Gå til innhold

Veninne som vil bake "posekake" til mitt bryllup

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hadde spurt om de var glutenfri da mange av de er det. Så skrevet glutenfri på de om de var det. Da er det jo greit med porsjonsstr sånn ingen har drevet å brukt feil kakespade osv visst noen ikke tåler gluten

Anonymkode: 406b9...2ea

Ingen av gjestene har gluten eller inntoleranse for mel .

Vi har gitt alle gjestene et skjema de kan krysse av på for allergier eller intoleranser, og det er faktisk ikke én eneste som reagerer på noe som helst, unntatt meg daglig som reagerer på melk.

Ts

Anonymkode: 44362...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Kriminelliam skrev (26 minutter siden):

Dette dreier seg ikke om muffins for fanken😂

Det går på at noen ikke tar et nei for et nei.

Hva hvis venninna insisterer på å "glede" bryllupet med en tre timers aggressiv jazz-dans da?

Eller underholde med Jodling som hun og gubben brenner for?😂

Nei er nei

Nettopp! 

Men ifølge KG er man åpenbart en «utakknemlig bridezilla» hvis man ønsker å bestemme hva som blir servert i eget bryllup. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Åpenabart, men da må du nesten godta å fremstå litt bridzilla ;) Jeg så på innlegget ditt at pasjonsfrukt ikke er nevnt så beklager for det, men poenget mitt står. Jeg tenker desuten det er viktig poeng om du faktisk har de kakene du ønsker deg også kan muffinsene være i tilegg . Om hun lovte deg gulrotkake (bare for å ta et eksempel ) men byttet til muffins og du står uten gulrotkake så forstår jeg godt at det er kjedelig, men slik jg har skjønt skal muffins være ekstra ? 

En annen ting er dette med å ikke kunne bake. Jeg er i samme kategori og ville derfor måttet avvise spørsmålet om å bake fra bunn. Nå forstår jeg at du ikke har spurt, men husk på at det ikke alle som verken vil eller kan lage ting fra bunn eller har ingrendiser hjemme :) 

Anonymkode: 57c3e...a9f

Nei men hvis hun ikke kan å bake, noe hun selv sier at hun ikke har verken interesse for eller er noe god til, hvorfor skal hun da bake og så bruke muffinsmiks?

Hadde det vært cupcakes fra bunnen av med flott glasur og pynt på toppen, hadde jeg sagt ja selvfølgelig.

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Bryllupet skal være på et flott hotell, så da blir det ikke helt det samme som hvis man har et lite bryllup på et grendahus

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Sist jeg var i bryllup, så tror jeg det var 35 kaker på kakebordet. Noen muffins hadde jeg aldri i verden lagt merke til engang

Anonymkode: ef067...6f0

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Let them ta med muffins, bare la det gå liksom. Og la deg selv få lov til å ikke identifisere deg med baksten på kakebordet. La gjestene dine velge hva de plukker med seg på sitt kakefat. Er det så viktig? Hvis ja, så la det være viktig for deg, men la også denne personen bare styre og stå i med disse muffinsene, og la vedkommende mene at det er et supert bakverk og herlig tilskudd i bryllupet. Let them.

Anonymkode: e7e09...256

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Let them ta med muffins, bare la det gå liksom. Og la deg selv få lov til å ikke identifisere deg med baksten på kakebordet. La gjestene dine velge hva de plukker med seg på sitt kakefat. Er det så viktig? Hvis ja, så la det være viktig for deg, men la også denne personen bare styre og stå i med disse muffinsene, og la vedkommende mene at det er et supert bakverk og herlig tilskudd i bryllupet. Let them.

Ikke oppfordre ts til å være noen pushover, det er ingen god egenskap for henne eller noen andre. Hvorfor skal denne venninnen dulles så voldsomt med, hun må lære å ta et nei for et nei!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker ikke muffins, men hun mener det passer i bryllup.

Har sagt nei til det, og da kunne hun bake noen annet sa hun, men vil bruke ferdigmiks, noe jeg ikke ønsker.

Ja hun skal i bryllupet.

Ts

Men herregud, bare si «neitakk, det er allerede alt for mye kaker, jeg setter pris på tanken men svaret er nei». 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er heldig som ikke har opplevd å bli "hjulpet" på en måte som er mer til belastning enn faktisk hjelp, og hvor hjelperens såre følelser blir viktigere enn dine ønsker for noe som gjelder deg. Helt seriøst, du aner ikke hvor heldig du er.

Anonymkode: 35a48...8cd

Dette er problemet her. TS sin venninne er en sånn person. 

Jeg har vært utsatt for sånne personer. De er et helvete. Og de får dessverre mange støttespillere som ikke skjønner nettopp det du beskriver her: at det ikke er hjelp. Og så handler det brått om at DE er såret når du prøver, høflig nok, å avvise «hjelpingen» deres. Og så må du bruke tid og krefter på å rydde opp i situasjonen de selv har skapt, men som de holder DEG ansvarlig for. 

GÅDD.

Anonymkode: af163...849

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, alvorlig talt, hvor skal denne grensa gå da? 😅 Kanskje tante Turi også vil ta med Noras sviskekompott og onkel Sigmund rakafisk? Hvis verten takker nei, så tar man ikke med noe. Jeg begriper ikke at denne tråden kan bli så lang. Det er ikke alltid om å gjøre å være uenig med Ts. 

Anonymkode: bb171...144

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (1 minutt siden):

Ikke oppfordre ts til å være noen pushover, det er ingen god egenskap for henne eller noen andre. Hvorfor skal denne venninnen dulles så voldsomt med, hun må lære å ta et nei for et nei!

Man er ikke en push over. Jeg hadde syntes dette var piss irriterende selv, og har vært ut for noe litt lignende tidligere. Men man kan ikke kontrollere dette mennesket, hun er jo noe for seg selv denne muffinsdama. Jeg mener at man må gjøre seg selv en tjeneste ved å fokusere på det som gjør en godt, og la andre mase på med sitt. Når det ikke hjelper å si nei, for jeg regner med at ts har forklart at hun ikke er interessert i muffins. Det er det første man gjør. Og hvis venninna ikke er oppegående nok til å ta et nei, så må ts regne med at bryllupsdagen blir perfekt til tross for muffins. Jeg mener så klart at foten skal settes ned først, så må man ta et valg for seg selv om hvor mye dette skal stjele energi.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
velociraptor skrev (2 minutter siden):

Men herregud, bare si «neitakk, det er allerede alt for mye kaker, jeg setter pris på tanken men svaret er nei». 

Hun har sagt nei, men venninnen sa "JO", det står lengre bak i tråden. Denne venninnen har store problemer med å respektere ts og prøver å ta over kontrollen av denne lille delen av bryllupet.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man er ikke en push over. Jeg hadde syntes dette var piss irriterende selv, og har vært ut for noe litt lignende tidligere. Men man kan ikke kontrollere dette mennesket, hun er jo noe for seg selv denne muffinsdama. Jeg mener at man må gjøre seg selv en tjeneste ved å fokusere på det som gjør en godt, og la andre mase på med sitt. Når det ikke hjelper å si nei, for jeg regner med at ts har forklart at hun ikke er interessert i muffins. Det er det første man gjør. Og hvis venninna ikke er oppegående nok til å ta et nei, så må ts regne med at bryllupsdagen blir perfekt til tross for muffins. Jeg mener så klart at foten skal settes ned først, så må man ta et valg for seg selv om hvor mye dette skal stjele energi.

Jeg hadde sagt at jeg vurderer seriøst å trekke tilbake invitasjonen om hun ikke skjerpet seg. Dette handler ikke om toro muffins lengre, men at hun har null respekt for ts og overkjører vilt. En dårlig venninne! Hadde ikke villet ha sånne tilstede på min store dag 😅

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er problemet her. TS sin venninne er en sånn person. 

Jeg har vært utsatt for sånne personer. De er et helvete. Og de får dessverre mange støttespillere som ikke skjønner nettopp det du beskriver her: at det ikke er hjelp. Og så handler det brått om at DE er såret når du prøver, høflig nok, å avvise «hjelpingen» deres. Og så må du bruke tid og krefter på å rydde opp i situasjonen de selv har skapt, men som de holder DEG ansvarlig for. 

GÅDD.

Det er helt vanvittig!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Vaermina skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde sagt at jeg vurderer seriøst å trekke tilbake invitasjonen om hun ikke skjerpet seg. Dette handler ikke om toro muffins lengre, men at hun har null respekt for ts og overkjører vilt. En dårlig venninne! Hadde ikke villet ha sånne tilstede på min store dag 😅

Da er det i så fall det man må gjøre, da. Enten la energien flyttes bort fra dette, fordi man ikke kan gjøre mer. Det var DET jeg mente. Og jeg er i mot at man alltid skal være uenig med ts, det var ikke min hensikt. Men vi er for flinke til å la andres fuckery styre oss og påvirke oss, så ville bare si at man får mer fred i sjela av å la enkelte ting gå. Hvis dama er ei f*tte man egentlig ikke orker å ha i livet sitt, så skulle hun ikke vært invitert.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig, litt satt på spissen 😅 dersom jeg hadde takket fint nei flere ganger, hadde jeg nok tilslutt blitt irritert «Kan du være så snill og slutte med de muffinsene!? Hva går det i?» 🙈 

Anonymkode: bb171...144

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanvittig!

Man må dessverre gjennom mange liknende situasjoner før man ser mønsteret… 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Muffins fra pose er bedre enn ingen muffins.

Anonymkode: 053c8...bb1

Klatre ned fra din høye hest og vis takknemlighet! 

Anonymkode: 74169...fdd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
velociraptor skrev (17 minutter siden):

Har sagt det

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei men hvis hun ikke kan å bake, noe hun selv sier at hun ikke har verken interesse for eller er noe god til, hvorfor skal hun da bake og så bruke muffinsmiks?

Hadde det vært cupcakes fra bunnen av med flott glasur og pynt på toppen, hadde jeg sagt ja selvfølgelig.

Ts

Altså det er 2 veier her, enten for å irritere deg 😂 eller fordi hun faktisk ønsker å bidra med noe, men innenfor sitt handlingsrom/kompetanse nivå. Jeg vil tro det er det siste med mindre hun er en narsissist.  

Uansett, om du bor i Oslo området så får du gå på Soul Cake, de har designer muffinser. Eventuelt bare trekke tilbake invitasjonen og hele vennskapet siden du åpenbart ikke setter pris på henne 🤷‍♀️. 

Anonymkode: 57c3e...a9f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...