AnonymBruker Skrevet 29. september #341 Skrevet 29. september Kålrota skrev (44 minutter siden): Herlighet, så rart! I min omgangskrets er det helt vanlig å ha med noe ekstra, uansett anledning. Har aldri opplevd at noen har opplevd dette som noe annet enn veldig hyggelig. SELSKAPET ER PÅ HOTELL. DET ER INGEN KURVFEST. JEG HAR SAGT NEI TIL HENNE 3 GANGER. DET ER INGEN BARN INVITERT I BRYLLUPET. TS Anonymkode: 44362...17d 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #342 Skrevet 29. september Har ikke hørt noe fra henne på snart to dager, og ikke noe mer snakk om muffins. Ts Anonymkode: 44362...17d 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #343 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 7.25): Vi skal gifte oss neste helg og jeg skal bake noen kaker på fredag. En venninne har tilbudt seg å bake muffins og sier hun bruker Toro bakemiks når hun baker, for det gir perfekt resultat hver gang. Jeg har laget muffins fra disse ferdigposene en gang, og første ingrediens i pakken er sukker og ikke mel, og det smaker altfor sött og kunstig. Jeg ønsker at kakene skal smake hjemmebakt, og har ikke behov for muffins og har sagt at hun ikke trenger å bake, men hun sier hun ønsker det. Hun sier at alle baker med Toro bakemix nå, og det er like godt som en hjemmebakt kake, men jeg er overhodet ikke enig og ønsker ikke det i mitt bryllup. Vi skal ha suksessterte, gulrotkake, kransekake, Oreokake, ostekake, tropisk aroma og bryllupskake selvfølgelig. Hva gjør jeg🤷♀️? Anonymkode: 44362...17d Du tar deg sammen. Dette er en filleting. La henne komme med mufinsen. Folk kommer ikke til å bry seg. Anonymkode: e1c8a...310 6
Sofakona Skrevet 29. september #344 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har ikke hørt noe fra henne på snart to dager, og ikke noe mer snakk om muffins. Ts Anonymkode: 44362...17d Hva skjer om hun komme med muffin? Blir bryllupsdagen din ødelagt? Skal du avlyse? Blir du flau av muffins? 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #345 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 8.23): Hva er det du rabler om? Anonymkode: af163...849 Stakkars den du skal gifte deg med da- du har en vanvittig kontrollbehov, tolker i verste mening, klarer ikke si takk og oppføre deg hyggelig når noen forsøker hjelpe dere. Dette tyder på tøffe forhold for din partner fremover er det vi forsøker forklare Anonymkode: 6a577...743 3 2
Thyra Skrevet 30. september #346 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 8.11): Ønsker ikke muffins overhodet i bryllupet Ts Anonymkode: 44362...17d Er det ikke fint med stort utvalg? Så kan folk selv velge hva de vil spise? Verken muffins eller toromix ødelegger bryllupet, akkurat.... 3
Thyra Skrevet 30. september #347 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 8.54): Ingen grunn til å takknemlig ta imot drittpakker forekledd som omsorg. Anonymkode: af163...849 Drittpakker? Virkelig?? 4
AnonymBruker Skrevet 30. september #348 Skrevet 30. september Jeg hadde blitt skikkelig skuffet om jeg kom i bryllup og fikk servert de kakene TS presenterer i HI. Ikke så glad i kake og i alle fall ikke de kakene beskrevet her. Bare søtt kliss jo! Ville mye heller hatt en halvtør muffins fra Toro. Kanskje jeg er alene om det, men jeg ser overhodet ikke problemet. Anonymkode: d2f76...a28 2 1 1
Thyra Skrevet 30. september #349 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.13): Mannen min er helt enig, og han liker ikke muffins i det hele tatt Ts Anonymkode: 44362...17d Men mange av gjestene liker garantert muffins! 3
Thyra Skrevet 30. september #350 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.29): Ok nå skal jeg stille deg et spørsmål: Hvis du fyller 40 år og en av dine venninner spør hva du ønsker deg, og du sier at du IKKE ønsker gavekort på Dressmann, for det blir ikke brukt, men du har veldig lyst på et sjal fra Zara, og viser venninnen din bilde av sjalet. Hva får du av din veninne til din fødselsdag? Jo du får et gavekort på Dressmann. Hadde det vært greit? Ts Anonymkode: 44362...17d Hvis man spesifikt sier man ikke ønsker seg en ting i gave fordi det ikke blir brukt er noe helt annet enn å ta med muffins til et større selskap! Garantert at noen av gjestene liker muffins selv om ikke du gjør det! Kaker Ester som blir til overs kan fryses ned eller gis bort/sendes med hjem til den som bakte den. Her synes jeg du lager problemer av noe som ikke trenger å være et problem ts. Hun ønsker å bidra til ditt bryllup med noe hun selv synes er godt. Jeg ville ha satt pris på det om jeg var deg. Når det er sagt, om jeg var venninnen som tilbød meg å lage posemuffins og du takket nei, hadde jeg ikke insistert. Men et fat med muffins ødelegger da på ingen måte verken kakebordet eller bryllupet! Du må ha noen veldig spesielle gjester om noen tenker negativt om det! Hadde skjønt problemet om muffinsen var eneste alternativ på kakebordet. Men litt variert kakebord er jo bare bra. Det er ikke bare barn som spiser muffins, altså 4
AnonymBruker Skrevet 30. september #351 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg hadde blitt skikkelig skuffet om jeg kom i bryllup og fikk servert de kakene TS presenterer i HI. Ikke så glad i kake og i alle fall ikke de kakene beskrevet her. Bare søtt kliss jo! Ville mye heller hatt en halvtør muffins fra Toro. Kanskje jeg er alene om det, men jeg ser overhodet ikke problemet. Anonymkode: d2f76...a28 Og Toro muffinsmiks er ikke søtt kliss? Ts Anonymkode: 44362...17d 2
Thyra Skrevet 30. september #352 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.53): Send en melding til henne hvor du sier at du ønsker å snakke med henne, så tar du en lang og alvorlig prat med henne om hvordan hennes iver over for å bake og hjelpe til føles som overkjøring av dine følelser. Hvordan du føler deg tråkket på og ikke hørt eller sett som venninne og menneske når du sier at du ikke liker pose-muffins, men hun allikevel ønsker å bake det. Det er viktig for deg å sette grenser. Selv om andre kanskje mener det godt kan det oppleves som grenseoverskridene og vondt at noen ikke tar et nei for et nei når det gjelder kakebidrag og hjelp til selskaper, og kanskje særlig et bryllup hvor det er viktig at alt er perfekt. Anonymkode: fbf70...920 Selvsagt kunne venninnen vært mer lydhør, men nå synes jeg du overdriver litt. Det er snakk om et fat med muffins blant mange andre kaker. Ingen tvinges til å spise dem, men gjestene får flere valg. Gjestene har ulike smak. Ingen grunn til at det kun skal kunne serveres kaker som bruden liker! Jeg kunne opplevd det som grenseoverskridende og vondt om noen ønsker å bestemme hvilken brudekjole jeg skulle ha, selv om den ikke var i min smak og ikke kledelig til min kroppsfasong. Eller om noen bare kom med nye gardiner, sofa, gulvteppe, eller noe annet svært synlig uten å spørre først. Ikke fordi noen insisterte på å ta med en kake (muffins) jeg ikke likte i et selskap! Og hva mener du met at det er viktig at alt er perfekt i et bryllup? Det viktigste er vel at alle koser seg og at det er et hyggelig selskap med gode minner? At maten er god og at man har et utvalg av kaker. Ikke nødvendigvis at alle liker alle kakene. At alle kakene er "proffe", at alle gjestene har perfekte antrekk osv. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #353 Skrevet 30. september Thyra skrev (1 time siden): Drittpakker? Virkelig?? Ja. Det er ikke omsorg. Det er ikke hjelp. Det er ikke "gode ønsker"- det er at venninnen vil bestemme hva ts skal servere i sott eget bryllup. Det er en drittpakke. En takknemlighetsgjeld. En "men seeeeeeer du ikke hvor mye jeg bryyyyyyyr meg?". En drittpakke forkledd som omsorg (eventuelt muffins da…). Nei takk. Det er lov å sette foten ned uten å bli betraktet som kjip. Kakebordet er ikke venninnens ansvar. Kakebordet er bestemt av brudeparet. Ts ba ikke engang venninnen om hjelp. At dere forsvarer venninnens grenseskridende atferd her er beyond me. Hun er jo direkte asosial som krever å få ta med noe som ikke vertene engang ønsker eller trenger!!! Som de ikke en gang har bedt om! Og som de har prøvd å takke nei til! Og venninnen fortsetter å pushe! Hallo!! Det er jo helt syk oppførsel - av VENNINNEN! Anonymkode: af163...849 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #354 Skrevet 30. september Kålrota skrev (11 timer siden): Herlighet, så rart! I min omgangskrets er det helt vanlig å ha med noe ekstra, uansett anledning. Har aldri opplevd at noen har opplevd dette som noe annet enn veldig hyggelig. Er det virkelig vanlig i din omgangskrets at folk bare tar med ekstra mat til et bryllup, uten at det er avtalt med verten? Da må vi bare være enige om at vi er vant med veldig forskjellige ting. Jeg er fra bygda, og vant med både kurvfester generelt, og at mange bidrar med noe til både buffet og kakebord etter avtale. Jeg har aldri vært i bryllup der folk bare dukker opp med fat av det ene og det andre uten at det var klarert på forhånd. Anonymkode: bb171...144 5 2
Sofakona Skrevet 30. september #355 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og Toro muffinsmiks er ikke søtt kliss? Ts Anonymkode: 44362...17d Nei. Det er kake i små former, ofte er derimot bryllupskake med frosting/ melis/ glasur i flere lag/ marsipan mye mer søt kliss 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #356 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 7.42): Jeg ønsker ikke muffins, men hun mener det passer i bryllup. Har sagt nei til det Anonymkode: 44362...17d AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.22): Jeg har ikke bedt min veninne bake til bryllupet og takket høflig nei. Ønsker ikke muffins og har sagt at vi ønsker kun kaker. Hun hører ikke etter og respekterer hva jeg sier. Hvem mangler oppdragelse og folkeskikk? Ts Anonymkode: 44362...17d AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 11.46): Har sagt neitakk Ts Anonymkode: 44362...17d AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hun har sagt at venninnen ikke trenger. Ikke nei. Anonymkode: 78b1f...85e Hun har flere ganger skrevet at hun har sagt «Nei», flere ganger 😊 Flere steder i tråden også, jeg har ikke sitert alle 😉 Anonymkode: bb171...144 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #357 Skrevet 30. september Sofakona skrev (31 minutter siden): Nei. Det er kake i små former, ofte er derimot bryllupskake med frosting/ melis/ glasur i flere lag/ marsipan mye mer søt kliss Har du lest innholdsfortegnelsen i Toro Muffinsmiks ? Sukker står som første ingrediens og de smaker veldig søtt og kunstig. Ikke er de fine æ se på heller, når de er flate og nedsunkne. Ts Anonymkode: 44362...17d 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #358 Skrevet 30. september Ts her Bakverk må være innlevert hotellet innen 16 på fredag, så hvis hun ikke dukker opp med muffinsen sine innen da, så kommer de ikke på kakebordet. Akkurat nå gir jeg blaffen 😁 Takk for diskusjonen🙋♀️ Anonymkode: 44362...17d 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #359 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her Bakverk må være innlevert hotellet innen 16 på fredag, så hvis hun ikke dukker opp med muffinsen sine innen da, så kommer de ikke på kakebordet. Akkurat nå gir jeg blaffen 😁 Takk for diskusjonen🙋♀️ Anonymkode: 44362...17d Lykke til med bryllupet ❤️ håper fu oppdaterer når det er vel overstått Anonymkode: af163...849 1
Kålrota Skrevet 30. september #360 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Er det virkelig vanlig i din omgangskrets at folk bare tar med ekstra mat til et bryllup, uten at det er avtalt med verten? Da må vi bare være enige om at vi er vant med veldig forskjellige ting. Jeg er fra bygda, og vant med både kurvfester generelt, og at mange bidrar med noe til både buffet og kakebord etter avtale. Jeg har aldri vært i bryllup der folk bare dukker opp med fat av det ene og det andre uten at det var klarert på forhånd. Anonymkode: bb171...144 Ikke mat. Kaker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå