Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ammer fortsatt, så jeg må vente med å gi igjen til jeg har sluttet med det. De skulle ringe meg når vesla var rundt 9 måneder sa de da jeg meldte i fra at jeg var gravid og ikke kunne gi på en stund. Sluttet jeg å amme før så kunne jeg gjerne kontakte dem.

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en fantastisk tråd! Tusen takk for et velplassert rævspark Arielle!!

Har tenkt på å bli blodgiver i årevis, men det har på mystisk vis alltid blitt utsatt.

Men nå har jeg registrert meg på www.giblod.no. Det tok ca 2 sek. ;)

Har temmelig advanced sprøyteskrekk, så er nok det som har holdt meg tilbake, men har ikke hørt om noen som har dødd på tappebenken til nå så satser på at dette skal gå bra!

Hva med å holde litt oversikt over hvor mange som har meldt seg som blodgiver etter at denne tråden ble startet?

Til nå har

Ciara

Gjest1

Gjest

Frøken Labb

Momo og mannen hennes

Iselilja

Xania

StoreSky

Pysekatten og samboer

StineMa

Mannen til Rainbow Brite

m@msen

May Helen

Gjesta

Gjest_fjellfiol_*

Røverdattera

~coco~

meldt seg etter hva jeg kunne registerer (hyl ut hvis noen er glemt/ikke har meldt seg). Tok også med de som har meldt seg men som ikke kan gi. Det viktigste er jo at folk gjør hva de kan! :blomst:

19 stk!!! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Gratulerer som kommende blodgiver! Det er det mange som setter pris på!

Artig at du holder tellinga på hvem som har meldt seg! :tommel:

Skrevet

Så fint du har meldt deg som blodgiver Coco - og ikke minst - så fint denne tråden stadig syttes oppover!!

Skrevet

Jeg har meldt meg, men ikke hørt noe enda. Meldte meg faktisk da jeg skrev i denne tråden sist.

Brude kanskje ringe å høre?

Gjest Frk. Grønn
Skrevet

Har du ikke hørt noe innen 3 måneder kan det være lurt å ringe de og minne på at du gjerne vil gi blod :)

  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg får ikke lov til å gi blod, jeg. :(

Skrevet

jeg har blodtype AB som er den sjeldneste blodtypen og jeg har jevnlig gitt blod , men har flyttet og meldt meg opp på et annet sykehus.

Har ikke hørt noe derfra enda men går ut i fra at de har litt mer å gjøre så venter tålmodig.

Det jeg tenker mest på med å gi blod er at du en gang kan trenge det selv ( og det er litt kjedelig å komme i en ulykke også har de ikke nok blod til deg) og ikke minst familien din kan trenge det..

GI BLOD

Skrevet

jeg skulle gjerne ha gitt blod, men oppfyller desverre flere av krava for å ikke kunne gi.

men hvorfor kan man ikke gi blod når man har piercing i slimhinner? hvis man aldri har hatt noen problemer eller noe.

Skrevet (endret)

Jeg ga blod for første gang på tirsdag. Det var egentlig ganske greit. Og personalet som jobber i blodbanken i Oslo er vennligheten selv. Det er det stedet med best service jeg noensine har vært. Du føler deg virkelig velkommen der.

Jeg har også sjelden blodtype. B reshus negativ.

Endret av May Helen
Gjest Gjest
Skrevet
jeg skulle gjerne ha gitt blod, men oppfyller desverre flere av krava for å ikke kunne gi.

men hvorfor kan man ikke gi blod når man har piercing i slimhinner? hvis man aldri har hatt noen problemer eller noe.

Om jeg husker rett så er det pga fare for "stille" infeksjoner. For å ta et ekstremt eksempel: HIV smitter lettere til de med piercing i slimhinner pga at det øker faren for ørsmå rifter, men det tar 3-12 måneder fra smitte til det kan påvises sikkert. Men personen er smittefarlig før det slår ut på testen, om enn i mye mindre grad enn når HIV har kommet lengre.

Skrevet

Jeg medlte meg gjennom jobben for en stund siden, men har ikke fått noen innkallelse til pröver enda.

Gruer meg litt, men det er jo for en god sak! :tommelsmil:

Gjest StoreSky
Skrevet

Sr jeg er listet opp som blodgiver, men er ikke det enda altså! Fikk ny kjæreste i begynnelsen av desember så må vente til vi har vært kjærester i 6 mnd..*sukk*

For øvrig fikk jeg kjapp telefon/mail fra de om at jeg skulle avtale tid for prøvetaking.

Mulig jeg ringer de og forklarer situasjonen.

Skrevet

Jeg skal imorgen og ta de første prøvene. Det er vel det man gjør første gangen?

Gjest Frk. Grønn
Skrevet
Jeg skal imorgen og ta de første prøvene. Det er vel det man gjør første gangen?

Ja, det stemmer.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg gir blod! Og oppfordrer samtidig alle andre til å gjøre. Det kreves så lite av deg, men betyr veldig mye for den som mottar blodet ditt. Gi blod!

Skrevet

Snart på tide med en ny time nå.

Det er 3 måneder siden siste tapping i romjula. Har ikke kommet ny time enda, men jeg gidder ikke mase på dem lenger. Den kommer nok i løpet av et par-tre uker, de pleier kalle meg inn nærmere hver 4. måned. Når det er det de vil, så skal ikke jeg mase (men har jeg ikke hørt fra dem over påske purrer jeg altså)

Flott med alle som gir blod. De som ikke kan, de kan ikke, men de som kan burde vurdere det :)

Skrevet
jeg har blodtype AB som er den sjeldneste blodtypen og jeg har jevnlig gitt blod , men har flyttet og meldt meg opp på et annet sykehus.

Har ikke hørt noe derfra enda men går ut i fra at de har litt mer å gjøre så venter tålmodig.

Det jeg tenker mest på med å gi blod er at du en gang kan trenge det selv ( og det er litt kjedelig å komme i en ulykke også har de ikke nok blod til deg) og ikke minst familien din kan trenge det..

GI BLOD

Jeg har også blodtype AB (minus i tillegg :) ) og har gitt blod i cirka 20 år.

Skrevet

Jeg er nå ute av gamet som blodgiver på grunn av helsa. Det suger. Jeg hadde planer om å få meg noen nye vinglass. *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...