Gå til innhold

Veninne som vil bake "posekake" til mitt bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (4 timer siden):

Jeg tror ikke hun mente pyntet som i en dæsj poseglasur med regnbuestrøssel på, det måtte jo vært noen eventyrlig vakre konditorimuffins. Om det er det ts mente, støtter jeg henne 100%, jeg hadde ikke ønsket meg noe halv 8 opplegg om alt ellers var stilig og gjennomført! Det må jo være lov å mene dette.

Ja ønsker ikke muffins til bryllupet og trenger ikke mer bakst heller, men hvis venninnen min hadde sagt at hun ønsket å lage hjemmelagde cupcakes med flott glasur på, hadde jeg likevel takket for bidraget, men ønsker ikke flate muffins som kommer fra Toro posen og ser ut som noe et lite barn har laget.

Ts

Anonymkode: 44362...17d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Lyslys skrev (37 minutter siden):

Får vi høre etter neste helg hvordan dette gikk? 😅

Ja skal avlegge rapport på søndag😃

Ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja ønsker ikke muffins til bryllupet og trenger ikke mer bakst heller, men hvis venninnen min hadde sagt at hun ønsket å lage hjemmelagde cupcakes med flott glasur på, hadde jeg likevel takket for bidraget, men ønsker ikke flate muffins som kommer fra Toro posen og ser ut som noe et lite barn har laget.

Ts

De blir faktisk bra str på...

Men vil slike muffins ødelegge ditt bryllup? Ditt rykte? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen bryr seg om hva kakene smaker i et bryllup. Innen det er tid for kake er alle mette og litt lei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (8 minutter siden):

Ingen bryr seg om hva kakene smaker i et bryllup. Innen det er tid for kake er alle mette og litt lei. 

Brudeparet bryr seg jo, så da bør det kanskje telle litt.

Anonymkode: 1a6ef...1f5

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok vært fornøyd med det!😊 Det er snilt av henne, og om det er det hun føler for å gjøre så - flott!

Anonymkode: 702ad...3d3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, alvorlig talt, hvor skal denne grensa gå da? 😅 Kanskje tante Turi også vil ta med Noras sviskekompott og onkel Sigmund rakafisk? Hvis verten takker nei, så tar man ikke med noe. Jeg begriper ikke at denne tråden kan bli så lang. Det er ikke alltid om å gjøre å være uenig med Ts. 

Anonymkode: bb171...144

Jo, hovedpoenget for mange er akkurat å være uenig med ts. I alle tråder, uten unntak. Gudene vet hvorfor 😂

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts

Det kan vel se hjemmelaget ut? 
Jeg synes du virker utakknemlig.

Lurer på om det er nok et trolleinnlegg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir et voldsomt drama om noen muffins. Irriterende at venninnen ikke aksepterer at ts sier nei takk, jeg forstår det. Men hun prøver nok bare og hjelpe til, det er godt ment. Jeg kan helt ærlig ikke forstå at disse muffinsene skal være et problem på kakebordet, kakene som ts har valgt å ha på kakebordet, er jo standard , vanlige, kjedelige kaker som er på ethvert kakebord. Med unntak av bryllupskake da. Muffins passer slik sett inn i sortimentet. Jeg synes ts skal glede seg over en venninne som tilbyr å bake. Eller så er dette en venninne som kjenner ts og hennes nykker altfor godt, og som erter henne opp litt med å varsle om at hun kommer med bakst fra toropose, og kommer uten bakverk på bryllupsdagen.

Anonymkode: 4ba84...d96

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
  AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, alvorlig talt, hvor skal denne grensa gå da? 😅 Kanskje tante Turi også vil ta med Noras sviskekompott og onkel Sigmund rakafisk? Hvis verten takker nei, så tar man ikke med noe. Jeg begriper ikke at denne tråden kan bli så lang. Det er ikke alltid om å gjøre å være uenig med Ts. 

Anonymbruker*** skrev (50 minutter siden):

Jo, hovedpoenget for mange er akkurat å være uenig med ts. I alle tråder, uten unntak. Gudene vet hvorfor 😂

Jeg har presisert at jeg ikke går inn for å være uenig med ts. Og jeg mener ikke at alle skal få dure på slik de vil i andres feiring, det er jo totalt urimelig. Da sier man at de skal la være. MEN når ts har sakt nei takk TRE ganger, og venninna er ute av stand til å gi slipp på dette, så anbefaler jeg ts å være the bigger person for sin egen del, og legge energien i noe som gjør henne godt. Det var bare det. 

Anonymkode: e7e09...256

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er et brullyp på hotell, ikke grilling med grendelaget. Man tar ikke bare med i et bryllup 

Jo, man kan fint spørre om man skal bake noe. Og da må ts være tydelig på at hun ikke vil. Det hjelper lite å si «trenger ikke».

Anonymkode: 78b1f...85e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja skal avlegge rapport på søndag😃

Ts

Holder pusten i spenning ;)  Må vite hvem kaker som ble spist mest av og hva som skjedde med de hypotetiske muffinsene 🤭

Anonymkode: 57c3e...a9f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg synes det blir et voldsomt drama om noen muffins. Irriterende at venninnen ikke aksepterer at ts sier nei takk, jeg forstår det. Men hun prøver nok bare og hjelpe til, det er godt ment. Jeg kan helt ærlig ikke forstå at disse muffinsene skal være et problem på kakebordet, kakene som ts har valgt å ha på kakebordet, er jo standard , vanlige, kjedelige kaker som er på ethvert kakebord. Med unntak av bryllupskake da. Muffins passer slik sett inn i sortimentet. Jeg synes ts skal glede seg over en venninne som tilbyr å bake. Eller så er dette en venninne som kjenner ts og hennes nykker altfor godt, og som erter henne opp litt med å varsle om at hun kommer med bakst fra toropose, og kommer uten bakverk på bryllupsdagen.

Anonymkode: 4ba84...d96

Jaha, er det “nykker” å ville selv bestemme hva som serveres i ens eget bryllup?!  Det er altså ikke snakk om ts sin 5 år gamle niese som skal inkluderes, men en voksen kvinne som som på liv og død skal trenge seg på med posemuffins i andres bryllup... Å tilby dette kan være godt ment, så lenge man er villig til å ta nei for er svar og respekterer brudens ønsker. Når man nekter å akseptere vertens nei, går det over i å være grenseoverskridende og respektløst.  Skjønner godt at ts er frustrert! 

Endret av Kattugla
  • Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Lager man et innlegg må man nesten innse at alle slags meninger kommer frem, både enig, uenig  og alt i midten. Dette er ikke la oss alle være enig kvinneguiden.no. - i så fall  ville det blitt kjedelig her inne fortere enn noen klarer å si Toro 😏

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Brudeparet bryr seg jo, så da bør det kanskje telle litt.

Anonymkode: 1a6ef...1f5

Ikke brudeparet. Bruden!

Anonymkode: 5d00c...1c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Anonymbruker*** skrev (2 timer siden):

Er nok mange med "Boomer-oppførsel" her ja. Som finner glede i skape krangel og synes det er direkte kjedelig å være hyggelig

⬇️

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lager man et innlegg må man nesten innse at alle slags meninger kommer frem, både enig, uenig  og alt i midten. Dette er ikke la oss alle være enig kvinneguiden.no. - i så fall  ville det blitt kjedelig her inne fortere enn noen klarer å si Toro 😏

Anonymkode: e3cf5...0d8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke brudeparet. Bruden!

Anonymkode: 5d00c...1c5

Ts har allerede sagt at mannen er helt enig med henne.  

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hånden på hjertet, TS, har du helt ærlig fullstendig innsikt i samtlige av dine 65 gjesters kakebord-preferanser? Selv om du ikke liker disse muffinsene, så er det helt sikkert andre som gjør det. Men det er kanskje ikke så viktig med gjestene?

Av kakebordet ditt er det for meg kun gulrotkake som hadde fristet. Jeg hadde i tillegg gladelig spist en Toro-muffins eller to.

Anonymkode: ec18d...d3d

Det er jo ikke relevant. Jeg vil ikke ha grillpølser i mitt bryllup, og jeg hadde ikke akseptert om en venninne insisterte på å ta med seg en pakke pølser og satte frem til gjestene. Det spiller ingen rolle om en eller to av gjestene faktisk hadde hatt lyst på pølser. Man tar heller ikke med seg alkohol i et alkoholfritt bryllup der bruden har sagt NEI til alkohol, eller tar med seg kjøtt og begynner å dele ut i et vegansk bryllup.

Heldigvis har jeg ikke så syke venner, så det ville aldri blitt en problemstilling.

Det kan vel se hjemmelaget ut? 
Jeg synes du virker utakknemlig.

Lurer på om det er nok et trolleinnlegg. 

Utakknemlig for å si nei takk? Hva i all verden er det å være takknemlig for??? Venninnen tilbyr noe ts ikke vil ha eller trenger, ts sier nei, venninnen gir faen i hva ts vil.

Kanskje naboen din kan komme og lempe alt søppelet sitt de ikke vil ha selv lenger i hagen din. Og så kan de si at du er utakknemlig om du ikke vil ha det.

Anonymkode: c59e3...f9b

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er nok mange med "Boomer-oppførsel" her ja. Som finner glede i skape krangel og synes det er direkte kjedelig å være hyggelig

⬇️

Anonymkode: e3cf5...0d8

Kan love deg at jeg ikke er boomer , men godt forsøk ;)  Hyggelig er dessuten et definisjonsspørsmål, for meg er ærlighet svært så hyggelig og min oppriktige mening er at Ts fremstår litt prippen, men hun har selvsagt rett å nekte både bakverk, alkohol, gjester med neseringer, gjester med feil farge klær eller hva enn i sitt eget bryllup. Ingen tar fra henne den retten, men nå spurte hun her på et åpent forum og hun får svar. 

• Liker 3
Skrevet
Kattugla skrev (6 timer siden):

Ts har allerede sagt at mannen er helt enig med henne.  

Mannen vet nok sitt eget beste og sier seg enig med ts, men kunne nok egentlig ikke brydd seg mindre. 

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...