LilleMy_09 Skrevet 29. september #101 Skrevet 29. september Ryddet for brukerangrep, Brukerdebatt, avsporing samt innlegg knyttet til dette Lillemy_09;mod
AnonymBruker Skrevet 29. september #102 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 13.23): Dette sa kjæresten min til meg da vi ble sammen: "Vi skal ikke ha tilgang til hverandres mobiltelefoner eller pc'er. Det er privat. Hvis man ikke klarer å stole på den man er sammen med, så er det ikke noe poeng å være sammen i det hele tatt. Men hvis du lurer på noe, så snakk heller med meg. Du kan spørre om å se ting, og jeg kan vise deg ting. Men vi skal ikke ha tilgang til hverandres private telefoner eller pc'er." Det er sinnsykt å drive å ha tilgang til alt alltid. Med det så sa han at han velger å stole på meg, og jeg må velge å stole på han. Det går jo begge veier. Anonymkode: 8aea0...f07 Rart hvor forskjellig det går an å tolke noe sånt. Det der hadde jeg tatt som at han ikke stolte på meg i det hele tatt! Jeg og mannen kan hverandres passord, fordi vi stoler på at den andre ikke snoker. Å gi bort passordet til partneren på eget initiativ ser jeg på som kanskje den største tillitserklæringen som finnes. Der inne har man jo ALT. Men det må selvsagt skje naturlig, ikke fordi noen krever det. Jeg har hatt "fri tilgang" til alle mine kjærester sine telefoner, men har selvsagt ikke brutt tilliten ved å gå innpå noe bak ryggen deres. Det gjør uansett at man ikke føler på noe behov for å snoke heller. Anonymkode: d2b9c...aed 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #103 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 12.53): Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007 Jeg hadde sagt at det kan han drite langveis i 😅 Anonymkode: 12c7e...88b 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. september #104 Skrevet 29. september Har ikke folk biometri på tlf sine anno 2026? Anonymkode: 18858...7d5
AnonymBruker Skrevet 29. september #105 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Har ikke folk biometri på tlf sine anno 2026? Anonymkode: 18858...7d5 Tydeligvis ikke. De skrur av det, fordi det er så viktig at kjæresten MÅ ha tilgang fordi "de stoler så mye på hverandre". Anonymkode: 8aea0...f07 5
AnonymBruker Skrevet 29. september #106 Skrevet 29. september Enig i at telefonen er privat. Men går sammen med en i 11 år som alltid tok med telefonen, lå alltid med siden ned og på lydløs når vi var sammen. Jeg ga han telefonen min om jeg søkte på noe og han skulle lese og jeg gikk på do etc mens han satt med min. Har ingenting og skjule.. men han var utro. Chatting, bilder osv fordi jeg fikk så dårlig magefølelse at jeg snek en gang. Da vi private å reparere ville jeg ha tilgang men fikk aldri det.. jobbing osv unnskyldte han det med… så var han utro igjen. Så jeg vet ikke…. Når man føler noe ikke stemmer så er det ofte det… Anonymkode: 8777d...9ab 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #107 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Enig i at telefonen er privat. Men går sammen med en i 11 år som alltid tok med telefonen, lå alltid med siden ned og på lydløs når vi var sammen. Jeg ga han telefonen min om jeg søkte på noe og han skulle lese og jeg gikk på do etc mens han satt med min. Har ingenting og skjule.. men han var utro. Chatting, bilder osv fordi jeg fikk så dårlig magefølelse at jeg snek en gang. Da vi private å reparere ville jeg ha tilgang men fikk aldri det.. jobbing osv unnskyldte han det med… så var han utro igjen. Så jeg vet ikke…. Når man føler noe ikke stemmer så er det ofte det… Anonymkode: 8777d...9ab Han hadde vært utro selv om du hadde full tilgang til mobilen. Det er bare de som er ekstremt dumme som ikke klarer å skjule utroskap på mobilen. Anonymkode: f0e5a...1b6 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #108 Skrevet 29. september Uaktuelt. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men for å verne om privatlivet til de rundt meg - som sender meg meldinger og greier ment kun for meg. Anonymkode: cb964...f78 1 1
Irja Skrevet 29. september #109 Skrevet 29. september Tlf min er privat. Regner med at han kan koden min, men kan ikke tenke meg at han har noen intr av å titte på den. Jeg kan koden hans, men snoker ikke på den. Helt uinteressant. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #110 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Uaktuelt. Ikke fordi jeg har noe å skjule, men for å verne om privatlivet til de rundt meg - som sender meg meldinger og greier ment kun for meg. Anonymkode: cb964...f78 Nettopp.. Samboeren min har ingenting med hva mine venner skriver til meg for eksempel. De skal ikke måtte føle på at informasjonen er «allemannseie». Nei vettduhva🤯 Anonymkode: 12c7e...88b 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #111 Skrevet 29. september Vi har selvfølgelig hverandres koder i tilfelle det skulle skje noe. Det er ikke som om vi er inne på hverandres mobiler og leser meldinger heller. Jeg var helt ekstremt glad for at jeg hadde min manns passord og koder da han var i ulykke og var i koma.. Anonymkode: 2ea2d...e61 1
Perfume Skrevet 29. september #112 Skrevet 29. september Hos oss er ikke mobilene private, vi har hverandres koder ( vi har samme kode) og kan bruke hverandres til ting vi trenger dersom hvis. Ingenting vi skjuler for hverandre. Vi deler også alle bilder via Google photo. Eneste som er kjipt med det, er at man må passe på om man tar bilde av bursdags gave eller julegave osv. Syns det er super rart å ha "private" ting når man er gift. Har ikke noe privat egentlig! Bryr meg ikke om mannen bruker mine ting, være seg pc eller mobil eller annet. 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 29. september #113 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi har selvfølgelig hverandres koder i tilfelle det skulle skje noe. Det er ikke som om vi er inne på hverandres mobiler og leser meldinger heller. Jeg var helt ekstremt glad for at jeg hadde min manns passord og koder da han var i ulykke og var i koma.. Anonymkode: 2ea2d...e61 Ja, for å legge til dette til mitt svar over: Jeg har lagt en lapp med koder og slikt og fortalt min mor og nærmeste pårørende hvor de finner, i tilfelle ulykke/død (jeg er terminalt syk, så). Har også et festet notat med relevant helseinfo og instruksjoner i tilfelle. Det anbefales! Enten det eller ha som låseskjerm eller widget eller noe slikt, særlig for de som er ekstra sårbare/i situasjoner der det kan bli nødvendig. Anonymkode: cb964...f78
AnonymBruker Skrevet 29. september #114 Skrevet 29. september Perfume skrev (6 minutter siden): Hos oss er ikke mobilene private, vi har hverandres koder ( vi har samme kode) og kan bruke hverandres til ting vi trenger dersom hvis. Ingenting vi skjuler for hverandre. Vi deler også alle bilder via Google photo. Eneste som er kjipt med det, er at man må passe på om man tar bilde av bursdags gave eller julegave osv. Syns det er super rart å ha "private" ting når man er gift. Har ikke noe privat egentlig! Bryr meg ikke om mannen bruker mine ting, være seg pc eller mobil eller annet. 🤷♀️ Må alle være gift? Jeg og min kjæreste kan aldri gifte oss eller eie eiendom sammen. Men vi er like mye partnere fordet om vi aldri gjør de tingene. Men vi er ikke så eiesyke at vi må ha tilgang på alt heller. Anonymkode: 8aea0...f07
Perfume Skrevet 29. september #115 Skrevet 29. september (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Må alle være gift? Jeg og min kjæreste kan aldri gifte oss eller eie eiendom sammen. Men vi er like mye partnere fordet om vi aldri gjør de tingene. Men vi er ikke så eiesyke at vi må ha tilgang på alt heller. Anonymkode: 8aea0...f07 Nei jeg snakket bare om meg selv, jeg kan ikke snakke for alle andre. ( at vi syns det er rart å ha ting privat når vi er gift) Ikke er vi eiesyke heller.. Det ble bare sånn! Null stress der.. Endret 29. september av Perfume
AnonymBruker Skrevet 30. september #116 Skrevet 30. september Perfume skrev (7 timer siden): Nei jeg snakket bare om meg selv, jeg kan ikke snakke for alle andre. ( at vi syns det er rart å ha ting privat når vi er gift) Ikke er vi eiesyke heller.. Det ble bare sånn! Null stress der.. De fleste er et eget individ selv om de har partner. Anonymkode: f0e5a...1b6 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #117 Skrevet 30. september sicario skrev (17 timer siden): Nei. Jeg aner ikke koden til kona sin mobil og hun vet ikke min, så vidt jeg vet. Om hun plutselig må skulle følt behov for å koden til min mobil, så hadde jeg tolket det som mangel på grunnleggende tillit. Jeg kunne ikke vært i et forhold der partner hadde et «behov» for å ha tilgang til min telefon. Da mangler man den grunnleggende tilliten som må være i et forhold. Motsatt, dersom du har grunnleggende tillit til henne, så stoler du på at hun ikke misbruker at hun kan koden. Med andre ord, hvorfor er du i lag med henne, siden du ikke stoler på henne? Dere (mange) sier at det er ingen hensikt å være i lag med noen om man ikke har tillit til hverandre. Så argumenterer man 4 minutter etter for at man ikke har tillit til at partner ikke vil misbruke at hen har koden til mobilen....noe stemmer med andre ord ikke med argumentasjonen her. Anonymkode: 77128...62d
AnonymBruker Skrevet 30. september #118 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Motsatt, dersom du har grunnleggende tillit til henne, så stoler du på at hun ikke misbruker at hun kan koden. Med andre ord, hvorfor er du i lag med henne, siden du ikke stoler på henne? Dere (mange) sier at det er ingen hensikt å være i lag med noen om man ikke har tillit til hverandre. Så argumenterer man 4 minutter etter for at man ikke har tillit til at partner ikke vil misbruke at hen har koden til mobilen....noe stemmer med andre ord ikke med argumentasjonen her. Anonymkode: 77128...62d Hvorfor er noen sammen med noen de stoler så lite på at de må ha tilgang til mobilen deres? Anonymkode: f0e5a...1b6 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #119 Skrevet 30. september Jeg veg at min samboer ikke hadde kommet til å snoket, så han kunne fått koden til mobilen min. Det som er privat for min del, er meldinger jeg har fått fra venner og familie, der de kanskje har fortalt om ting fra sitt liv som ikke alle trenger å vite. Anonymkode: cb9fd...100
AnonymBruker Skrevet 30. september #120 Skrevet 30. september Jeg vet mannen min sin kode, kun fordi jeg må ringe etter min egen , når jeg har rotet bort min for 100 gang. Hsr aldri falt meg inn å snoke på hans telefob, selv med tilgang. Vær mot andre som du ønsker andre er mot deg, heter det. Og jeg foretrekker gjensidig respekt. Min mann har fått min kode, men evner ikke å huske den Anonymkode: 3b201...d51 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå