AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:09 #401 Skrevet onsdag kl. 19:09 Ikke er hun invitert engang, men muffins vil hun bake. På tide å lære seg ordet nei og oppdra henne. Anonymkode: 6ba4d...48d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:10 #402 Skrevet onsdag kl. 19:10 AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 13.30): Ingen av gjestene har gluten eller inntoleranse for mel . Vi har gitt alle gjestene et skjema de kan krysse av på for allergier eller intoleranser, og det er faktisk ikke én eneste som reagerer på noe som helst, unntatt meg daglig som reagerer på melk. Ts Anonymkode: 44362...17d Vil si du reagerer voldsomt på muffins. Her er det noe muffens. Kanskje allergi? Anonymkode: 0d700...48b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:11 #403 Skrevet onsdag kl. 19:11 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hun inviterte seg selv før vi hadde bestemt hvem som skulle inviteres. Uken etter at jeg hadde sagt til min kusine, som har barn i samme klasse som henne, at vi skulle gifte oss, ringte hun meg og sa hun hadde kjøpt seg ny kjole på salg til bryllupet... Ts Anonymkode: 44362...17d Og du har sagt fra at hun ikke er invitert? Anonymkode: 053c8...bb1 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:17 #404 Skrevet onsdag kl. 19:17 AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 16.25): Dette er den morsomste tråden jeg har lest på lenge 😄. Ikke rart det blir krig i verden....pga et fat med muffins 😂. Vi har det godt her i Norge. Anonymkode: 97be2...74a Enig, jeg elsker denne tråden!! Skulle bare ønske at en av bryllupsgjestene forsto hvem dette handlet om, sånn at de manglende muffinsene ble den store snakkisen i bryllupet 😂 Anonymkode: 0d700...48b 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:22 #405 Skrevet onsdag kl. 19:22 Kattugla skrev (På 27.9.2026 den 23.49): Jaha, er det “nykker” å ville selv bestemme hva som serveres i ens eget bryllup?! Det er altså ikke snakk om ts sin 5 år gamle niese som skal inkluderes, men en voksen kvinne som som på liv og død skal trenge seg på med posemuffins i andres bryllup... Å tilby dette kan være godt ment, så lenge man er villig til å ta nei for er svar og respekterer brudens ønsker. Når man nekter å akseptere vertens nei, går det over i å være grenseoverskridende og respektløst. Skjønner godt at ts er frustrert! åh herregud, nå ler jeg så jeg holder på å kveles, naboene lurer vel på hva som foregår her 🤣 Anonymkode: 0d700...48b 3
PennyC Skrevet onsdag kl. 19:27 #406 Skrevet onsdag kl. 19:27 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Og Toro muffinsmiks er ikke søtt kliss? Ts Anonymkode: 44362...17d Du sa jo selv i et tidligere innlegg at muffinsene er tørre? 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:33 #407 Skrevet onsdag kl. 19:33 AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 11.01): Det hadde vært meget i minste laget her. Kakene settes jo tross alt ut ganske lenge etter middagen.. Og så er det noe med at ikke alle liker "bakt fra bunnen"-kaker best. Klarer ikke i min villeste fantasi å se at det er problematisk at det brettet med muffins står på det kakebordet. Anonymkode: b61b6...811 Jeg har spist mange "bakt fra bunnen"-kaker som ikke har vært spesielt gode. Det er ikke rent få som ikke er så gode bakere som de selv tror, men alle gjør selvsagt sitt beste. Kompakte "mursteiner" av noen kaker er ikke de aller beste... Hvis tråden virkelig er reell, så lurer jeg på om TS sitt virkelige problem er at denne damen, som TS hevder egentlig ikke er noen venninne, har invitert seg selv i bryllupet (om ikke dette er noe som blir supplert nå etter masse sider, for å stille TS selv i et bedre lys). Det er altså en "venninne" som vil lage bråk om hun ikke får komme i bryllupet, ifølge TS. Det er vel her sakens kjerne ligger, det er her irritasjonen har oppstått, og så blir muffinsene til et kjempeproblem. Hvis det er krise at dama dukker opp i bryllupet, så må man jo være såpass at man helt fra start sier fra at gjestelisten er klar og hun er dessverre ikke med denne gang, for det skal kun være et eksakt antall og brudeparet måtte bli enig om noenlunde likt fra begge sider (eller noe i den duren). Lager dama bråk av den informasjonen, så er det bare å ignorere. TS ønsker henne likevel ikke som venninne. For min del ville jeg aldri ha brydd meg om en venninne hadde laget noen muffins. Gjestene har forskjellig smak, det som ikke passer for en det passer fint for en annen. Et fat muffins er helt frivillig å forsyne seg av, så ingen skade vil skje. Etterpå kan TS sende muffinsene som blir tilbake med venninnen, så kan hun kose seg med dem senere. En oppdatering fra TS kan jo være interessant, men da må man også ta i betraktning at den oppdateringen skrives i lys av alt det negative TS ellers skriver om sin "venninne". Anonymkode: c6057...fd4 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:36 #408 Skrevet onsdag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den er fra konditor ts Anonymkode: 44362...17d Da har dere allerede en ultraprosessert kake i bryllupet, er det da så farlig med Toro -muffins? jeg er ikke fan av Toro-kaker selv, men konditorikaker er like ultraprosesserte som Toro. Anonymkode: c7afd...ae3 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:41 #409 Skrevet onsdag kl. 19:41 Hjelpes! For et «problem»…… Ingen bryr seg! Anonymkode: f84e7...d66 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:52 #410 Skrevet onsdag kl. 19:52 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hjelpes! For et «problem»…… Ingen bryr seg! Anonymkode: f84e7...d66 21 sider senere. 😆 Anonymkode: 3220b...01e 1
Lykkeliten* Skrevet onsdag kl. 20:17 #411 Skrevet onsdag kl. 20:17 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Da har dere allerede en ultraprosessert kake i bryllupet, er det da så farlig med Toro -muffins? jeg er ikke fan av Toro-kaker selv, men konditorikaker er like ultraprosesserte som Toro. Anonymkode: c7afd...ae3 Nå vet ikke jeg hvilke konditori du er vant med, men der jeg kjøper kaker er det konditorer som baker fra bunn. Tenker du på slike kaker man finner på Coop og Kiwi? 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:27 #412 Skrevet onsdag kl. 20:27 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hjelpes! For et «problem»…… Ingen bryr seg! Anonymkode: f84e7...d66 Snakk for deg selv, jeg er blitt skikkelig engasjert i dette 😂😂 Anonymkode: bb171...144 1
Sofakona Skrevet onsdag kl. 20:51 #413 Skrevet onsdag kl. 20:51 Ts Siden hun egentlig ikke er invitert engang...h a gjøre du om hun kommer til søndag? Har hun plass på bordet? Muffins blir jo ditt minste problem 2 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:12 #414 Skrevet onsdag kl. 22:12 AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.19): Hadde hun tilbudt seg å lage en fin kake fra bunnen av- JA TAKK❤️, men ekstremt søte posemuffins ikke engang datteren min liker, ønsker jeg ikke i bryllupet vårt. Hun pynter de heller ikke Ts Anonymkode: 44362...17d Synd at denne "venninna" fortalte at hun ville lage Toro-kake. Hun burde jo klokelig ha tidd stille og laget en Torokake med pynt. Da hadde hun sluppet dette styret og du hadde bare fått en til kake som gjestene selv kunne ha valgt om de ville ha eller ikke, og om de likte eller ikke. Ikke sikkert du hadde merket det en gang. Jeg har nylig vært i bryllup og synes den pene og forseggjorte bryllupskaka var den desidert søteste og kvalmeste kaka. En opp-pimpet Toro-kake hadde smakt mye bedre og garantert mindre søtt. AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 11.01): Det hadde vært meget i minste laget her. Kakene settes jo tross alt ut ganske lenge etter middagen.. Og så er det noe med at ikke alle liker "bakt fra bunnen"-kaker best. Klarer ikke i min villeste fantasi å se at det er problematisk at det brettet med muffins står på det kakebordet. Anonymkode: b61b6...811 AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 12.15): Hun har sagt nei til muffins, men venninnen vil ikke høre på det øret og fortsetter å insistere på at hun kan og vil bake muffins. Ts har sagt nei, oppgitt grunnen til at hun sier nei, og likevel fortsetter venninnen å insistere på at hun vil bake muffins til bryllupet ... Anonymkode: 35a48...8cd Egentlig ikke. Hun har sagt at hun ikke ønsker muffins, men kun kaker. Venninnen tilbød seg å lage kake, men siden hun også her ville lage Toro-kake, så ønsket ikke TS det. Venninnen insisterer ikke på å lage muffins, hun insisterer på å lage kake fra pose fordi hun mener det smaker like godt. Noe det kan gjøre om man pimper det litt opp. Hadde hun ikke sagt noe, hadde TS tatt i mot kaka og mest sannsynlig ikke merket forskjell. Vaermina skrev (På 27.9.2026 den 13.39): Ikke oppfordre ts til å være noen pushover, det er ingen god egenskap for henne eller noen andre. Hvorfor skal denne venninnen dulles så voldsomt med, hun må lære å ta et nei for et nei! Når TS allerede har godtatt at hun kommer i bryllupet til tross for at hun ikke egentlig er invitert, så tenker jeg at TS allerede er en skikkelig pushover. Jeg ville sett på denne oppførselen til venninna (å invitere seg selv i et forholdsvis lite bryllup) som det største problemet, og ikke at hun insisterer på å lage Toro-kake. AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 14.02): Hadde det vært pyntede cupcakes hadde det vært noe annet, men det er gule tørre muffins fra muffinsmix posen. Ts Anonymkode: 44362...17d Men vet du 100% sikkert at hun kommer med enkle muffins uten pynt? Hva om hun ønsker å bevise for deg og andre at hun kan lage cupcakes med god krem/glasur? Hvorfor ta sorgene på forskudd? Hadde hun kommet med pyntede cupcakes og ikke sagt noe om hvordan de ble bakt, hadde du vel neppe spurt heller. AnonymBruker skrev (På 29.9.2026 den 22.32): SELSKAPET ER PÅ HOTELL. DET ER INGEN KURVFEST. JEG HAR SAGT NEI TIL HENNE 3 GANGER. DET ER INGEN BARN INVITERT I BRYLLUPET. TS Anonymkode: 44362...17d Du har latt henne invitere seg selv i bryllupet ditt, sagt nei til muffins og bedt om kake, og deretter sagt nei til kake også fordi du ikke liker posekaker. Du føler nok at du har sagt nei, men egentlig har du bare vært for vag og latt deg overkjøre. Jeg skjønner du er irritert over at hun muligens møter opp med tørre Toro-muffins, men det egentlige problemet her er jo at hun har invitert seg selv i bryllupet ditt og du ikke har evnet å si klart ifra om at hun ikke er bedt. Når du lar deg overkjøre på det området, nytter det ikke å si nei til Toro-muffins/kake. Denne dama trenger grenser, og det klarer du tydeligvis ikke å gi henne. Du burde faset henne ut for lenge siden. Denne tråden er jo helt vill! Fortell oss gjerne hvordan det gikk, når bryllupet er overstått! Anonymkode: 6dcdd...b66 1
AnonymBruker Skrevet i går, 04:37 #415 Skrevet i går, 04:37 Sofakona skrev (7 timer siden): Ts Siden hun egentlig ikke er invitert engang...h a gjøre du om hun kommer til søndag? Har hun plass på bordet? Muffins blir jo ditt minste problem Regner med hun kommer, siden hun ikke har meldt avbud. Siden hun tok for gitt at hun ble invitert før vi hadde bestemt gjestelisten, følte vi av vi måtte invitere henne. Hun er mer en venninne av en veninne, men planen var å invitere de aller nærmeste, fordi det koster å ha mange gjester når vi har selskapet på hotell. Vi betaler ca 2000 pr gjest. Anonymkode: 44362...17d
AnonymBruker Skrevet i går, 04:37 #416 Skrevet i går, 04:37 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Regner med hun kommer, siden hun ikke har meldt avbud. Siden hun tok for gitt at hun ble invitert før vi hadde bestemt gjestelisten, følte vi av vi måtte invitere henne. Hun er mer en venninne av en veninne, men planen var å invitere de aller nærmeste, fordi det koster å ha mange gjester når vi har selskapet på hotell. Vi betaler ca 2000 pr gjest. Anonymkode: 44362...17d Ts Anonymkode: 44362...17d
Sofakona Skrevet 23 timer siden #417 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ts Anonymkode: 44362...17d Men har dere faktisk sagt til henne at hun ikke er invitert? At dere ikke har plass
Rødstrupa Skrevet 22 timer siden #418 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 7.25): Vi skal gifte oss neste helg og jeg skal bake noen kaker på fredag. En venninne har tilbudt seg å bake muffins og sier hun bruker Toro bakemiks når hun baker, for det gir perfekt resultat hver gang. Jeg har laget muffins fra disse ferdigposene en gang, og første ingrediens i pakken er sukker og ikke mel, og det smaker altfor sött og kunstig. Jeg ønsker at kakene skal smake hjemmebakt, og har ikke behov for muffins og har sagt at hun ikke trenger å bake, men hun sier hun ønsker det. Hun sier at alle baker med Toro bakemix nå, og det er like godt som en hjemmebakt kake, men jeg er overhodet ikke enig og ønsker ikke det i mitt bryllup. Vi skal ha suksessterte, gulrotkake, kransekake, Oreokake, ostekake, tropisk aroma og bryllupskake selvfølgelig. Hva gjør jeg🤷♀️? Anonymkode: 44362...17d Da ber du hun vennlig men tydelig å avstå baking til ditt bryllup. Det er nok kaker allerede!
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #419 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Regner med hun kommer, siden hun ikke har meldt avbud. Siden hun tok for gitt at hun ble invitert før vi hadde bestemt gjestelisten, følte vi av vi måtte invitere henne. Hun er mer en venninne av en veninne, men planen var å invitere de aller nærmeste, fordi det koster å ha mange gjester når vi har selskapet på hotell. Vi betaler ca 2000 pr gjest. Anonymkode: 44362...17d Hun tok for gitt at hun var invitert og tar med toro muffins til tross for meget sterke hint om å la være.. jeg tenker at jeg hadde tenkt med empatien her, enten er det litt kort på noe ellers er hun meget ensom bare. Jeg hadde tatt the much higher road her og latt henne komme med de muffinsene, i allefall når dere har nå invitert henne, dog mot deres vilje. Anonymkode: 3ec46...696 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #420 Skrevet 22 timer siden Sofakona skrev (21 minutter siden): Men har dere faktisk sagt til henne at hun ikke er invitert? At dere ikke har plass Når hun dukket opp hos oss i godt humør og viste frem kjolen hun hadde kjøpt, og snakket som om hun var hedersgjesten i bryllupet, klarte vi ikke å si hverken ja eller nei til henne. To av hennes venninner/bekjente skal være mine forlovere/brudepiker, og da antok hun at hun var like nære venninner som de, så vi endte med å invitere henne for å være grei og slippe noe styr med henne. Informerte henne om hvem som skulle bake til bryllupet og hvilke kaker vi skulle ha. Min svigermor er pensjonert konditor og min mor har drevet en kafe, så de kan mat og kaker, så hadde aldri trodd at hun da ville komme trekkende med disse Toro muffinsene, som ikke er ønsket. Når jeg sa nei 3 ganger og begrunnet det, og spurte om hun ville hjelpe til ved gavebordet, og hun ikke ønsket det fordi hun ble fornærmet siden hun ikke fikk lage sine, kommer hun til å bli faset ut av meg etter bryllupet. Har ikke behov for å ha en dramaqueen i livet mitt som må være midtpunktet. Hun mangler selvinnsikt. ts Anonymkode: 44362...17d 3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå