AnonymBruker Skrevet i går, 10:53 #1 Skrevet i går, 10:53 Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007
AnonymBruker Skrevet i går, 10:55 #2 Skrevet i går, 10:55 Jeg hadde bare avslått og sagt det er privat. Det gjelder uansett lengde på forholdet. Andrebser annerledes på det. Anonymkode: d9f49...d2d 10 4
AnonymBruker Skrevet i går, 10:57 #3 Skrevet i går, 10:57 Her har vi altid vist hverandres koder, helt uten at jeg har tenkt så mye over det egentlig. har vel fått den en gang når jeg måtte inn på telefonen hans. Om det plutselig har blitt et tema, så er han kanskje redd for at du skjuler noe, og at han vil Snoke? Anonymkode: 09496...a14 4 1
Lumine Skrevet i går, 10:59 #4 Skrevet i går, 10:59 En mobiltelefon er like privat som ei dagbok. Det er ikke bare ditt personvern som er viktig, men også dine venner og familie sitt som du chatter og melder med. Du kan også ha opplysninger i forbindelse med jobben din på mobilen, og de skal heller ikke deles. Jeg hadde sagt blankt nei. Jeg hadde tenkt at han hadde et usunt kontrollbehov. Min mobil er åpen. Men jeg har vært gift lenge. Og jeg har ikke jobb og jeg har ingen intime chatter med venner og familie. Og min mann kunne brydd seg mindre om innholdet i den. Og jeg i hans. Han har aldri forlangt åpen mobil. Det er en gest. Ikke la en kjæreste mase seg til tilgang. 6 5
AnonymBruker Skrevet i går, 11:00 #5 Skrevet i går, 11:00 Jeg hadde sett rart på vedkommende og sagt "fordi du ikke har noe på min mobil å gjøre." Hvis det ble et vedvarende tema, hadde jeg revurdert forholdet. Sjalusi, kontrollfrikeri og pinlig usikkerhet kan folk drive med hos noen andre. Anonymkode: 48a2d...c82 4 1 5
Hensatt Skrevet i går, 11:04 #6 Skrevet i går, 11:04 Skjønner ikke helt hva man skal inne på andre sin telefon å gjøre. Det handler jo ikke om å holde noe skjult, men private samtaler man har hatt i fortrolighet med venner og familie som man ikke vil skal deles med andre. Om man ikke klarer å stole såpass på hverandre og går rundt og er mistenksom på den andre er ikke forholdet liv laga. 4 4
AnonymBruker Skrevet i går, 11:08 #7 Skrevet i går, 11:08 Slike koder trenger ikke å være hemmelig mellom partnere, men jeg mener at dersom du ikke har tillit til din partner og føler at du må ha tilgang til å kontrollere hva partner har på sin telefon, da er det noe galt et sted. I et godt fungerende samlivsforhold, har ingen av partene behov for, eller interesse av å overvåke hverandre. Jeg tror slik mistenksomhet, mistillit og overvåking bare ødelegger forholdet i det lange løp. Selv har jeg vært gift med samme partner i snart 30 år, og ingen av oss har noe behov for tilgang til hverandres digitale enheter. Det er mulig vi kan finne ut, eller gjette oss frem til hvilke koder partner har på PC, telefon og nettbrett, men vi har ikke noe ønske eller behov for å bruke disse enhetene. Anonymkode: 640ab...6b1 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:09 #8 Skrevet i går, 11:09 Hadde syntes det var rart, men mannen og jeg kan koden til hverandre. Har vi alltid kunnet. Anonymkode: 94dfb...3e4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 11:16 #9 Skrevet i går, 11:16 Hva er det folk driver på med på mobilen sin? eks mann, barn og stort sett alle jeg er mye rundt vet koden min tror jeg, hender jo min lå nærmest🤷♀️Ingen leser da vel private mld og notater eller kikker på bilder de ikke er bedt om å se på på andres mobil? Det hadde jeg blitt sur for, men er heldigvis såpass søkt i min omgangskrets at det er noe jeg ville tatt dersom situasjonen oppstår...skulle tro folk hadde mobilen full av hemmelige forsvarsdokumenter så paranoide alle er om det der 🙄 Anonymkode: 1363e...d75 4
AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #10 Skrevet i går, 11:20 En selvfølge at en partner kan åpne telefon tenker jwg. Anonymkode: fdd2b...e5a 3
AnonymBruker Skrevet i går, 11:23 #11 Skrevet i går, 11:23 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007 Dette sa kjæresten min til meg da vi ble sammen: "Vi skal ikke ha tilgang til hverandres mobiltelefoner eller pc'er. Det er privat. Hvis man ikke klarer å stole på den man er sammen med, så er det ikke noe poeng å være sammen i det hele tatt. Men hvis du lurer på noe, så snakk heller med meg. Du kan spørre om å se ting, og jeg kan vise deg ting. Men vi skal ikke ha tilgang til hverandres private telefoner eller pc'er." Det er sinnsykt å drive å ha tilgang til alt alltid. Med det så sa han at han velger å stole på meg, og jeg må velge å stole på han. Det går jo begge veier. Anonymkode: 8aea0...f07 2 6
AnonymBruker Skrevet i går, 11:24 #12 Skrevet i går, 11:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette sa kjæresten min til meg da vi ble sammen: "Vi skal ikke ha tilgang til hverandres mobiltelefoner eller pc'er. Det er privat. Hvis man ikke klarer å stole på den man er sammen med, så er det ikke noe poeng å være sammen i det hele tatt. Men hvis du lurer på noe, så snakk heller med meg. Du kan spørre om å se ting, og jeg kan vise deg ting. Men vi skal ikke ha tilgang til hverandres private telefoner eller pc'er." Det er sinnsykt å drive å ha tilgang til alt alltid. Med det så sa han at han velger å stole på meg, og jeg må velge å stole på han. Det går jo begge veier. Anonymkode: 8aea0...f07 Finnes ikke sjalu, har aldri rørt mannens telefon eller pc, men hadde han kommet med det der hadde jeg jo lurt på hvorfor. Mer suspekt med en tale enn å ikke snakke om det i heletatt, som nok er normalen. Anonymkode: fdd2b...e5a 2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:25 #13 Skrevet i går, 11:25 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007 Da hadde jeg stusset. Kona mi har ingen ting med min telefon å gjøre. Vi har vært sammen i 24 år og hun har aldri hatt noe behov for å bruke min telefon da hun har sin egen. Jeg aner ikke koden på hennes telefon heller. Jeg har min egen. Er dere i et forhold der dere deler telefonene og bruker hverandres om hver andre, så må man naturligvis også vite kodene. Om en partner hadde «krevd» tilgang til min telefon, så hadde jeg opplevd det som manglende tillit. Anonymkode: d5a4e...302 8 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:26 #14 Skrevet i går, 11:26 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hadde syntes det var rart, men mannen og jeg kan koden til hverandre. Har vi alltid kunnet. Anonymkode: 94dfb...3e4 Men denne koden får man jo som regel av en helt praktisk og uskyldig grunn antar jeg. "Kan jeg låne mobilen din for å søke opp busstider?" "Ja koden er 1234". Man har vel ikke en egen samtale der man bytter koder? Å spørre om koden bare fordi er veldig rart og man må jo uansett forklare behovet og spørre om lov om man skal inn på den andres telefon. Anonymkode: 9d4bb...af7 6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:28 #15 Skrevet i går, 11:28 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007 Hadde lurt på om han hadde røyka sokkene sine. Anonymkode: 6c47f...541 2
Strigiformes Skrevet i går, 11:29 #16 Skrevet i går, 11:29 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En selvfølge at en partner kan åpne telefon tenker jwg. Anonymkode: fdd2b...e5a Det er ingen selvfølge. Kan jeg stole på partneren min så er svaret ja. Om man stoler på hverandre hvorfor skal man da gjøre dette? 3
Hulderen Skrevet i går, 11:29 #17 Skrevet i går, 11:29 Man åpner ikke andres mobiler, like lite som man åpner andres brev. 9 4
AnonymBruker Skrevet i går, 11:29 #18 Skrevet i går, 11:29 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men denne koden får man jo som regel av en helt praktisk og uskyldig grunn antar jeg. "Kan jeg låne mobilen din for å søke opp busstider?" "Ja koden er 1234". Man har vel ikke en egen samtale der man bytter koder? Å spørre om koden bare fordi er veldig rart og man må jo uansett forklare behovet og spørre om lov om man skal inn på den andres telefon. Anonymkode: 9d4bb...af7 Mannen kjørte, mobilen ringte og gikk ikke inn på bilen, jeg måtte svare. Da lagde vi like koder. Skulle noe skje meg er det mye info på telefon partner og barn bør ha tilgang på. Anonymkode: fdd2b...e5a 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:31 #19 Skrevet i går, 11:31 Strigiformes skrev (Akkurat nå): Det er ingen selvfølge. Kan jeg stole på partneren min så er svaret ja. Om man stoler på hverandre hvorfor skal man da gjøre dette? Fordi man har i dag veldig mye der som er greit den andre kommer inn på hvis noe skjer. Mine barn har også fått kodene jeg bruker, skulle jeg bytte, så får de der også. Anonymkode: fdd2b...e5a 1
AnonymBruker Skrevet i går, 11:37 #20 Skrevet i går, 11:37 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007 Helt uaktuelt. Jeg har ingenting å skjule, men jeg har ting som er privat. Samtaler med nære venner, huskelister, notater, helseopplysninger og bilder som er private. Man har en baderomsdør med nøkkel for å få et privatliv. Ikke fordi man har noe å skjule. Anonymkode: cfb34...51b 7 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå