Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan du vise til avtalen i ekteskapsloven der det står at kvinner må tilfredsstille sin mann? Altså jeg vet det ble sett på som lovlig å voldta og forvente sex av kona frem til 1970. Men beklager, det er utroskap, er du så lite mann at du klarer ikke å avslutte et forhold du ikke trives eller har det bra i? 

Anonymkode: a6c00...646

Ingen lov som sier at hun må. Tvert imot, hun står fullstendig fritt til å la være.

Vis meg avtalen i ekteskapsloven som sier at en kvinne som ikke vil ha sex med mannen sin har krav på at han lever i sølibat.

Anonymkode: 3e53e...9a5

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sånn det funker og det vet du utmerket godt. 
Man kan ikke være ett rasshøl bare fordi man ikke får viljen sin når man er voksen. Det er bare trassige unger som tenker sånn. 

Utro handler ikke om sex, men å bryte løfter og gå bak ryggen til den andre. Det finnes mange typer utroskap og svik, man er på ingen måter berettiget de bare fordi man ikke får viljen sin. 

Anonymkode: 05ff9...47c

Du har ikke krav på at et annet menneske skal leve i sølibat. Det trodde jeg du visste?

Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Det du sier gir ikke så mye mening som du tror det gjør. Hvorfor skal vi vaske badet oftere hvis jeg ikke liker å gjøre det oftere enn årlig? Hvorfor skal vi ikke ha dyr som sover i senga hvis det er det jeg liker? Hvorfor skal jeg ikke ha varmen på 25 grader hvis du bare kan ta av deg litt klær og vi har råd til det? 

Når det er såpass sjeldent at det går to måneder så ER det sjeldent. Objektivt sjeldent. Det ER mulig å finne tid, men da må man altså gjøre det når barna ikke er i huset. Begge kan faktisk ta den tida til å ha NOE sex, men det virker ikke som hun prioriterer det eller har lyst i den tida. Jeg lurer velsig på hvorfor det er såpass mange som mener det er helt greit å bare bortprioritere sex fordi man skal ikke prøve med mindre det er like mye for egen del. Da hadde det vært innmari mye ugjort greier i forhold. "Fiks det selv hvis du synes det er så viktig". Ja, hvorfor være i et forhold da...?

Så sex er det samme som hygienen på badet, altså står du å tisser må du nok vaske badet oftere. Vil du har dyr i senga, ho ikke. Del ikke senga, ha dyr i senga. 
Ja, hvorfor være i et forhold om du er der kun for å ha tilgang til en annen sin kropp, uten hensyn, uten forståelse. Kun krav og press. Beste løsningen avslutt. Blir sikker sec mye oftere enn hver 8 uke. 
Forhold kan være veldig fint, med to likeverdige partnere som respekterer hverandre, som viser trygghet, som vil ha deg ikke kun for å tilfredsstille deg selv, men faktisk for man elsker hverandre. 
Dette forumet er det få menn som elsker sine kjærester/kone, de er er der kun for å få sex, er det ikke ofte nok går de til KVINNEguiden for å få råd!
Bli singel, kommer til å svømme i sex hver dag, alle disse mennene i 50 pluss som antageligvis er ganske egoistiske i senga. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingen lov som sier at hun må. Tvert imot, hun står fullstendig fritt til å la være.

Vis meg avtalen i ekteskapsloven som sier at en kvinne som ikke vil ha sex med mannen sin har krav på at han lever i sølibat.

Bare å gjøre det slutt, hun kan ikke hindre han i det. En mann står fri til å være med hvem han vil, men han må kanskje holde på henne tilfelle den køen han ser for seg er der ikke er det?

Jeg forstår så godt hvorfor mange kvinner mister lysten av å lese på dette forumtet😂

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare å gjøre det slutt, hun kan ikke hindre han i det. En mann står fri til å være med hvem han vil, men han må kanskje holde på henne tilfelle den køen han ser for seg er der ikke er det?

Jeg forstår så godt hvorfor mange kvinner mister lysten av å lese på dette forumtet😂

Hvorfor skal han gjøre det slutt?

Skrevet

Hvorfor skal han gjøre det slutt?

Fordi han har det ikke bra med denne damen som ikke sprer beina på hans kommando. Hvorfor være i er forhold om det er så grusomt at man ikke har sex i perioder i løpet av et helt liv. Vær singel, med slike holdninger som utvises i denne tråden kommer du nok til å svømme i kvinner som legger seg frivillig ned. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg satt det litt på spissen. Men tenk over dette. Er det ok at den ene får bestemme både om og når den seksuelle delen av forholdet eksisterer, mens den andre forventes å akseptere situasjonen uten at egne behov får noen betydning? 

Hvis motivasjonen er «du gjorde ikke X, derfor får du ikke sex», blir sex brukt som et maktmiddel. Da handler det ikke lenger bare om seksuell lyst, men om å kontrollere eller straffe partneren for manglende handlinger. 

Man skal selvfølgelig aldri ha sex man ikke ønsker. Men kompromiss kan skje på andre måter: som å for eksempel gi mannen en runk.. 

Anonymkode: 3a468...5f2

Jeg kan prøve å forklare noe jeg neppe tror du kommer til å forstå, men her kommer det! 

Når man lever med en person som ikke bryr seg om deg (altså syns det er greit å overlate hele byrden på partner) Så mister man tenningen automatisk. 

Hvorfor er det så vanskelig å dra sammenhengen mellom det å elske noen og det og ikke overlate personen til å dra hele lasset. Hvis man virkelig elsker noe, så vil du automatisk lette byrden til den du elsker, gjør man ikke det, er det en stor sjanse for at man elsker seg selv mer. Styr unna slik "kjærlighet"

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

For meg høres det ut som press, noe som hadde sendt min lyst rett i bunn. Til slutt gruer man seg til å få en klem, et kyss, legge seg samtidig for den andre forventer tilgang til din kropp. 
Du ber ikke en som er veldig klar på at det er ikke sex nå, men kan du runke meg da, suge meg. 
Han ber om seksuelle handlinger fra en som ikke ønsker. De har sex, to måneder er virkelig ikke voldsomt. Hva gjør han da om kona blir alvorlig syk, skal hun stille opp fra sykesengen også. 
Hun sier klart i fra at hun synes det er vanskelig med sex når de har tenåringer i hus, da har ts svaret på hvorfor. 
Vi skriver om sex som det er en menneskerett, og ikke noe to stykk deler i et forhold. 
Kvinner skal uansett på tross av egen lyst utføre handlinger på en mann. Klarer man ikke å se hvor galt det er så er det virkelig ikke håp for at kvinners egen seksualitet skal respekteres. 

Jeg tolker det ikke slik:

"Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus

(...)

Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 

Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk…

(...)

Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Altså: han spør om TANKER HAN HAR, og om det er normalt å ha dex så sjekdent, og lm kvinner synes det er så ille å gjøre noe uten å få noe særøig tilbake når de ikke ønsker PIV-sex. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så ille å spørre om.

Vi kan ikke kontrollere hva slags tanker vi har...! Han spør om det er normale tanker når noen blir frustrert. Altså: Hjeg ser det som en mann som forestiller seg hva i all verden han kan gjøre for å ikke være så frustrert i sitt forhold - det er en SUNN ting å tenke på. Det er normalt å ha en seksualitet og ønske om at denne kan deles med den man er gift med. 

Skrevet

Fordi han har det ikke bra med denne damen som ikke sprer beina på hans kommando. Hvorfor være i er forhold om det er så grusomt at man ikke har sex i perioder i løpet av et helt liv. Vær singel, med slike holdninger som utvises i denne tråden kommer du nok til å svømme i kvinner som legger seg frivillig ned. 

Hvis hun er en bitch kan det sikkert være lurt å dumpe henne, ja. I hvert fall hvis forholdene ligger til rette for det.

Men hvis ikke, og hun bare har meldt seg ut av sexlivet hans, da raker det da ikke lenger henne hvem han har sex med?

Skrevet
Hmmmmmm skrev (Akkurat nå):

Jeg kan prøve å forklare noe jeg neppe tror du kommer til å forstå, men her kommer det! 

Når man lever med en person som ikke bryr seg om deg (altså syns det er greit å overlate hele byrden på partner) Så mister man tenningen automatisk. 

Hvorfor er det så vanskelig å dra sammenhengen mellom det å elske noen og det og ikke overlate personen til å dra hele lasset. Hvis man virkelig elsker noe, så vil du automatisk lette byrden til den du elsker, gjør man ikke det, er det en stor sjanse for at man elsker seg selv mer. Styr unna slik "kjærlighet"

Trist at mange ikke forstår dette, for en manne eller kvinne som elsker sin partner vil lette byrden. Og føler man seg elsket, så kommer også lysten automatisk om man elsker mannen sin og ikke det er noe medisinsk som er galt. 
Er man utslitt vrengt fille, har man ikke overskudd til enda et krav i hverdagen. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

"Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus

(...)

Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 

Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk…

(...)

Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Altså: han spør om TANKER HAN HAR, og om det er normalt å ha dex så sjekdent, og lm kvinner synes det er så ille å gjøre noe uten å få noe særøig tilbake når de ikke ønsker PIV-sex. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er så ille å spørre om.

Vi kan ikke kontrollere hva slags tanker vi har...! Han spør om det er normale tanker når noen blir frustrert. Altså: Hjeg ser det som en mann som forestiller seg hva i all verden han kan gjøre for å ikke være så frustrert i sitt forhold - det er en SUNN ting å tenke på. Det er normalt å ha en seksualitet og ønske om at denne kan deles med den man er gift med. 

Du kan synes dette er helt normalt, men måten kona svarer på viser til at det har ikke bare blitt luftet engang, det er preS. 

kona kan ha seksualitet hun også, kanskje nettopp den hun passer på med å si nei til seksuelle tjenester når lysten ikke er der. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så sex er det samme som hygienen på badet, altså står du å tisser må du nok vaske badet oftere. Vil du har dyr i senga, ho ikke. Del ikke senga, ha dyr i senga. 
Ja, hvorfor være i et forhold om du er der kun for å ha tilgang til en annen sin kropp, uten hensyn, uten forståelse. Kun krav og press. Beste løsningen avslutt. Blir sikker sec mye oftere enn hver 8 uke. 
Forhold kan være veldig fint, med to likeverdige partnere som respekterer hverandre, som viser trygghet, som vil ha deg ikke kun for å tilfredsstille deg selv, men faktisk for man elsker hverandre. 
Dette forumet er det få menn som elsker sine kjærester/kone, de er er der kun for å få sex, er det ikke ofte nok går de til KVINNEguiden for å få råd!
Bli singel, kommer til å svømme i sex hver dag, alle disse mennene i 50 pluss som antageligvis er ganske egoistiske i senga. 

Ja, for det Sar hun jobber mot å møte hans behov er absolutt uaktuelt. Heller ikke det at hun slutter å sykeliggjøre hans seksualitet? Hva med å jobbe med hva enn som gjør at de har lyst til å tilbringe tida hver for seg når barna ikke er der? Neida, ingenting å jobbe med her vettu - hun er bare normal kvinne i et godt forhold, eller hva? 

Eller er det flere som kjenner seg igjen litt foe godt og heller velger å lukke øynene for at det burde kunne være sex oftere i et godt forhold?

Endret av katties
Skrevet

Du kan synes dette er helt normalt, men måten kona svarer på viser til at det har ikke bare blitt luftet engang, det er preS. 

kona kan ha seksualitet hun også, kanskje nettopp den hun passer på med å si nei til seksuelle tjenester når lysten ikke er der. 

Jeg ville anbefalt å gå til psykolog sammen - heller før enn senere, når man har slike problemer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis hun er en bitch kan det sikkert være lurt å dumpe henne, ja. I hvert fall hvis forholdene ligger til rette for det.

Men hvis ikke, og hun bare har meldt seg ut av sexlivet hans, da raker det da ikke lenger henne hvem han har sex med?

Om hun er så flott at forholdet er fantastisk, så er hun også verdt å vente på til hun er klar for sex igjen. 
Han får ha sex med hånda da? Seriøst mannen dør ikke uten å få ha sex med en kvinne. 

• Liker 2
Skrevet
katties skrev (3 minutter siden):

Ja, for det Sar hun jobber mot å møte hans behov er absolutt uaktuelt. Heller ikke det at hun slutter å sykeliggjøre hans seksualitet? Hva med å jobbe med hva enn som gjør at de har lyst til å tilbringe tida hver for seg når barna ikke er der? Neida, ingenting å jobbe med her vettu - hun er bare normal kvinne i et godt forhold, eller hva? 

Antageligvis ikke godt forhold, tenker det er mange grunner til det ikke er sex der. 
Det er press når han maser og spør om å runke han. Han bryr seg ikke en dritt om kona har lyst eller ikke, bare han blir tilfredsstilt. 

• Liker 2
Skrevet
katties skrev (4 minutter siden):

Jeg ville anbefalt å gå til psykolog sammen - heller før enn senere, når man har slike problemer. 

Eller avslutte? Best for begge. Da får han sex ofte også tenker jeg. Jeg tror ikke en psykolog kan redde dette. 

Skrevet

Kvinne med lav sexlyst: mannen tar ikke sin del av matlaging, støvsuging eller klesvask, mannen flørter ikke nok utover nakentid, mannen ser på konen som et sexleketøy siden han ønsker sex oftere enn kvartalvis, kvinnen er i overgangsalderen.

Mann med lav sexlyst: mannen er utro og kvinnen bør gå sin vei.

Anonymkode: 7d4d3...f4d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du har ikke krav på at et annet menneske skal leve i sølibat. Det trodde jeg du visste?

Ingen som krever det heller.

Å gå bak ryggen til noen er alltid den feige løsningen. Han kan være ærlig om sine behov og ønsker, si at han vil ha mer sex med henne eller noen andre eller så blir det skilsmisse. Da har han hvertfall baller og en sjans til å komme noen vei. 

Du foreslår at han skal være veik og feig fordi hva da, han får ikke pult ofte nok buhu. 

Ærlighet, moral og etikk er kanskje vanskelig å forstå når man er ser på damer som objekter og sex som en transaksjon. 

Anonymkode: 05ff9...47c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
katties skrev (22 minutter siden):

(...)

(...)

Joda, men hun vil ikke ha sex med tenåringene i hus, så et godt sted å begynne er å ta hensyn til det og finne løsninger på det. IKKE å be henne runke ham når hun ikke vil ha sex fordi tenåringene er i hus. Fordi han mener han er stille, og han ikke bryr seg så mye om de er der. Hun gjør det. 

Anonymkode: ad131...e0f

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Om hun er så flott at forholdet er fantastisk, så er hun også verdt å vente på til hun er klar for sex igjen. 
Han får ha sex med hånda da? Seriøst mannen dør ikke uten å få ha sex med en kvinne. 

Ingen grunn til å "vente" på noe som trolig ikke skjer.

Han kan jo f.eks prøve å stenge ned samtalene på samme måten som hun stenger ned sexlivet, og så se hvor lenge hun "venter" før hun begynner å snakke med andre… 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...