Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (48 minutter siden):

Mitt svar hadde vært nei.

Jeg har ingenting å skjule for en samboer men hun skal fortsatt ikke ha tilgang til telefonen min.

Dersom en av oss stryker med har vi ordnet tilgang via etablerte løsninger.

Det handler ikke om å skjule noe. Det handler om å ha frihet til selv å velge hva, når og hvordan noe skal deles.  
Du er ikke et barn som trenger overoppsyn av foreldre. 

Anonymkode: 9dd27...ffe

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det handler ikke om å skjule noe. Det handler om å ha frihet til selv å velge hva, når og hvordan noe skal deles.  
Du er ikke et barn som trenger overoppsyn av foreldre. 

Oi, siterte feil person.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må ikke slå kode for å svare når telefonen ringer. Det virker upraktisk å måtte det.

Anonymkode: f0e5a...1b6

Nå er det slik han har det. Så da får han ha det slik.  Hva som er upraktisk for deg kan gi mening for han.

Nå har vel de fleste en partner som selv om de kan passord og koder ikke bruker den andres enhet. 

Kan pinkodenene til hverandre også, er ikke slik at jeg stjeler penger fra han.

For meg så har det bare ingen betydning i hverdagen, kjekt alle vet alle passpord etc hvis noe skulle skje og ingen har intresse av å av hva den andre har på sine enheter. 

Da FB var ung så facerapet jeg mannen 1 gang. Men da hadde han ikke logget seg ut selv. 

Nå er vi paret som kan være på badet sammen også, ingen av oss bryr seg om den andre kommer inn når man sitter på do. Kan likegodt planlegge ukens handel der.

Anonymkode: fdd2b...e5a

Skrevet

Hvis han plutselig ikke stolte på meg, hadde det vært begynnelsen på slutten. 

Anonymkode: c65b5...e04

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din 

Anonymkode: 2fcc8...007

Jeg hadde synest det var veldig merkelig om mannen plutselig hadde villet ha tilgang på min mobil….

Jeg har mobil gjennom jobben, så det meste av kontakten jeg har med kunder er der, så helt uaktuelt for meg.. Har forøvrig ikke vært ett tema hos oss enda.. 

MEN… Jeg har jo vært i forhold før der han mente at om han ikke hadde koden så betydde det selvsagt jeg lå med alle andre🤦‍♀️

Jeg kan gjerne dele alt med mannen jeg, jeg lever ekstremt kjedelig, fortsatt vil jeg ikke han skal ha tilgang til all kommunikasjonen jeg har med kunder på jobben.. Men om han plutselig krevde koden min, ville jeg virkelig begynt å lure…

Anonymkode: e7599...da7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå er det slik han har det. Så da får han ha det slik.  Hva som er upraktisk for deg kan gi mening for han.

Nå har vel de fleste en partner som selv om de kan passord og koder ikke bruker den andres enhet. 

For meg så har det bare ingen betydning i hverdagen, kjekt alle vet alle passpord etc hvis noe skulle skje og ingen har intresse av å av hva den andre har på sine enheter. 

Da FB var ung så facerapet jeg mannen 1 gang. Men da hadde han ikke logget seg ut selv. 

Nå er vi paret som kan være på badet sammen også, ingen av oss bryr seg om den andre kommer inn når man sitter på do. Kan likegodt planlegge ukens handel der.

Beklager at jeg fornærmet deg.

Skrevet

Hadde jeg aldri godtatt. 

Anonymkode: 01d0b...d19

• Liker 3
Skrevet

Uaktuelt. 

Men jeg hadde svart «om noen er utro og partner har kode til telefon finner de tusen andre måter å avtale treff på». 

Anonymkode: 5815b...de5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Null problem med å dele tilgang til mobilen med min beste venn, kjæreste og samboer, hvorfor skulle det være noe problem? Handler ikke om kontroll, tillit eller noe, det handler om at man er åpne, oppriktige og deler alt med hverandre. Har man noe man vil skjule så forstår jeg at man ikke vil dele under unnskyldninger som privat, ikke tillit osv... 

Anonymkode: 52ead...f53

• Nyttig 1
Skrevet

Har ingenting å skjule og ikke noe privat. Så vi har kodene til hverandres telefoner. Får jeg en telefon ber jeg han svare om jeg er i et annet rom. Men ingen av oss har behov for å sjekke. Stoler på hverandre. 

Anonymkode: ffdb7...1f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn er vi og. Jeg kan sitte på do mens han dusjer. Og vi er også sånn at vi kan passord og bank id til hverandre.

Anonymkode: ffdb7...1f7

Skrevet

For meg er det uaktuelt, telefonen min er privat. Nå tror jeg mannen lett kan gjette seg til koden min, men jeg har tillit til at han ikke går inn på telefonen.

Om han hadde spurt hvorfor han ikke fikk koden, så hadde jeg sagt nettopp at telefonen er privat, den inneholder personlig informasjon av ulike typer som jeg vil ha kontroll over selv (og så hadde jeg byttet kode etterpå). En del av det er private samtaler med venner. Og ellers så er det ulike ting jeg bare ikke ønsker å dele. Bilder av magen min f.eks., fordi jeg vil følge med på om styrketreningen min betaler seg. Selv om mannen min gjerne får se magen min, ville jeg ikke likt om han så de bildene. Og det er flere slike ting som egentlig er bagateller, men for meg er det privat. 

Anonymkode: 2ff05...f71

• Liker 3
Skrevet

Det er bare folk som er så dumme at de har problem med å åpne kjøleskapdøra som ikke klarer å skjule utroskap på mobil 🤔 

• Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (9 timer siden):

Man åpner ikke andres mobiler, like lite som man åpner andres brev.

I har vært gift i evigheter, og gjør begge deler. 

Sikkert hatt samme kode på mobilen over 10 år. 15 kanskje? Min mann er ikke noe teknisk geni, så jeg måtte bestandig hjelpe ham med mobilen, OG huske hans koder for ham. Ble lei av å huske på så mange koder, så...

Slikt blir nok også bare vaner, og så har man anstendighet i forhold til det. Jeg leser ikke hans private meldinger, og han ikke mine. Med mindre vi ber hverandre om det, av ulike grunner. Vi kunne gjort det, men det er ikke interessant engang. Vi har jo ingen hemmeligheter på mobilen når vi vet at den andre kan lese. 

Om noen meldinger fra venninner er veldig sårbare og personlige sletter jeg dem likevel. Også barna våre kan koden. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde sagt nei.

Jeg regner med at samboeren min vet koden siden vi er inne på mobilen til hverandre av ymse grunner innimellom uten at jeg har tenkt over det. Ingen av oss snoker. Bare gjør akkurat det vi skal, finner det nummeret, den appen o.l

Men hadde hu forlangt koden,  da hadde jeg byttet den og nektet. Min telefon. 

Anonymkode: 61ad1...3f2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har man noe man vil skjule så forstår jeg at man ikke vil dele under unnskyldninger som privat, ikke tillit osv... 

Anonymkode: 52ead...f53

Ja, jeg vil skjule både bankid og fortrolige samtaler med venner. Forstår man ikke det enkle faktum at noe er privat, ønsker jeg ikke noe forhold.

Anonymkode: 00b09...ba6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis folk her inne ikke stoler på partneren sin til å vite hverandres kode er det kanskje like greit å avslutte forholdet.

Anonymkode: 5fce5...bc4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din 

Anonymkode: 2fcc8...007

Er han gal, jeg har dype samtaler og intime bilder av min elsker og et par andre beilere på min mobil. Det er mitt privatliv, og noe min mann ikke har noe med. 

Anonymkode: 77128...62d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis folk her inne ikke stoler på partneren sin til å vite hverandres kode er det kanskje like greit å avslutte forholdet.

Det er vel der man er fundamentalt uenig i denne saken. For jeg mener at hvis man stoler så lite på partneren sin at man krever få koden til telefonen, så er det kanskje like greit avslutte. 

Anonymkode: cb17a...6a5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis min partner hadde krevd å få vite koden til min mobil, lese dagboka mi og få tilgang til hele mitt liv, hadde jeg sagt, beklager, svaret er nei. Det er ei absolutt grense. Så fikk han heller slå opp selv. For jeg kan uansett ikke leve med å føle meg invadert.

Anonymkode: 00b09...ba6

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...