Gå til innhold

Veninne som vil bake "posekake" til mitt bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nymphadora skrev (1 time siden):

Det kommer litt mye drypp av opplysninger fra ts underveis som skal sette ts i godt lys og venninnen i dårlig lys. Ting eskalerer veldig fra hva som fremkommer i første innlegg, nå har "venninnen" invitert seg selv. Slik trend svekker dessverre veldig troverdigheten til ts for meg. 

Men hvis alt det du skriver ts virkelig representerer faktiske forhold, så skjønner jeg ikke hvorfor du holder på denne relasjonen. 

Da jeg opprettet Innlegget ante jeg ikke at det ville få så mange sider, derfor skrev jeg ikke så mange opplysninger, og har heller ikke lyst å utbrodere noe mer enn hva jeg har gjort.

Ts

Anonymkode: 44362...17d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For en prippen b… du er….

Anonymkode: 7bfef...878

Du kritiserer meg fordi jeg skriver at jeg ikke ønsker at min veninne skal lage muffins, og så kaller du meg en bitch?

Snakk om i tråkke i salaten

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 7.30):

Si du ikke trenger bakehjeøp allikevel, og så kjøper du kaker fra konditori. De er ultraprosesserte de og, men smaker hvert fall bedre enn toromiks…… 

Men hva faen skal dere med MUFFINS i bryllup, er dere 7 år?’

Anonymkode: af163...849

Jeg har laget det til bryllup men da ikke fra ferdig miks. Da har de spesielt fyll/smak/dekor

• Liker 1
Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor du gjør et så sykt stort nummer ut av disse muffinsene, di aller fleste som bruker toro mix legger til et eller annet ekstra når man lager det. ikke skjønner jeg hvorfor du lager en stor greie av at det er sukker i dem selvføgelig er det det det er sukker i alle kaker  

jeg er ganske sikker på at du ikke hadde merket forskjell hvis du hadde tatt en blind test 

Anonymkode: 5c80a...729

Skrevet

Herregud. da vi giftet oss fikk fadderbarna leke seg med torobrownies og ta med. Aldri har vi hørt så mye fnis og latter og alt sammen ble spist opp. jeg spurte ingen hvor kakene de bakte kom fra og kunnne ikke brydd meg mindre. At noen baker er viktigst.

Anonymkode: 65fd9...7f3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Herregud. da vi giftet oss fikk fadderbarna leke seg med torobrownies og ta med. Aldri har vi hørt så mye fnis og latter og alt sammen ble spist opp. jeg spurte ingen hvor kakene de bakte kom fra og kunnne ikke brydd meg mindre. At noen baker er viktigst.

Anonymkode: 65fd9...7f3

Litt forskjell på barn og en voksen dame eller…? ( håper jeg) 😅

Anonymkode: bb171...144

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stakkars deg 🥺

Anonymkode: 955d5...342

Skrevet (endret)

Tenk at muffins kan fylle så mange sider 😅

Lykke til med bryllup TS! Med eller uten muffins 🩷

Endret av Sirah.2.0
  • Hjerte 2
Skrevet

Min erfaring er at muffins er noe av det første som blir spist opp på kakebord 

Anonymkode: 9a699...150

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Litt forskjell på barn og en voksen dame eller…? ( håper jeg) 😅

Smaken blir jo det samme uanett hvem som lager den 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Smaken blir jo det samme uanett hvem som lager den 

😂😂 det er vel neppe poenget… At man sier ja til fadderbarn som ønsker å hjelpe til på sitt nivå selv om det ikke trengs er jo en ting. At en voksen dame ikke klarer å ta i mot en beskjed om at noe ikke trengs, men at hun gjerne kunne hjelpe til med noe annet som faktisk trengs - er noe annet. Jeg tar selvsagt utgangspunkt i at denne voksne damen er relativt normalt fungerende kognitivt sett 😊 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂 det er vel neppe poenget… At man sier ja til fadderbarn som ønsker å hjelpe til på sitt nivå selv om det ikke trengs er jo en ting. At en voksen dame ikke klarer å ta i mot en beskjed om at noe ikke trengs, men at hun gjerne kunne hjelpe til med noe annet som faktisk trengs - er noe annet. Jeg tar selvsagt utgangspunkt i at denne voksne damen er relativt normalt fungerende kognitivt sett 😊 

Så poenget er at man gjør seg unødvedig vanskelig og ja jeg  snakker om deg,  det at en bør respekterer et nei betyr ikke at man selv bør gjøre seg undvedig vanskelig av den grunn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så poenget er at man gjør seg unødvedig vanskelig og ja jeg  snakker om deg,  det at en bør respekterer et nei betyr ikke at man selv bør gjøre seg undvedig vanskelig av den grunn 

Jeg synes ikke det er å være vanskelig å bestemme hva man ønsker skal serveres i eget bryllup 😊 Men enig i at alle må bestemme dette selv. Hvis du ønsker at hvem som helst kan ta med det de vil til ditt bryllup, så er selvsagt det opp til deg 😊 Ts ønsker ikke det, hun har en plan og har allerede ordnet seg, og jeg er helt enig i at det er hennes rett. Hvis du synes det er å gjøre seg vanskelig, så får vi bare være enige om å være uenige i akuratt den definisjonen 😊

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes ikke det er å være vanskelig å bestemme hva man ønsker skal serveres i eget bryllup 😊 Men enig i at alle må bestemme dette selv. Hvis du ønsker at hvem som helst kan ta med det de vil til ditt bryllup, så er selvsagt det opp til deg 😊 Ts ønsker ikke det, hun har en plan og har allerede ordnet seg, og jeg er helt enig i at det er hennes rett. Hvis du synes det er å gjøre seg vanskelig, så får vi bare være enige om å være uenige i akuratt den definisjonen 😊

Jeg synes hun er unødvendig vanskelig, og jeg er langt fra den eneste som mener det. Det er jo ganske tydelig at hun hadde sagt noe helt annet dersom hun ikke hadde visst at det var Toro. Jeg er selv gift og har ingen planer om å gifte meg på nytt, og i mitt eget bryllup hadde vi kaker jeg personlig ikke syntes var spesielt gode. Men gjestene likte dem, og det går faktisk an å tenke litt på dem også, ikke bare på hva man selv foretrekker.

Og ja, jeg synes det er å gjøre seg unødvendig vanskelig når noen faktisk prøver å være til hjelp. TS lager et unødvendig stort nummer ut av dette. Jeg har selv laget Toro-kaker flere ganger når jeg har hatt besøk, og folk har trodd de var laget helt fra bunnen av. Derfor tror jeg også at TS sannsynligvis ikke hadde merket noen særlig forskjell på kaken dersom hun ikke hadde visst at den var laget fra en Toro-miks. Det er nettopp derfor jeg synes det blir litt spesielt å gjøre dette til en så stor sak.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes hun er unødvendig vanskelig, og jeg er langt fra den eneste som mener det. Det er jo ganske tydelig at hun hadde sagt noe helt annet dersom hun ikke hadde visst at det var Toro. Jeg er selv gift og har ingen planer om å gifte meg på nytt, og i mitt eget bryllup hadde vi kaker jeg personlig ikke syntes var spesielt gode. Men gjestene likte dem, og det går faktisk an å tenke litt på dem også, ikke bare på hva man selv foretrekker.

Og ja, jeg synes det er å gjøre seg unødvendig vanskelig når noen faktisk prøver å være til hjelp. TS lager et unødvendig stort nummer ut av dette. Jeg har selv laget Toro-kaker flere ganger når jeg har hatt besøk, og folk har trodd de var laget helt fra bunnen av. Derfor tror jeg også at TS sannsynligvis ikke hadde merket noen særlig forskjell på kaken dersom hun ikke hadde visst at den var laget fra en Toro-miks. Det er nettopp derfor jeg synes det blir litt spesielt å gjøre dette til en så stor sak.

Men det er jo ingenting av det du skriver som er poenget. Jeg har heller ikke noe i mot Toro, men det er ikke mitt bryllup. Jeg har også både fått hjelp og gitt hjelp, men da har det var avtalt og avklart.  Poenget her er jo at Ts har sagt nei takk, og da hadde jeg ( og de aller fleste normale mennesker) akseptert det uten noen videre diskusjon 😊 Det er det tråden handler om.  Om Ts hadde sagt ja til noe helt annet er jo en annen sak 😊 Dersom jeg hadde tilbudt meg å ta med en pakke gomme og ferdigkjøpte lomper ( som jo også er godt og noe mange liker)  og fått et nei takk - så hadde jeg ikke tenkt «Hvorfor sier hun nei til meg, men svigermor fikk «lov» å ta med hjemmelaget kransekake?».  Jeg skjønner jo forskjellen 😉 Men nå virker det jo også som hun har akseptert dette, så da ordnet det seg nok 😊

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Men det er jo ingenting av det du skriver som er poenget. Jeg har heller ikke noe i mot Toro, men det er ikke mitt bryllup. Jeg har også både fått hjelp og gitt hjelp, men da har det var avtalt og avklart.  Poenget her er jo at Ts har sagt nei takk, og da hadde jeg ( og de aller fleste normale mennesker) akseptert det uten noen videre diskusjon 😊 Det er det tråden handler om.  Om Ts hadde sagt ja til noe helt annet er jo en annen sak 😊 Dersom jeg hadde tilbudt meg å ta med en pakke gomme og ferdigkjøpte lomper ( som jo også er godt og noe mange liker)  og fått et nei takk - så hadde jeg ikke tenkt «Hvorfor sier hun nei til meg, men svigermor fikk «lov» å ta med hjemmelaget kransekake?».  Jeg skjønner jo forskjellen 😉 Men nå virker det jo også som hun har akseptert dette, så da ordnet det seg nok 😊

som er laget fra en slik miks. Jeg har også sagt at man selvfølgelig skal respektere et nei, men det virker som leseforståelsen svikter litt her, for det er ikke det jeg diskuterer. 😊

Og dette med at «de aller fleste normale mennesker» bare aksepterer et nei uten videre, stemmer heller ikke særlig godt med det man stadig ser her inne. Det er jo innlegg etter innlegg om folk som er akkurat som denne venninnen. Det er ikke nødvendigvis greit eller hensynsfullt av den grunn, men det er heller ikke noe spesielt uvanlig. Jeg er ikke sånn selv, men jeg har flere i familien som er det, og ja, det kan være irriterende. 😅

Men nettopp derfor synes jeg det er unødvendig å gjøre dette til en så stor sak som TS gjør. Hun kunne ganske enkelt sagt nei takk, og venninnen kunne latt det ligge. Da hadde saken vært ute av verden. At noen er litt pågående og gjerne vil hjelpe på sin måte, er irriterende, men det er ikke akkurat en katastrofe. 😉

Og jeg synes fortsatt det er relevant at TS sannsynligvis ikke hadde merket noen forskjell dersom hun ikke visste at kaken var laget av Toro. Jeg har selv servert Toro-kaker flere ganger hvor folk har trodd de var laget helt fra bunnen av. Det er derfor jeg synes dette i stor grad virker å handle om hva hun vet at hun spiser, mer enn hvordan kaken faktisk smaker. Man kan selvfølgelig ha sine preferanser, men det går også an å tenke litt på gjestene og ikke gjøre et stort nummer ut av noe som i praksis neppe hadde gjort noen forskjell for dem. 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvorfor gleder ikke folk seg til bryllup?

Ts

Fordi man må sitte til bords i tiiimesvis, bundet til de få som sitter på plassene rundt. Fordi man kanskje kjenner fire av førti gjester. Fordi selv om man prøver å få i gang samtaler er folk ofte veldig opptatt av å snakke med de som de kjenner fra før, og ikke flinke til å være inkluderende. Fordi maten er kjedelig og rettene kommer med milelange mellomrom. Fordi man får to små vinglass som skal vare fire timer, og det tar seg ikke ut å drikke medbrakt verken vin eller cola zero, så man sitter og pimper vann i fire timer, bare for å ha noe å gjøre. 

Anonymkode: 0d700...48b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvorfor gleder ikke folk seg til bryllup?

Ts

Er det fri bar kan det være ganske gøy. Hvis ikke er det ikke det

Anonymkode: 9a699...150

• Liker 1
Skrevet

som er laget fra en slik miks. Jeg har også sagt at man selvfølgelig skal respektere et nei, men det virker som leseforståelsen svikter litt her, for det er ikke det jeg diskuterer. 😊

Og dette med at «de aller fleste normale mennesker» bare aksepterer et nei uten videre, stemmer heller ikke særlig godt med det man stadig ser her inne. Det er jo innlegg etter innlegg om folk som er akkurat som denne venninnen. Det er ikke nødvendigvis greit eller hensynsfullt av den grunn, men det er heller ikke noe spesielt uvanlig. Jeg er ikke sånn selv, men jeg har flere i familien som er det, og ja, det kan være irriterende. 😅

Men nettopp derfor synes jeg det er unødvendig å gjøre dette til en så stor sak som TS gjør. Hun kunne ganske enkelt sagt nei takk, og venninnen kunne latt det ligge. Da hadde saken vært ute av verden. At noen er litt pågående og gjerne vil hjelpe på sin måte, er irriterende, men det er ikke akkurat en katastrofe. 😉

Og jeg synes fortsatt det er relevant at TS sannsynligvis ikke hadde merket noen forskjell dersom hun ikke visste at kaken var laget av Toro. Jeg har selv servert Toro-kaker flere ganger hvor folk har trodd de var laget helt fra bunnen av. Det er derfor jeg synes dette i stor grad virker å handle om hva hun vet at hun spiser, mer enn hvordan kaken faktisk smaker. Man kan selvfølgelig ha sine preferanser, men det går også an å tenke litt på gjestene og ikke gjøre et stort nummer ut av noe som i praksis neppe hadde gjort noen forskjell for dem. 😊

Hva er laget av en slik miks, kransekake?  Kransekake lages ved å skolde og kverne mandler, og blande med melis og eggehvite.  Igjen, ingenting imot Toro på generelt basis, men når det er enkelt å lage noe fra bunnen med få ingredienser, så skjønner jeg at noen foretrekker det fremfor en ultraprossesert ferdigblanding.  Jeg bruker også Toro selv innimellom, og baker andre ting fra bunnen - ja takk begge deler.  Men, tilbake til saken : Jeg kjenner også til folk som ikke tar nei for et nei, og jeg synes ikke ubetinget de er «helt normale» nei 😂 Så jeg forstår det godt, dersom grensen nå var nådd for Ts.  Vi burde kanskje være flinkere til å si «Nei» mange av oss 😊

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Toro-muffinsene smaker veldig søtt og kunstig.

Toro-kakene smaker bedre, men det var muffinsene uten pynt på, hun ønsket å ta med.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...