AnonymBruker Skrevet 28. september #321 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er nok mange med "Boomer-oppførsel" her ja. Som finner glede i skape krangel og synes det er direkte kjedelig å være hyggelig ⬇️ Anonymkode: e3cf5...0d8 Syns denne tråden er hyggelig, jeg. Eneste som ikke har vært så hyggelig, er ts sine beskrivelser av denne perifere venninnen uten selvinnsikt, som hun egentlig ikke vil invitere, men «må» for å unngå styr. Da er man rimelig falsk og en kjip venn, altså. At mennesker har ulike perspektiver, er ikke det samme som å finne glede i å skape krangel. Skal man utvikle seg som menneske, er det derimot lurt å lytte til ulike perspektiver og ikke bare omgås mennesker som er enig med seg selv. Anonymkode: 78b1f...85e 8 3
AnonymBruker Skrevet 28. september #322 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jo, man kan fint spørre om man skal bake noe. Og da må ts være tydelig på at hun ikke vil. Det hjelper lite å si «trenger ikke». Anonymkode: 78b1f...85e Ts har sagt tydelig nei 3 ganger 😂 og tilbudt henne å heller hjelpe til med noe som faktisk trengs…. Anonymkode: bb171...144 1
Anonymbruker*** Skrevet 28. september #323 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lager man et innlegg må man nesten innse at alle slags meninger kommer frem, både enig, uenig og alt i midten. Dette er ikke la oss alle være enig kvinneguiden.no. - i så fall ville det blitt kjedelig her inne fortere enn noen klarer å si Toro 😏 Anonymkode: 57c3e...a9f Poenget med forum er diskusjon selvfølgelig, men det er jo utrolig hvor uenige og skeptisk folk klarer å gjøre seg mot ts. Det er påfallende. Noen har jo som hobby å kalle ts troll, eller mistenke ts for å ha opprettet andre tråder (akkurat som at det er ulovlig uansett). Jeg leser også en del på Reddit og andre forumer her og der. Overdreven fiendtlighet mot trådstarter er ett KG-fenomen. 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #324 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Lager man et innlegg må man nesten innse at alle slags meninger kommer frem, både enig, uenig og alt i midten. Dette er ikke la oss alle være enig kvinneguiden.no. - i så fall ville det blitt kjedelig her inne fortere enn noen klarer å si Toro 😏 Anonymkode: 57c3e...a9f Ja, det er selvsagt lov å være uenig. Da må jeg bare si jeg er genuint overrasket over at så mange tenker det er helt greit å bare ta med mat eller kaker i et bryllup, og sette til felles servering - selv om verten ikke har bedt om det, og direkte takket nei flere ganger 😊 Jeg var helt reelt ikke klar over at dette då flere steder blir ansett som helt innafor. Slik er det ikke her 😊 Anonymkode: bb171...144 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #325 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, alvorlig talt, hvor skal denne grensa gå da? 😅 Kanskje tante Turi også vil ta med Noras sviskekompott og onkel Sigmund rakafisk? Hvis verten takker nei, så tar man ikke med noe. Jeg begriper ikke at denne tråden kan bli så lang. Det er ikke alltid om å gjøre å være uenig med Ts. Anonymkode: bb171...144 Jeg har presisert at jeg ikke går inn for å være uenig med ts. Og jeg mener ikke at alle skal få dure på slik de vil i andres feiring, det er jo totalt urimelig. Da sier man at de skal la være. MEN når ts har sakt nei takk TRE ganger, og venninna er ute av stand til å gi slipp på dette, så anbefaler jeg ts å være the bigger person for sin egen del, og legge energien i noe som gjør henne godt. Det var bare det. Anonymkode: e7e09...256 Jeg forstår hva du mener 😊 Jeg er bare uenig. Hadde det vært en bursdagsfeiring i hagen, så helt topp. Akkurat i et bryllup på hotell, så må Ts få lov til å stå litt på dette, at ikke gjester bare tar med mat i hytt og pine. Ts har også tilbudt venninnen å bidra på andre måter, så dersom det kun var at hun ønsket å hjelpe til, så kunne hun gjort det på en måte som faktisk var til hjelp 😊 Anonymkode: bb171...144 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. september #326 Skrevet 28. september Ja, dette var virkelig toppen av bridezillakaken. Om noen vil bake, eller "bake", kake til mitt bryllup så er de velkommen til det. Vet du hvorfor Toro kaker er så populære? Fordi veldig mange faktisk liker dem. Jeg er ikke en som har brukt slike poser noen gang, men å syte og grine over et fat med posemuffins på kakebordet er virkelig det ultimate tegnet på at man lever i sin helt egne bittelille egoboble. Skjerp deg. Makan til en mer fisefin, utakknemlig og ufattelig dårlig venn som deg skal man lete lenge etter. Anonymkode: e79bb...af2 10 2
AnonymBruker Skrevet 28. september #327 Skrevet 28. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg forstår hva du mener 😊 Jeg er bare uenig. Hadde det vært en bursdagsfeiring i hagen, så helt topp. Akkurat i et bryllup på hotell, så må Ts få lov til å stå litt på dette, at ikke gjester bare tar med mat i hytt og pine. Ts har også tilbudt venninnen å bidra på andre måter, så dersom det kun var at hun ønsket å hjelpe til, så kunne hun gjort det på en måte som faktisk var til hjelp 😊 Anonymkode: bb171...144 Jada, det er jeg også enig i. Men denne venninna gjør jo ikke det. Så hvis ts ikke kan la det gå denne gangen, så er løsninga å avinvitere venninna og gjøre det klart at de to ikke kan ha noe med hverandre å gjøre mer. For noen koster det mindre? For meg hadde det kostet mindre å ha et brett med schtøgge muffins stående. Evt. jeg hadde holdt de tilbake fra kakebordet og satt de fram sammen med nattmaten. Så kunne venninna spurt etter dem under kakeserveringen, og fått til svar fra en eller annen kjøkkenhjelp/ansatt at de hadde fått beskjed om å ikke sette de fram nå, fordi bruden ikke ønsket muffins, men at de kommer fram til nattmat. Noe sånt. Anonymkode: e7e09...256 1
Maleficenta Skrevet 29. september #328 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jada, det er jeg også enig i. Men denne venninna gjør jo ikke det. Så hvis ts ikke kan la det gå denne gangen, så er løsninga å avinvitere venninna og gjøre det klart at de to ikke kan ha noe med hverandre å gjøre mer. For noen koster det mindre? For meg hadde det kostet mindre å ha et brett med schtøgge muffins stående. Evt. jeg hadde holdt de tilbake fra kakebordet og satt de fram sammen med nattmaten. Så kunne venninna spurt etter dem under kakeserveringen, og fått til svar fra en eller annen kjøkkenhjelp/ansatt at de hadde fått beskjed om å ikke sette de fram nå, fordi bruden ikke ønsket muffins, men at de kommer fram til nattmat. Noe sånt. Anonymkode: e7e09...256 Hvorfor er e schtøgge? Selv om de ikke smaker godt så ser de jo ikke nødvendigvis stygge ut? 4
AnonymBruker Skrevet 29. september #329 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): Ts har sagt tydelig nei 3 ganger 😂 og tilbudt henne å heller hjelpe til med noe som faktisk trengs…. Anonymkode: bb171...144 Det har ikke vært tydelig nei, som beskrevet tidligere Anonymkode: 78b1f...85e 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #330 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Det har ikke vært tydelig nei, som beskrevet tidligere Anonymkode: 78b1f...85e Nei betyr nei 😉 Det trodde jeg alle visste i disse dager. «Hun sa nei, men mente ja» argumentet er litt passe Anonymkode: bb171...144 2 3
NiceOrNothing Skrevet 29. september #331 Skrevet 29. september (endret) lillesnillelilla skrev (På 27.9.2026 den 7.43): Kan jo være det kommer barn? Og uansett kan muffins være godt 🙂 Enig . Min erfaring er at muffins og andre småkaker på bordet , forsvinner først . Flaut at vi er blitt så snobbete at vi sitter å dikterer innholdet i folks bakst /bidrag til et kakebord . Endret 29. september av NiceOrNothing 6
AnonymBruker Skrevet 29. september #332 Skrevet 29. september NiceOrNothing skrev (32 minutter siden): Enig . Min erfaring er at muffins og andre småkaker på bordet , forsvinner først . Flaut at vi er blitt så snobbete at vi sitter å dikterer innholdet i folks bakst /bidrag til et kakebord . 😂😂 men hun ønsker jo ikke bidrag , hun har det kakebordet hun vil ha 🙈 Anonymkode: bb171...144 2 4
Uanonym bruker Skrevet 29. september #333 Skrevet 29. september Det hadde jeg bare latt henne gjøre. Herlighet, er det så farlig? Du skriver jo selv at dere skal ha en masse andre kaker også. Da gjør det vel ingenting om det er et brett med Toro-muffins i tillegg? Sikkert mange som liker dem. Du trenger jo ikke spise dem selv. Dette synes jeg høres ut som å lage problemer av noe som ikke er et problem. 7 1
PorøsAmasone Skrevet 29. september #334 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 8.30): Si du ikke trenger bakehjeøp allikevel, og så kjøper du kaker fra konditori. De er ultraprosesserte de og, men smaker hvert fall bedre enn toromiks…… Men hva faen skal dere med MUFFINS i bryllup, er dere 7 år?’ Anonymkode: af163...849 Det var jo en veldig bombastisk mening uten noen særlig god grunn? Barn er jo ofte med i bryllup 🤔 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #335 Skrevet 29. september PorøsAmasone skrev (4 minutter siden): Det var jo en veldig bombastisk mening uten noen særlig god grunn? Barn er jo ofte med i bryllup 🤔 Ingen barn i dette bryllupet Anonymkode: 44362...17d 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #336 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 7.31): Mister fatet i gulvet rett før servering? Anonymkode: 1a40b...acd Så sykt barnselig Anonymkode: 5c80a...729 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #337 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 0.08): Det er jo ikke relevant. Jeg vil ikke ha grillpølser i mitt bryllup, og jeg hadde ikke akseptert om en venninne insisterte på å ta med seg en pakke pølser og satte frem til gjestene. Det spiller ingen rolle om en eller to av gjestene faktisk hadde hatt lyst på pølser. Man tar heller ikke med seg alkohol i et alkoholfritt bryllup der bruden har sagt NEI til alkohol, eller tar med seg kjøtt og begynner å dele ut i et vegansk bryllup. Heldigvis har jeg ikke så syke venner, så det ville aldri blitt en problemstilling. Anonymkode: c59e3...f9b Tåpelig sammenligning. Vi snakker om et kakebord. Anonymkode: ec18d...d3d 3
AnonymBruker Skrevet 29. september #338 Skrevet 29. september Jeg synes bruden er smålig og uhøflig. Dette er å lage et problem ut av noe som var ment som en hyggelig gest, Si takk og bli glad for at noen vil bidra. det er ikke som om gjestem prøver å forgifte noen. Og så er de muffinsene glutenfrie - det kan jo være at noen setter pris på. Anonymkode: 7955d...293 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. september #339 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei betyr nei 😉 Det trodde jeg alle visste i disse dager. «Hun sa nei, men mente ja» argumentet er litt passe Anonymkode: bb171...144 Hun har sagt at venninnen ikke trenger. Ikke nei. Anonymkode: 78b1f...85e 1
Kålrota Skrevet 29. september #340 Skrevet 29. september AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 12.19): Men det er jo ikke det som er poenget her? 😅 Dersom du inviterer til noe, er det vanlig at de som vil av gjestene bare kan ta med det de vil og sette på bordet? Er det ikke normalt at verten bestemmer, med mindre det er avtalt at noen skal hjelpe til? Anonymkode: bb171...144 AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 15.45): Og dette hadde du tatt med helt uten å bli spurt om å bidra med noe? For det er det som er situasjonen her. TS har ikke spurt henne om å ta med noe som helst. Hvis du tar med random ting og forventer at det serveres i selskapet er du jo direkte asosial! Anonymkode: af163...849 Herlighet, så rart! I min omgangskrets er det helt vanlig å ha med noe ekstra, uansett anledning. Har aldri opplevd at noen har opplevd dette som noe annet enn veldig hyggelig. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå