Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Som jeg forklarer det ikke er…. Derav skulle ønske at hun ønsket.

Anonymkode: 493df...221

Og det er både forståelig og legitimt at du tenker og ønsker. 

Problemet med hvordan du skriver i det første innlegget er svært svært destruktivt for forholdet deres. Det skaper veldig stor avstand. 

Onanere kan du jo gjøre selv. Jeg forstår ikke helt hvorfor du spør henne om å onanere deg når du vet hun ikke ønsker å gjøre det. Når du vet at det byr henne i mot når hun ikke er seksuelt påskrudd. 

Hvis det er det at du ønsker onani uten å gjøre noe arbeid selv så finnes det ganske mange fancy maskiner som kan hjelpe deg med det. Med riktig glid så føles det ikke så veldig feil heller. 

Er det derimot nærheten, hudkontakten og det intime du savner så kan du ta grep for å legge mer til rette for dette i hverdagen. Uten at det handler om sex. 

Sist men ikke minst så må du akseptere at din kone er som hun er. Selv om det er forståelig at du ønsker hun var annerledes så hjelper det så fint lite. Det er bedre å akseptere og ta vare på det dere har om dere elsker hverandre og faktisk har det fint ellers. 

Anonymkode: 05ff9...47c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Maleficenta skrev (1 time siden):

Sex skal være gøy. Ikke noe man gjør av plikt. Det skal ikke være en oppgave på lik linje med å sette på vaskemaskinen. Da blir det jo bare trist.

Klarer du å forestille deg at for meg er det aldri så trist at det føles som en husoppgave? Jeg kan fint ikke være i humør til å initiere, men fortsatt like å gjøre det jeg gjør og se det jeg ser når jeg først har giddet å starte.

• Liker 1
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Klarer du å forestille deg at for meg er det aldri så trist at det føles som en husoppgave? Jeg kan fint ikke være i humør til å initiere, men fortsatt like å gjøre det jeg gjør og se det jeg ser når jeg først har giddet å starte.

Vi skal altså forstå deg, men for oss som sex betyr mer enn å tømme oppvaskmaskinen kan du ikke forså? 

Anonymkode: a6c00...646

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er et ØNSKE. Ikke behov

Ikke et behov i biologisk forstand - ingen dør av å ikke ha sex. Maslow plasserte det blant de fysiologiske behovene i sin pyramide, men det regnes i dag som en av modellens svakere plasseringer.

Men det ER MER enn et rent ønske. Seksualdrift er biologisk mer enn preferanser og valg. Den er hormonelt regulert og er der uten at man bestemmer seg for det, og for mange henger den tett sammen med nærhet, tilhørighet og opplevelse av å være ønsket – som ER psykologiske behov med solid støtte i forskning om tilknytning.

I parforhol kan "behov" noen ganger brukes som argument for at partneren skylder en noe – seksuell tilgang er aldri en forpliktelse, og ingen har krav på en annens kropp. Samtidig er det heller ikke rimelig å avfeie det som et rent innfall. Vedvarende ulikhet i seksuell lyst er en av de vanligste grunnene til at par søker hjelp.

Nyttigere enn å avgjøre kategorien å se på hva sex dekker for noen: nærhet? Bekreftelse? Avspenning...? Svaret kan peke mot hva som eventuelt mangler.

Det jeg sikkert kan si er at aldri har jeg følt for å gjøre narr av min mann for å ville ha sex. Jeg har det ganske vanskelig med å se for meg at man virkelig elsker noen - på den måten som er vanlig mellom to mennesker som er seksuelt tiltrukket av hverandre - hvis sex med dem er så irriterende at man fint kan gå 2 måneder imellom og si slemme ting til dem når de uttrykker et ønske. Eventuelt er man kanskje aseksuell.

Endret av katties
  • Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen har skrevet at man ikke skal ønske seg behov for sex, men det han skriver i denne tråden er sexpress, og han formidler ikke at han kunne tenkt seg at de hadde mer nærhet, at han savner henne, at han ønsker å tilfredsstille henne. 
Han mener hun skal runke han når hun ikke ønsker sex, han mener han fortsatt skal motta sex fra henne uavhengig hennes lyst. 
Din definisjon på hvor ofte er heller ikke fasit, ts mener at han har ikke behov for en kone om hun verken har så ofte sex med han som han ønsker eller at hun runker han ufrivillig. 
Du kan ikke forvente sex av en annen person, du kan ønske. Ingenting dreper mer lyst enn forventninger og press, uansett hvor mye du pynter på det 

For meg høres det mer ut som at han prøver - gå tilbake og les innlegget, hun vil ikke, og han håper at kanskje kan de i det minste måtes delvis på veien - hun kan kanskje bare hjelpe han med at det ikke skal være en ensom aktivitet. 

Han har gått 2 måneder uten sex. Det virker ikke som han tvinger seg på. Jeg også hadde lurt på hvorfor kan jeg ikke bare bo med ei annen dame, eller egentlig hvem som helst jeg trives med og stoler på hvis sex uansett ikke er en del av forholdet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. Jeg er visst ts. Ser det tar litt av i emnetråden nå…

Først og femst, tusen takk for engasjement. Dette bidrar til gode diskusjoner og svar på spørsmål, samtidig som vi får vist hvordan vi som mennesker tenker forskjellig.

Noen har lest og forstått, noen har lest og misforstått og noen har nok ikke lest i det hele tatt og så har kanskje til og med jeg ordlagt meg litt uforståelig.

Min kone og jeg elsker hverandre. Hun vil ha sex med meg og hater meg ikke. Vi er bare litt forskjellige når det gjelder hvor og når vi har mulighet. Når det som denne gangen ikke har vært mulig på en stund, så ønsker jeg at hun skal ønske… jeg presser ikke, selv om jeg spør innimellom. Det er ikke slik at jeg maser hull i hodet på henne hver dag. 
For noen er tydeligvis sex utrolig hellig. Det skal de få lov å synes. Jeg for min del, synes det er en helt naturlig ting i hverdagen. Så når jeg spør henne om en hjelpende hånd innimellom, så er dette for meg så å si likestilt med at jeg masserer føttene hennes etter en lang dag på jobb. Slik er vi forskjellige og det er bare fint. Skulle vi alle vært like, hadde det vært en utrolig kjedelig verden.

Flott skrevet. Enig med deg. 

Jeg tenker at det er helt naturlig og på sin plass. Hvorfor ikke ville glede partneren sin med en handjob nå og da? Ser virkelig ikke problemet. Det tar ikke lange stunden 😛 

Skal man først nekte sex, så kan man vise litt velvilje og hjelpe til i det minste. Why not.. hva koster det? 1 kalori? 

Anonymkode: 3a468...5f2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Har aldri blitt helt klok på den.

Vi har sjeldent sex. 2-3 ganger/langhelger i løpet året er vi bortreist uten unger. Disse 2-3 langhelgene i året har vi masse sex.

Det kan altså fint gå 6 mnd uten at sex er på agendaen hos noen av oss. Så har vi 3-4 dager med masse sex igjen.

Syntes det er vanskelig å definere det som et «sexløst» forhold. Det føles i hvert fall ikke sexløst når vi har sex.

Anonymkode: 5fd9b...c45

Jeg hadde tenkt mer på om begge trives med hvordan det fungerer enn hvor ofte det er. Det er ikke en grense basert på empirisk forskning der under dette er det "dårlig" over dette er det "bra", selv om det er funnet at det generelt henger sammen med at sex såpass sjeldent kan skape misnøye, og at misnøye i forholdet kan føre til så sjelden sex. Studier viser at sex en gsng i uken generelt finnes i forhold der folk er fornøyd med forholdet, men oftere enn dét trenger ikke bety bedre forhold. Det er ikke slik at det er noen grenser det det liksom "vipper over/under" der man kan si noe sikkert om et forhold - den brukes mer som et forskningsverktøy. Så, som sagt: man må se på om sexlystene matcher og om begge parter er fornøyde med hva de får. 

Skrevet

Når hun først har blitt kvalm av deg, så er det nok lite terapi kan gjøre.

Anonymkode: a48c9...eaa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Maleficenta skrev (46 minutter siden):

Du har ordlagt deg helt på trynet ts

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Takk for tilbakemelding 

HAHHH! jeg ler så jeg griner 😂 

Denne tråden her er prima. Men synes synd i deg ts. Du er så søt 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi skal altså forstå deg, men for oss som sex betyr mer enn å tømme oppvaskmaskinen kan du ikke forså? 

Du motsier ikke det jeg sa. Hadde sex for meg vært som å tømme oppvaskmaskinen så tror jeg ikke jeg hadde følt at jeg var i rett forhold. Det er nettopp det som er problemet mitt med noen av kommentarene: "hva om jeg ikke vil? Hva om jeg ikke vil på to måneder?? Hva om jeg ikke vil og ikke gidder å forklare meg hvorfor?! Det er DEG  det må være noe galt med!" 

Hvis du ikke vil ha sex i så lang tid så synes jeg partneren i det minste fortjener et svar på hvorfor. Han er ikke tankeleser. Har hun svart han på hvorfor, men han ikke husker det, så burde han be henne skrive det ned eller noe. Det man IKKE skal forvente er at en person som tydeligvis ikke forstår hvorfor bare skal forstå hvorfor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele poenget med å være i et forhold er å pule. Grunnen til at folk giftet seg i gamle dager var for å kunne ha "lovlig" sex uten å bli uglesett av storsamfunnet. Sexløse og apatiske kvinner som er i forhold med staute og virile menn med høy lyst, og som nekter mannen å få utløp for disse lystene, er psykiske mishandlere. Det er helt greit at du ikke har lyst til å pule, men da kan du i alle fall la mannen få utfolde seg med andre kvinner.

Breaking the Waves" av Lars von Trier er en god film om denne problematikken. Ei dame er gift med en mann som blir lam fra livet og ned etter en arbeidsulykke. Siden mannen elsker sin kone og ikke lenger klarer å tilfredsstille henne, får hun lov til å bli pult av fremmede menn.

Dersom alle disse aseksuelle kvinnene elsket sine menn like mye som denne mannen elsket sin kone, så ville ikke denne problemstillingen ha eksistert! 

Anonymkode: efbc8...fd9

At folk fortsatt gifter seg i 2026 er meg en gåte. 

• Nyttig 1
Skrevet

Glemte å svare på første avsnitt. Ok hva om den du er i forhold med blir alvorlig kreftsyk og ikke er istand til å ha sex fordi vedkommende er så dårlig, om sex er eneste grunnen til p være i forhold, mener du det er greit å forlate den som er syk, fordi man ikke får sex?

Da har man en helt annen grunn enn "jeg vil ikke, og vil ikke være ærlig om hvorfor heller". Hvorfor dra dette her til det ekstreme? Syke koner og menn er et helt annet tema. Svaret der er ellers: menn går fra syke koner 3x oftere enn det motsatte. Ganske sykt. 

• Liker 1
Skrevet
katties skrev (19 minutter siden):

For meg høres det mer ut som at han prøver - gå tilbake og les innlegget, hun vil ikke, og han håper at kanskje kan de i det minste måtes delvis på veien - hun kan kanskje bare hjelpe han med at det ikke skal være en ensom aktivitet. 

Han har gått 2 måneder uten sex. Det virker ikke som han tvinger seg på. Jeg også hadde lurt på hvorfor kan jeg ikke bare bo med ei annen dame, eller egentlig hvem som helst jeg trives med og stoler på hvis sex uansett ikke er en del av forholdet. 

For meg høres det ut som press, noe som hadde sendt min lyst rett i bunn. Til slutt gruer man seg til å få en klem, et kyss, legge seg samtidig for den andre forventer tilgang til din kropp. 
Du ber ikke en som er veldig klar på at det er ikke sex nå, men kan du runke meg da, suge meg. 
Han ber om seksuelle handlinger fra en som ikke ønsker. De har sex, to måneder er virkelig ikke voldsomt. Hva gjør han da om kona blir alvorlig syk, skal hun stille opp fra sykesengen også. 
Hun sier klart i fra at hun synes det er vanskelig med sex når de har tenåringer i hus, da har ts svaret på hvorfor. 
Vi skriver om sex som det er en menneskerett, og ikke noe to stykk deler i et forhold. 
Kvinner skal uansett på tross av egen lyst utføre handlinger på en mann. Klarer man ikke å se hvor galt det er så er det virkelig ikke håp for at kvinners egen seksualitet skal respekteres. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
katties skrev (13 minutter siden):

Du motsier ikke det jeg sa. Hadde sex for meg vært som å tømme oppvaskmaskinen så tror jeg ikke jeg hadde følt at jeg var i rett forhold. Det er nettopp det som er problemet mitt med noen av kommentarene: "hva om jeg ikke vil? Hva om jeg ikke vil på to måneder?? Hva om jeg ikke vil og ikke gidder å forklare meg hvorfor?! Det er DEG  det må være noe galt med!" 

Hvis du ikke vil ha sex i så lang tid så synes jeg partneren i det minste fortjener et svar på hvorfor. Han er ikke tankeleser. Har hun svart han på hvorfor, men han ikke husker det, så burde han be henne skrive det ned eller noe. Det man IKKE skal forvente er at en person som tydeligvis ikke forstår hvorfor bare skal forstå hvorfor. 

Ts har fått svar, hun liker ikke å ha sex i samme hus som tenåringene. 
Hvorfor skal sex og hvor ofte sex defineres av den som har høyest lyst. 
Den med høyest lyst får gjøre noe med det da? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flott skrevet. Enig med deg. 

Jeg tenker at det er helt naturlig og på sin plass. Hvorfor ikke ville glede partneren sin med en handjob nå og da? Ser virkelig ikke problemet. Det tar ikke lange stunden 😛 

Skal man først nekte sex, så kan man vise litt velvilje og hjelpe til i det minste. Why not.. hva koster det? 1 kalori? 

Litt nysgjerrig på om du ville ha sagt det samme om andre ting? Vil det koste han mer kalorier om han hadde tatt på seg den største delen av ansvaret i heimen? Tar dette som ett eksempel da mange kvinner mister lysta av en mann som ikke tar ansvar og som ikke setter sine egne behov sist hver eneste dag. 

• Liker 1
Skrevet
Hmmmmmm skrev (29 minutter siden):

Litt nysgjerrig på om du ville ha sagt det samme om andre ting? Vil det koste han mer kalorier om han hadde tatt på seg den største delen av ansvaret i heimen? Tar dette som ett eksempel da mange kvinner mister lysta av en mann som ikke tar ansvar og som ikke setter sine egne behov sist hver eneste dag. 

Dette vet vi ingenting om. Kan hende ts bidrar mye i hjemmet og eller betaler mesteparten av regningene. 

Spiller liten rolle. Det å glede partneren sin med en runk er da ikke mye for langt. Hun trenger ikke å kjenne på sexlyst selv for å gjøre det? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hele poenget med å være i et forhold er å pule. Grunnen til at folk giftet seg i gamle dager var for å kunne ha "lovlig" sex uten å bli uglesett av storsamfunnet. Sexløse og apatiske kvinner som er i forhold med staute og virile menn med høy lyst, og som nekter mannen å få utløp for disse lystene, er psykiske mishandlere. Det er helt greit at du ikke har lyst til å pule, men da kan du i alle fall la mannen få utfolde seg med andre kvinner.

Breaking the Waves" av Lars von Trier er en god film om denne problematikken. Ei dame er gift med en mann som blir lam fra livet og ned etter en arbeidsulykke. Siden mannen elsker sin kone og ikke lenger klarer å tilfredsstille henne, får hun lov til å bli pult av fremmede menn.

Dersom alle disse aseksuelle kvinnene elsket sine menn like mye som denne mannen elsket sin kone, så ville ikke denne problemstillingen ha eksistert! 

Anonymkode: efbc8...fd9

Jeg er ganske sikker på at kona til ts driter i om han ligger med andre damer, om han klarer å nedlegge noen. Hun er sikkert bare glad for å slippe….. 

Anonymkode: 333b8...860

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette vet vi ingenting om. Kan hende ts bidrar mye i hjemmet og eller betaler mesteparten av regningene. 

Spiller liten rolle. Det å glede partneren sin med en runk er da ikke mye for langt. Hun trenger ikke å kjenne på sexlyst selv for å gjøre det? 

Det var ikke det jeg spurte om 

Skrevet
Hmmmmmm skrev (2 minutter siden):

Det var ikke det jeg spurte om 

Du mister jo poenget og ser ikke hele bildet.. 

Men om du absolutt må ha et ja/nei svar. JA det koster mer kalorier å ta mest ansvar hjemme kontra å gi en stakkarslig runk .. om hun først har brukt 100 kcal på rydding, hva skader det med en til 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du mister jo poenget og ser ikke hele bildet.. 

Men om du absolutt må ha et ja/nei svar. JA det koster mer kalorier å ta mest ansvar hjemme kontra å gi en stakkarslig runk .. om hun først har brukt 100 kcal på rydding, hva skader det med en til 😂

Der har vi svaret på ren og kjær egoisme. Dette besvarer mer enn du vil fatte

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...