Gå til innhold

Veninne som vil bake "posekake" til mitt bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan du ikke bare si det rett ut til meg om at du ikke ønsker det i bryllupet? Istedenfor å skrive det på kvinneguiden. Greit jeg dropper med å bake noe som helst! 

Anonymkode: 6d05a...f59

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send en melding til henne hvor du sier at du ønsker å snakke med henne, så tar du en lang og alvorlig prat med henne om hvordan hennes iver over for å bake og hjelpe til føles som overkjøring av dine følelser. Hvordan du føler deg tråkket på og ikke hørt eller sett som venninne og menneske når du sier at du ikke liker pose-muffins, men hun allikevel ønsker å bake det. 

Det er viktig for deg å sette grenser. Selv om andre kanskje mener det godt kan det oppleves som grenseoverskridene og vondt at noen ikke tar et nei for et nei når det gjelder kakebidrag og hjelp til selskaper, og kanskje særlig et bryllup hvor det er viktig at alt er perfekt.

Anonymkode: fbf70...920

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

65 gjester og tre retters inkl dessert

Ts

Anonymkode: 44362...17d

7 kaker på 65 gjester?? Nå er jeg fra kakebord Norge så kanskje det er litt kulturforskjell, men er ikke det utrolig lite?

Anonymkode: d6450...dab

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

7 kaker på 65 gjester?? Nå er jeg fra kakebord Norge så kanskje det er litt kulturforskjell, men er ikke det utrolig lite?

Anonymkode: d6450...dab

Ikke etter en tre-retters inkl dessert 🤣 

Anonymkode: af163...849

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forstår egentlig ikke hva du vil med denne tråden, ts? Det er tydelig fra alle svarene dine at du allerede har bestemt deg lenge før du opprettet tråden, så bare si nei da. Det er ikke så mer komplisert enn det, siden følelsene til venninnen din neppe virker å være stort fokus. Det handler ikke om problemstillingen i seg selv, men den nedlstende måten den presenteres på.

Er hun på KG , så er denne tråden ganske identiferbar forresten. 

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymphadora skrev (1 time siden):

Hva skjedde med "det er tanken som teller"? Venninnen din ønsker tydeligvis å bidra med noe til bryllupet ditt, koster det deg så mye å bare la henne gjøre det, selv om det ikke er din favoritt? Tror jeg ville tatt Toro muffins over kransekake anyday, folk er forskjellige. 

Det er vel ganske vanlig at kakebord i bryllup er en mix av ymse som gjester har bidratt med av ulik kvalitet, og folk forsyner seg av det de vil ha. Noen kaker er svært populære og andre kaker kan stå nærmere urørt. Husk også at  kakene serveres etter som regel en 3-retters middag med forrett, middag og dessert, og gjerne en god slant alkohol. Kakene er langt fra sentrum av festen, egentlig helt unødvendige slik jeg ser det. 

Venninnen ønsker ikke å hjelpe, hun vil fremheve at ts er sær og vanskelig, og venninnen ønsker å ha noe å henge seg oppi, slik at hun får noe å klage ang bryllupet og henge ts ut. Kjenner lusa på gangen si. 

Anonymkode: 04e63...4f1

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Venninnen ønsker ikke å hjelpe, hun vil fremheve at ts er sær og vanskelig, og venninnen ønsker å ha noe å henge seg oppi, slik at hun får noe å klage ang bryllupet og henge ts ut. Kjenner lusa på gangen si. 

Anonymkode: 04e63...4f1

Ja, det er akkurat på den måten her man bør tolke og forstå "venner" som ønsker å "hjelpe". 

Anonymkode: fbf70...920

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen grunn til å takknemlig ta imot drittpakker forekledd som omsorg. 

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Drittpakken (ts sin vennines oppførsel) forkledd som omsorg (Toromuffins). 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hva er alderen på dere som klarer å mistolke så hardt? Er det tiktok generasjon Z?

Anonymkode: 8b2ec...f85

Man kan ikke kalle verken oppførsel eller muffins for ei drittpakke! Så utakknemlig går det ikke an å være! Såklart muffins er spiselig og hun ville jo bare være hyggelig.

Et fat med muffins på kakebordet ødelegger ikke et bryllup! Gjestene kommer ikke til å tenke over det engang. Cupcakes har f.eks. muffins som base, men med mye pynt på. 

Hilsen gen X, og uten TikTok.

Anonymkode: 8f2bf...764

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg hadde gjerne spist noen muffins. Selv om de var fra en pose. 

Anonymkode: 6c710...9f2

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Man kan ikke kalle verken oppførsel eller muffins for ei drittpakke! Så utakknemlig går det ikke an å være! Såklart muffins er spiselig og hun ville jo bare være hyggelig.

Et fat med muffins på kakebordet ødelegger ikke et bryllup! Gjestene kommer ikke til å tenke over det engang. Cupcakes har f.eks. muffins som base, men med mye pynt på. 

Hilsen gen X, og uten TikTok.

Anonymkode: 8f2bf...764

Jeg har heller ikke TikTok, og er gen Z selv! Ikke at jeg skjønner relevansen…. 

TS sin venninne vil -ikke- hjelpe til. For ville hun det, hadde hun sagt "åja, ok, si fra om jeg kan gjøre noe annet for dere da?" da TS svarte "nei ellers takk" til muffinsene. 

DET er å bidra og å hjelpe til. Det eneste venninnen har gjort her, er å lage dårlig stemning fordi ts sa nei takk! 

Jeg driter i om muffinsene "ødelegger bordet". Dette handler ikke om muffins, men elendige venner og dårlig atferd! 

Derav drittpakker forkledd som omsorg. 

Det er ikke omsorg  det er ikke hjelp. Det er kaos, det er dårlig stemning, det er grenseløshet. 

Og til TS: kan du fortelle mer om vennskapet ditt med henne? 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Kan du ikke bare si det rett ut til meg om at du ikke ønsker det i bryllupet? Istedenfor å skrive det på kvinneguiden. Greit jeg dropper med å bake noe som helst! 

Anonymkode: 6d05a...f59

Har sagt til min venninne at jeg ikke trenger at hun baker, og at vi heller ikke ønsker muffins i bryllupet

Ts

Skrevet

Hva er egentlig problemet her? Jeg skjønner det rett og slett ikke. La venninnen bake disse muffinsene, sett dem bakerst i et hjørne på kakebordet, og drit i resten.

På hvilken måte kan det velte et bryllup? 

Anonymkode: 67a11...883

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har heller ikke TikTok, og er gen Z selv! Ikke at jeg skjønner relevansen…. 

TS sin venninne vil -ikke- hjelpe til. For ville hun det, hadde hun sagt "åja, ok, si fra om jeg kan gjøre noe annet for dere da?" da TS svarte "nei ellers takk" til muffinsene. 

DET er å bidra og å hjelpe til. Det eneste venninnen har gjort her, er å lage dårlig stemning fordi ts sa nei takk! 

Jeg driter i om muffinsene "ødelegger bordet". Dette handler ikke om muffins, men elendige venner og dårlig atferd! 

Derav drittpakker forkledd som omsorg. 

Det er ikke omsorg  det er ikke hjelp. Det er kaos, det er dårlig stemning, det er grenseløshet. 

Og til TS: kan du fortelle mer om vennskapet ditt med henne? 

Et litt halvveis perifert vennskap der hun ser på meg som en tettere venninne enn hva jeg gjør.

Hun har litt dårlig selvinnsikt

Ts

Skrevet
Nymphadora skrev (20 minutter siden):

Jeg forstår egentlig ikke hva du vil med denne tråden, ts? Det er tydelig fra alle svarene dine at du allerede har bestemt deg lenge før du opprettet tråden, så bare si nei da. Det er ikke så mer komplisert enn det, siden følelsene til venninnen din neppe virker å være stort fokus. Det handler ikke om problemstillingen i seg selv, men den nedlstende måten den presenteres på.

Er hun på KG , så er denne tråden ganske identiferbar forresten. 

Hva er det du ikke forstår?

Har du lest alle svarene mine ?

Har du lest hva jeg har sagt til venninnen min?

Ts

Skrevet

Pick your battles, Bridezilla! Muffinsene er glutenfri, merk dem og sett dem på enden. Er bryllupet ditt så viktig at det er verdt å krangle over en ekstra kake??

Anonymkode: 5648d...f17

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Et litt halvveis perifert vennskap der hun ser på meg som en tettere venninne enn hva jeg gjør.

Ts

Slik du legger fram dette tror jeg at det beste for denne "venninnen" er at du avslutter dette vennskapet og lar henne finne seg andre venner, som faktisk liker henne. For det virker som at det er det som er det faktiske problemet her.

Anonymkode: 67a11...883

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Jeg tror du skal finne frem speilet om du blir sur og fornærmet for at noen vil bake til deg 🙈

Anonymkode: 5648d...f17

• Liker 9
Skrevet

Er det ikke litt merkelig av en venninne å insistere på å ta med et fat muffins ( eller hvilken som helst rett), når bruden / verten ikke har spurt om det? Tenker folk dette er vanlig? Jeg har bidratt til kakebordet eller buffé selv, men da har jo verten spurt… At hun tilbyr er flott, men å insistere når hun får et nei takk, det er ikke nødvendig, det er jo ganske snodig. 

Anonymkode: bb171...144

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

jeg ville skjerpet meg om jeg var deg og satt pris på at noen gidder å ta med kaker, pose eller ikke.

bryllupet ditt er ingen verdensbegivenhet.

• Liker 2
Skrevet

Ta deg en bolle...eller muffens da... hun ønsker å hjelpe til, det skal du være takknemlig for, ta imot det hun bidrar med, sett det på bordet og ha et fint bryllup... Det blir veldig bra det, fru perfekt...

Anonymkode: 1082c...eda

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...