Gå til innhold

Veninne som vil bake "posekake" til mitt bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du lest innholdsfortegnelsen i Toro Muffinsmiks ?

Sukker står som første ingrediens og de smaker veldig søtt og kunstig.

Ikke er de fine æ se på heller, når de er flate og nedsunkne.

Ts

Anonymkode: 44362...17d

Tror du kaker du har i bryllup IKKE innholder sukker?

Skal du ikke ha glasuren på kaken? Marsipan kake? Skal du ha tørre kaker uten noe på?

Og nei de blir ikke flate og nedsunket.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 8.11):

Ønsker ikke muffins overhodet i bryllupet 

Ts

Så da tenker du at å såre en venn over en kake er ok? 

Hva slags skade gjør denne pose kaken på ditt bryllup sånn egentlig?

Vil du ha full kontroll på kaker, sier du til alle at deikke trenger å lage , du har nok. Og du spør de du vil spørre. 

Nå har du ikke vært sånn tydelig, og heg ser ikke egentlig npe godt grunnlag for å være surmaga her. De som vil spise dem, gjør det, og de andre lar være

Anonymkode: 3e68d...859

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (3 minutter siden):

Ikke mat. Kaker. 

Ok - så du sier det er normalt hos dere å dukke uventet opp med kaker i et bryllup? Hvordan foregår dette i praksis da? La oss si det er 80 gjester, for enkelhets skyld kan vi si 40 par. Hvor mange uventete kaker er det vanlig for brudeparet å få? 20, altså fra halvparten av parene? 10, altså fra en fjerdedel av parene? Dersom det er så mye under en fjerdedel kan man vel ikke si det er «vanlig»? Dersom det er 1 gjest av 80 stk ( eller 40 par) som kommer med noe uventet, så er du vel enig i at det ikke er «vanlig»  men tvert i mot da «uvanlig»?  Så minst 10 + ekstra uventede kaker er det rimelig å tenke kan dukke opp på bryllupsdagen?  Jeg innrømmer at for meg er dette nesten utenkelig.  Har de plass på kjølelager frem til kakebordet? Ekstra bord? Får dere ikke ofte mange av de samme? Osv, jeg lurer på nesten alt rundt denne praksisen 😊

Anonymkode: bb171...144

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Nymphadora skrev (På 28.9.2026 den 6.19):

Mannen vet nok sitt eget beste og sier seg enig med ts, men kunne nok egentlig ikke brydd seg mindre. 

Dette er spekulasjoner (og ønsketenkning) fra din side. Det kan ingen ta på alvor. Om TS sier at brudgommen ikke liker muffins eller vil ha det i sitt bryllup så må vi tro henne på det. 

Anonymkode: 1a6ef...1f5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 23.59):

Ikke brudeparet. Bruden!

Anonymkode: 5d00c...1c5

Jo, det er begge to. Brudgommen liker ikke muffins og ønsker heller ikke å ha det. Nå må dere lese tråden før dere svarer. Blir håpløst å diskutere ellers. 

Anonymkode: 1a6ef...1f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har ikke hørt noe fra henne på snart to dager, og ikke noe mer snakk om muffins.

Ts

Nei, hun har kanskje lest denne tråden her, der konfliktskye deg har brettet ut om henne på en særdeles nedlatende måte der du omtrent fremstiller det som tvang at du inviterte henne i utgangspunktet, fremfor å snakke med henne på en skikkelig måte.

Anonymkode: 78b1f...85e

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, hun har kanskje lest denne tråden her, der konfliktskye deg har brettet ut om henne på en særdeles nedlatende måte der du omtrent fremstiller det som tvang at du inviterte henne i utgangspunktet, fremfor å snakke med henne på en skikkelig måte.

Det er venninnen som er skamløs, nedlatende og kjip! Ikke ts som reagerer på oppførselen hennes.

Anonymkode: af163...849

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg tror du må begynne å lese alle innleggene her, for jeg har snakket med henne 3 ganger og sagt høflig nei og at vi ikke ønsker muffins, og i alle fall ikke TORO muffinsmiks.

Det er vårt bryllup og da må vi nesten få lov å bestemme litt.

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg tror du må begynne å lese alle innleggene her, for jeg har snakket med henne 3 ganger og sagt høflig nei og at vi ikke ønsker muffins, og i alle fall ikke TORO muffinsmiks.

Det er vårt bryllup og da må vi nesten få lov å bestemme litt.

Ts

Vi er mange som er enig at hun burde ta nei for et nei

Men jeg føler du legger alt for mye at det kommer muffins i ditt bryllup...at dette vil ødlegge ditt omdømme og bryllup... det er mer dette mange reagerer på

Skal vedde på at om hun fortalte at hun skulle lage hjemmelaget muffinse ville du ikke har dette heller.

Hva vil skje om det kommer muffinse på bordet???

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (1 time siden):

Vi er mange som er enig at hun burde ta nei for et nei

Men jeg føler du legger alt for mye at det kommer muffins i ditt bryllup...at dette vil ødlegge ditt omdømme og bryllup... det er mer dette mange reagerer på

Skal vedde på at om hun fortalte at hun skulle lage hjemmelaget muffinse ville du ikke har dette heller.

Hva vil skje om det kommer muffinse på bordet???

Nå bryr jeg meg ikke lenger, for dama er ikke helt god.

Jeg takket høflig nei tre ganger og spurte om hun heller ville hjelpe til ved gavebordet, men det ønsket hun ikke.

Det handler om at hun vil bli sett og vil ha oppmerksomhet.

Tror jeg kommer til å fase henne ut etter bryllupet

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg takket høflig nei tre ganger og spurte om hun heller ville hjelpe til ved gavebordet, men det ønsket hun ikke.

Ts

Du legger ALT for mye i dette, kanskje dette er hennes måte å føle at hun kan litt betydning i bryllup siden hun er din venn 

Ja kanskje hun vil ha oppmerksomhet og blir sett....

Litt slik som du holder på her inne 

Men ja...hun fortjener nok en bedre venn en deg 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ts

Du vil fase henne ut fordi hun vil bake til bryllupet ditt. Og det er hun som ikke er helt god…

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (6 minutter siden):

Du legger ALT for mye i dette, kanskje dette er hennes måte å føle at hun kan litt betydning i bryllup siden hun er din venn 

Det var da voldsomt 😅 Tror ts kjenner sin venninne i en litt større sammenheng, enn vi kjenner ts 😉 

Lykkeliten* skrev (3 minutter siden):

Du vil fase henne ut fordi hun vil bake til bryllupet ditt. Og det er hun som ikke er helt god…

Sofakona skrev (9 minutter siden):

• Liker 2
Skrevet

Hva gjør jeg . . ?

Du takker for at hun baker. Og du slutter med å lage problemer av absolutt ingenting.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det var da voldsomt 😅 Tror ts kjenner sin venninne i en litt større sammenheng, enn vi kjenner ts 😉 

Det er sant..men da burde ts legge til litt mer informasjon...men akkurat er alt vi har å gå på..er det ts skriver..at ts sin venninne vil ta med muffin i bryllup 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Og Toro muffinsmiks er ikke søtt kliss?

Ts

Ikke i forhold til all kremen, glassuren og marsipanen nei. Jeg velger muffins anyday ovenfor de kakene du lister opp. 

Du har din mening, jeg har min.

Anonymkode: d2f76...a28

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ts

Verken av dere fremstår helt gode når det gjelder denne saken her.

Du har opprettet en tråd for tilbakemeldinger på et forum med tydelig null interesse for å se saken fra et annet ståsted enn du hadde fra start. Det er stadig like overraskende at trådstarter virker å bli fornærmet at det kommer synspunkter som ikke støtter deres narrativ på et diskusjonsforum. Flere ganger skriver  du at du er ferdig med tråden og at du ikke bryr deg lenger, men tilbake kommer du får kverulere med de som ikke støtter deg. Lykke til med bryllup og livet. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer ennå på om Bryllupskaken også er hjemmebakt. Tar det som en selvfølge i denne tråden her. 

Anonymkode: 1a40b...acd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Det er sant..men da burde ts legge til litt mer informasjon...men akkurat er alt vi har å gå på..er det ts skriver..at ts sin venninne vil ta med muffin i bryllup 

Det jeg leser er at venninnen vil ta med muffins i bryllupet- ts har takket nei flere ganger. Det burde i alle normale settinger være enden på visa 😉 Hun har også tilbydd henne å hjelpe til med noe som faktisk trengs, dersom hun oppriktig ønsker å være til hjelp 😊 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg leser er at venninnen vil ta med muffins i bryllupet- ts har takket nei flere ganger. Det burde i alle normale settinger være enden på visa 😉 Hun har også tilbydd henne å hjelpe til med noe som faktisk trengs, dersom hun oppriktig ønsker å være til hjelp 😊 

Vet

Men tingen er at hvorfra er det så farlig med muffins i bryllupet ( de bort i fra hun har sakt nei)

Bryllup blir jo ikke avlyst eller dårlig om ts sin venn skulle komme med muffins 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...