Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
katties skrev (13 timer siden):

Klarer du å forestille deg at for meg er det aldri så trist at det føles som en husoppgave? Jeg kan fint ikke være i humør til å initiere, men fortsatt like å gjøre det jeg gjør og se det jeg ser når jeg først har giddet å starte.

Det høres jo ut som en husoppgave slik du beskriver det da. Jeg har ikke lyst men jeg klarer jo å gjøre det. Om du liker det blir det jo noe annet, men det var ikke det det hørtes ut som

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Da får mannen kommunisere det ut klart: "Siden vi ikke har sex, må jeg hente det andre steder". Så får hun et informert valg.

For et dustete svar. Svaret må jo være at de må definere hva å gjøre seg fortjent til betyr, og at begge parter har like mye å si i den diskusjonen. Hans meninger og tanker betyr like mye som hennes. 

For øvrig er det litt nusselig med hvordan 50 år gamle damer, tror de skal bestemme i alle forhold, og fortsetter denne tankegangen i hvert eneste forhold, og likevel ikke forstår hvorfor alle forholdene deres tar slutt. Delulu. 

Anonymkode: e92b0...f6f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Får du mindre lyst når hvis kona er sur,  kjefter, roter mye hjemme, dusjer kun en gang i uken etc. så er jo det normalt. Hvis kona roper  «jeg har behov som må dekkes!!» etter å ha vært sur og kjeftet hele dagen- hadde du likevel hatt lyst å være nær henne da? Hun kan ikke kreve at du skal «stille opp «når hun ikke har bidratt positivt. På samme måte som at menn ikke kan «kreve» nærhet hvis de oppfører seg dårlig, eller overlater alt ansvaret med barn husarbeid osv til kona.

Anonymkode: 862f2...743

Igjen, du vil at damer skal definere hva forskjellige ting i forholdet betyr. Dobbeltmoral og kvinnesjåvinistisk. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har hun valgt ved å avslutte avtalen om monogami uten å avslutte forholdet. Som sagt foreligger det ingen avtale om sølibat.

Anonymkode: 3e53e...9a5

Det foreligger heller ingen avtale om sex i en ekteskapskontrakt 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Antageligvis ikke godt forhold, tenker det er mange grunner til det ikke er sex der. 
Det er press når han maser og spør om å runke han. Han bryr seg ikke en dritt om kona har lyst eller ikke, bare han blir tilfredsstilt. 

Anonymkode: a6c00...646

Hvilken setning kan du refererer til som tyder på at han presser henne til runking?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg engasjerer meg lite om tematikken i tråden, det kan ts og kona jobbe med på ulik vis. Om ikke står ts fritt til å gå, om han ikke er fornøyd med forholdet.

Det jeg undrer meg over, er at for litt siden var det en kvinne som beskrev lignende problematikk, og det var ikke måte på hvor mye støtte hun fikk. 

Jeg orker ikke at vi kvinner skal være så enkle og dobbeltmoralsk. 

Anonymkode: d22e3...0ed

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eller avslutte? Best for begge. Da får han sex ofte også tenker jeg. Jeg tror ikke en psykolog kan redde dette. 

En psykolog kan aldri redde et forhold - det er det kun BEGGE partnere i forholdet som kan. Er en av dem ikke villig til å jobbe med det så kan man like godt avslutte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et dustete svar. Svaret må jo være at de må definere hva å gjøre seg fortjent til betyr, og at begge parter har like mye å si i den diskusjonen. Hans meninger og tanker betyr like mye som hennes. 

For øvrig er det litt nusselig med hvordan 50 år gamle damer, tror de skal bestemme i alle forhold, og fortsetter denne tankegangen i hvert eneste forhold, og likevel ikke forstår hvorfor alle forholdene deres tar slutt. Delulu. 

Det er jo ikke et dustete svar, han truer henne og sier» hvis du ikke vil ha sex så ofte som jeg vil så kommer jeg til å være utro» Hun ønsker ikke en slik mann og skiller seg. Eller hun synes  av en eller annen grunn det er greit at han er utro og snakker slik,og fortsetter ekteskapet.  Problemet er løst. Da vet hun at han sannsynligvis kommer til å være utro og kan velge å skille seg istedenfor at han går bak ryggen hennes og mulig drar med seg sykdommer hjem. Og da vet hun at han ikke elsker henne og kan velge å fortsette i et dødt ekteskap eller skille seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Igjen, du vil at damer skal definere hva forskjellige ting i forholdet betyr. Dobbeltmoral og kvinnesjåvinistisk. 

Hva er viktig for deg i et forhold da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hans meninger og tanker må DELES. Han må kommunisere. Så får hun ta valg ut fra hans tanker og meninger. Hun er ikke tankeleser.

Og nei, VÅRE forhold tar ikke slutt. 70 prosent av brudd initieres av kvinnen. Og du hadde sikkert heller ikke blitt glad hvis 50 år gamle gifte menn siklet etter dine tenåringsdøtre. Hadde du?

Anonymkode: 56cd6...c8a

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke et dustete svar, han truer henne og sier» hvis du ikke vil ha sex så ofte som jeg vil så kommer jeg til å være utro» Hun ønsker ikke en slik mann og skiller seg. Eller hun synes  av en eller annen grunn det er greit at han er utro og snakker slik,og fortsetter ekteskapet.  Problemet er løst. Da vet hun at han sannsynligvis kommer til å være utro og kan velge å skille seg istedenfor at han går bak ryggen hennes og mulig drar med seg sykdommer hjem. Og da vet hun at han ikke elsker henne og kan velge å fortsette i et dødt ekteskap eller skille seg.

Nettopp. Å ønske seg et INFORMERT valg er ikke urimelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg engasjerer meg lite om tematikken i tråden, det kan ts og kona jobbe med på ulik vis. Om ikke står ts fritt til å gå, om han ikke er fornøyd med forholdet.

Det jeg undrer meg over, er at for litt siden var det en kvinne som beskrev lignende problematikk, og det var ikke måte på hvor mye støtte hun fikk. 

Jeg orker ikke at vi kvinner skal være så enkle og dobbeltmoralsk. 

Anonymkode: d22e3...0ed

Han hadde fått mer støtte hvis han ikke siklet etter tenåringer og ordlagt seg annerledes. Hans egen feil.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Joda, men hun vil ikke ha sex med tenåringene i hus, så et godt sted å begynne er å ta hensyn til det og finne løsninger på det. IKKE å be henne runke ham når hun ikke vil ha sex fordi tenåringene er i hus. Fordi han mener han er stille, og han ikke bryr seg så mye om de er der. Hun gjør det. 

Anonymkode: ad131...e0f

Det det høres foe meg ut som han prøver å uttrykke er: sex for henne tar lang tid. Når man har andre folk i huset og først må hun ha lyst, deretter bruker han tid på å få henne ordentlig tent, så skal de ha sex.... så er det rett og slett ikke tid til alt. Hun kan ikke vite at barna holder seg unna i to timer, så da har hun ikke lyst til å starte noe som ikke vil bli bra uansett. 

Å "hjelpe han" er noe mange her ser ut til å ha problemer med. Jeg er ganske så sikker på at når dette blir sagt så er det ofte noe litt annet som menes med det; ikke at de ikke gidder selv og at det hadde vært bedre om noen andre fikset det, men at de vil ha SOSIAL sex, der man føler det er en ting mellom begge, og ikke bare noe man selv har alt ansvar for. 

Dette ville også tatt mye mindre tid enn vanlig sex for henne, så da trenger man ikke nødvendigvis være så bekymra for at barna plutselig trenger noe midt i det. Spørsmålet er da: hvorfor er det ikke greit? Er det at hun føler hun ikke får det samme (selv om det ikke virker som hun ber om det heller)? Mener hun at sex kun skal være at begge to er like mye tilfredsstilt? Er det at hun synes det å runke han er ekkelt? Har hun ikkke egentlig sexlyst? Eller har hun ikke sexlyst fornhan lengre? Det er slike ting som burde diskuteres for å finne ut hvor problemet virkelig ligger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Det foreligger heller ingen avtale om sex i en ekteskapskontrakt 

Sex er normalen i et forhold. Den som ikke vil ha, får ta initiativ til å snakke om det. 

Og den samtalen kan ikke være på premisset at hun skal sitte å definere hva å gjøre seg fortjent til betyr. Dobbeltmoral. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke et dustete svar, han truer henne og sier» hvis du ikke vil ha sex så ofte som jeg vil så kommer jeg til å være utro»

Nei, det var ikke premisset. Poenget er at dersom noen i et forhold plutselig avstår og slutter med sex, så er det den personen som endrer på hva som er vanlig i et forhold. Ergo den personens ansvar å ta det opp. Når hun tar det opp, er det ikke kun hennes regler og premisser som telles. Man har en normaltilstand i et forhold, dersom noen ønsker å endre dette radikalt, så får den personen ta initiativet til å snakke om det. 

Hans meninger og tanker må DELES. Han må kommunisere. Så får hun ta valg ut fra hans tanker og meninger. Hun er ikke tankeleser.

For et kvinnesjåvinistisk svar! Hun endrer på ting i forholdet, og han skal ha ansvar for å ta det opp og kommunisere? Det er å snu problemstillingen fullstendig på hodet. Svaret ditt er dustete fordi hun endrer på noe i forholdet, og så skal det være hans ansvar? Det blir for enkelt og dumt. Hun må selv ta det opp, og det på en måte som sikrer at man har en felles forståelse og plattform. Ikke at hennes meninger skal definere hva som gjelder. For det er der dobbeltmoralen din kommer inn. 

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (34 minutter siden):

Det høres jo ut som en husoppgave slik du beskriver det da. Jeg har ikke lyst men jeg klarer jo å gjøre det. Om du liker det blir det jo noe annet, men det var ikke det det hørtes ut som

Det er som med mye annet, egentlig: jeg kan tenke at jeg har ikke lyst til å trene, men vet at det langt oftest blir bra når jeg først får satt i gang. Kan tenke at jeg må gå en tur, men det er egentlig det å komme ut døra som er "dørstokkmila". At oppvask er kjedelig, men det går greit hvis jeg setter på en podcast. Og også noe annet: jeg trenger ikke alltid å få samme ting tilbake som jeg gjør for andre. Noen ganger gjør jeg ting som er fine for noen bare fordi jeg kan - det er ikke vanskelig for meg, det er hyggelig for dem, det er hyggelig for meg å gi dem glede. Trenger ikke noe tilbake - har det fint med at jeg har gitt oss begge noe glede, selv om det kanskje ikke er jevnt delt. 

Om enveis sex er det: jeg vet at selv om jeg ikke har nok lyst til å initiere betyr det ikke at jeg ikke vil tenke at det er fint å bidra. Energimessig og tidsmessig sett krever det lite av meg, og jeg liker resultatet av det jeg gjør. Kanskje vil man også ombestemme seg etter hvert angående det å være med også, hvis man ser at man faktisk blir litt tent av det man gjør. Så jeg mener det er dumt hvis sexlivet blir dødt fordi folk er for late til å gjøre slike ting for hverandre som kanskje ikke er en big deal når man først har startet. 

Så jeg mener altså at de MÅ snakke sammen og finne ut hvordan noe kan gjøres her. Det høres virkelig ikke ut som en situasjon der det skulle være umulig å få til sex - det bare prioriteres ikke, eller er noe som hun tett og slett ikke vil ha, på grunn av et eller annet det skal være mulig å sette ord på. 

Endret av katties
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sex er normalen i et forhold. Den som ikke vil ha, får ta initiativ til å snakke om det. 

Og den samtalen kan ikke være på premisset at hun skal sitte å definere hva å gjøre seg fortjent til betyr. Dobbeltmoral. 

Nei, det var ikke premisset. Poenget er at dersom noen i et forhold plutselig avstår og slutter med sex, så er det den personen som endrer på hva som er vanlig i et forhold. Ergo den personens ansvar å ta det opp. Når hun tar det opp, er det ikke kun hennes regler og premisser som telles. Man har en normaltilstand i et forhold, dersom noen ønsker å endre dette radikalt, så får den personen ta initiativet til å snakke om det. 

For et kvinnesjåvinistisk svar! Hun endrer på ting i forholdet, og han skal ha ansvar for å ta det opp og kommunisere? Det er å snu problemstillingen fullstendig på hodet. Svaret ditt er dustete fordi hun endrer på noe i forholdet, og så skal det være hans ansvar? Det blir for enkelt og dumt. Hun må selv ta det opp, og det på en måte som sikrer at man har en felles forståelse og plattform. Ikke at hennes meninger skal definere hva som gjelder. For det er der dobbeltmoralen din kommer inn. 

Han skal være glad for at han har en dame som jobber og han skal være takknemlig for å ha en så snill kone som ikke slår og truer han, så bra kvinner vokser ikke på trær 😉👍 Mannen må passe på å ikke legge på seg. Kanskje hun er utro og ikke har så behov for mannen sin?  Kvinner har behov som må dekkes så hvis mannen ikke oppfyller kravene (kjedelig i sengen osv)så kan det hende hun får det et annet sted. Nå må du slutte og sutre over ting- dere menn har jo fått så mange rettigheter dere kan skille dere hvis dere vil og dere kan eie egen bolig osv. 😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Mener du det samme når mannen ikke lenger tenner på kona? At dette er det samme som stilltiende aksept til hennes utroskap videre?

Ja, selvfølgelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei. Da får mannen kommunisere det ut klart: "Siden vi ikke har sex, må jeg hente det andre steder". Så får hun et informert valg. For øvrig er det litt nusselig å se hvordan 50 år gamle menn tror de vil få masse deilig sex med JENTER med en gang de blir single, eller at de får masse tilbud fra ungrips mens de enda er gift. Delulu. 

Det skal hun allerede være klar over.

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (55 minutter siden):

Det står han like fritt til

Du tror han er bundet av en avtale der hun har brutt premisset? Da tror du i så fall feil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De har sex…. Han ønsker bare mer. Men sex har de så din tullete definisjon funker ikke egentlig her heller.

Anonymkode: 13055...c5b

Han har jo holdninger til kvinner som hører andre århundre til også. Det er ingen som skriver under en kontrakt å lover sex hver dag i et forhold. Livet skjer, et forhold går opp og ned. 
Forstår ikke mannen eller kvinne dette, så har de ingenting å gjøre med å involvere seg med andre mennesker. 
Ts har sex, ikke ofte nok som han liker, kona kunne hatt mer, men synes det er vanskelig. 
Jeg hadde kvittet meg med menn som mener de har rettighetene til min kropp. 
Sånne argumenter som dette ødelegger bare for single menn, gleder meg til å se køen av kvinner til menn som mener kvinnekroppen er til for menn sin nytelse. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...