så traff jeg min kone og hun er fra Sør-Afrika. På grunn av dette er jeg blitt utestengt fra å gi blod. Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvorfor reglene er så strenge...min kone var også blodgiver forresten i Sør-Afrika så det virker litt merkelig at vi ikke skal få lov til å gi blod her.
Malama Skrevet 3. april 2007 #258 Skrevet 3. april 2007 Den som ikke kan skal ikke føle seg som en unnasluntrer, kan man ikke, så kan man ikke. Min far har vært blodgiver i "alle år" (siden han begynte med det da han var i millitæret elle rnoe sånn) men får ikke lov lenger. Ikke pga noe endreti i hans livssituasjon, men rett og slett at blodet hans slår ut på en prøve de tar på sykehuset. Da må de sende det for ettersjekk på et annet sykehus, for det slår ut negativt på den testen på det andre sykehuset hver gang. Men fordi dette blir for kostbart, så kan de ikke drive og dobbeltsjekke det hver gang, så da får han ikke lov mer... Noen kan ikke pga medisiner, noen pga partner, noen pga andre ting. Da kan man ikke da. Skal ikke ha dårlig samvittighet for det (skjønner dog frustrasjonen til noen, som gard) slik er det bare. Men for oss som KAN, så er det dessverre mange som ikke gidder, vil, orker.. det gjelder ikke dem,noen andre kan gjøre det... Derfor synes ikke jeg det kan bli for mye mas, vi er ialle fall ikke i nærheten av å nærme oss grensa for "for mye" enda. Det handler om liv. Liv som avhenger av blod, og blod kan ikke lages. Så vi trenger blodgivere. Det er vel på tide å purre på dem igjen for min del, om jeg ikke har fått en time innen jeg kommer tilbake fra påskeferie får jeg sende dem en mail igjen.
Gjest Elfrida Skrevet 3. april 2007 #259 Skrevet 3. april 2007 (endret) / Endret 3. januar 2008 av Elfrida
Gjest Vampyra Skrevet 3. april 2007 #260 Skrevet 3. april 2007 Jeg og min samboer skal gi i dag Jeg er enig i at det er forferdelig strengt, så lenge alt blod testes godt så burde det vel gå fint? At man hadde sex med en for 4 år siden som er i faresonen burde vel ikke være et problem? prøver kan vel vise om personen er frisk eller ikke?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå