Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun står da helt fritt til å ta ut skilsmisse?

Det hun ikke står fritt til er å ensidig stenge ned sexlivet, men fortsette forholdet og forvente at han skal leve i sølibat.

Hva er det som er vanskelig å forstå her?

Anonymkode: 3e53e...9a5

Hvis mannen er misfornøyd så får han skille seg. Så lenge han ikke vil skille seg så er han jo fornøyd med noe, ellers ville han ikke fortsatt forholdet? 

Anonymkode: 862f2...743

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Livet skjer. Det er ikke sånn at kvinner som ikke vil ha sex med mannen plutselig bare har bestemt seg for det. Man klarer ikke å være nær mannen så ofte, det kan være etter graviditeter, overgangsalder,prevensjon, stress, føler seg ikke sett av mannen, sliten av alt ansvaret hjemme, eller rett og slett har mistet følelser for mannen. Eller mannen har blitt litt egoistisk i sengen… Men fungerer ikke forholdet lenger så er det bedre å skilles enn at en ønsker sex og en annen har konstant dårlig samvittighet pga den ikke har lyst. Noen ganger er det bedre å gå hver sin vei.

Livet skjer… hva så?

Hvor er alle damene som krampaktig fastholder at en mann kan ensidig stenge ned kommunikasjonen i forholdet, uten at det skal få konsekvenser, fordi "livet skjer"…?

Det foreligger en avtale. Hvis en part bryter denne avtalen, så er ikke den andre parten pliktig å overholde resten av avtalen.

Ingenting fungerer på den måten.

På tide å bli voksne, jenter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Begge to må gjøre en innsats

Dersom man mener det, så er det jo helt tullete å skrive at mannen må gjøre seg fortjent til sex. Tullete eller ikke, det viser dobbeltmoralen til mange kvinner når det kommer til sex i forholdet. Mannen må gjøre seg fortjent, mens man ikke setter samme krav eller standard til kvinner. Dobbeltmoral og kvinnesjåvinistisk tankegang. 

Anonymkode: e92b0...f6f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 
Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Anonymkode: 493df...221

«Kvinnelig kos»- er du gift kun for å ha en å ha sex med eller fordi du faktisk elsker henne?

«Behov for jenter»- du er en mann på 50!!

»Behov som må dekkes»- menn som er såkalt «entitled» er noe som hører hjemme i religiøse sekter

Disse holdningene må forandres. Og hvis du faktisk snakker slik til kona eller hun hører at du snakker slik sammen med andre - da skjønner jeg godt at hun ikke orker å være med deg så ofte.

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen er misfornøyd så får han skille seg. Så lenge han ikke vil skille seg så er han jo fornøyd med noe, ellers ville han ikke fortsatt forholdet? 

Hvorfor skulle dette være hans jobb?

Hvis det er hun som stenger ned sexlivet, da tar hun samtidig også et valg om å enten avslutte eller fortsette forholdet.

Hvis hun velger å likevel fortsette forholdet, da har hun godtatt at han ikke lenger er bundet av noen avtale om å avstå fra andre.

Dette fordi avtalen var å bare ha sex med hverandre, og det er ingenting som heter å "bare ha sex med Berit" hvis du ikke har sex med Berit. 😄

Hun er ikke gitt noe alternativ som heter å fortsette forholdet og så skal han leve i sølibat.

Hun har nemlig ikke makten til å velge at han skal leve i sølibat. Så det er i så fall opp til henne å prøve å avtale med ham.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dersom man mener det, så er det jo helt tullete å skrive at mannen må gjøre seg fortjent til sex. Tullete eller ikke, det viser dobbeltmoralen til mange kvinner når det kommer til sex i forholdet. Mannen må gjøre seg fortjent, mens man ikke setter samme krav eller standard til kvinner. Dobbeltmoral og kvinnesjåvinistisk tankegang. 

Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener med «gjøre seg fortjent». Jeg har sagt at man må skape en god stemning hjemme (ja man krangler osv av og til) alt er ikke alltid perfekt, men vise respekt for hverandre osv. det er det jeg mener men «gjøre seg fortjent» ikke bare oppføre seg dårlig og likevel forvente/kreve sex. Kjærlighet visner hvis man ikke gjør en innsats- og med mindre følelser for den andre - jo mindre lyst.

AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner tydeligvis ikke hva jeg mener med «gjøre seg fortjent». Jeg har sagt at man må skape en god stemning hjemme (ja man krangler osv av og til) alt er ikke alltid perfekt, men vise respekt for hverandre osv. det er det jeg mener men «gjøre seg fortjent» ikke bare oppføre seg dårlig og likevel forvente/kreve sex. Kjærlighet visner hvis man ikke gjør en innsats- og med mindre følelser for den andre - jo mindre lyst.

Hvor ble det av "graviditeter, overgangsalder, prevensjon, stress" og alt dette andre som liksom skulle gi kvinner makten til å beslutte at mannen skal leve i sølibat?

Ble det plutselig litt vanskeligere å selge inn…? 😄

• Nyttig 1
Skrevet

Hvor ble det av "graviditeter, overgangsalder, prevensjon, stress" og alt dette andre som liksom skulle gi kvinner makten til å beslutte at mannen skal leve i sølibat?

Tror du lysten forsvinner fordi dama er slem?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hvorfor? Gjøre seg fortjent betyr oppfør deg ordentlig og ikke vær dust

AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner tydeligvis ikke at poenget er at dette må være begge veier, og at å gjøre seg fortjent til er ikke noe kvinner har definisjonsmakt på. Det er ett sett av regler for menn, og ikke noen regler hva å gjøre seg fortjent til motsatt vei betyr. Dobbeltmoral. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skjønner tydeligvis ikke at poenget er at dette må være begge veier, og at å gjøre seg fortjent til er ikke noe kvinner har definisjonsmakt på. Det er ett sett av regler for menn, og ikke noen regler hva å gjøre seg fortjent til motsatt vei betyr. Dobbeltmoral. 

Nei kvinner har ikke definisjonsmakt på det så klart men om mannen vil at dama skal ha lyst på han og hun ikke har det, så er det jo en grunn til at hun ikke har det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle dette være hans jobb?

Hvis det er hun som stenger ned sexlivet, da tar hun samtidig også et valg om å enten avslutte eller fortsette forholdet.

Hvis hun velger å likevel fortsette forholdet, da har hun godtatt at han ikke lenger er bundet av noen avtale om å avstå fra andre.

Dette fordi avtalen var å bare ha sex med hverandre, og det er ingenting som heter å "bare ha sex med Berit" hvis du ikke har sex med Berit. 😄

Hun er ikke gitt noe alternativ som heter å fortsette forholdet og så skal han leve i sølibat.

Hun har nemlig ikke makten til å velge at han skal leve i sølibat. Så det er i så fall opp til henne å prøve å avtale med ham.

Det er den som er misfornøyd som har ansvaret for å gå. Hvis hun synes det er greit som det er så ønsker hun jo ikke å gå. Han er misfornøyd med mindre sex enn det han ønsker- dermed kan han skille seg.

Hvis han ble impotent og de hadde sex en gang i året og han ville fortsette ekteskapet men hun er misfornøyd- skal hun skille seg eller skal hun vente til han skiller seg fordi han vet at hun er misfornøyd?  Hvis den andre parten ikke vil skille seg så må man jo sette igang prosessen selv.  

De har to valg: fortsette ekteskapet, jobbe med det og se om hun får oftere lyst, eller skille seg og begge står fritt til å være med andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som bestemmer at mannen skal leve i sølibat. Han kan skille seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Gjøre seg fortjent betyr oppfør deg ordentlig og ikke vær dust

Ikke gjør deg vanskelig. Du mener kvinner skal sitte på definisjonsmakten til å si hva gjøre seg fortjent til skal bety. Det er dobbeltmoral. Skulle det være jevnt, så burde jo mannen ha like stor definisjonsmakt. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har sagt at begge må gjøre en innsats. Men menn har lettere for å kreve ting kun fordi de er menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det har hun valgt ved å avslutte avtalen om monogami uten å avslutte forholdet. Som sagt foreligger det ingen avtale om sølibat.

Mener du det samme når mannen ikke lenger tenner på kona? At dette er det samme som stilltiende aksept til hennes utroskap videre?

Anonymkode: 56cd6...c8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei. Da får mannen kommunisere det ut klart: "Siden vi ikke har sex, må jeg hente det andre steder". Så får hun et informert valg. For øvrig er det litt nusselig å se hvordan 50 år gamle menn tror de vil få masse deilig sex med JENTER med en gang de blir single, eller at de får masse tilbud fra ungrips mens de enda er gift. Delulu. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hun står da helt fritt til å ta ut skilsmisse?

Det hun ikke står fritt til er å ensidig stenge ned sexlivet, men fortsette forholdet og forvente at han skal leve i sølibat.

Hva er det som er vanskelig å forstå her?

Det står han like fritt til

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør deg vanskelig. Du mener kvinner skal sitte på definisjonsmakten til å si hva gjøre seg fortjent til skal bety. Det er dobbeltmoral. Skulle det være jevnt, så burde jo mannen ha like stor definisjonsmakt. 

Får du mindre lyst når hvis kona er sur,  kjefter, roter mye hjemme, dusjer kun en gang i uken etc. så er jo det normalt. Hvis kona roper  «jeg har behov som må dekkes!!» etter å ha vært sur og kjeftet hele dagen- hadde du likevel hatt lyst å være nær henne da? Hun kan ikke kreve at du skal «stille opp «når hun ikke har bidratt positivt. På samme måte som at menn ikke kan «kreve» nærhet hvis de oppfører seg dårlig, eller overlater alt ansvaret med barn husarbeid osv til kona.

AnonymBruker
Skrevet

Får du mindre lyst når hvis kona er sur,  kjefter, roter mye hjemme, dusjer kun en gang i uken etc. så er jo det normalt. Hvis kona roper  «jeg har behov som må dekkes!!» etter å ha vært sur og kjeftet hele dagen- hadde du likevel hatt lyst å være nær henne da? Hun kan ikke kreve at du skal «stille opp «når hun ikke har bidratt positivt. På samme måte som at menn ikke kan «kreve» nærhet hvis de oppfører seg dårlig, eller overlater alt ansvaret med barn husarbeid osv til kona.

I tillegg til at den 50 år gamle kona sier at hun har behov som må dekkes av GUTTER. Sikkert kjempetennende for hennes 50 år gamle mann å høre på.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...