Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har jeg ikke sett noe til. Kanskje du kan vise til det? Du har sagt noe om «mindre enn 10 ganger i året», men det er jo ikke å stenge, det er bare å redusere. Hvorfor er 11 ok men 9 ikke?

Anonymkode: 40f41...72d

Prøvde du å lese det neste avsnittet også? 😄

Anonymkode: 3e53e...9a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og for å legge til, hvordan kan du forvente at hun skal gjette at grensen går akkurat der? Han skal i følge deg ikke trenge å si noe om det,

Anonymkode: 40f41...72d

Helt irrelevant. Sex sjeldnere enn hver 5. uke kan du uansett ikke forlange er nok.

Det må dere i så fall være enige om.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du nevne en eneste annen ting som fungerer på den måten? Kan han bare ensidig stenge kommunikasjonen i forholdet, og så forlange at det ikke skal få konsekvenser?

Absolutt. 

Etter en dels års samliv, sluttet min nå eksmann å ville ha barn med meg. Det var et enormt savn for meg, og forvirrende siden planer om felles barn var del av hvorfor vi gifta oss. Alt ytre lå endelig til rette for et barn. Men så ville han ikke. Vi kunne godt fortsette å være et par, sa han, om jeg ville leve uten barn for alltid, for sånn ble det nemlig med ham. Dette er en mann som opprinnelig nesten ble på gråten om vårt førstefødte barn ikke fikk svigerfars navn i oppkalling. Jeg skulle nå leve uten å få oppfylt barnedrømmen og tom glemme den, håpte han. 

Det er mange lignende historier på KG.

Anonymkode: 60ab7...f8e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Gifte folk gjør dette hele tiden, faktisk til og med uten at den andre parten har stengt ned sexlivet – og DA er det faktisk galt.

Altså utroskap. Nemlig

Anonymkode: 13055...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ikke hans jobb.

Hvis hun stenger ned sexlivet har hun eliminert grunnlaget for avtalen om å avstå fra andre.

Dersom hun ønsker en annen avtale er det hennes jobb å ta dette opp. Ellers står han fritt til å gjøre som han vil.

Og nei, det er å så fall ikke synd på henne.

Hun har ikke stengt ned. De har sex. Ikke synd på henne hvis han er utro og hun slipper å være med en halvgammel utro 50 åring nei. Hehe ikke noe å være trist over å miste. Tror ikke hun er kjempe forelsket og dåner av han nei. Likevel  nei hun er fornøyd, han ikke. Han må be om forandring eller avslutte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Helt irrelevant. Sex sjeldnere enn hver 5. uke kan du uansett ikke forlange er nok.

Det må dere i så fall være enige om.

Du har fasiten? Han har sex. Ikke sølibat.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.8.2026 den 17.17):

Jeg er en mann som har bikket 50, men lysten er ikke borte. Min kone og jeg har oss svært sjelden, av forskjellige årsaker. En av årsakene er at hun ikke klarer å ha seg når ungene er i samme hus, selv om de sover eller gamer. Da blir det sjelden tid, og om det er tid er ikke alltid lysten hennes på plass. Vi har også aktiviteter å finne på, så alene kan det hende vi er. Da benytter både jeg og henne muligheten for oss selv. 
Utfordringen min er at hun ikke vil verken dele eller fortelle. Dette er kanskje helt vanlig. Jeg for min del, i mangel på kvinnelig kos, har behov som må dekkes på ett eller annet vis. Når vi ikke har sex og hun ikke vil hjelpe meg eller bidra på noe vis, blir frustrasjonen høy. Hvis jeg spør om hjelp en kveld (jeg lager ikke mye lyd), er det blankt nei og kanskje en melding om at det er det eneste jeg tenker på. Jeg er kanskje til og med syk… Skal innrømme at frustrasjonen gjør at jeg er litt frimodig innimellom, men ikke ute av kontroll eller sykt. Kanskje bare for å øke spenningen litt. Jeg er litt sånn at jeg begynner å tenke: « hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jenter?» Er dette helt vanlig? Er som sagt veldig frustrert for tiden…

Anonymkode: 493df...221

Det høres ikke ut som om dere snakker om dette problemet, for du snakker KUN ut ifra deg selv. Har du spurt kona di om hva hun trenger fra deg? Du høres selvsentrert ut. 

" Hvis en mann klarer å tilfredsstille seg selv seksuelt, har man da behov for jeter ", det er et utsagn fra deg som får meg til å lure på om du er egnet til å være i et fungerende forhold. En mann over 50 bør ha lært seg at et forhold består av mer enn sex, og det er mer som skal og må være på plass for å få et godt fungerende sexliv. 

Det er også merkelig at en mann i 50 årene skriver " jenter " istedenfor å skrive kvinner, da det er kvinner som er relevant for hans alder. 

Anonymkode: 3825d...d7e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Ingen påstår at kona har plikt til å ha sex, med mindre de er batshit crazy, så hele innlegget ditt bommer totalt på diskusjonen.

Hun står 100% fritt til å bestemme seg for å ikke ville ha sex, det er hennes fulle rett.

Det hun ikke har rett til er å bestemme på mannens vegne hvordan han skal reagere på at hun endrer forutsetningene i forholdet.

Og ja: Å ensidig legge ned sexlivet, uten at det er avklart med den andre parten, er å endre forutsetningene i forholdet.

Skjønte du mer av dette nå?

Men legge det ned hva mener du med det? Skal ikke han gjøre noe for å gjøre at hun får mer lyst PÅ HAN. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Absolutt. 

Etter en dels års samliv, sluttet min nå eksmann å ville ha barn med meg. Det var et enormt savn for meg, og forvirrende siden planer om felles barn var del av hvorfor vi gifta oss. Alt ytre lå endelig til rette for et barn. Men så ville han ikke. Vi kunne godt fortsette å være et par, sa han, om jeg ville leve uten barn for alltid, for sånn ble det nemlig med ham. Dette er en mann som opprinnelig nesten ble på gråten om vårt førstefødte barn ikke fikk svigerfars navn i oppkalling. Jeg skulle nå leve uten å få oppfylt barnedrømmen og tom glemme den, håpte han. 

Det er mange lignende historier på KG.

Anonymkode: 60ab7...f8e

Så han avklarte det med deg, altså? 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Altså utroskap. Nemlig

Selvfølgelig er det utroskap å ha seg med andre når du har en avtale om monogami i et forhold?

Men hvis den andre parten derimot ensidig har stengt ned sexlivet, uten å avklare dette med deg, da er det ingenting som heter å "være utro" mot vedkommende.

For du er nemlig ikke i en seksuell relasjon med vedkommende.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Men legge det ned hva mener du med det? Skal ikke han gjøre noe for å gjøre at hun får mer lyst PÅ HAN. 

Dette er bare en som prøver å ta over tråden til ts med å være et troll, eller en som liker sex uten samtykke og kun av plikt. 
Han svarer aldri på mot argumenter, kun videre fjas om legge ned sexlivet hos par som faktisk har sex. 
Det har vært underholdene da, det skal han ha. 
Mannen skal verken avslutte forhold, eller gjøre noe for å bedre samlivet. Mannen er visst den hellige her som skal ha en kvinne tilgjengelig til enhver tid, om kvinnen vil, liker det, er ikke så nøye så lenge mannen får den utløsningen han trenger. 
Han liksom virkelig lever opp til hvordan menn opptrer på kg. 

Anonymkode: a6c00...646

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Maleficenta skrev (8 minutter siden):

Kommer helt an på situasjonen.

Hun har uansett ikke krav på at han skal leve i sølibat.

Ingen har krav på at et annet menneske skal leve i sølibat

Heller ikke kvinner – tenk det, Hedda.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å ensidig legge ned sexlivet, uten at det er avklart med den andre parten, er å endre forutsetningene i forholdet.

Skjønte du mer av dette nå?

Ja jeg skjønner og det er absurd.

Å gå inn i et forhold å nedlegge som premiss en forutsetning om at sexlivet skal være likt etter år 17 som det første året er absurd. Det finnes ingen ting normalt ved det.

Selvfølgelig står man fritt til å gå ut av et forhold man ikke trives i. Uansett om det gjelder sex eller andre ting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For et dustete svar. Svaret må jo være at de må definere hva å gjøre seg fortjent til betyr, og at begge parter har like mye å si i den diskusjonen. Hans meninger og tanker betyr like mye som hennes. 

For øvrig er det litt nusselig med hvordan 50 år gamle damer, tror de skal bestemme i alle forhold, og fortsetter denne tankegangen i hvert eneste forhold, og likevel ikke forstår hvorfor alle forholdene deres tar slutt. Delulu. 

Anonymkode: e92b0...f6f

Altså den som ikke har lyst på sex MÅ jo nødvendigvis bestemme det, for annet blir overgrep og ugreier, men så blir det litt delulu på slutten her, for de fleste kvinner vet nøyaktig hvorfor deres forhold tar slutt. Det er det jo i stor overvekt kvinnen som har tatt beslutningen vedrørende. 

Menn burde kanskje bli flinkere til å bare gå når de ikke har det greit. Flinkere til det enn til å presse ukåte kvinner til sex iallefall. For å gå er ok. Å ha sex med en som ikke ønsker sex er aldri ok. Ikke etter å ha vært gift i 20 år heller. 

Anonymkode: ad131...e0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Du har fasiten? Han har sex. Ikke sølibat.

Dødt soverom, heter det på fagspråket.

Sier seg selv at dette er uakseptabelt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvfølgelig er det utroskap å ha seg med andre når du har en avtale om monogami i et forhold?

Men hvis den andre parten derimot ensidig har stengt ned sexlivet, uten å avklare dette med deg, da er det ingenting som heter å "være utro" mot vedkommende.

For du er nemlig ikke i en seksuell relasjon med vedkommende.

Ts i denne posten er det. De har ikke sluttet å ha sex. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette høres jo veldig kjedelig ut. "har oss"? 

Dette høres enda kjedeligere ut. Hvor mange katter har du? Er det rart folk går fra hverandre? O:)

Ts: du har ikke lidenskap i hverdagen. Du må minne din kone på hvordan dere knullet da dere var yngre. Ikke snik deg inntil og spør pent om dere kan ha sex som en slesk fyr. Si til henne rett ut, jeg er kåt og vil knulle deg. Jeg vil slikke fitta di til du får orgasme. Jeg vil komme inni deg. etc etc. 

Anonymkode: beb27...f9b

Herregud! Trooor ikke det der er oppskriften akkurat 🤮

Anonymkode: 333b8...860

AnonymBruker
Skrevet
sicario skrev (1 minutt siden):

Ja jeg skjønner og det er absurd.

Å gå inn i et forhold å nedlegge som premiss en forutsetning om at sexlivet skal være likt etter år 17 som det første året er absurd. Det finnes ingen ting normalt ved det.

Selvfølgelig står man fritt til å gå ut av et forhold man ikke trives i. Uansett om det gjelder sex eller andre ting. 

Det du skriver er like dumt som å påstå at den ene parten skal kunne legge ned samholdet eller kommunikasjonen i et forhold, og forvente at det ikke får konsekvenser.

Et sexliv er ikke "tilvalgsstoff" i et forhold, med mindre begge parter er enige om det.

les: BEGGE parter.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer helt an på situasjonen.

Hun har uansett ikke krav på at han skal leve i sølibat.

Ingen har krav på at et annet menneske skal leve i sølibat

Heller ikke kvinner – tenk det, Hedda.

Hsn lever ikke i sølibat. Fremdeles ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å tvinge et annet menneske til å leve i sølibat er like sykt som frihetsberøvelse.

Anonymkode: 78ed8...70c

Ingen tvinger noen. Han kan skille seg og være med så mange damer han vil.(selv om han nok ikke finner så mange som vil være med han..:) Hvis man er singel og ingen vil date deg- skal menn si at man tvinges til å leve i sølibat fordi ingen kvinner vil date de?  
Kona har ikke lyst like ofte lenger eller hun har mistet lyst på han. De kan jobbe med det, han kan akseptere det eller de kan skilles.

Anonymkode: 862f2...743

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...