AnonymBruker Skrevet 27. september #261 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (7 minutter siden): « Men dette er ikke poenget» Slik jeg ser det er det nesten hele poenget?? Ts forventer perfekt kake, men venninne til ts vet ikke hvordan! Anonymkode: 57c3e...a9f Hvorfor legger du ord i munnen på meg? Jeg har ALDRI bedt min venninne bake til bryllupet. Jeg har sagt til henne at bakingen er det jeg, min mor og min svigermor som gjør. Marsipan og bryllupskake blir laget på konditori. Ts Anonymkode: 44362...17d 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #262 Skrevet 27. september Nekinn@ skrev (49 minutter siden): Ufattelig hvor mye man er villig til å gjøre for å slippe å ha en ærlig dialog og som veldig mange tydeligvis opplever som svært ubehagelig. Si i fra om hva du ønsker og bli ferdig! JEG HAR SAGT IFRA 3 GANGER. TS Anonymkode: 44362...17d
AnonymBruker Skrevet 27. september #263 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Aldri vært i bryllup uheldigvis, men om jeg ble invitert kunne jeg fint vært vennen til TS. Om jeg blir bedt i bursdag og jeg gidder å ta med noe så blir det enten en langpanne sjoko kake eller muffins (begge med pynt.) Jeg forstår tusen prosent at det ikke er Pascal nivå 😂, men det er hva jeg vet hvordan jeg lager. Om jeg skulle laget fra bunn måtte jeg laget mange test kaker først og jeg måtte kjøpt halve kakehylla på kiwi fordi jeg har ikke ting i skapet = altfor mye jobb for en kake. Anonymkode: 57c3e...a9f I bryllup er det ikke vanlig å ta med noe, hvis man ikke blir bedt om det. Ts Anonymkode: 44362...17d
AnonymBruker Skrevet 27. september #264 Skrevet 27. september Vaermina skrev (3 minutter siden): Men bryr du deg nok til å la det ligge, om bruden insisterer på at det ikke trengs? Beklager det diskuteres og kveruleres I det uendelige her 😅 men som gjest synes jeg man bør vise litt respekt og bare godta at greit, de muffinsene kan vente til en annen anledning. « Men bryr du deg nok til å la det ligge, om bruden insisterer på at det ikke trengs? « Ja det ville jeg, men hva jeg prøver å si er at jeg fint kunne tatt med noe uten å avklare. Eventuelt at jeg bare hadde glemt å spørre (ingen ond vilje) . Har autisme så at sånt må avklares på forhånd enn å bare ta det som en god gjest er ikke sånt som hjernen min går rundt å tenker på Bruden/venninnen min måtte derfor mest sannsynlig tatt et valg der og da, enten putte frem eller kaste 🤭. Anonymkode: 57c3e...a9f 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #265 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I bryllup er det ikke vanlig å ta med noe, hvis man ikke blir bedt om det. Ts Anonymkode: 44362...17d Har skjønt det nå Som sagt aldri vært i bryllup. Anonymkode: 57c3e...a9f
AnonymBruker Skrevet 27. september #266 Skrevet 27. september TS HER. Jeg trekker meg fra tråden nå, for jeg er lei av å svare på de samme spørsmålene hele tiden. Tydeligvis er det veldig få her som leser noe mer enn hovedinnlegget og knapt nok det, og så begynner folk å trolle og tulle og det gidder jeg ikke. God søndag 😎 Anonymkode: 44362...17d 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #267 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS HER. Jeg trekker meg fra tråden nå, for jeg er lei av å svare på de samme spørsmålene hele tiden. Tydeligvis er det veldig få her som leser noe mer enn hovedinnlegget og knapt nok det, og så begynner folk å trolle og tulle og det gidder jeg ikke. God søndag 😎 Anonymkode: 44362...17d Lykke til med bryllupet ❤️❤️ Anonymkode: af163...849 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #268 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor legger du ord i munnen på meg? Jeg har ALDRI bedt min venninne bake til bryllupet. Jeg har sagt til henne at bakingen er det jeg, min mor og min svigermor som gjør. Marsipan og bryllupskake blir laget på konditori. Ts Anonymkode: 44362...17d Ok men åssen kom muffinsene inn i bilde da ?. Hvis du allerede har fortalt henne at alle kakene er gjort rede for? Jg kunne skrevet tydeligere , beklager for det. Du forventer perfekte muffins er hva jeg mente. Som du skrev tidligere hadde de vært fra bunn av og pyntet så ville du hatt dem 🤷♀️ Eller misforsto jeg deg? Anonymkode: 57c3e...a9f 3
Sofakona Skrevet 27. september #269 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hjemmebakte kaker har som oftest ikke sukker som den største ingrediensen, og man bruker skikkelig mel og ikke kunstig stivelse. Ts Anonymkode: 44362...17d Kaker har sukker, mel,og egg.... uansett. Ingen kake er bedre en andre. Hva søren er skikkelig mel ???? 😂 Og hva ikke kunstig stivelse??? 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #270 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): « Men bryr du deg nok til å la det ligge, om bruden insisterer på at det ikke trengs? « Ja det ville jeg, men hva jeg prøver å si er at jeg fint kunne tatt med noe uten å avklare. Eventuelt at jeg bare hadde glemt å spørre (ingen ond vilje) . Har autisme så at sånt må avklares på forhånd enn å bare ta det som en god gjest er ikke sånt som hjernen min går rundt å tenker på Bruden/venninnen min måtte derfor mest sannsynlig tatt et valg der og da, enten putte frem eller kaste 🤭. Anonymkode: 57c3e...a9f Jeg antar at den aktuelle bruden kjenner deg, og hadde forstått at du gjorde dette for å være snill 😊 Jeg tenker de aller fleste hadde sagt tusen takk, satt pris på gesten din, og satt kaken på kakebordet. Men nei, det er ikke vanlig å gjøre dette i et bryllup, med mindre det er avtalt på forhånd, så da har du lært det 😊 Venninnen i ts sin situasjon tar ikke nei for et svar, så det er jo litt anderledes enn det du skriver, der du uforvarende hadde troppet opp med en kake 😊 Anonymkode: bb171...144 2 3
Sofakona Skrevet 27. september #271 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok men åssen kom muffinsene inn i bilde da ?. Hvis du allerede har fortalt henne at alle kakene er gjort rede for? Jg kunne skrevet tydeligere , beklager for det. Du forventer perfekte muffins er hva jeg mente. Som du skrev tidligere hadde de vært fra bunn av og pyntet så ville du hatt dem 🤷♀️ Eller misforsto jeg deg? Anonymkode: 57c3e...a9f Enig...hun vil ikke ha muffins fra pose ..for de er kjeder.. men hadde de vært pyntet og fint hadde vært noe annet . Men nå plutselig ill noe muffin?? Om ts har sakt til venninna at de ikke trenger kaker, hvorfor komme muffin inn da? Uansett skjønner jeg ikke problemet...la hun ta med muffins, dritt i det og ha et flott bryllup 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #272 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg antar at den aktuelle bruden kjenner deg, og hadde forstått at du gjorde dette for å være snill 😊 Jeg tenker de aller fleste hadde sagt tusen takk, satt pris på gesten din, og satt kaken på kakebordet. Men nei, det er ikke vanlig å gjøre dette i et bryllup, med mindre det er avtalt på forhånd, så da har du lært det 😊 Venninnen i ts sin situasjon tar ikke nei for et svar, så det er jo litt anderledes enn det du skriver, der du uforvarende hadde troppet opp med en kake 😊 Anonymkode: bb171...144 Takk for at du forstår meg ❤️🥰Og ja jeg kan se TS side av saken når hun har prøvd å si pent nei x antall ganger, jeg ser at den blir slitsom. Anonymkode: 57c3e...a9f 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #273 Skrevet 27. september Slapp av. Det er muffins. Hvem bryr seg… Anonymkode: 28105...4d8 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #274 Skrevet 27. september Dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge 😄. Ikke rart det blir krig i verden....pga et fat med muffins 😂. Vi har det godt her i Norge. Anonymkode: 97be2...74a 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #275 Skrevet 27. september Får du hjemmebakt bryllupskake også? Anonymkode: 1a40b...acd
Vaermina Skrevet 27. september #276 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (13 minutter siden): TS HER. Jeg trekker meg fra tråden nå, for jeg er lei av å svare på de samme spørsmålene hele tiden. Tydeligvis er det veldig få her som leser noe mer enn hovedinnlegget og knapt nok det, og så begynner folk å trolle og tulle og det gidder jeg ikke. God søndag 😎 Anonymkode: 44362...17d Ikke gå uten å si om venninnen din godtok nei'et da, vær så snill 😭 jeg håper hun har gitt opp! 1
Vaermina Skrevet 27. september #277 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok men åssen kom muffinsene inn i bilde da ?. Hvis du allerede har fortalt henne at alle kakene er gjort rede for? Jg kunne skrevet tydeligere , beklager for det. Du forventer perfekte muffins er hva jeg mente. Som du skrev tidligere hadde de vært fra bunn av og pyntet så ville du hatt dem 🤷♀️ Eller misforsto jeg deg? Anonymkode: 57c3e...a9f Jeg tror ikke hun mente pyntet som i en dæsj poseglasur med regnbuestrøssel på, det måtte jo vært noen eventyrlig vakre konditorimuffins. Om det er det ts mente, støtter jeg henne 100%, jeg hadde ikke ønsket meg noe halv 8 opplegg om alt ellers var stilig og gjennomført! Det må jo være lov å mene dette. 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #278 Skrevet 27. september Sofakona skrev (8 minutter siden): Enig...hun vil ikke ha muffins fra pose ..for de er kjeder.. men hadde de vært pyntet og fint hadde vært noe annet . Men nå plutselig ill noe muffin?? Om ts har sakt til venninna at de ikke trenger kaker, hvorfor komme muffin inn da? Uansett skjønner jeg ikke problemet...la hun ta med muffins, dritt i det og ha et flott bryllup Jeg tror poenget er at ts hverken ønsker seg eller har bedt om muffins, men venninnen har sagt at hun vil ta med. Ts takker fint nei. Venninnen insisterer likevel nærmest på å ta de med, selv om ts takker nei. Venninnen vil komme med upyntede posemuffins, og ts har skrevet noe ala det hadde vært annerledes dersom hun lagde noen spesielle gode muffins. Det er ikke det samme som at hun har spurt etter det, men dersom det var tilbudet hadde hun muligens takket ja. Dersom min venninne gifter seg og ikke har tenkt å ha solist i kirken, så ser jeg at hun muligens hadde takket ja dersom Adele tilbydde seg, men takket høflig nei dersom jeg ville fremføre en tonedøv tolkning av samme sang 😅 Anonymkode: bb171...144 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #279 Skrevet 27. september Vaermina skrev (Akkurat nå): Jeg tror ikke hun mente pyntet som i en dæsj poseglasur med regnbuestrøssel på, det måtte jo vært noen eventyrlig vakre konditorimuffins. Om det er det ts mente, støtter jeg henne 100%, jeg hadde ikke ønsket meg noe halv 8 opplegg om alt ellers var stilig og gjennomført! Det må jo være lov å mene dette. Absolutt lov å føle det sånn . Det er bare at hva Ts ønsker seg er ikke innenfor venninne sitt kunnskapsnivå. Jeg foreslår igjen Soul cake , gode muffinser og veldig pene . De tar sikkert spesial bestilling om Ts har spesielle/unike pynte behov 👍🏻 Anonymkode: 57c3e...a9f
AnonymBruker Skrevet 27. september #280 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du skal jo allikevel ikke spise de. Vil gjestene spise de så la de. Anonymkode: 203cc...01e Dem, dem og dem! Anonymkode: e99a6...ea7 1 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå