AnonymBruker Skrevet 15. august #401 Skrevet 15. august Maleficenta skrev (1 time siden): Men single mennesker har jo ikke sex hver dag. Hvorfor er behovet liksom så annerledes i forhold? Da er man nærmest forpliktet til å ha sex plutselig? Og det er trist å se på sex som noe man må ha, kontra noe man syns er gøy å ha. Å være avhengig av noe er ikke positivt. Dette! Anonymkode: 13055...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #402 Skrevet 15. august Maleficenta skrev (1 time siden): Tenner man like mye etter 25 år sammen? Man er jo ikke nyforelska lenger og da forblir ikke hyppighetsbehovet likt hele forholdet igjennom. Og då er det jo barnefødsler, sykdom, hverdagsstress og alt mulig som innvirker. Man kan ikke tenke at sex alltid skal være førstepri, mtp at livet skjer som kan påvirke sexlyst. Da er det viktig å finne andre meninger med livet, slik at alt ikke står å henger på sexlivet. Hvis man ikke tenner på partner er det i hvert fall ikke noe forhold lengre. Anonymkode: 78ed8...70c 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #403 Skrevet 15. august Poenget er jo at den ene ikke lenger har lyst på den andre. Kåtskapen er 100 % borte hos den ene parten. Den som trekker seg unna har antakeligvis allerede hatt pliktsex i en del år for å tilfredsstille den andre, og dermed ødelagt sitt eget forhold til sex fullstendig, slik at sex føles som noe kvalmt og ekkelt. Da må den andre avgjøre om det går an å leve sammen i et kjærlig vennskap, eller om sex er såpass viktig at familien må brytes opp. Så enkelt, og så vanskelig. Anonymkode: 86751...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 15. august #404 Skrevet 15. august Maleficenta skrev (3 timer siden): Blir hun gravid med en annen mann har jo likevel mannen hun bor med sagt nei til barn, så hva skulle det være godt for? Mannen hennes må akseptere barnet hun får, og de kan fremdeles bo sammen. Hun fikk ikke behovet sitt for å bli forelder sammen med han dekket så da fikk hun en annen mann til å bli far til barnet, men at de fremdeles bor sammen. Den andre mannen hun fikk barn med kunne betalt barnebidrag. Eller noe slikt😄 Anonymkode: 862f2...743
AnonymBruker Skrevet 15. august #405 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Poenget er jo at den ene ikke lenger har lyst på den andre. Kåtskapen er 100 % borte hos den ene parten. Den som trekker seg unna har antakeligvis allerede hatt pliktsex i en del år for å tilfredsstille den andre, og dermed ødelagt sitt eget forhold til sex fullstendig, slik at sex føles som noe kvalmt og ekkelt. Da må den andre avgjøre om det går an å leve sammen i et kjærlig vennskap, eller om sex er såpass viktig at familien må brytes opp. Så enkelt, og så vanskelig. Anonymkode: 86751...dd2 Lysten er ikke100% borte hos partneren til TS. Hun vil ikke ha sex med tenåringene i hus. Hvilket er 100% forståelig for mange av oss som har levd med årvåkne tenåringer. Jeg håper at neste oppdatering fra TS er at han har bestilt et romantisk hotellopphold for dem, og ikke at han enda en gang har forsøkt å få henne til å ha sex i omgivelser hun ikke klarer å slappe av nok til å ha sex. Om sex og respekt for henne er viktignok for ham til å finne løsninger på dette. Anonymkode: ad131...e0f
AnonymBruker Skrevet 15. august #406 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (16 timer siden): Litt morsomt hvordan du aldri klarer å levere et argument for hvorfor han skulle være forpliktet til å gå fra kona først… 😄 Anonymkode: 3e53e...9a5 Fordi vi alle har krav på å få leve vårt liv og i den virkeligheten vi selv ønsker. Hvis jeg f eks lyver til deg daglig og er utro mot deg så er ekteskapet vårt og dermed store deler av livet ditt, tuftet på en løgn. Hvorfor skal ikke du få lov til å velge ditt liv? Hvorfor hadde du ikke ønsket å få vite at mens du vasket klær og oppdro mine unger så knullet jeg kollegaen din? Hadde du virkelig ikke kastet meg på hodet ut hvis du visste at jeg knullet andre menn og tok med andre menns sperm og kjønnssykdommer hjem til vår ekteseng? Eller syns du det er greit å ha en utro ektefelle? Anonymkode: 86751...dd2 2
AnonymBruker Skrevet 15. august #407 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lysten er ikke100% borte hos partneren til TS. Hun vil ikke ha sex med tenåringene i hus. Hvilket er 100% forståelig for mange av oss som har levd med årvåkne tenåringer. Jeg håper at neste oppdatering fra TS er at han har bestilt et romantisk hotellopphold for dem, og ikke at han enda en gang har forsøkt å få henne til å ha sex i omgivelser hun ikke klarer å slappe av nok til å ha sex. Om sex og respekt for henne er viktignok for ham til å finne løsninger på dette. Anonymkode: ad131...e0f Sexlysten hennes er garantert borte hvis det er 2 mnd siden de har hatt sex og det ikke har vært andre ting som kan forklare det (sykdom, død, økonomisk krise, graviditet, depresjon etc). Hvis eneste grunn er at det er tenåringer i hus så kan de med letthet dra og ha sex andre steder, eventuelt ha sex når tenåringene ikke er hjemme. Det bør jo være et tidsvindu på 10-15 minutter i løpet av 2 mnd hvor de er hjemme uten tenåringer. Anonymkode: 86751...dd2
AnonymBruker Skrevet 15. august #408 Skrevet 15. august Denne tråden er et godt eksempel på at kvinner og menn ikke skjønner en dritt av hvordan motparten tenker seksuelt. Vi er på to forskjellige planeter. Dette er dessverre en klassiker, TS. Mannens libido holder seg mye lengere enn kvinnens. Det er en grunn til at de fleste menn som er utro er i 50- og 60-årene. Når man er ung er det faktisk kvinner som er mest utro, men vi menn tar igjen kvinner på utroskap så til de grader etter at vi bikker 50 fordi krana er skrudd av hjemme og hun nekter å snakke om det. (Nei, jeg sier ikke at det er kvinner sin skyld at menn er utro. Jeg bare forklarer hvorfor det skjer.) Anonymkode: 6b463...6a0
AnonymBruker Skrevet 15. august #409 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Sexlysten hennes er garantert borte hvis det er 2 mnd siden de har hatt sex og det ikke har vært andre ting som kan forklare det (sykdom, død, økonomisk krise, graviditet, depresjon etc). Hvis eneste grunn er at det er tenåringer i hus så kan de med letthet dra og ha sex andre steder, eventuelt ha sex når tenåringene ikke er hjemme. Det bør jo være et tidsvindu på 10-15 minutter i løpet av 2 mnd hvor de er hjemme uten tenåringer. Anonymkode: 86751...dd2 Han forteller at det er årsaker til dette. At de begge har hatt ting å gjøre når tenåringene har vært borte. Nå er det jo ikke alle som klarer å skru på sexlyst og stresse seg gjennom sex når man kanskje/kanskje ikke har 10- 15 minutter. Her kunne det faktisk fungert for meg, kvinnen, mens mannen her i hus mener vi ikke/knapt har hatt sex om det er under 30 minutter. En kjappis er for ham minst 30 minutter. Hvilket jeg må ha forståelse for, og samtidig vil anbefale TS det samme; Å respektere akkurat den man er sammen med, og forholde seg til det. Temmelig lite relevant for TS at jeg fint kunne hatt en kjappis på 5 minutter, når hans kone ikke er slik. Ja ikke engang relevant i mitt eget forhold at jeg kan det, når min mann ikke kan det. Men altså, han har fått beskjed om hvor det butter mot for henne, og da er det også rimelig tafatt av ham å ønske seg at hun var annerledes (man er som man er), å ikke komme opp med løsninger som tar bort den hindringen, men å fortsette med å be henne runke ham med ungene i hus. Dette blir som at jeg skulle bli frustrert over at min mann faktisk ikke kan/vil ha kjappiser på 5 minutter, bare fordi jeg kan det. Myyye klokere å respektere hvordan partner faktisk er og fungerer, og så komme opp med løsninger på DET. Som tidligere fortalt i tråden fikk både jeg og mannen hemninger rundt sex med tenåringer i hus, fordi de gjorde oss oppmerksom på at de hørte oss, uansett hvor rolig og stille vi tridde vi var. Men min mann er ikke tafatt rundt hva som ikke fungerer, han overrasket meg med å ha bestilt hotellrom 10 minutter hjemmefra, og hadde disket opp med romantisk stemning. Tok den helt ut, med roseblader, deilig mat, champagne og massasjeoljer. Det ble ikke bare sex, men sex, sex og sex igjen. Å stå ovenfor en utfordring og bare stange tafatt mot den er ikke særlig klokt. Eller særlig sexy. OM sex faktisk er viktig for ham så bør TS være litt mer proaktiv enn å bare fortsette med det som ikke fører frem, og som også er å ikke respektere at hun klarer ikke med ungene i hus. Anonymkode: ad131...e0f 1
Maleficenta Skrevet 15. august #410 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis man ikke tenner på partner er det i hvert fall ikke noe forhold lengre. Anonymkode: 78ed8...70c Msn tenner uansett ikke likt hele livet igjennom.
AnonymBruker Skrevet 15. august #411 Skrevet 15. august Kvinner behøver å føle seg begjært og trygge, hvis mannen ser på henne som et sexleketøy for hans nytelse og ikke har sex fordi han har lyst på henne men bare som et middel for å få utløp for lystene så er det ikke rart hun mister lysten på han. Anonymkode: 862f2...743 2
AnonymBruker Skrevet 16. august #412 Skrevet 16. august Må innrømme at jeg reagerer litt på hvor kategorisk denne mannen blir avvist og nedslått av Kvinneguidens kvinner. Hallo? Han blir kalt syk av konen sin fordi han ønsker å være intim med henne? Virker som Kvinneguidens kvinner mener at det skulle bare mangle at menn skulle gidde å være i et monogamt, sexløst forhold livet gjennom og ta de smulene man får en sjelden gang. Anonymkode: 88b9b...b05 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #413 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Må innrømme at jeg reagerer litt på hvor kategorisk denne mannen blir avvist og nedslått av Kvinneguidens kvinner. Hallo? Han blir kalt syk av konen sin fordi han ønsker å være intim med henne? Virker som Kvinneguidens kvinner mener at det skulle bare mangle at menn skulle gidde å være i et monogamt, sexløst forhold livet gjennom og ta de smulene man får en sjelden gang. Anonymkode: 88b9b...b05 Jeg har vært på TS sin side gjennom hele tråden, og jeg er kvinne. Så «ikke alle kvinner». Anonymkode: 78ed8...70c 1 2
Maleficenta Skrevet 16. august #414 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Må innrømme at jeg reagerer litt på hvor kategorisk denne mannen blir avvist og nedslått av Kvinneguidens kvinner. Hallo? Han blir kalt syk av konen sin fordi han ønsker å være intim med henne? Virker som Kvinneguidens kvinner mener at det skulle bare mangle at menn skulle gidde å være i et monogamt, sexløst forhold livet gjennom og ta de smulene man får en sjelden gang. Anonymkode: 88b9b...b05 Men det er ordleggingen hans vi reagerer på. Slik det høres ut er at han vil bruke henne som sexhjelpemiddel og dersom hun ikke vil så går han til noen andre. Han bryr seg ikke om hvem han har sex med tydeligvis. Er ikke spesifikt henne han vil ha sex og intimitet med da høres det ut som. 1
AnonymBruker Skrevet 16. august #415 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (På 14.8.2026 den 8.54): Hvorfor skulle dette være hans jobb? Hvis det er hun som stenger ned sexlivet, da tar hun samtidig også et valg om å enten avslutte eller fortsette forholdet. Hvis hun velger å likevel fortsette forholdet, da har hun godtatt at han ikke lenger er bundet av noen avtale om å avstå fra andre. Dette fordi avtalen var å bare ha sex med hverandre, og det er ingenting som heter å "bare ha sex med Berit" hvis du ikke har sex med Berit. 😄 Hun er ikke gitt noe alternativ som heter å fortsette forholdet og så skal han leve i sølibat. Hun har nemlig ikke makten til å velge at han skal leve i sølibat. Så det er i så fall opp til henne å prøve å avtale med ham. Anonymkode: 3e53e...9a5 Enig med denne! Jeg har ikke tenkt til å kaste bort mine unge år, hvor jeg fortsatt er sexy og deilig, på å leve i sølibat. Ufrivillig. Hvis han ikke har tenkt til å gi meg pikk, så henter jeg det andre steder.. Nå har det gått for lenge. Vi lever bare en gang 😅 Anonymkode: 3a468...5f2 3
Maleficenta Skrevet 16. august #416 Skrevet 16. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med denne! Jeg har ikke tenkt til å kaste bort mine unge år, hvor jeg fortsatt er sexy og deilig, på å leve i sølibat. Ufrivillig. Hvis han ikke har tenkt til å gi meg pikk, så henter jeg det andre steder.. Nå har det gått for lenge. Vi lever bare en gang 😅 Anonymkode: 3a468...5f2 Da for å svare dere begge, da kan jo dere like godt avslutte forholdet. Hvorfor er det kun den ene dom har ansvaret for å gå. Man er to om å avslutte et forhold
AnonymBruker Skrevet 16. august #417 Skrevet 16. august Maleficenta skrev (14 minutter siden): Da for å svare dere begge, da kan jo dere like godt avslutte forholdet. Hvorfor er det kun den ene dom har ansvaret for å gå. Man er to om å avslutte et forhold Spørsmålet er jo hvorfor såpass mange absolutt skal tviholde på sånne forhold. Anonymkode: 78ed8...70c 1
Anonym11223344 Skrevet 16. august #418 Skrevet 16. august Maleficenta skrev (På 15.8.2026 den 13.10): Tenner man like mye etter 25 år sammen? Man er jo ikke nyforelska lenger og da forblir ikke hyppighetsbehovet likt hele forholdet igjennom. Og då er det jo barnefødsler, sykdom, hverdagsstress og alt mulig som innvirker. Man kan ikke tenke at sex alltid skal være førstepri, mtp at livet skjer som kan påvirke sexlyst. Da er det viktig å finne andre meninger med livet, slik at alt ikke står å henger på sexlivet. Jo, sex må alltid være første pri i et forhold. 1
Maleficenta Skrevet 16. august #419 Skrevet 16. august (endret) Anonym11223344 skrev (12 minutter siden): Jo, sex må alltid være første pri i et forhold. Da må begge jobbe for å bevare romantikken og tenningen da. Ikke bare hennes ansvar. Da må han holde seg mest mulig attraktiv Endret 16. august av Maleficenta 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #420 Skrevet 17. august Maleficenta skrev (10 timer siden): Da må begge jobbe for å bevare romantikken og tenningen da. Ikke bare hennes ansvar. Da må han holde seg mest mulig attraktiv Ja. For normalen er vel at kvinnen forblir superattraktiv gjennom et langt forhold mens mannen alltid forfaller? Kvinneguiden - hvor det alltid er mannens skyld Anonymkode: 88b9b...b05 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå