Grooo Skrevet 10. januar 2007 #221 Skrevet 10. januar 2007 Jeg ammer fortsatt, så jeg må vente med å gi igjen til jeg har sluttet med det. De skulle ringe meg når vesla var rundt 9 måneder sa de da jeg meldte i fra at jeg var gravid og ikke kunne gi på en stund. Sluttet jeg å amme før så kunne jeg gjerne kontakte dem.
~Coco~ Skrevet 5. februar 2007 #222 Skrevet 5. februar 2007 For en fantastisk tråd! Tusen takk for et velplassert rævspark Arielle!! Har tenkt på å bli blodgiver i årevis, men det har på mystisk vis alltid blitt utsatt. Men nå har jeg registrert meg på www.giblod.no. Det tok ca 2 sek. Har temmelig advanced sprøyteskrekk, så er nok det som har holdt meg tilbake, men har ikke hørt om noen som har dødd på tappebenken til nå så satser på at dette skal gå bra! Hva med å holde litt oversikt over hvor mange som har meldt seg som blodgiver etter at denne tråden ble startet? Til nå har Ciara Gjest1 Gjest Frøken Labb Momo og mannen hennes Iselilja Xania StoreSky Pysekatten og samboer StineMa Mannen til Rainbow Brite m@msen May Helen Gjesta Gjest_fjellfiol_* Røverdattera ~coco~ meldt seg etter hva jeg kunne registerer (hyl ut hvis noen er glemt/ikke har meldt seg). Tok også med de som har meldt seg men som ikke kan gi. Det viktigste er jo at folk gjør hva de kan! 19 stk!!!
Gjest Frk. Grønn Skrevet 5. februar 2007 #223 Skrevet 5. februar 2007 Gratulerer som kommende blodgiver! Det er det mange som setter pris på! Artig at du holder tellinga på hvem som har meldt seg!
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #224 Skrevet 5. februar 2007 Så fint du har meldt deg som blodgiver Coco - og ikke minst - så fint denne tråden stadig syttes oppover!!
Gjest Leya Skrevet 7. februar 2007 #226 Skrevet 7. februar 2007 Jeg har meldt meg, men ikke hørt noe enda. Meldte meg faktisk da jeg skrev i denne tråden sist. Brude kanskje ringe å høre?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 7. februar 2007 #227 Skrevet 7. februar 2007 Har du ikke hørt noe innen 3 måneder kan det være lurt å ringe de og minne på at du gjerne vil gi blod
thessa Skrevet 21. mars 2007 #229 Skrevet 21. mars 2007 jeg har blodtype AB som er den sjeldneste blodtypen og jeg har jevnlig gitt blod , men har flyttet og meldt meg opp på et annet sykehus. Har ikke hørt noe derfra enda men går ut i fra at de har litt mer å gjøre så venter tålmodig. Det jeg tenker mest på med å gi blod er at du en gang kan trenge det selv ( og det er litt kjedelig å komme i en ulykke også har de ikke nok blod til deg) og ikke minst familien din kan trenge det.. GI BLOD
ofelia Skrevet 21. mars 2007 #230 Skrevet 21. mars 2007 jeg skulle gjerne ha gitt blod, men oppfyller desverre flere av krava for å ikke kunne gi. men hvorfor kan man ikke gi blod når man har piercing i slimhinner? hvis man aldri har hatt noen problemer eller noe.
Eve Luna Skrevet 22. mars 2007 #231 Skrevet 22. mars 2007 (endret) Jeg ga blod for første gang på tirsdag. Det var egentlig ganske greit. Og personalet som jobber i blodbanken i Oslo er vennligheten selv. Det er det stedet med best service jeg noensine har vært. Du føler deg virkelig velkommen der. Jeg har også sjelden blodtype. B reshus negativ. Endret 22. mars 2007 av May Helen
Gjest Gjest Skrevet 22. mars 2007 #232 Skrevet 22. mars 2007 jeg skulle gjerne ha gitt blod, men oppfyller desverre flere av krava for å ikke kunne gi. men hvorfor kan man ikke gi blod når man har piercing i slimhinner? hvis man aldri har hatt noen problemer eller noe. ← Om jeg husker rett så er det pga fare for "stille" infeksjoner. For å ta et ekstremt eksempel: HIV smitter lettere til de med piercing i slimhinner pga at det øker faren for ørsmå rifter, men det tar 3-12 måneder fra smitte til det kan påvises sikkert. Men personen er smittefarlig før det slår ut på testen, om enn i mye mindre grad enn når HIV har kommet lengre.
Amadea Skrevet 22. mars 2007 #233 Skrevet 22. mars 2007 Jeg medlte meg gjennom jobben for en stund siden, men har ikke fått noen innkallelse til pröver enda. Gruer meg litt, men det er jo for en god sak!
Gjest StoreSky Skrevet 22. mars 2007 #234 Skrevet 22. mars 2007 Sr jeg er listet opp som blodgiver, men er ikke det enda altså! Fikk ny kjæreste i begynnelsen av desember så må vente til vi har vært kjærester i 6 mnd..*sukk* For øvrig fikk jeg kjapp telefon/mail fra de om at jeg skulle avtale tid for prøvetaking. Mulig jeg ringer de og forklarer situasjonen.
Gjest Leya Skrevet 28. mars 2007 #235 Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal imorgen og ta de første prøvene. Det er vel det man gjør første gangen?
Gjest Frk. Grønn Skrevet 28. mars 2007 #236 Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal imorgen og ta de første prøvene. Det er vel det man gjør første gangen? ← Ja, det stemmer. Lykke til!
Grønt blad Skrevet 29. mars 2007 #237 Skrevet 29. mars 2007 Jeg gir blod! Og oppfordrer samtidig alle andre til å gjøre. Det kreves så lite av deg, men betyr veldig mye for den som mottar blodet ditt. Gi blod!
Malama Skrevet 29. mars 2007 #238 Skrevet 29. mars 2007 Snart på tide med en ny time nå. Det er 3 måneder siden siste tapping i romjula. Har ikke kommet ny time enda, men jeg gidder ikke mase på dem lenger. Den kommer nok i løpet av et par-tre uker, de pleier kalle meg inn nærmere hver 4. måned. Når det er det de vil, så skal ikke jeg mase (men har jeg ikke hørt fra dem over påske purrer jeg altså) Flott med alle som gir blod. De som ikke kan, de kan ikke, men de som kan burde vurdere det
Seigdama Skrevet 29. mars 2007 #239 Skrevet 29. mars 2007 jeg har blodtype AB som er den sjeldneste blodtypen og jeg har jevnlig gitt blod , men har flyttet og meldt meg opp på et annet sykehus. Har ikke hørt noe derfra enda men går ut i fra at de har litt mer å gjøre så venter tålmodig. Det jeg tenker mest på med å gi blod er at du en gang kan trenge det selv ( og det er litt kjedelig å komme i en ulykke også har de ikke nok blod til deg) og ikke minst familien din kan trenge det.. GI BLOD ← Jeg har også blodtype AB (minus i tillegg ) og har gitt blod i cirka 20 år.
Orestes Skrevet 29. mars 2007 #240 Skrevet 29. mars 2007 Jeg er nå ute av gamet som blodgiver på grunn av helsa. Det suger. Jeg hadde planer om å få meg noen nye vinglass. *sukk*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå