AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:29 #81 Skrevet søndag kl. 07:29 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har sagt det og hun motsa meg og mente de var gode og ble vellykket hver gang Ts Anonymkode: 44362...17d I all verden! Hvordan våger hun å si sin egen mening når du nettopp har gitt din mening?? Anonymkode: 4d223...c2b 10 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:29 #82 Skrevet søndag kl. 07:29 AnonymBruker skrev (2 timer siden): i skal ha suksessterte, gulrotkake, kransekake, Oreokake, ostekake, tropisk aroma og bryllupskake selvfølgelig Må alle kakene være kaker DU liker da? Jeg er veldig kresen på kaker, hadde vært stusselig om jeg bare skulle servert det jeg selv liker på et sånt kakebord. Man må jo sette fram variasjon! Av dine kaker her liker jeg bare kransekake og ostekake. Suksessterte er fryktelig kvalmende, ostekake kan funke men er et sjansespill, oreokake og tropisk aroma er veldig ufristende varianter av sjokoladekake, bryllupskaka har sikkert masse krem (kvalmende igjen). Kan hende jeg hadde tatt en eplemuffins da Anonymkode: 0d700...48b 6 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:30 #83 Skrevet søndag kl. 07:30 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Helt ærlig? Jeg synes du er utakknemlig. Sett pris på vennene dine, og vær glad for at noen har lyst til å være med å gjøre dagen din fin. Det er tross alt det absolutt viktigste. Anonymkode: 045c0...635 Hvis man ønsket å være med å gjøre dagen fin, så hadde man ikke tvunget på mottaker noe den ikke ønsket. Man hadde snakket litt om hva man skulle lage og tatt brudens mening med i betraktning. Bruden ønsker ikke muffins og synes ikke posemix er noe å servere i bryllup. Når man vil gjøre det motsatte her, handler det da om å være med og gjøre dagen fin? I beste fall er det et irritasjonsmoment. Anonymkode: 1a6ef...1f5 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:31 #84 Skrevet søndag kl. 07:31 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har ikke bedt min veninne bake til bryllupet og takket høflig nei. Ønsker ikke muffins og har sagt at vi ønsker kun kaker. Hun hører ikke etter og respekterer hva jeg sier. Hvem mangler oppdragelse og folkeskikk? Ts Anonymkode: 44362...17d Du ønsker kaker, men ikke det din venninne føler hun mestrer av bakst? Utakknemlig vil jeg si. Anonymkode: e45eb...e37 3 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:31 #85 Skrevet søndag kl. 07:31 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I all verden! Hvordan våger hun å si sin egen mening når du nettopp har gitt din mening?? Anonymkode: 4d223...c2b Fordi det er vanlig? - Jeg baker muffins til bryllupet! Bruker Toro, de blir så vellykket hver gang - Jeg liker ikke Toro-muffins. - Men det er det mange andre som gjør, jeg synes de er kjempegode. Anonymkode: 0d700...48b
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:31 #86 Skrevet søndag kl. 07:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må alle kakene være kaker DU liker da? Jeg er veldig kresen på kaker, hadde vært stusselig om jeg bare skulle servert det jeg selv liker på et sånt kakebord. Man må jo sette fram variasjon! Av dine kaker her liker jeg bare kransekake og ostekake. Suksessterte er fryktelig kvalmende, ostekake kan funke men er et sjansespill, oreokake og tropisk aroma er veldig ufristende varianter av sjokoladekake, bryllupskaka har sikkert masse krem (kvalmende igjen). Kan hende jeg hadde tatt en eplemuffins da Anonymkode: 0d700...48b Eplemuffins er ikke Toromuffins Ts Anonymkode: 44362...17d
Maleficenta Skrevet søndag kl. 07:31 #87 Skrevet søndag kl. 07:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi skal gifte oss neste helg og jeg skal bake noen kaker på fredag. En venninne har tilbudt seg å bake muffins og sier hun bruker Toro bakemiks når hun baker, for det gir perfekt resultat hver gang. Jeg har laget muffins fra disse ferdigposene en gang, og første ingrediens i pakken er sukker og ikke mel, og det smaker altfor sött og kunstig. Jeg ønsker at kakene skal smake hjemmebakt, og har ikke behov for muffins og har sagt at hun ikke trenger å bake, men hun sier hun ønsker det. Hun sier at alle baker med Toro bakemix nå, og det er like godt som en hjemmebakt kake, men jeg er overhodet ikke enig og ønsker ikke det i mitt bryllup. Vi skal ha suksessterte, gulrotkake, kransekake, Oreokake, ostekake, tropisk aroma og bryllupskake selvfølgelig. Hva gjør jeg🤷♀️? Anonymkode: 44362...17d Det er da ikke noe vanskeligere å bake muffins fra bunnen enn å bruke kakemix. Jeg tror jeg hadde sagt til henne at du har smakt de kakemix muffinsene før og ikke likte de eller noe
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:32 #88 Skrevet søndag kl. 07:32 Maleficenta skrev (Akkurat nå): Det er da ikke noe vanskeligere å bake muffins fra bunnen enn å bruke kakemix. Jeg tror jeg hadde sagt til henne at du har smakt de kakemix muffinsene før og ikke likte de eller noe Hun har sagt det. Venninnen er ikke enig. Kakemix er best. Anonymkode: 1a6ef...1f5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:32 #89 Skrevet søndag kl. 07:32 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eplemuffins er ikke Toromuffins Ts Anonymkode: 44362...17d Jodda. Tilfør epler i mixen, vips eplemuffins. Anonymkode: e45eb...e37 15 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:33 #90 Skrevet søndag kl. 07:33 Med vender som TS, hvem trenger vel fiender? Anonymkode: cb2c7...3c3 4 1
Strigiformes Skrevet søndag kl. 07:33 #91 Skrevet søndag kl. 07:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ingen som tar det bryllupet ditt så høytidelig at det er vits i å lage seg uvenner pga det. Anonymkode: c45ab...b46 Om man klarer å bli uvenner pga dette så kunne det vennskapet bare røket for min del kjenner jeg. Ærlig talt! Barnslig oppførsel av voksne mennesker 😂 Venner lytter til hverandre. Punktum. End of story... 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:34 #92 Skrevet søndag kl. 07:34 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I all verden! Hvordan våger hun å si sin egen mening når du nettopp har gitt din mening?? Anonymkode: 4d223...c2b Hun kan gjerne ha en mening, ingen nekter venninnen det, men hvis man skal bidra til et bryllup så må man jo bidra med noe som er ønsket av de som skal ha bryllupet? Man tar ikke med noe man vet brudeparet verken liker eller ønsker. Sånn er det. Anonymkode: 1a6ef...1f5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:39 #93 Skrevet søndag kl. 07:39 Akkurat dette hadde jeg ikke giddet å bruke en kalori å irritere meg over. Dersom gjester ikke liker muffinsen, lar de vær å spise den. Er resten av kakene bakeribakt? Om ikke lurer jeg på hvilke garantier du har for at de ikke er helt eller delvis halvfabrikata? Gulrotkaken kan feks ha posebase, men tilsatt litt ekstra for smak og tekstur. Ostekaken kan ha halvfabrikat gele i seg, og i oreokake bruker mange sjokolademousse fra pose fremfor å lage selv. Anonymkode: 78b1f...85e 9 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:39 #94 Skrevet søndag kl. 07:39 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ok nå skal jeg stille deg et spørsmål: Hvis du fyller 40 år og en av dine venninner spør hva du ønsker deg, og du sier at du IKKE ønsker gavekort på Dressmann, for det blir ikke brukt, men du har veldig lyst på et sjal fra Zara, og viser venninnen din bilde av sjalet. Hva får du av din veninne til din fødselsdag? Jo du får et gavekort på Dressmann. Hadde det vært greit? Ts Anonymkode: 44362...17d Håpløst eksempel. Gjestene i bryllupet får ikke hvert sitt slips fra Dressmann. De kan frivillig velge om de vil spise en muffins på fylla eller ikke. Anonymkode: 8b2ec...f85 12 2
Daria Skrevet søndag kl. 07:39 #95 Skrevet søndag kl. 07:39 Jeg klarer ikke å skjønne hvorfor dette er et så stort problem at det er verdt en krangel og potensielt uvennskap. Ja, venninnen burde høre på det som blir sagt, men vi har alle noen i livene våre som så gjerne vil hjelpe til og insisterer på å gjøre det på sin måte. Hvis alt det medfører er et ekstra fat muffins på kakebordet, er det en ubetydelig bagatell som ikke plager noen - med mindre man altså velger å gjøre det til en stor prinsipiell kampsak (og kommer det ut, vil de fleste støtte hun som bare ville bake til venninnens bryllup...). La det gå. 12 3
MarianneE Skrevet søndag kl. 07:41 #96 Skrevet søndag kl. 07:41 Hmm.... Dette begynner å minne om trolleri-trollera... 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:41 #97 Skrevet søndag kl. 07:41 Jeg synes disse posene er kjempefine. De er ofte mer allergivennlige en kaker man lager selv, noe som er viktig for meg. Ønsker være inkluderende for alle. Anonymkode: 1f94f...5fc 5
Maleficenta Skrevet søndag kl. 07:46 #98 Skrevet søndag kl. 07:46 Jeg syns egentlig at det er kjipt med for mange kaker i bryllup. Det tar jo vekk fokuset fra selveste kaka, altså bryllupskaka 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:47 #99 Skrevet søndag kl. 07:47 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du ønsker kaker, men ikke det din venninne føler hun mestrer av bakst? Utakknemlig vil jeg si. Anonymkode: e45eb...e37 TS har -ikke- spurt venninnen sin om å bake. Venninnen tilbyr seg, og tar ikke et nei for et nei!!! Anonymkode: af163...849 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:49 #100 Skrevet søndag kl. 07:49 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ikke svar her hvis du ikke har lest hva jeg har skrevet at jeg har gjort. Ts Anonymkode: 44362...17d Jeg står på mitt. Du må ta praten med henne, helt til hun forstår. Du må ha samme utholdenhet ovenfor henne som du har her i tråden. Anonymkode: e40fc...4fd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå