Gå til innhold

Veninne som vil bake "posekake" til mitt bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS har jo GJORT DETTE. 

Anonymkode: af163...849

Om TS hadde gjort dette så hadde det ikke vært en laaang tråd om dette på KG! 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Muffinfest faktisk. De andre kakene skal ikke bort selv om muffins er der. 

Det er 2 forskjellige leire her. De som tenker på estetikk/kvalitet og de som tenker på det gamle ordtaket som sier at det er tanken som teller. Jeg tør hvertfall ikke ta med noe som helst spisebart i et bryllup etter denne tråden om jeg skulle være så heldig å bli invitert. 

Anonymkode: 57c3e...a9f

Pleier du uoppfordret ta med noe spiselig når du skal i bryllup? 

Anonymkode: bb171...144

• Liker 2
Skrevet
Nekinn@ skrev (4 minutter siden):

Om TS hadde gjort dette så hadde det ikke vært en laaang tråd om dette på KG! 

AnonymBruker

Skrevet 1 time siden

Ts her

Har nå gitt beskjed til min venninne for tredje gang at hun ikke trenger å lage posemuffins eller noe annet bakverk, men at det er fint om hun kan hjelpe til med gavene/gaveboret, men det var hun ikke interessert i, så da kan jeg ikke gjøre mer for henne.

Så hun har faktisk gjort det

Hun vil bare ha med støtte at vanlig pose muffinse er for dårleg for hennes bryllup 

Anonymkode: 44362...17d

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Muffinfest faktisk. De andre kakene skal ikke bort selv om muffins er der. 

Det er 2 forskjellige leire her. De som tenker på estetikk/kvalitet og de som tenker på det gamle ordtaket som sier at det er tanken som teller. Jeg tør hvertfall ikke ta med noe som helst spisebart i et bryllup etter denne tråden om jeg skulle være så heldig å bli invitert. 

Sofakona skrev (4 minutter siden):

Tror ingen troller, men vi skjønne jo at ts sin venninne ikke respekterer at hun ikke vil ha muffins .det er greit 

Men ts har valgt...la det være og la henne ta med muffins og ha verdens beste dag

Krangle med venninnen og si at hun ikke får komme i bryllup pga muffins og dermed avslutt vennskapet 

Synes bare at lage så mye styr over muffins er mye. 

Joda, men nå er det jo en gang sånn at om man er invitert bort en plass, og får beskjed om at man ikke trenger å ta med noe, er det jo venninne som starter dette styret ved å insistere på å bake disse muffinsene! Hun kunne jo bare sagt OK og akseptert det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS har jo GJORT DETTE. 

For FANKEN😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Pleier du uoppfordret ta med noe spiselig når du skal i bryllup? 

Aldri vært i bryllup uheldigvis, men om jeg ble invitert kunne jeg fint vært vennen til TS. Om jeg blir bedt i bursdag og jeg gidder å ta med noe så blir det enten en langpanne sjoko kake eller muffins (begge med pynt.) Jeg forstår tusen prosent at det ikke er Pascal nivå 😂, men det er hva jeg vet hvordan jeg lager. Om jeg skulle laget fra bunn måtte jeg laget mange test kaker først og jeg måtte kjøpt halve kakehylla på kiwi fordi jeg har ikke ting i skapet = altfor mye jobb for en kake. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri vært i bryllup uheldigvis, men om jeg ble invitert kunne jeg fint vært vennen til TS. Om jeg blir bedt i bursdag og jeg gidder å ta med noe så blir det enten en langpanne sjoko kake eller muffins (begge med pynt.) Jeg forstår tusen prosent at det ikke er Pascal nivå 😂, men det er hva jeg vet hvordan jeg lager. Om jeg skulle laget fra bunn måtte jeg laget mange test kaker først og jeg måtte kjøpt halve kakehylla på kiwi fordi jeg har ikke ting i skapet = altfor mye jobb for en kake. 

Og dette hadde du tatt med helt uten å bli spurt om å bidra med noe? For det er det som er situasjonen her. 

TS har ikke spurt henne om å ta med noe som helst. 

Hvis du tar med random ting og forventer at det serveres i selskapet er du jo direkte asosial!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei nei NEi! Der ser du selv, du vet jo ikke etiketten her. Hva om det er flere bakeentusiaster som allerede er blitt spurt av ts, og legger mye tid og kjærlighet I baking sin. Men så blir det ikke spist fordi alle er mette på toro posemuffins.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men dette er ikke poenget 😅 Ts har ikke bedt henne ta med noe. Det er ikke vanlig å bare ta med mat til et selskap, dersom ikke det er noe verten ønsker 😊 Er du invitert til 3-retters på hotell, så tar man ikke med en pakke potetsalat og setter på bordet. Ts har et kakebord, og har ikke bedt om flere bidrag, og har nå 3 ganger eksplisitt takket nei. Da tar man heller ikke noe med 😅 Dersom noen ber deg ( eller takker ja når du tilbyr) å ta med noe, så stiller det seg ganske annerledes, ikke sant? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og dette hadde du tatt med helt uten å bli spurt om å bidra med noe? For det er det som er situasjonen her. 

TS har ikke spurt henne om å ta med noe som helst. 

Hvis du tar med random ting og forventer at det serveres i selskapet er du jo direkte asosial!

Du må faktisk lese hva jeg skriver. Etter denne tråden hadde jeg ikke tatt med så mye som en kjeks bit til et bryllup 😂. Altfor risikabelt åpenbart.

Men før denne tråden kunne jeg fint vært typen å troppe opp med et en kake eller brownies som en koselig overraskelse eller for å «hjelpe». Da ville jeg åpenbart blitt lei meg om venninne min hadde hatt ts sin reaksjon. Hadde respektert det hvis hun kastet det i søpla eller ikke satt frem, men ville blitt lei meg fordi innsatsen min ble «pisset på» i mangel av et bedre ord. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (7 minutter siden):

Nei nei NEi! Der ser du selv, du vet jo ikke etiketten her. Hva om det er flere bakeentusiaster som allerede er blitt spurt av ts, og legger mye tid og kjærlighet I baking sin. Men så blir det ikke spist fordi alle er mette på toro posemuffins.

Om det var tilfelle så hadde jeg forventet at de gode kakene ville blitt spist først og jg hadde spist dem selv 😂. Å ta med noe ville vært for å vise at jeg bryr meg , ikke fordi kaken skal være perfekt pascal nivå. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare si at jeg liker godt pose- muffens, og jeg er godt voksen. 

Anonymkode: 4e1ed...28b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men dette er ikke poenget 😅 Ts har ikke bedt henne ta med noe. Det er ikke vanlig å bare ta med mat til et selskap, dersom ikke det er noe verten ønsker 😊 Er du invitert til 3-retters på hotell, så tar man ikke med en pakke potetsalat og setter på bordet. Ts har et kakebord, og har ikke bedt om flere bidrag, og har nå 3 ganger eksplisitt takket nei. Da tar man heller ikke noe med 😅 Dersom noen ber deg ( eller takker ja når du tilbyr) å ta med noe, så stiller det seg ganske annerledes, ikke sant? 

« Men dette er ikke poenget» 

Slik jeg ser det er det nesten hele poenget?? Ts forventer perfekt kake, men venninne til ts vet ikke hvordan! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi skal gifte oss neste helg og jeg skal bake noen kaker på fredag.

En venninne har tilbudt seg å bake muffins og sier hun bruker Toro bakemiks når hun baker, for det gir perfekt resultat hver gang.

Jeg har laget muffins fra disse ferdigposene en gang, og første ingrediens i pakken er sukker og ikke mel, og det smaker altfor sött og kunstig.

Jeg ønsker at kakene skal smake hjemmebakt, og har ikke behov for muffins og har sagt at hun ikke trenger å bake, men hun sier hun ønsker det.

Hun sier at alle baker med Toro bakemix nå, og det er like godt som en hjemmebakt kake, men jeg er overhodet ikke enig og ønsker ikke det i mitt bryllup.

Vi skal ha suksessterte, gulrotkake, kransekake, Oreokake, ostekake, tropisk aroma og bryllupskake selvfølgelig.

Hva gjør jeg🤷‍♀️?

Kjære vene!

La henne få lov til å bake disse muffinsene. Det kommer til å glede henne å få lov til å bidra, og det kommer ikke til å ødelegge ditt bryllup. Dette er en fillesak og en bagatell som kommer til å ødelegge mer om du nekter det, enn om du tillater det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det var tilfelle så hadde jeg forventet at de gode kakene ville blitt spist først og jg hadde spist dem selv 😂. Å ta med noe ville vært for å vise at jeg bryr meg , ikke fordi kaken skal være perfekt pascal nivå. 

Men bryr du deg nok til å la det ligge, om bruden insisterer på at det ikke trengs? 

Beklager det diskuteres og kveruleres I det uendelige her 😅 men som gjest synes jeg man bør vise litt respekt og bare godta at greit, de muffinsene kan vente til en annen anledning.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En pakke potetsalat 😂😂 jeg klarer ikke mer!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (1 minutt siden):

En pakke potetsalat 😂😂 jeg klarer ikke mer!

😂😂👍🏻

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Slik jeg ser det er det nesten hele poenget?? Ts forventer perfekt kake, men venninne til ts vet ikke hvordan! 

Nei! Poenget er at man tar ikke uoppfordret med mat på denne måten til et bryllup 😊 Det er ikke kurvfest. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, TS forventer IKKE en perfekt kake fra venninnen. Hun forventer INGEN kake. Hun vil ikke ha kaker fra gjester!!!!! 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, det er vanlige kaker også. Sukker, stivelse, bindemiddel og fett. 

Anonymkode: 7aac2...4fa

Hjemmebakte kaker har som oftest ikke sukker som den største ingrediensen, og man bruker skikkelig mel og ikke kunstig stivelse.

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...