Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har aldri spurt. Det kom bare naturlig da vi innimellom må bruke mobilene til hverandre.

Ikke at jeg husker koder, så vi la hverandres fingeravtrykk inn 🤭

Tror vi hadde vært sammen i ca 6 mnd da vi gjorde det da vi var på tur med ungene(jeg én, han to) og billettene var på hans mobil og han var opptatt med barna. Etter det så har mobilene alltid vært åpen og tilgjengelig.

Vi respekterer hverandre og ser verken på meldinger eller mail med mindre den andre ber om det.

Vi stoler 100% på hverandre og er trygg i forholdet. 

Vi er i dag gift ♥️

Anonymkode: 9fff4...14e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av hensyn til andre enn meg selv er telefonen PRIVAT...Hvis jeg dør i dag dør den med meg.

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Men om det er full tillit mellom to personer så trenger en vel heller ikke kodene til hverandre?

Spørsmålet fra TS er jo der hvor dette tas opp som et spesifikt tema, og at en ønsker å utlevere koder til hverandre så en har fast tilgang på hverandres telefoner. Det er det som er temaet i tråden egentlig.

At samboer akutt må plutselig sjekke noe mens hennes telefon er død, stjålet eller langt unna er for meg uproblematisk. Da låser jeg opp telefonen og gir henne den så hun får gjort det hun skal. Fordi jeg stoler på henne. Om jeg var låst i håndjern eller hadde begge hendene i deigen så kunne hun fint holdt telefonen opp fremfor meg så ansiktet låser opp telefonen, eller jeg kunne gitt henne koden der og da. Men det er fortsatt jeg som kontrollerer tilgangen til telefonen, samtidig som at jeg stoler på at hun kun gjør det hun skal.

Men å derimot gi koden fast til henne, som er TS sitt spørsmål og temaet her, er no-go for meg. Og det burde ikke være nødvendig å begrunne fordi man blir anklaget for å ha noe å skjule. Men burde begrunnes med hvorfor en skal ha fast ubegrenset tilgang.

Det kommer til syvende og sist an på hvilken tillit dere har til hverandre? Dersom du har full tillit til din partner, så vet du jo at hen ikke kommer til å misbruke tilgangen. Stoler du ikke på partner, så har dere vel strengt tatt langt større problemer enn dette? Mener ikke dere konkret, men som eksempel dersom du forstår. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo  nettopp det noen gjør, og nettopp derfor noen ikke vil dele kode....

Men her skriver jo alle at det er ingen hensikt å være i et forhold dersom dere ikke har full tillit til hverandre? For å stille spørsmålet de fleste stiller på andre områder i et forhold; hvorfor skal dere være i et forhold dersom dere ikke har tillit til hverandre? Hvorfor skal du være i lag med mannen din dersom du tror at han vil snoke på mobilen din så fort han eventuelt har koden? En sånn mann, eller et forhold uten tillit, det vil du vel ikke ha? 

Anonymkode: 77128...62d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan vet du at partneren din ikke er utro i lunsjen på jobb? 

Anonymkode: 40544...f63

Jeg har ikke påstått at jeg vet det.

Anonymkode: f0e5a...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kommer til syvende og sist an på hvilken tillit dere har til hverandre? Dersom du har full tillit til din partner, så vet du jo at hen ikke kommer til å misbruke tilgangen. Stoler du ikke på partner, så har dere vel strengt tatt langt større problemer enn dette? Mener ikke dere konkret, men som eksempel dersom du forstår. 

Men her skriver jo alle at det er ingen hensikt å være i et forhold dersom dere ikke har full tillit til hverandre? For å stille spørsmålet de fleste stiller på andre områder i et forhold; hvorfor skal dere være i et forhold dersom dere ikke har tillit til hverandre? Hvorfor skal du være i lag med mannen din dersom du tror at han vil snoke på mobilen din så fort han eventuelt har koden? En sånn mann, eller et forhold uten tillit, det vil du vel ikke ha? 

Men om jeg har tillit til at hun ikke går inn på telefonen trenger vel hun ikke koden heller?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Når vi jobber ute feks og har glemt hodelykt, og den ene trenger lommelykt samtidig som man har en bruksanvisning oppe på den andre telefonen. Eller når den ene er strømtom, og den andre skal ringe noen/søke opp noe/bruke kamera. 

Nå har ikke jeg behov for å ha partnerens kode, men jeg har et behov for at han har min, samtidig som det automatisk hadde blitt brudd om han hadde gått inn på min telefon uten tillatelse. Synes det er merkelig å ikke dele dette opp, at partneren har koden betyr da selvsagt ikke at partneren har noen rett til å bruke mobilen?! 

Min partner får heller ikke tillatelse til å være utro, men jeg «lar» han fortsatt finne på ting alene/tilbringe tid alene. 

Bare synes det er litt rart at så mange har behov for å låne mobilen når jeg etter flere år aldri har vært i nærheten av å ha behov for å låne hennes mobil. Jeg tror en stor andel av disse har på et eller annet tidspunkt klikket seg inn på meldinger, ikke bare lånt pga helt nødvendige ting 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har ikke påstått at jeg vet det.

Det var heller ikke spørsmålet.

Anonymkode: ed01d...c22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvordan vet du at partneren din ikke er utro i lunsjen på jobb? 

Hvis mannen er utro, er det en sak mellom han og meg, og et brudd på tilliten mellom oss. Hvis han snoker i mailer og meldinger på telefonen min, involverer det en tredjepart og er et brudd på tilliten mellom denne parten og meg - noe som er mitt ansvar, når jeg har gitt fra meg koden. Ergo holder jeg koden for meg selv - det handler ikke bare om hvorvidt jeg stoler på partner, men om at andre stoler på meg.

Anonymkode: cee26...459

AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (14 minutter siden):

Men om jeg har tillit til at hun ikke går inn på telefonen trenger vel hun ikke koden heller?

Som sagt, er jo muligheter til å gjøre andre ting på mobilen enn å snoke, 

Jeg ser du fortsetter å svare på mine innlegg, men jeg tror ikke vi kommer lengre. Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å kunne kodene dersom man stoler på hverandre. Vet man at den andre ikke går på noe den ikke skal på, så finnes det jo ikke et problem i det. 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Som sagt, er jo muligheter til å gjøre andre ting på mobilen enn å snoke, 

Jeg ser du fortsetter å svare på mine innlegg, men jeg tror ikke vi kommer lengre. Jeg skjønner ikke hva som er problemet med å kunne kodene dersom man stoler på hverandre. Vet man at den andre ikke går på noe den ikke skal på, så finnes det jo ikke et problem i det. 

Ja det finnes andre grunner og da får hun koden av meg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hva har det med trådens tema å gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk for at du bekrefter at du vil ha partner mobil-kode for å sjekke om han er utro.

Men du har vel ikke valgt en partner som er så tilbakestående at h*n legger igjen spor på utroskap på mobilen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er forskjellig ja, det er jeg helt enig i. Likevel er det ingenting som haster så mye at man ikke kan ta hendene ut av deigen og vaske seg og så ringe opp igjen på mobilen eller sjekke melding. Hva gjør vi som bor alene tenker du? 

Anonymkode: 3d432...005

Er bare totalt unødvendig når partner kan hjelpe. Mye enklere og tidspebarende når mannen hjelper. Fjerne deig fra hendene tar tid og måtte gjøre det 2 gsnger i stedenfor 1 er i såfall npen jeg ser på som totalt bortkastet.

De som bor alene har ikke partner til å hjelpe.

Som singel la jeg tepper under tunge møbler for å flytte de, med partner hjelper han meg med det.

Og dra inn single i denne diskusjonen er vel å dra den litt lang, med tanke på den handler om folk som har partner.

Anonymkode: fdd2b...e5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...