Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (12 minutter siden):

Men slik han ordlegger seg så er det kanskje ikke så rart at det blir mindre sex om det er slik han ordlegger seg til kona

Vi vet ikke hva han sier til kona eller om hun selv er så sjarmerende. 

Anonymkode: 60ab7...f8e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hele poenget med å være i et forhold er å pule. Grunnen til at folk giftet seg i gamle dager var for å kunne ha "lovlig" sex uten å bli uglesett av storsamfunnet. Sexløse og apatiske kvinner som er i forhold med staute og virile menn med høy lyst, og som nekter mannen å få utløp for disse lystene, er psykiske mishandlere. Det er helt greit at du ikke har lyst til å pule, men da kan du i alle fall la mannen få utfolde seg med andre kvinner.

Breaking the Waves" av Lars von Trier er en god film om denne problematikken. Ei dame er gift med en mann som blir lam fra livet og ned etter en arbeidsulykke. Siden mannen elsker sin kone og ikke lenger klarer å tilfredsstille henne, får hun lov til å bli pult av fremmede menn.

Dersom alle disse aseksuelle kvinnene elsket sine menn like mye som denne mannen elsket sin kone, så ville ikke denne problemstillingen ha eksistert! 

Anonymkode: efbc8...fd9

Du har ihvertfall misforstått plottet i Breaking the waves. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men hva er konas ansvar for egen lyst, og for å være transparent i sin kommunikasjon om deres samliv?

Det med kommunikasjonen er jeg enig i. Det bør hun bli bedre på. Men nå er det jo mannen hun skal ha sex med, så om han er avtennende for henne av en grunn så er det jo vanskelig for henne å tenne på han. Men så klart hun må jo kommunisere det

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi vet ikke hva han sier til kona eller om hun selv er så sjarmerende. 

Hun er tydeligvis sjarmerende nok til at han har lyst på henne

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er alltid  den med liten lyst som skal øke lysten, for den med mest lyst er den som har definisjonen på hvor ofte man skal ha sex. 
Ingen får mer lyst av press slik ts gjør, de fleste kvinner mister lysten nå mannen må ha sex, om ikke får ho runke han. For ho er den som har ansvaret for at hans behov fylles. 
Hun hadde nok hatt oftere sex om det ikke var press til stede. Ingenting er med avtennende enn å vite at eneste grunn til at denne mannen tar på meg er fordi han vil at vi skal ha sex, sånn at han får sitt behov dekket. 

Anonymkode: a6c00...646

Nei, samboeren til min søster vil ha sex 2 ganger daglig (10 år sammen). Hun klarer seg fint med 3 ganger i uka. Jeg synes 3 ganger i uka høres rimelig ut. 2 ganger daglig er så jævlig mye at jeg vil tro det er ganske langt utenfor normalen. 

Press og forventning er ulike ting. På samme måte som det å si sin mening om noe og det å kontrollere hva andre gjør er ulike ting. Det er faktisk helt normalt å ha seksuelle behov, og det er helt normalt å noen ganger uttrykk det med ord. Helt normalt å uttrykke ønsker man har. Det betyr ikke automatisk at man er sexgal. Jeg synes hele denne tråden er ganske syk - at folk mener at menn ikke sjal kunne ha behov for sex....! Langt de fleste har BEHOV - et behov sier ikke noe om hvem som skal fikse det, men om det alltid er en selv så passer man kanskje ikke sammen på den måten. Da kunne man like godt vært bare venner. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Unnskyld meg altså. Synes du får mye dritt i denne tråden jeg. 
Kan dessverre ikke hjelpe deg, er i samme situasjon selv, bare at jeg er dame. Å mye yngre enn deg. 

Det er trist rett og slett. Kjedelig. Kjipt. Av og til tenker jeg at livet er for kort til å leve slik, men fortsetter likevel. Vi har et liv sammen. 

Det er på ingen måte galt at du ønsker å få deg noe fra kona di, å synes du håndterer det bra. 

Klem til deg ❤️

Anonymkode: 3a468...5f2

Ser du på din mann som et sexhjelpemiddel?

Skrevet
katties skrev (37 minutter siden):

Gjør hva værre? Det å ikke være lat når jeg føler at jeg fint kunne klart å gjøre ting...? Det er virkelig ikke så vanskelig for meg, så hvorfor skal jeg nekte? Av et eller annet prinsipp...? Det er ikke slik at jeg da satt og irriterte meg over det - det var jo en grunn til at jeg hadde valgt mannen, og da var det uansett hyggelig å se han ha det fint. 

Sex skal være gøy. Ikke noe man gjør av plikt. Det skal ikke være en oppgave på lik linje med å sette på vaskemaskinen. Da blir det jo bare trist.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Nei, samboeren til min søster vil ha sex 2 ganger daglig (10 år sammen). Hun klarer seg fint med 3 ganger i uka. Jeg synes 3 ganger i uka høres rimelig ut. 2 ganger daglig er så jævlig mye at jeg vil tro det er ganske langt utenfor normalen. 

Press og forventning er ulike ting. På samme måte som det å si sin mening om noe og det å kontrollere hva andre gjør er ulike ting. Det er faktisk helt normalt å ha seksuelle behov, og det er helt normalt å noen ganger uttrykk det med ord. Helt normalt å uttrykke ønsker man har. Det betyr ikke automatisk at man er sexgal. Jeg synes hele denne tråden er ganske syk - at folk mener at menn ikke sjal kunne ha behov for sex....! Langt de fleste har BEHOV - et behov sier ikke noe om hvem som skal fikse det, men om det alltid er en selv så passer man kanskje ikke sammen på den måten. Da kunne man like godt vært bare venner. 

Det er et ØNSKE. Ikke behov

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (4 minutter siden):

Nei det er ikke hele poenget med å være i et forhold, bygge et liv sammen osv. Herregud det er så klart en del av et forhold men et forhold varer ikke om det er sex som er det eneste poenget med forholdet altså...

Er dette noe menn flest er enige i, eller er det kvinners synsing som har blitt akseptert som en vedtatt sannhet? 

Maleficenta skrev (6 minutter siden):

Psykiske mishandlere du liksom. Fy faen. Om du er gift og i et sexløst forhold er det pga at du er drittsekk og at hun derfor har mista lysta. Det er iallefall sikkert

Jeg har lest utallige innlegg fra kvinner her inne og på Reddit hvor de sier at "når jeg fikk barn så var jeg ferdig med sex". Du mener altså at disse kvinnene juger og at det egentlig er mannens oppførsel som er grunnen til at de velger å leve som ei nonne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (3 minutter siden):

Ingen har skrevet at man ikke skal ønske seg behov for sex, men det han skriver i denne tråden er sexpress, og han formidler ikke at han kunne tenkt seg at de hadde mer nærhet, at han savner henne, at han ønsker å tilfredsstille henne. 
Han mener hun skal runke han når hun ikke ønsker sex, han mener han fortsatt skal motta sex fra henne uavhengig hennes lyst. 
Din definisjon på hvor ofte er heller ikke fasit, ts mener at han har ikke behov for en kone om hun verken har så ofte sex med han som han ønsker eller at hun runker han ufrivillig. 
Du kan ikke forvente sex av en annen person, du kan ønske. Ingenting dreper mer lyst enn forventninger og press, uansett hvor mye du pynter på det 

Anonymkode: a6c00...646

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts mangler du hender? Så du klarer ikke holde rundt penis og runke? Hvis ja skjønner problemstillingen. Hvis ikke , nei da runker du selv hvis hun ikke vil « hjelpe» deg. Merkelig tankegang. 

Anonymkode: 13055...c5b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har ihvertfall misforstått plottet i Breaking the waves. 

Nei, jeg nevnte bare at det var en film som tok opp denne problemstillingen.

Plottet er ganske enkelt: skjermet og naiv jente blir utnyttet emosjonelt og seksuelt av en haug med mannsjåvinister og dauer som en direkte konsekvens av det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts mangler du hender? Så du klarer ikke holde rundt penis og runke? Hvis ja skjønner problemstillingen. Hvis ikke , nei da runker du selv hvis hun ikke vil « hjelpe» deg. Merkelig tankegang. 

Anonymkode: 13055...c5b

Å ta en håndjager er som å drikke pappvin; å pule er som å nyte et stort glass med amarone. 

Det er ikke akkurat noen høydare å måtte drikke Gato Negro hver dag i flere år...

• Liker 6
Skrevet
JohnnyCuba skrev (1 time siden):

Vel… nå er det over 2 mnd siden sist. Helst oftere enn det. 

Det forstår jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe... Vanligvis synes jeg trolling er teit, men dette var en av de bedre jeg har sett på KG på lenge. Ts traff godt med tematikken, han vet akkurat hva han skal si for å tirre hønseflokken 😅

Anonymkode: 7ccc2...fd2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 
Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Anonymkode: 493df...221

Er du sikker på at du er over 50? Du virker utrolig umoden... Kan du ikke ta deg en runk og bli ferdig? Hvorfor må hun bidra? 

Anonymkode: 5c929...7c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er dette noe menn flest er enige i, eller er det kvinners synsing som har blitt akseptert som en vedtatt sannhet? 

Jeg har lest utallige innlegg fra kvinner her inne og på Reddit hvor de sier at "når jeg fikk barn så var jeg ferdig med sex". Du mener altså at disse kvinnene juger og at det egentlig er mannens oppførsel som er grunnen til at de velger å leve som ei nonne?

Men hvorfor var de ferdige etter de fikk barn? Jeg har ikke lest Reddit noen gang...

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hehe... Vanligvis synes jeg trolling er teit, men dette var en av de bedre jeg har sett på KG på lenge. Ts traff godt med tematikken, han vet akkurat hva han skal si for å tirre hønseflokken 😅

Anonymkode: 7ccc2...fd2

Godt du bidro i tråden med litt filofisk visdom da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo helt uvesentlig hvor ofte han kunne tenkt seg, problemet er jo at han føler seg berettiget og forsmådd. 

Han må prate med kona og finne ut om dette er noe de kan finne ett kompromiss på og om de ikke gjør det må han akseptere ett liv uten sex eller skilsmisse. 

Det er ikke komplisert, men TS vil ikke fordi han er konfliktsky. 

Anonymkode: 05ff9...47c

Hyppighet er ikke uvesentlig om hyppigheten er urimelig.

Noen mennesker vil ha sex hver dag, noen et par ganger i uka osv...

Det er ofte slik at mangel på sex kan gjøre noe med selvfølelsen, og det er lov å lure.

Dette er et tema som for mange mennesker ikke er lett å snakke om. Av ganske så naturlige årsaker vil jeg si.

Jeg vil råde ts til å tenke seg godt om, evt foreslå parterapi. 

Er det ingen forslag til løsning så kan dette bli veldig vanskelig. 

• Liker 2
Skrevet
Strigiformes skrev (1 minutt siden):

Hyppighet er ikke uvesentlig om hyppigheten er urimelig.

Noen mennesker vil ha sex hver dag, noen et par ganger i uka osv...

Det er ofte slik at mangel på sex kan gjøre noe med selvfølelsen, og det er lov å lure.

Dette er et tema som for mange mennesker ikke er lett å snakke om. Av ganske så naturlige årsaker vil jeg si.

Jeg vil råde ts til å tenke seg godt om, evt foreslå parterapi. 

Er det ingen forslag til løsning så kan dette bli veldig vanskelig. 

Men hvem bestemmer hva som er urimelig hyppighet? Den som vil et par ganger i uka eller den som vil hver dag?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...