Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 
Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Anonymkode: 493df...221

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er hun åpen for at dere går til terapi? Det er lov å ha naturlige behov uten at man skal bli rakket ned på. At man har ulike behov i løpet av et langt ekteskap er ikke unaturlig, men man bør jo snakke respektfullt og kjærlig sammen om det. 

Anonymkode: 8642c...434

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 
Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Måten du omtaler behovet ditt på høres veldig avtennende ut. Sex skal være for begges del. Ikke at hun skal hjelpe deg å dekke ditt behov.

• Liker 8
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: 7ccc2...fd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enda en forsmådd mann som mener kvinner skal dekke hans behov, men spør ikke seg selv hva kan jeg gjøre får å bedre forholdet vårt. 
Når man har sexpress i er forhold fordufter all sex. 

Anonymkode: a6c00...646

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Om sex er noe du må så er det noe galt...

Ikke sikkert det er slik, men jeg merker at jeg reagerer litt på ordbruken.

Hvor ofte kunne du tenkt deg?

• Liker 7
Skrevet
Strigiformes skrev (2 minutter siden):

Vel… nå er det over 2 mnd siden sist. Helst oftere enn det. 

• Hjerte 2
Skrevet
Maleficenta skrev (9 minutter siden):

Måten du omtaler behovet ditt på høres veldig avtennende ut. Sex skal være for begges del. Ikke at hun skal hjelpe deg å dekke ditt behov.

Det avhenger av hvordan man tar det... som ofte er avhengig av hvordan mannen er ellers. Sånn I utgangspunktet har jeg aldri hatt problemer med å "hjelpe" min mann. Det måtte være en veeeeeldig spesielle situasjon (jeg er syk, f.eks) for at det skulle være ekkelt for meg å gjøre noe med han uten å selv ha lyst akkurat da. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (3 minutter siden):

Det er jo helt uvesentlig hvor ofte han kunne tenkt seg, problemet er jo at han føler seg berettiget og forsmådd. 

Han må prate med kona og finne ut om dette er noe de kan finne ett kompromiss på og om de ikke gjør det må han akseptere ett liv uten sex eller skilsmisse. 

Det er ikke komplisert, men TS vil ikke fordi han er konfliktsky. 

Anonymkode: 05ff9...47c

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
JohnnyCuba skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at dette (6 ganger årlig når det skal funke fint å ha det) definerer i seksualpsykologi som "null sex" hvis dette er gjennomsnittsffekvensen....

• Nyttig 1
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Det avhenger av hvordan man tar det... som ofte er avhengig av hvordan mannen er ellers. Sånn I utgangspunktet har jeg aldri hatt problemer med å "hjelpe" min mann. Det måtte være en veeeeeldig spesielle situasjon (jeg er syk, f.eks) for at det skulle være ekkelt for meg å gjøre noe med han uten å selv ha lyst akkurat da. 

Du gjør det verre.... 

• Liker 1
Skrevet

Savner at ts prøver å sette seg inn i hva som mulig kan være årsaken til konas manglende sexlyst og se sin egen rolle oppi dette her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke «behov som må dekkes». Vanlig misforståelse. Den går ned av seg selv.

Synes det er rart om det er helt ensidig å spørre andre om å onanere en. Synes også det er rart «hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter». Onani og sex er to forskjellige ting. Det ville vært veldig avtennende om det var en oppfatning av at partner var et sexhjelpemiddel. 

Anonymkode: d7bb2...6f3

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
JohnnyCuba skrev (9 minutter siden):

2 månder er barnemat. Jeg har ikke hatt sex på 3 år å det var ikke noe tennende for meg. Før det var det kanskje 2 år til. Igjen ikke tennende. Faktisk har jeg ikke en eneste gang i livet hatt sex å tenkt nå er jeg tilfredsstilt. Ikke en. 

Er kvinne da. Men virkelig 2 månder? 

Anonymkode: 01c95...8af

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, du har ikke «behov som må dekkes». Vanlig misforståelse. Den går ned av seg selv.

Synes det er rart om det er helt ensidig å spørre andre om å onanere en. Synes også det er rart «hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter». Onani og sex er to forskjellige ting. Det ville vært veldig avtennende om det var en oppfatning av at partner var et sexhjelpemiddel. 

Anonymkode: d7bb2...6f3

Du sier det så mye bedre enn meg. Var akkurat det jeg og tenkte det som du skriver her

AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (8 minutter siden):

Jeg tror at dette (6 ganger årlig når det skal funke fint å ha det) definerer i seksualpsykologi som "null sex" hvis dette er gjennomsnittsffekvensen....

Jeg føler 0 sex er 0 sex.

Anonymkode: 01c95...8af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Savner at ts prøver å sette seg inn i hva som mulig kan være årsaken til konas manglende sexlyst og se sin egen rolle oppi dette her.

Men hva er konas ansvar for egen lyst, og for å være transparent i sin kommunikasjon om deres samliv?

Anonymkode: 60ab7...f8e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (2 minutter siden):

Da er det ofte veldig nyttig med terapi. Der får begge hjelp til å få frem sin side, samtid virkelig ta til seg partnerens side. Det er fort å havne i hver sin skyttergrav, og så klarer man ikke å se hverandre. Man skal ikke ha sex dersom man ikke selv vil. Men man er heller ikke syk eller ekkel som har behov for nærhet.

Anonymkode: 8642c...434

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Maleficenta skrev (20 minutter siden):

Du gjør det verre.... 

Gjør hva værre? Det å ikke være lat når jeg føler at jeg fint kunne klart å gjøre ting...? Det er virkelig ikke så vanskelig for meg, så hvorfor skal jeg nekte? Av et eller annet prinsipp...? Det er ikke slik at jeg da satt og irriterte meg over det - det var jo en grunn til at jeg hadde valgt mannen, og da var det uansett hyggelig å se han ha det fint. 

Endret av katties
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hva er konas ansvar for egen lyst, og for å være transparent i sin kommunikasjon om deres samliv?

Anonymkode: 60ab7...f8e

Kan vel hende hun tar ansvar for egen lyst ved å si nei til seksuelle tjenester. Alltid kvinnen som må få mer lyst , men aldri mannen som bør få mindre? Hvorfor? Hvorfor er han definisjonen på hvor ofte man skal ha sex? 

Anonymkode: a6c00...646

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...