AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #121 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du misforstår. Dersom en kvinne skrev samme innlegg som ts, ville responsen i tråden blitt en helt annen, hvor det da er mannens feil at HAN ikke ønsker sex med henne. Anonymkode: 3a468...5f2 Nei, det hadde det ikke. Det kan være også hva kvinnen gjør som gjør at mannen mistet lysten. Så er det slik at flest menn forventer sex av kvinner uavhengig om disse mennene ønsker å være en kjæreste utenom senga. Hadde en kvinne skrevet samme innlegget, samme tonen hadde utfallet av denne tråden vært det samme. Handler om hvordan ta ordlegger seg og hvordan han beskriver sin kone. Anonymkode: a6c00...646 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #122 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Neida. Jeg kan jo være utro da.. Anonymkode: 3a468...5f2 Eller gjøre det slutt, gå videre. Vanskelig for mange dette skjønner jeg. Om den mannen/dame kun er en knullepartner for deg så finnes det sikker andre du kan gjøre det med, men greit å avslutte forholdet, istedenfor å forvente sex fra mennesker som ikke ønsker sex der og da. Anonymkode: a6c00...646 3
Maleficenta Skrevet 13 timer siden #123 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Oh lord… Ja han kan fint slikke meg dersom han ikke vil knulle skikkelig på en stund. Sier ikke nei takk til det 😅 Anonymkode: 3a468...5f2 Om han ikke vil det heller da? 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #124 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, det hadde det ikke. Det kan være også hva kvinnen gjør som gjør at mannen mistet lysten. Så er det slik at flest menn forventer sex av kvinner uavhengig om disse mennene ønsker å være en kjæreste utenom senga. Hadde en kvinne skrevet samme innlegget, samme tonen hadde utfallet av denne tråden vært det samme. Handler om hvordan ta ordlegger seg og hvordan han beskriver sin kone. Anonymkode: a6c00...646 Synes innlegget var velformulert. Dere leter jo etter noe å ta han på Anonymkode: 3a468...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #125 Skrevet 13 timer siden Maleficenta skrev (2 minutter siden): Om han ikke vil det heller da? Nei da får jeg hente det et annet sted. Om det fortsetter slik i langdrag Anonymkode: 3a468...5f2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #126 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Synes innlegget var velformulert. Dere leter jo etter noe å ta han på Anonymkode: 3a468...5f2 Overhode ikke velformulert, og jeg kan med engang ut i fra innlegget forstå hvorfor det er lite sex. Anonymkode: a6c00...646 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #127 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden… Anonymkode: 493df...221 Sex er ikke et behov som må dekkes på samme måte som at man trenger mat for å overleve. Man har lyster - og noen ganger får man utløp for det egenhånd andre ganger har man sex sammen med partneren sin. Er man singel kan det jo gå lenge mellom hver gang og man går jo ikke ut og voldtar noen fordi man har akutt behov for sex som må dekkes. Man har selvkontroll. Så hvorfor har man ikke det i et forhold? Selv om man er gift så er man ikke pålagt å ha sex så ofte som partneren vil. Jeg tror mange kvinner ikke klarer å koble av helt og slappe av når feks da barna er hjemme, mens menn tenker mer på seg selv og lever mer i nuet. Mange kvinner har ofte tatt det meste av ansvaret og blir sliten og stresset. Det føles som man enten er mor eller kjæreste at man ikke klarer begge «rollene» samtidig, mye pga at kvinner ofte føler på mer ansvar og stress når det gjelder barna osv. mens mannen ofte «hjelper til». Om man har lyst men ikke har en partner osv så må man jo tilfredsstille seg selv- sex er ikke en menneskerett. Man må vel regne med noen ganger i et forhold å fikse det selv også, partneren er ikke et sexhjelpemiddel man bruker for å få tilfredsstilt seg selv. Men Noen ganger går man bare lei av hverandre. Og da er det mulig å skille seg hvis ikke forholdet fungerer. Hvis mannen ikke føles trygg stabil ikke viser nok respekt og overlater mye av ansvaret med barn og husarbeid osv til kona - da er det nærmest garantert at hun mister lyst på mannen. Anonymkode: 862f2...743 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #128 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Neida. Jeg kan jo være utro da.. Anonymkode: 3a468...5f2 Vil du ha nærhet med kona fordi du vil ha henne eller vil du kun bruke henne som et middel for å bli tilfredsstilt? Hvis du av en eller annen grunn mister lysten i en periode så er det greit for deg hvis kona er utro- en kvinne har jo behov? Så hun må få det andre steder hvis ikke du kan det for øyeblikket? Og det handler om intimitet ikke kun ved sex men i hverdagen, å bli sett, være nære hverandre men uten at man må ha sex selv om man klemmer og tar på hverandre. at man snakker ordentlig sammen og hun føler seg respektert. Anonymkode: 862f2...743 2 2
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #129 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden… Anonymkode: 493df...221 Man bør kunne snakke sammen om det og hun og su bør imøtehverandre så godt det lar seg gjøre. Det kan ikke bare være en vei. Nei jeg vil ikke ha sex og da blir set slik. Man har ett ansvar i ett parforhold. En plikt til å passe på at den andre har det godt å får sine behov dekt og. Kan ikke nekte partner det som er limet i ett forhold! Altfor mange damer gjør dette, trist og tragisk! Men for all del, kan jo være mennene ikke bidrar hjemme, ikke tar 3.skiftet, maser, sutrer, ikke er flink i sengen,ikke forspill osv.. Snskk med henne eller ta en tur til sexolog/fvk/psykolog sammen! Anonymkode: c1b68...61d 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #130 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enda en forsmådd mann som mener kvinner skal dekke hans behov, men spør ikke seg selv hva kan jeg gjøre får å bedre forholdet vårt. Når man har sexpress i er forhold fordufter all sex. Anonymkode: a6c00...646 Helt enig med deg. Sexpress hører ingen steds hjemme. Det skal ikke være nødvendig for en mann i et forhold å måtte "presse" for sex. Vil hun ikke har hun frasagt seg eneretten, og han står fritt til å knulle andre damer. Anonymkode: 3e53e...9a5 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #131 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig med deg. Sexpress hører ingen steds hjemme. Det skal ikke være nødvendig for en mann i et forhold å måtte "presse" for sex. Vil hun ikke har hun frasagt seg eneretten, og han står fritt til å knulle andre damer. Anonymkode: 3e53e...9a5 Han står fritt til å avslutte forholdet, det er fortsatt utroskap selv om kona ikke alltid er klar når du ønsker Anonymkode: a6c00...646 3 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #132 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han står fritt til å avslutte forholdet, det er fortsatt utroskap selv om kona ikke alltid er klar når du ønsker Anonymkode: a6c00...646 Ingen grunn til å avslutte forholdet, vel? Kan jo hende det har andre fordeler? Anonymkode: 3e53e...9a5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #133 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen grunn til å avslutte forholdet, vel? Kan jo hende det har andre fordeler? Anonymkode: 3e53e...9a5 Skal man ligge rundt fordi man ikke har sex på 8 uker så kan man avslutte forholdet. Ligg hvor du vil, men de fleste hadde ikke synes det er greit i et forhold. Greit for deg også at dama ligger rundt? Anonymkode: a6c00...646
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #134 Skrevet 12 timer siden Det er opp til ham om han vil avslutte. Det heter for øvrig ikke "utroskap" når man ikke er i et fungerende seksuelt forhold. Anonymkode: 3e53e...9a5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #135 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er opp til ham om han vil avslutte. Det heter for øvrig ikke "utroskap" når man ikke er i et fungerende seksuelt forhold. Anonymkode: 3e53e...9a5 Det heter faktisk utroskap om har sex utenfor ekteskap uten at den andre har sagt det er greit. Gjør det slutt, men for meg sier denne holdningen mye og jeg forstår hvorfor det blir sextørke hos kvinner eller menn med slike meninger. Anonymkode: a6c00...646 4
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #136 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det heter faktisk utroskap om har sex utenfor ekteskap uten at den andre har sagt det er greit. Gjør det slutt, men for meg sier denne holdningen mye og jeg forstår hvorfor det blir sextørke hos kvinner eller menn med slike meninger. Anonymkode: a6c00...646 På ingen måte. Utroskap forutsetter en avtale om monogami – og "mono" betyr en, ikke null. Det foreligger ingen avtale om sølibat. Hvis hun ikke lever opp til avtalen har hun brutt den, og han er fristilt til å ha sex med andre. Anonymkode: 3e53e...9a5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #137 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På ingen måte. Utroskap forutsetter en avtale om monogami – og "mono" betyr en, ikke null. Det foreligger ingen avtale om sølibat. Hvis hun ikke lever opp til avtalen har hun brutt den, og han er fristilt til å ha sex med andre. Anonymkode: 3e53e...9a5 Er han? Anonymkode: e5cf3...e9e 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #138 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): På ingen måte. Utroskap forutsetter en avtale om monogami – og "mono" betyr en, ikke null. Det foreligger ingen avtale om sølibat. Hvis hun ikke lever opp til avtalen har hun brutt den, og han er fristilt til å ha sex med andre. Anonymkode: 3e53e...9a5 Kan du vise til avtalen i ekteskapsloven der det står at kvinner må tilfredsstille sin mann? Altså jeg vet det ble sett på som lovlig å voldta og forvente sex av kona frem til 1970. Men beklager, det er utroskap, er du så lite mann at du klarer ikke å avslutte et forhold du ikke trives eller har det bra i? Anonymkode: a6c00...646 3 3
katties Skrevet 12 timer siden #139 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ts har fått svar, hun liker ikke å ha sex i samme hus som tenåringene. Hvorfor skal sex og hvor ofte sex defineres av den som har høyest lyst. Den med høyest lyst får gjøre noe med det da? Anonymkode: a6c00...646 Det du sier gir ikke så mye mening som du tror det gjør. Hvorfor skal vi vaske badet oftere hvis jeg ikke liker å gjøre det oftere enn årlig? Hvorfor skal vi ikke ha dyr som sover i senga hvis det er det jeg liker? Hvorfor skal jeg ikke ha varmen på 25 grader hvis du bare kan ta av deg litt klær og vi har råd til det? Når det er såpass sjeldent at det går to måneder så ER det sjeldent. Objektivt sjeldent. Det ER mulig å finne tid, men da må man altså gjøre det når barna ikke er i huset. Begge kan faktisk ta den tida til å ha NOE sex, men det virker ikke som hun prioriterer det eller har lyst i den tida. Jeg lurer velsig på hvorfor det er såpass mange som mener det er helt greit å bare bortprioritere sex fordi man skal ikke prøve med mindre det er like mye for egen del. Da hadde det vært innmari mye ugjort greier i forhold. "Fiks det selv hvis du synes det er så viktig". Ja, hvorfor være i et forhold da...?
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #140 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): På ingen måte. Utroskap forutsetter en avtale om monogami – og "mono" betyr en, ikke null. Det foreligger ingen avtale om sølibat. Hvis hun ikke lever opp til avtalen har hun brutt den, og han er fristilt til å ha sex med andre. Anonymkode: 3e53e...9a5 Det er ikke sånn det funker og det vet du utmerket godt. Man kan ikke være ett rasshøl bare fordi man ikke får viljen sin når man er voksen. Det er bare trassige unger som tenker sånn. Utro handler ikke om sex, men å bryte løfter og gå bak ryggen til den andre. Det finnes mange typer utroskap og svik, man er på ingen måter berettiget de bare fordi man ikke får viljen sin. Anonymkode: 05ff9...47c 2 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå