AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:58 #301 Skrevet fredag kl. 08:58 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp: Hun kan velge å avslutte forholdet. Det hun ikke kan gjøre er å stenge ned sexlivet, velge å fortsette forholdet, og så kreve at han skal være bundet av avtalen hun har brutt. Anonymkode: 3e53e...9a5 Vanskelig for deg ser jeg. Gjør det hver utro, og la oss avslutte alle forhold for mannen eller kvinnen har det vanskelig i en periode. Ser du hopper glatt over spørsmålet om du noen gang har elsket noen, men det har du ikke. Det er helt tydelig. Jeg anbefaler likevel at ts avslutter mulig han finner jenter og ikke kvinner som er villig til å sex når som helst. Det er jo bare å være utro, knulle rundt, men greit å vite for den andre slik at hun ikke får masse kjønnssykdommer siden de fortsatt har sex. Og jeg vet det er menn der ute som like sex med kvinner uavhengig om du vil eller ikke. Kjekt å lese at du er i den kategorien. Anonymkode: a6c00...646 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:00 #302 Skrevet fredag kl. 09:00 katties skrev (11 minutter siden): Ditt argument er det samme som at det å tie betyr å være enig. Det er rett og slett ikke det samme. De fleste HAR en avtale om å være monogame når de er sammen. Det handler IKKE kun om sex - ABSOLUTT IKKE KUN OM SEX, men å generelt ikke være investert i noen andre på diverse ulike måter (ikke investere mye penger, energi, tid, osv. i en annen person). Det hun gjør er å endre seg, og ikke se på hans behov som viktige i TO dimensjoner av monogamien: seksuelt og emosjonelt. Å være utro er å bryte MER: tillitt, bruke tid (mulig også penger), oppmerksomhet, og mer, på noen andre. Så, jeg er fortsatt ikke enig med deg selv når man bryter ned monogamiavtalen. På ingen måte. Han har aldri sagt seg enig i å leve i sølibat. Og han er ikke bundet av noen avtale han aldr har sagt seg enig i. Dette er ingenting å diskutere. Hvis hun så ønsker å endre premissene for den avtalen han har sagt seg enig i, da er det hennes jobb å fremforhandle en ny avtale. Dette er heller ingenting å diskutere. Hvis hun bare bryter premissene uten å fremforhandle en ny avtale, da foreligger ingen avtale lenger og han er ikke bundet av noe. Heller ikke dette er noe å diskutere. Så hva er det egentlig dere kverulerer om? Anonymkode: 3e53e...9a5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:07 #303 Skrevet fredag kl. 09:07 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vanskelig for deg ser jeg. Gjør det hver utro, og la oss avslutte alle forhold for mannen eller kvinnen har det vanskelig i en periode. Ser du hopper glatt over spørsmålet om du noen gang har elsket noen, men det har du ikke. Det er helt tydelig. Jeg anbefaler likevel at ts avslutter mulig han finner jenter og ikke kvinner som er villig til å sex når som helst. Det er jo bare å være utro, knulle rundt, men greit å vite for den andre slik at hun ikke får masse kjønnssykdommer siden de fortsatt har sex. Og jeg vet det er menn der ute som like sex med kvinner uavhengig om du vil eller ikke. Kjekt å lese at du er i den kategorien. Anonymkode: a6c00...646 Kjekt å lese at du ikke kan argumentere imot det jeg påpeker. 😄 Anonymkode: 3e53e...9a5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:28 #304 Skrevet fredag kl. 09:28 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): I konvensjonell parterapi regnes færre enn 10 ganger i året som såkalt "dead bedroom". Jeg har ikke noe konkret antall som jeg selv har kommet opp med, men hvis "fagfeltet" snakker om at du har drept soverommet er vi i hvert fall innafor med grei margin. Anonymkode: 3e53e...9a5 Hvis du ikke klarer å definere det, hvordan skal hun vite at hun har avsluttet sexlivet? Tror du det er veldig mange som tenker med seg selv at «jeg vil aldri ha sex mer»? De tenker jeg vil ikke i dag. Hvordan skal man klare å gjette hvor grensen går for når man i følge deg skal forstå at mannen har rett til å være utro, helt uten at han sier noe om det? Anonymkode: 40f41...72d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:32 #305 Skrevet fredag kl. 09:32 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Kjekt å lese at du ikke kan argumentere imot det jeg påpeker. 😄 Anonymkode: 3e53e...9a5 Noen ganger er det ikke vits å argumentere med mennesker som har sin egen virkelighet og forståelse av verden. Det er rett og slett waist of time. Jeg kan argumentere med deg, men hvorfor? Du verken leser eller prøver å forstå hva de andre formidler. Du mener kvinner og menn skal ha sex uavhengig av lyst, om ikke kan den partneren være utro. Jeg derimot elsker min mann, så får han problemer med sin lyst så er ikke jeg utro likevel, vi prøver å finne ut av det sammen. Og er det jeg som forsaker at hans lyst er laber så ja, da må jeg gjøre noe med det. Vi har ikke et så komplisert forhold til sex som du, jeg er heller ikke med en voldtektsmann, han ønsker ikke sex uten at jeg ønsker det. Også motsatt, jeg ønsker ikke sex om han ikke ønsker det. Siden jeg elsker den mannen jeg giftet meg så vik jeg aldri være utro fordi han har det vanskelig en periode i livet. Anonymkode: a6c00...646 2
katties Skrevet fredag kl. 09:34 #306 Skrevet fredag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): På ingen måte. Han har aldri sagt seg enig i å leve i sølibat. Og han er ikke bundet av noen avtale han aldr har sagt seg enig i. Dette er ingenting å diskutere. Hvis hun så ønsker å endre premissene for den avtalen han har sagt seg enig i, da er det hennes jobb å fremforhandle en ny avtale. Dette er heller ingenting å diskutere. Hvis hun bare bryter premissene uten å fremforhandle en ny avtale, da foreligger ingen avtale lenger og han er ikke bundet av noe. Heller ikke dette er noe å diskutere. Så hva er det egentlig dere kverulerer om? Anonymkode: 3e53e...9a5 Nå innfører du egentlig bare enda mer faktiske feil. Du starter med premisset om at monogami kun er om sex - helt feil, les deg opp på det. Deretter mener du at sexnekt er likeverdig med utroskap. Også der tar du feil - jeg har allerede forklart det: man bryter med flere av prinsippene i monogami ved utroskap enn ved sexnekt. Det er altså ikke likeverdig. Derimot har man alltid muligheten til å gå fra hverandre hvis man ikke er enig. Hvis du ikke skjønner dette, se heller på det å ikke gi tilbake penger vs å stjele - de straffes vidt forskjellig. Ikke gi tilbake = mislighold. Hvis man ikke gir tilbake, bedrageri = må være grovt for å få samme straff som tyveri. Tyveri = straffbart hvis det var med vilje. Kan sammenlignes med temaet over.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:19 #307 Skrevet fredag kl. 10:19 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da din eks sluttet å tenne på deg, da hadde han et valg: Enten prøve å avtale sølibat med deg, eller å akseptere at han ikke kan kreve at du skulle leve i sølibat. Det han ikke kunne gjøre er å plassere deg i sølibat mot din vilje. Det har ingen myndighet til å gjøre med noe annet menneske. Anonymkode: 3e53e...9a5 Men det var nettopp det han gjorde. Og det er det 99,9 prosent av menn gjør - de vil ikke dele kona med noen, men mange slutter å tenne når kona blir eldre, slappere osv. Anonymkode: 56cd6...c8a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:31 #308 Skrevet fredag kl. 11:31 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, jeg er mannehater ovenfor menn som er så lite menn som argumenterer at utroskap Du har ikke oppdragelse? Du vet at den du viser dette hatet mot bør ha sagt/skrevet det du hevder. Det er ikke meg... Anonymkode: e92b0...f6f
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:31 #309 Skrevet fredag kl. 11:31 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Oh lord… Ja han kan fint slikke meg dersom han ikke vil knulle skikkelig på en stund. Sier ikke nei takk til det 😅 Anonymkode: 3a468...5f2 Aaah. En empatirunk etc😂. «Jeg har ikke lyst på sex, men kan suge deg for å være snill»… Hvem faen tenner på noe sånt? Folk flest tenner på sex med en kåt partner som også vil ha sex. Ikke en partner som «stiller opp» for å være snill. Det er Max turn off. Anonymkode: 5fd9b...c45 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:39 #310 Skrevet fredag kl. 11:39 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Anonymkode: 493df...221 Dette høres jo veldig kjedelig ut. "har oss"? Maleficenta skrev (20 timer siden): Måten du omtaler behovet ditt på høres veldig avtennende ut. Sex skal være for begges del. Ikke at hun skal hjelpe deg å dekke ditt behov. Dette høres enda kjedeligere ut. Hvor mange katter har du? Er det rart folk går fra hverandre? Ts: du har ikke lidenskap i hverdagen. Du må minne din kone på hvordan dere knullet da dere var yngre. Ikke snik deg inntil og spør pent om dere kan ha sex som en slesk fyr. Si til henne rett ut, jeg er kåt og vil knulle deg. Jeg vil slikke fitta di til du får orgasme. Jeg vil komme inni deg. etc etc. Anonymkode: beb27...f9b
sicario Skrevet fredag kl. 11:41 #311 Skrevet fredag kl. 11:41 Denne tråden er absurd😂 Det er flere grunnleggende juridiske, etiske og psykologiske årsaker til at en påstand om at å «slutte å ha sex er brudd på avtalen» blir helt uholdbar. Samtykke kan aldri avtales på forhånd. Kjerneaksomet i all human etikk og norsk lov er at et samtykke til seksuell aktivitet må være frivillig, informert og gitt i øyeblikket. Man kan ikke skrive under på eller «avtale» fremtidig samtykke bare å inngå et kjæresteforhold. Sexlyst er ikke en konstant størrelse. Denne delen av menneskelig biologi og dynamikk lærer man om i dagens ungdomsskole. Den påvirkes naturlig gjennom livet av faktorer ingen kan kontrollere hundre prosent, slik som sykdom, aldring, hormoner, mentalt helsepress, sorg, fødsler og generell livsbelastning. Å forvente et konstant aktivt sexliv uavhengig av livssituasjon er biologisk urealistisk, psykologisk umulig og rett ut en absurd forventning. Et parforhold er en levende relasjon mellom to autonome individer, ikke en juridisk bindende leveranseavtale. Behov, følelser og tiltrekning endrer seg over tid, og relasjonen må kontinuerlig navigeres ut fra hvem man er i nåtid. Hvis sex ses på som en «forpliktelse» man har skrevet under på, gjør man partneren om til en leverandør av en tjeneste heller enn et likeverdig menneske med egne grenser, lyster og integritet. Man reduserer partner til et objekt som er til for egen tilfredsstillelse. Dette grenser over i landskapet psykopati og narsissisme. Et kjæresteforhold innebærer ofte et ønske og en intensjon om intimitet og nærhet, men det kan aldri utgjøre en bindende kontrakt eller en garanti for fremtidig seksuell tilgjengelighet. Dette er grunnleggende hos den store majoriteten av friske, voksne mennesker. 3 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:04 #312 Skrevet fredag kl. 12:04 sicario skrev (19 minutter siden): Denne tråden er Fordi en bruker sier det du argumenterer i mot? For det meste handler tråden om at sex er vanlig i et forhold, og at dersom en av partene i forholdet ikke vil ha lengre, så er det den personen som må ta tak i problemet og snakke med partner. Hvorfor kommenterer du ikke det? Tråden handler også om damer som mener mannen må gjøre seg fortjent til sex, men dette går altså bare ene veien. Altså kvinnelig dobbeltmoral. Hvorfor kommenterer du ikke det? Anonymkode: e92b0...f6f 1
sicario Skrevet fredag kl. 12:21 #313 Skrevet fredag kl. 12:21 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Fordi en bruker sier det du argumenterer i mot? For det meste handler tråden om at sex er vanlig i et forhold, og at dersom en av partene i forholdet ikke vil ha lengre, så er det den personen som må ta tak i problemet og snakke med partner. Hvorfor kommenterer du ikke det? Tråden handler også om damer som mener mannen må gjøre seg fortjent til sex, men dette går altså bare ene veien. Altså kvinnelig dobbeltmoral. Hvorfor kommenterer du ikke det? Anonymkode: e92b0...f6f What about? What about? What about? Nå var det uttalelser om «avtalebrudd» fordi man opplever svinginger i lysten på sex jeg kommenterte. Jeg akter ikke å sette av en time på å kommentere alle «what about? What about» ene. Men ja. Det er mye man kan diskutere fra tråden her.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:25 #314 Skrevet fredag kl. 12:25 sicario skrev (Akkurat nå): What about? Egentlig ikke, jeg har sett en bruker som har hevdet, det du påstår gjør tråden absurd. Du lager et narrativ som ikke stemmer, og så påstår at tråden handler om det. Det er ganske enkelt feil. Du vil med andre ord ikke diskutere det som diskuteres. Anonymkode: e92b0...f6f 1 1
sicario Skrevet fredag kl. 13:04 #315 Skrevet fredag kl. 13:04 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Egentlig ikke, jeg har sett en bruker som har hevdet, det du påstår gjør tråden absurd. Du vil med andre ord ikke diskutere det som diskuteres. Anonymkode: e92b0...f6f Ja. Noe som gjør tråden absurd. I motsetning til hvordan du diskuterer det som diskuteres nå? Jeg holdt meg til tema. Du avsporer. Slutt å svar meg og hold deg til tema.
Maleficenta Skrevet fredag kl. 14:23 #316 Skrevet fredag kl. 14:23 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi en bruker sier det du argumenterer i mot? For det meste handler tråden om at sex er vanlig i et forhold, og at dersom en av partene i forholdet ikke vil ha lengre, så er det den personen som må ta tak i problemet og snakke med partner. Hvorfor kommenterer du ikke det? Tråden handler også om damer som mener mannen må gjøre seg fortjent til sex, men dette går altså bare ene veien. Altså kvinnelig dobbeltmoral. Hvorfor kommenterer du ikke det? Anonymkode: e92b0...f6f Kvinner må jo og det. Om kona oppfører seg dritt mot mannen og at han av den grunnen ikke orker sex med henne, da må hun skjerpe seg
Maleficenta Skrevet fredag kl. 14:24 #317 Skrevet fredag kl. 14:24 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nettopp: Hun kan velge å avslutte forholdet. Det hun ikke kan gjøre er å stenge ned sexlivet, velge å fortsette forholdet, og så kreve at han skal være bundet av avtalen hun har brutt. Anonymkode: 3e53e...9a5 Stenge sexlivet akkurat som dette er noe man gjør på ren trass? Man kan ikke for at man ikke har lyst
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:14 #318 Skrevet fredag kl. 15:14 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jepp, og samtidig sier verken du eller andre damer at kvinnen faktisk må gjøre seg fortjent til sex. Der er forskjellen og dobbeltmoralen. Anonymkode: e92b0...f6f Menn er desperate etter det. Vanskelig å ha lik moral angående det… Anonymkode: 13055...c5b
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:21 #319 Skrevet fredag kl. 15:21 AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 17.17): Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden… Anonymkode: 493df...221 Jeg kan forsåvidt forstå situasjone sett ut fra andre enn mitt eget synspunkt. Sett fra mitt stå sted som en kvinne, ser situasjonen du tegner slik ut: - Jeg ser jobben, men ingen jobbannonse - Jeg ser ikke at den du søker får fritid men er buret inne - Jeg kan ikke se hva du betaler for denne jobben - Hvor lang ferie er det? - Fri i helger? - Kveldstillegg/overtidsbetalt? - Kort oppsigelsestid? Jobben høres veldig slitsom ut. Man blir jo tappet helt for energi. Anonymkode: f2bf3...586
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:25 #320 Skrevet fredag kl. 16:25 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun står da helt fritt til å ta ut skilsmisse? Det hun ikke står fritt til er å ensidig stenge ned sexlivet, men fortsette forholdet og forvente at han skal leve i sølibat. Hva er det som er vanskelig å forstå her? Anonymkode: 3e53e...9a5 Hun er fornøyd. Altså trenger ikke ta ut skillsmisse. Han er misfornøyd altså han bør gjøre det. Hva er vanskelig å forstå ? Anonymkode: 13055...c5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå