AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:43 #21 Skrevet mandag kl. 11:43 Jeg er så gammel at jeg lenge hadde mobil uten kode, selv om jeg har det nå. Jeg kan gjensidig koden til både mannen, søsken og flere venner - det betyr ikke at vi er inne på hverandres telefon i hytt og gevær. Jeg ser ikke på telefonen min som privat på samme måte som feks en dagbok, så for meg er ikke dette så viktig. Jeg har ikke noe spennende der hverken privat eller fra jobb. Jeg forstår at mange ser annerledes på det, og da bør det respekteres. Men, det er rart dersom det er så veldig viktig for noen å absolutt inn på telefonen din, uten grunn. Anonymkode: 65eeb...122
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:44 #22 Skrevet mandag kl. 11:44 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Finnes ikke sjalu, har aldri rørt mannens telefon eller pc, men hadde han kommet med det der hadde jeg jo lurt på hvorfor. Mer suspekt med en tale enn å ikke snakke om det i heletatt, som nok er normalen. Anonymkode: fdd2b...e5a En tale? Hva snakker du om? Da vi ble sammen snakket vi sammen om tidligere forhold og hva eksene forventet og forlanget. Eksen min forlanget full innsikt i absolutt alle mine duppeditter. Viste seg at han var utro i årevis. Ikke jeg. Ettersom min kjæreste og jeg hadde vært venner en hel livstid før vi ble sammen, så var lengre samtaler helt naturlig. Så spar deg for "han holdt tale og det er suspekt"-pjattet ditt. Anonymkode: 8aea0...f07 1 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:44 #23 Skrevet mandag kl. 11:44 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Hva hadde dere følt hvis kjæresten deres (en mann) plutselig virkelig ville snakke om/diskutere det å la partner ha kode til telefonen sin eller ikke, og spør deg ivrig om hvorfor du ikke vil at han skal vite koden din Anonymkode: 2fcc8...007 Altså, jeg ser på det som en helt kurant greie å skulle ha en samtale der man deler tanker om temaet "dele telefonkode eller ikke". Det kan jo være helt greit å finne en partner som tenker på samme måte som deg selv, om dette er greit eller ikke, og evt. hvor langt inn i forholdet/i hvilke situasjoner det er greit. Men hvis du opplever det som mas, så er det vel bare å si det rett ut? "Hvorfor maser du sånn om dette? For meg er denne masingen din om akkurat det her noe som gjør at jeg i hvert fall ikke vil dele koden min med deg." Jeg tenker at i et langvarig forhold, så bør det ikke være noe behov for å holde koder hemmelige. (Man bør ha tillit til hverandre, og ha tillit til at disse ikke misbrukes.) Både jeg og min mann anser i utgangspunktet både bilder, samtaler og mail på telefonen (og PC) som private ting. Vi går ikke aktivt inn for å lese den andres samtaler eller se den andres bilder. Men vi kan vise hverandre ting. Og vi kan be den andre om å gå inn og lese eller skrive meldinger, hvis vi av forskjellige grunner ikke kan gjøre det selv der og da. Etter mange år sammen kan vi også hverandres koder. Vi er til og med så gamle at vi har snakket om å lage en mappe/konvolutt med alle passord. I tilfelle den ene faller fra og den andre "må inn og ordne opp". Sånt er faktisk veldig mye vanskeligere uten en oversikt over sentrale nettsider og passord. Når ungene var "små" var det jo veldig ofte vi både brukte den andres telefon fordi den var mest tilgjengelig, eller at barna skulle bruke den andres telefon, så vi måtte låse opp for dem. Anonymkode: 1d6a0...b08 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:46 #25 Skrevet mandag kl. 11:46 Jeg hadde ikke hatt noe problem med at partneren min visste koden min, men jeg hadde reagert om han hadde insistert på at han skulle ha den. Jeg vet hans fordi det kom opp tilfeldig at han bruker fødselsdatoen sin til alt (jeg har oppfordret han til å bytte da det er en lite sikker kode), men jeg har aldri benyttet meg av den. Det har jeg ikke hatt noe behov for. Han er uansett veldig åpen av natur og forteller meg absolutt alt uoppfordret, med unntak av taushetsbelagte saker på jobben og ting andre har fortalt ham i fortrolighet. Anonymkode: 4b25a...0f7 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:14 #26 Skrevet mandag kl. 12:14 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En tale? Hva snakker du om? Da vi ble sammen snakket vi sammen om tidligere forhold og hva eksene forventet og forlanget. Eksen min forlanget full innsikt i absolutt alle mine duppeditter. Viste seg at han var utro i årevis. Ikke jeg. Ettersom min kjæreste og jeg hadde vært venner en hel livstid før vi ble sammen, så var lengre samtaler helt naturlig. Så spar deg for "han holdt tale og det er suspekt"-pjattet ditt. Anonymkode: 8aea0...f07 Kjære min, du skrev ett innlegg som fremsto som en tale. Anonymkode: fdd2b...e5a 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:27 #27 Skrevet mandag kl. 12:27 Jeg hadde sagt at han gjerne måtte se hva han enn skulle ønske og etterpå hadde jeg sagt adjø. Jeg har ingenting å skjule, trenger ikke tenke over feks regler fra jobben eller lignende heller og har ikke private samtaler med veninner feks som det ville vært et større problem at han så for deres del men tilitt er omtrent det viktigste for meg i forholdet så et krav om å inspisere mobilen min ville betydd at denne ikke eksisterte i den graden jeg selv gir og forventer så da er det bare å avslutte hele forholdet. Jeg er gift, har vært sammen med mannen i 15 år og har aldri tenkt tanken engang om å sjekke mobilen hans. Anonymkode: d9a74...1ac 2 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:29 #28 Skrevet mandag kl. 12:29 Med så mye privat som jeg har på telefonen som feks bank id, mobilbank etc så er det utenkelig for meg å dele min kode til noen. Slik er heldigvis mine nærmeste også. Anonymkode: 49b02...30d 2 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:02 #29 Skrevet mandag kl. 13:02 Jeg har jobb ting på min telefon som gjør at jeg har signert på firmaets mobil-policy at ingen skal kjenne min kode. Han har gitt meg sin kode ørten ganger i forbindelse med at jeg skal bruke hans telefon eller han ber meg sjekke noe, men jeg husker den aldri. Anonymkode: 195d4...3a5 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:07 #30 Skrevet mandag kl. 13:07 Om min mann ba meg om fri tilgang til min mobil, PC, epost eller dagbok, så hadde jeg mistet all tillit. Antagelig hadde det avsluttet forholdet. Han har virkelig ingenting å gjøre med hva mine venninner forteller meg, hva kolleger og kunder skriver til meg, mine private dagboksnotater. Jeg har da krav på et privatliv selv om jeg er gift. Jeg er et selvstendig individ, og skal få ha kontroll over min egen person. Han eier ikke meg. Anonymkode: 9dd27...ffe 3 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 13:47 #31 Skrevet mandag kl. 13:47 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette sa kjæresten min til meg da vi ble sammen: "Vi skal ikke ha tilgang til hverandres mobiltelefoner eller pc'er. Det er privat. Hvis man ikke klarer å stole på den man er sammen med, så er det ikke noe poeng å være sammen i det hele tatt. Men hvis du lurer på noe, så snakk heller med meg. Du kan spørre om å se ting, og jeg kan vise deg ting. Men vi skal ikke ha tilgang til hverandres private telefoner eller pc'er." Det er sinnsykt å drive å ha tilgang til alt alltid. Med det så sa han at han velger å stole på meg, og jeg må velge å stole på han. Det går jo begge veier. Anonymkode: 8aea0...f07 Det er sånn det skal være 😀 Sånn har vi det og etter begge sitt ønske. Anonymkode: 3d432...005 1 1
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 14:04 #32 Skrevet mandag kl. 14:04 Mitt svar hadde vært nei. Jeg har ingenting å skjule for en samboer men hun skal fortsatt ikke ha tilgang til telefonen min. Dersom en av oss stryker med har vi ordnet tilgang via etablerte løsninger. 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:13 #33 Skrevet mandag kl. 14:13 Selv om jeg er gift, betyr det ikke at jeg anser meg og mannen min som en enhet. Vi er to personer med ulike interesser, tanker og behov, og det hadde føltes helt merkelig om han skulle be om å få tilgang til min mobil. Jeg har i gen skumle ting på mobilen, men det jeg sender i fortrolighet til nære venner, familie, har ikke alltid mannen min noe med, og han har i hvert fall ikke automatisk noe med hva disse sender i fortrolighet til meg. Anonymkode: 8efa6...f97 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:16 #34 Skrevet mandag kl. 14:16 Vi har hverandres passord og koder. Ikke for å lese private ting eller snoke, men av praktiske grunner så har det vært behov for å bruke hverandres enheter noen ganger i løpet av 20 år. Jeg stoler på han, og han på meg, at vi gjør det vi skal når vi er inne på hverandres telefon/PC og ikke snoke rundt i private familie/vennesamtaler e.l. Vi er jo livspartnere og bestevenner, så det er uansett veldig lite vi har å skjule... Anonymkode: 53d8a...40f
skeiv-ostepop Skrevet mandag kl. 14:23 #35 Skrevet mandag kl. 14:23 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi er jo livspartnere og bestevenner, så det er uansett veldig lite vi har å skjule... Det handler ikke om å ikke ha noe å skjule, men at en har ting den andre ikke har noe med. 2 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:28 #36 Skrevet mandag kl. 14:28 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Mannen kjørte, mobilen ringte og gikk ikke inn på bilen, jeg måtte svare. Da lagde vi like koder. Skulle noe skje meg er det mye info på telefon partner og barn bør ha tilgang på. Anonymkode: fdd2b...e5a Jeg må ikke slå kode for å svare når telefonen ringer. Det virker upraktisk å måtte det. Anonymkode: f0e5a...1b6 6 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:30 #37 Skrevet mandag kl. 14:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen kjørte, mobilen ringte og gikk ikke inn på bilen, jeg måtte svare. Da lagde vi like koder. Skulle noe skje meg er det mye info på telefon partner og barn bør ha tilgang på. Anonymkode: fdd2b...e5a Som hva da? Anonymkode: ec26c...fa5 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:31 #38 Skrevet mandag kl. 14:31 Absolutt ikke. Jeg sletter ikke samtaler med venner og familie, bare fordi en annen skal ha tilgang på min telefon. Har ei venninne som deler slikt med partner, og hun får kun helt overfladiske meldinger fra meg og flere. Vi er ikke hennes fyr sine venner og velger da å ikke inkludere henne I samme grad, som ikke forstår at de er to, ikke én person.. Ville avsluttet på flekken om jeg ble spurt om noe slikt. Anonymkode: bb616...f27 2 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:33 #39 Skrevet mandag kl. 14:33 skeiv-ostepop skrev (9 minutter siden): Det handler ikke om å ikke ha noe å skjule, men at en har ting den andre ikke har noe med. Det svarte jeg også på ja. Anonymkode: 53d8a...40f 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:34 #40 Skrevet mandag kl. 14:34 Jeg deler ikke Bank-ID med noen altså kan ingen ha koden til telefon. Jeg har dessuten tjenestetelefon og har signert på at jeg ikke skal dele jobbinfo med noen utenforstående. Anonymkode: f0e5a...1b6 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå