Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er tilliten der, så vet du jo at vedkommende ikke går og leser gjennom meldingene dine. 

Hvorfor har dere så dårlig tillit til hverandre?

Skjønner om dere er i starten av et forhold. Snakker nå om langvarige forhold. 

Anonymkode: 77128...62d

Jeg vil påstå 24 år er langvarig. Kona hadde ledd og trodd jeg tullet om jeg plutselig skulle ha «behov» for tilgang på hennes telefon. Det er absurd. Jeg er voksen og har min egen telefon.

Så skjønner jeg jo at folk som strever med usikkerhet, kontrollbehov og lever i dysfunksjonelle forhold opplever et «behov» for tilgang på partner sin telefon.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er det jeg lurer på og,syns det er mega rart. 

Anonymkode: 3d432...005

Det er ikke «mega rart». Det handler om at man er usikker, lever i et usikkert forhold og har et kontrollbehov.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
sicario skrev (5 minutter siden):

Jeg vil påstå 24 år er langvarig. Kona hadde ledd og trodd jeg tullet om jeg plutselig skulle ha «behov» for tilgang på hennes telefon. Det er absurd. Jeg er voksen og har min egen telefon.

Så skjønner jeg jo at folk som strever med usikkerhet, kontrollbehov og lever i dysfunksjonelle forhold opplever et «behov» for tilgang på partner sin telefon.

Må jo si jeg finner det merkelig at etter 24 år så har der ikke skjedd at en av dere ikke fpr tak i telefon og trenger noe der og da får hjelp av partner.

Dette skjer titt og ofte her.

Bare å glemme telefon hjemme med alle bankkort gjør ikke noe lengre, mannen bare fikser i vipps på min telefon mens jeg er i butikken.

Før hadde jeg kredittkort liggende i bilen. 

Anonymkode: fdd2b...e5a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må jo si jeg finner det merkelig at etter 24 år så har der ikke skjedd at en av dere ikke fpr tak i telefon og trenger noe der og da får hjelp av partner.

Bare å glemme telefon hjemme med alle bankkort gjør ikke noe lengre, mannen bare fikser i vipps på min telefon mens jeg er i butikken.

Før hadde jeg kredittkort liggende i bilen. 

Jeg nevnte i et tidligere innlegg at man må skille på at jeg feks gir kona min mobil i bilen fordi hun må sjekke åpningstid i en butikk eller ringe moren sin og si at vi er 5 minutter forsinket. Og det å føle et behov for å ha tilgang til sin partners telefon. 
Dette er 2 ulike ting.

Å låne hverandres mobiler fordi man ikke har sin tilgjengelig, er ikke det samme som å oppleve et behov for tilgang.

Skrevet

1. Jeg ser det som en selvfølge at jeg ikke holder kode på mobilen min hemmelig for kjæresten.
2. Jeg ser det også som en selvfølge at han aldri noensinne bruker koden for å snoke eller går inn på min mobil uten lov. 

Hadde punkt 2 blitt brutt, hadde forholdet blitt brutt. Men nettopp derfor vil jeg ha punkt 1, hvordan skal jeg kunne vite at han ikke er en kontrollerende og snokende fyr, om han ikke har mulighet til det? 

Anonymkode: 40544...f63

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

1. Jeg ser det som en selvfølge at jeg ikke holder kode på mobilen min hemmelig for kjæresten.
2. Jeg ser det også som en selvfølge at han aldri noensinne bruker koden for å snoke eller går inn på min mobil uten lov. 

Hadde punkt 2 blitt brutt, hadde forholdet blitt brutt. Men nettopp derfor vil jeg ha punkt 1, hvordan skal jeg kunne vite at han ikke er en kontrollerende og snokende fyr, om han ikke har mulighet til det? 

Da trenger jo ikke kjæresten koden før den trengs.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan vet du at han ikke har sneket på mobilen din mens du er i dusjen e.l.?

Anonymkode: f0e5a...1b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Enig i at telefonen er privat. Men går sammen med en i 11 år som alltid tok med telefonen, lå alltid med siden ned og på lydløs når vi var sammen. Jeg ga han telefonen min om jeg søkte på noe og han skulle lese og jeg gikk på do etc mens han satt med min. Har ingenting og skjule.. men han var utro. Chatting, bilder osv fordi jeg fikk så dårlig magefølelse at jeg snek en gang. Da vi private å reparere ville jeg ha tilgang men fikk aldri det.. jobbing osv unnskyldte han det med… så var han utro igjen. Så jeg vet ikke…. Når man føler noe ikke stemmer så er det ofte det… 

Anonymkode: 8777d...9ab

Vil bare påpeke at selv om noen legger mobilen med fronten ned og har på lydløs, betyr det ikke at de har noe å skjule, selv om det gjorde det i ditt tilfelle.

Jeg gjør det alltid når jeg er sammen med andre mennesker fordi det er distraherende med lyder, varsler og meldinger som popper opp. Og jeg har ingen kjæreste.

Anonymkode: ec26c...fa5

• Nyttig 1
Skrevet
sicario skrev (47 minutter siden):

Jeg nevnte i et tidligere innlegg at man må skille på at jeg feks gir kona min mobil i bilen fordi hun må sjekke åpningstid i en butikk eller ringe moren sin og si at vi er 5 minutter forsinket. Og det å føle et behov for å ha tilgang til sin partners telefon. 
Dette er 2 ulike ting.

Å låne hverandres mobiler fordi man ikke har sin tilgjengelig, er ikke det samme som å oppleve et behov for tilgang.

Nei er enig. Jeg har alle mannens koder, han har alle mine, men vi bruker ikke den andres enhet uten lov. Og ingen av oss spør, det er den av oss som trenger  hjelp som spør.

Har reist fra alt for en helg ett annet sted. Godt med vipps da og en mann med tilgang.

Skrevet
Perfume skrev (14 timer siden):

Syns det er super rart å ha "private" ting når man er gift. Har ikke noe privat egentlig! Bryr meg ikke om mannen bruker mine ting, være seg pc eller mobil eller annet. 🤷‍♀️ 

Superrart å ha venner eller jobb når man er gift da?

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så fremt man ikke har mye jobbrelatert info ifm jobben, så ser jeg ikke helt hvorfor man skal nekte partner dette?

Å nekte partner å si koden blir jo på en måte som at du har noe å skjule, helt klart.

Hvorfor kan du bare ikke fortelle koden du bruker? 

Anonymkode: e4cd4...024

For å nekte ham må han jo først spørre, og hvorfor skulle han det? 

Hvorfor roter dere sånn med telefonene? Jeg er sjelden utenfor gangavstand av min mobil. 

Anonymkode: c65b5...e04

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Du skal ikke gi andre tilgang til din Vipps.

Anonymkode: 05c58...436

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For deg ja.

Vi er mange som ser på en mobil som et verktøy. Og som ikke har svin på skogen.

Hvem i alle dager sitter som voksen i 2026 og har "konfidensielle chatter av alvorlig karakter "??

Sannsynligvis snakker folk mest på snap. Vipps er ordene borte. 

Den som vil kan se på min mobil, uansett om det er mann eller barn. Han gar samme holdning. 

Jeg sjekker ikke barnas mobil heller. Vi har skapt en tillitsbasert kultur der vi snakker åpent om det som trengs, og ungdommene både viser, gir beskjed eller spør om rpd når det trengs.

Anbefaler ingen å ha et så intimt forhold til mobilen sin at det blir en dagbok eller forlenget arm av selvet 

Anonymkode: 8000c...60d

Leste du egentlig hva du svarte på?

Jeg og du er gamle kjerringer med dritkjedelige liv. 

Vi har sms med "husk å kjøp brød" og kvitteringer fra Helt Hjem på mobilen vår.

Skrevet

Du skal ikke gi andre tilgang til din Vipps.

Går helt greit å gi mannen den tilgangen. 

Hva skal han gjøre? Stjele felles penger?

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du skal aldri gi fra deg bank koder etc. Det er privat. Min mann ila 35år har ikke min innlogging på vips eller bank. Dette handler ikke om annet enn prinsipper om at man ikke skal dele sånt. Da min mann var døds syk, fikk vi ordnet en midleetidig tilgang , slik at det var tydelig jeg som var inne på hans konto. Slik at jeg fikk betalt regninger ol.  Ville ikke gjort det annerledes heller

Anonymkode: 3b201...d51

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du skal aldri gi fra deg bank koder etc. Det er privat. Min mann ila 35år har ikke min innlogging på vips eller bank. Dette handler ikke om annet enn prinsipper om at man ikke skal dele sånt. Da min mann var døds syk, fikk vi ordnet en midleetidig tilgang , slik at det var tydelig jeg som var inne på hans konto. Slik at jeg fikk betalt regninger ol.  Ville ikke gjort det annerledes heller

Anonymkode: 3b201...d51

Men nå deler jeg den sltså med mannen og hva ansre brukere på KG skriver vil jo ikke gjøre at vi stopper med slik.

Prinsippfast for å lage mer problemer for meg selv er jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men nå deler jeg den sltså med mannen og hva ansre brukere på KG skriver vil jo ikke gjøre at vi stopper med slik.

Prinsippfast for å lage mer problemer for meg selv er jeg ikke.

Det handler ikke om andre kg-brukeres meninger, men brukervilkårene for vipps.

Vipps er en tjeneste som utelukkende er til personlig bruk, og du må ikke overlate tilgang til din Vipps-applikasjon eller røpe din PIN-kode til andre. Det er ditt ansvar å påse at andre ikke får tilgang til din Vipps-applikasjon. Du skal ikke under noen omstendighet oppgi din PIN-kode eller andre sikkerhetsanordninger til noen, heller ikke til Vipps. Dersom noen utenforstående ber deg oppgi opplysninger som kan brukes til å skaffe seg adgang til Vipps, skal du anse dette som et forsøk på svindel, nekte å utlevere opplysningene, og melde forholdet til Vipps uten ugrunnet opphold. 

Anonymkode: c65b5...e04

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nettopp.. Samboeren min har ingenting med hva mine venner skriver til meg for eksempel. De skal ikke måtte føle på at informasjonen er «allemannseie». Nei vettduhva🤯

Anonymkode: 12c7e...88b

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Uaktuelt.

Ikke fordi jeg har noe å skjule, men for å verne om privatlivet til de rundt meg - som sender meg meldinger og greier ment kun for meg. 

Anonymkode: cb964...f78

Så hvis deres samboer/kjæreste får tilgang til deres telefon da vil de gå rett inn og snoke og lese i deres private samtaler med andre? Da kan dere jo ikke stole på personen, så da forstår jeg veldig godt at de ikke kan få vite deres koder.

Anonymkode: 53d8a...40f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så hvis deres samboer/kjæreste får tilgang til deres telefon da vil de gå rett inn og snoke og lese i deres private samtaler med andre? Da kan dere jo ikke stole på personen, så da forstår jeg veldig godt at de ikke kan få vite deres koder.

Anonymkode: 53d8a...40f

Og du er 100 % sikker på at din partner aldri har sneket inne på din mobil selv om han har koden?

Skrevet

Når jeg googler "Svindlet av ektemannen" får jeg opp flere treff. De fleste bak betalingsmur.

Dette er kvinner som sikkert hadde tillit og stolte på ektemannen, og derfor iflg kg-logikk burde gi mobil-koden til mannen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Du får si fra til Vipps at du har delt med andre så de kan stenge tilgangen din.

Du har sikkert del kort og bankid også så si fra til banken din også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...