Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det du skriver er like dumt som å påstå at den ene parten skal kunne legge ned samholdet eller kommunikasjonen i et forhold, og forvente at det ikke får konsekvenser.

Anonymkode: 3e53e...9a5

Å sammenligne det å snakke sammen i løpet av uken med å ha sex, blir en kognitiv øvelse jeg tydeligvis ikke er utrustet for.

Jeg har ikke nevnt med et ord at ting ikke får konsekvenser. Tvert i mot, jeg har sagt at det selvfølgelig er «innafor» å avslutte et forhold man ikke er tilfreds i. Uansett om det gjelder sex eller andre ting. 

Det betyr ikke at «å ha sex etter samme frekvens på 17 året som det første året» er en avtale man inngår når man blir kjærester. Tvert i mot, det er avviket å ha samme sex dynamikk etter 17 år som etter 17 dager. Det er ekstremt uvanlig.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Å sammenligne det å snakke sammen i løpet av uken med å ha sex, blir en kognitiv øvelse jeg tydeligvis ikke er utrustet for.

Jeg har ikke nevnt med et ord at ting ikke får konsekvenser. Tvert i mot, jeg har sagt at det selvfølgelig er «innafor» å avslutte et forhold man ikke er tilfreds i. Uansett om det gjelder sex eller andre ting. 

Det betyr ikke at «å ha sex etter samme frekvens på 17 året som det første året» er en avtale man inngår når man blir kjærester. Tvert i mot, det er avviket å ha samme sex dynamikk etter 17 år som etter 17 dager. Det er ekstremt uvanlig.

Det er jo fordi vi ikke er biologisk skapt for å holde sammen så lenge. Det gir lite biologisk mangfold, så fra naturens side er vi ment å gå videre til nye partnere lenge før det er gått 17 år.

Anonymkode: 78ed8...70c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er da ingen her som mener at kona skal ha sex mot sin vilje? Argumentet er at han må få lov til å ha sex andre steder hvis hun ikke vil.

De har sex men ikke like ofte som han ønsker. Kona virker fornøyd med det men han er ikke det. Så for at mannen ikke skal være utro så skal kona tvinge seg til å ha sex med han? Mistrives han veldig i ekteskapet kan han skille seg men å være utro er ikke ok. Hvis han er utro og fortsetter forholdet så tror jo kona ting er greit, men vet ikke at han er utro. Så da går han bak ryggen hennes og kan utsette henne for sykdommer. Hun burde ikke kaste bort tiden på en utro mann, så han burde si hva han har planer om slik at hun kan velge å gå. Kanskje hun egentlig vil skilles også men holder sammen for barna og prøver å holde ekteskapet sammen. Men hadde hun visst at han var utro så er det jo ikke sikkert hun ville blitt- da kaster han bort tiden hennes.

Anonymkode: 862f2...743

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo fordi vi ikke er biologisk skapt for å holde sammen så lenge.

Det er også kjemisk og psykologisk.

Det er ekstremt uvanlig og avvikende å ha den samme lyst på sex med partner etter 17 år som det første året. 
Så å nedlegge noen påstand om «avtalebrudd» fordi partner sin seksualfunksjon endrer seg over tid er fullstendig absurd.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Tilfredsstillende å se at du ikke klarer å argumentere imot det jeg sier. 😄

Prøvd igjen og igjen… incels klarer ikke følge normale diskusjoner. 

Anonymkode: 13055...c5b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Enhver ønsket endring av forutsetningene forholdet ble inngått under skal avklares med den andre parten. Uten unntak. Alltid.

Har null og niks å gjøre med noe slags "en sjelden gang iblant er ikke teknisk sett fullt ut sølibat" å gjøre.

Prøv å argumentere som en voksen.

Ingen forhold blir inngått med avtale eller lovnad om sex . Antall ganger i uka ol. Skjønner du faktisk er en incel for ellers ville du allerede visst det. 

Anonymkode: 13055...c5b

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Selvfølgelig er det utroskap å ha seg med andre når du har en avtale om monogami i et forhold?

Men hvis den andre parten derimot ensidig har stengt ned sexlivet, uten å avklare dette med deg, da er det ingenting som heter å "være utro" mot vedkommende.

For du er nemlig ikke i en seksuell relasjon med vedkommende.

Så… hvis en mann og en kvinne gifter seg og begge sa de ønsket barn, men så etter et par år sier mannen at han ikke ønsker barn likevel. Skal dama kutte prevensjonen uten å si det  eller stikke hull i kondomene- slik at det blir barn? Eller hun kan fortsette å være gift med han men få barn med en annen mann? Mannen vil jo ikke gi henne det hun vil ha så da må hun bli gravid med en annen mann? Han hadde jo sagt han ville ha barn og brøt avtalen. Men hun kan også akseptere det og fortsette ekteskapet, eller skille seg og finne en mann som ønsker det samme? 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Når et par gifter seg i kirken (som et eksempel), vil de avgi ekteskapsløfter, som kan variere litt i ordlyd, men som er noe ala:

«Jeg tar deg (navn) til min ektefelle. Jeg vil elske og ære deg, og bli trofast hos deg i gode og onde dager, til døden skiller oss ad.»

Står ingenting om sex, men at en skal være trofast, og ikke minst i gode og onde dager. 

De fleste som er sammen bestemmer seg for å være monogame ja, men det innebærer ikke bare sex. Sex er gjerne en del av et forhold, men om det av en eller annen grunn ikke fungerer, så må en snakke sammen. Det inkluderer den som ikke ønsker sex/kan ha sex, og den som ønsker sex. I den samtalen må det komme frem hva som er konsekvensen av at en ikke har sex lenger. Dette er et felles ansvar å finne ut av.  Hvis den som ikke ønsker mer sex ikke ønsker å åpne opp for at den andre parten har sex med andre, da får de ta en felles beslutning om at de skilles. Det er å ta ansvar. For et ekteskap er et fellesskap, ikke bare meg meg meg.

Og for all del, ikke dra eventuelt unger inn i det, med å si at pappa vil ha sex med andre og derfor skilles vi, eller mamma vil ikke ha sex med pappa, derfor skilles vi. Vær nå voksne mennesker da! 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Litt morsomt hvordan du aldri klarer å levere et argument for hvorfor han skulle være forpliktet til å gå fra kona først… 😄

Fordi de antagelig har en avtale om at de ikke skal ha sex med andre, som han må konfrontere før han bryter den avtalen. Så er det helt ok om de to blir enige om at han/begge kan ha andre, men innen det gjelder avtalen de to har inngått. 

Men nei forpliktet er han ikke, som i at loven sier, men han lager mer styr for alle om han er utro, og det blir oppdaget. Ikke minst for seg selv. 

Min tante og hennes mann innledet med utroskap. Det har kostet ham relasjonen til sine barn for bestandig. 15 år nå, og de vil ha ingenting med ham å gjøre. Man risikerer slikt, og mye annet. 

Anonymkode: ad131...e0f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så han avklarte det med deg, altså? 😄

Nei, det er riktigere å si at han ombestemte seg uten å fortelle dette til meg, for han sa ingenting om noe av dette før jeg tok ut spiralen og min kropp var klar for prøving. Han løy om det inntil han ikke kom unna med det lenger. Eller la ned kommunikasjonen, om du vil.

Anonymkode: 60ab7...f8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er da ingen her som mener at kona skal ha sex mot sin vilje? Argumentet er at han må få lov til å ha sex andre steder hvis hun ikke vil.

Det er bare å erklære ekteskapet som åpent, det, så kan hun avgjøre om også hun synes sex med andre er intereressant.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 19.27):

..........

For noen er tydeligvis sex utrolig hellig. Det skal de få lov å synes. Jeg for min del, synes det er en helt naturlig ting i hverdagen. Så når jeg spør henne om en hjelpende hånd innimellom, så er dette for meg så å si likestilt med at jeg masserer føttene hennes etter en lang dag på jobb. Slik er vi forskjellige og det er bare fint. Skulle vi alle vært like, hadde det vært en utrolig kjedelig verden.

Anonymkode: 493df...221

Mange fungerer sånn at om de stadig vekk deltar i seksuelle aktiviteter som ikke er lystbetont, så risikerer de etterhvert å miste sexlysten/lysten på den personen mer og mer, å få mer og mer avsmak for hele greia. Og når dette fortsetter blir det vanskeligere og vanskeligere å finne tilbake til lysten.

Derfor er ikke alltid det å skulle gi partner en "hjelpende hånd" noen god løsning på sikt.

Å massere noens føtter virker ikke på samme måte. Om du hadde prøvd å være den med minst lyst en periode som stadig måtte gi en "hjelpende hånd", hadde du kanskje skjønt. 

Når lysten alltid er der er det vanskelig å forestille seg hvordan det føles å ha pliktsex.

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enhver ønsket endring av forutsetningene forholdet ble inngått under skal avklares med den andre parten. Uten unntak. Alltid.

Har null og niks å gjøre med noe slags "en sjelden gang iblant er ikke teknisk sett fullt ut sølibat" å gjøre.

Prøv å argumentere som en voksen.

La meg gjette - du er singel?

Anonymkode: 25686...7cf

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å erklære ekteskapet som åpent, det, så kan hun avgjøre om også hun synes sex med andre er intereressant.

Ja, det hadde jo vært en god løsning hvis man av ulike grunner absolutt vil piske et dødt ekteskap videre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 23.32):

På ingen måte. Utroskap forutsetter en avtale om monogami – og "mono" betyr en, ikke null.

Det foreligger ingen avtale om sølibat.

Hvis hun ikke lever opp til avtalen har hun brutt den, og han er fristilt til å ha sex med andre.

Hmm... ganske sikker på at presten som viet meg og mannen min ikke sa noen ting om sex-hyppighet før vi sa ja. 

Tror du har misforstått litt. Den som velger å ha sex med andre må selvfølgelig avklare dette med partner, eller ende forholdet. Ikke greit å gå bak ryggen på noen. Herregud for en holdning. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Så… hvis en mann og en kvinne gifter seg og begge sa de ønsket barn, men så etter et par år sier mannen at han ikke ønsker barn likevel. Skal dama kutte prevensjonen uten å si det  eller stikke hull i kondomene- slik at det blir barn? Eller hun kan fortsette å være gift med han men få barn med en annen mann? Mannen vil jo ikke gi henne det hun vil ha så da må hun bli gravid med en annen mann? Han hadde jo sagt han ville ha barn og brøt avtalen. Men hun kan også akseptere det og fortsette ekteskapet, eller skille seg og finne en mann som ønsker det samme? 

Blir hun gravid med en annen mann har jo likevel mannen hun bor med sagt nei til barn, så hva skulle det være godt for?

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (På 14.8.2026 den 7.57):

Ordet må forbinder jeg med avhengighet, og det er ikke kjærlighet slik jeg ser det. 

Nærhet og berøring er viktig.

Bør nok leses som «må for å være fornøyd/lykkelig» heller enn «for å eksistere».

Og i mitt hode høres det svært vanlig ut å trenge eller måtte ha normal interaksjon og bekreftelse i en kjærlighetsrelasjon for å være lykkelig. At man da må ha kjærlighet, berøring, omtanke, oppmerksomhet eller sex for å trives virker dermed helt naturlig. 

Anonymkode: f5cb3...f76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Bør nok leses som «må for å være fornøyd/lykkelig» heller enn «for å eksistere».

Og i mitt hode høres det svært vanlig ut å trenge eller måtte ha normal interaksjon og bekreftelse i en kjærlighetsrelasjon for å være lykkelig. At man da må ha kjærlighet, berøring, omtanke, oppmerksomhet eller sex for å trives virker dermed helt naturlig. 

Anonymkode: f5cb3...f76

Er jo trist om man ikke klarer å være lykkelig uten jevnlig sex. Da er det ikke rart om single menn topper selvmords statistikken om de bent fram er ulykkelige uten daglig sex. Da bør man finne flere meninger med livet

Anonymkode: 09578...ac3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er jo trist om man ikke klarer å være lykkelig uten jevnlig sex. Da er det ikke rart om single menn topper selvmords statistikken om de bent fram er ulykkelige uten daglig sex. Da bør man finne flere meninger med livet

Anonymkode: 09578...ac3

Å ikke få seksuelle behov dekket er helt forferdelig. Selv jeg som kvinne synes det. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Å ikke få seksuelle behov dekket er helt forferdelig. Selv jeg som kvinne synes det. 

Men single mennesker har jo ikke sex hver dag. Hvorfor er behovet liksom så annerledes i forhold? Da er man nærmest forpliktet til å ha sex plutselig? Og det er trist å se på sex som noe man må ha, kontra noe man syns er gøy å ha. Å være avhengig av noe er ikke positivt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...