AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:53 #101 Skrevet lørdag kl. 11:53 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det lønner seg også for den som går minst på butikken og handler dagligvarer, den som spiser mest eller lasser mest kjøtt på tallerkenen. Derfor betaler mange kvinner altfor mye om de deler 50/50. 😉 Hvis vi skal gå på det toget. Anbefaler ikke det. Det er døden for et forhold. Hvis man ikke kan være et lag og være partnere er det bedre å la være. Anonymkode: 00da0...31e Men da deler man også arv da? Anonymkode: 994c5...73b
Kometen Skrevet lørdag kl. 11:55 #102 Skrevet lørdag kl. 11:55 Jeg er helt med deg, ts! Min mann har i mange år tjent mer enn meg (nå tjener vi likt) og betalt mer. Men når det kommer til arv vil jeg få mest. Kommer selvsagt til å dele med han. Er helt urimelig å ha en million på konto til eget bruk og forvente at ektefelle betaler med månedlig til felles konto. 2 1
Brunello Skrevet lørdag kl. 11:58 #103 Skrevet lørdag kl. 11:58 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Som er mindre enn vanlig prisvekst på bolig. Anonymkode: 30353...10c Og hva har det med saken å gjøre?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:58 #104 Skrevet lørdag kl. 11:58 Kometen skrev (2 minutter siden): Jeg er helt med deg, ts! Min mann har i mange år tjent mer enn meg (nå tjener vi likt) og betalt mer. Men når det kommer til arv vil jeg få mest. Kommer selvsagt til å dele med han. Er helt urimelig å ha en million på konto til eget bruk og forvente at ektefelle betaler med månedlig til felles konto. Men det kan jo jevne seg ut ved at dama betaler ferier f.eks. Anonymkode: 30353...10c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 11:58 #105 Skrevet lørdag kl. 11:58 Kometen skrev (2 minutter siden): Jeg er helt med deg, ts! Min mann har i mange år tjent mer enn meg (nå tjener vi likt) og betalt mer. Men når det kommer til arv vil jeg få mest. Kommer selvsagt til å dele med han. Er helt urimelig å ha en million på konto til eget bruk og forvente at ektefelle betaler med månedlig til felles konto. Men da gjør du det frivillig og det har du jo lov til. Ts vil manipulere kona til å bruke hennes arv slik han vil. Anonymkode: 4587c...74c 1 1
Kometen Skrevet lørdag kl. 12:16 #106 Skrevet lørdag kl. 12:16 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men da gjør du det frivillig og det har du jo lov til. Ts vil manipulere kona til å bruke hennes arv slik han vil. Anonymkode: 4587c...74c Nei, hun manipulerer han ved å syns det er helt greit at han betaler 20.000 mer enn henne til felles bruk hver mnd, men når hun får penger er det bare hennes? Det er jo helt usannsynlig egoistisk. 1 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:18 #107 Skrevet lørdag kl. 12:18 Tenker at lån også er felles. Kan man ikke betale likt, tenker jeg man kan betale likt når man har mulighet. Blir litt feil at du bruker ekstra penger på noe som er felles, og hva har hun tenkt å bruke arven på? Spare til deg selv eller kun bruke på ting hun trenger? Her har feks jeg betalt ferie noen år. Han har vært permittert, arbeidsledig og på aap en periode. Han har fått fb betydelig gavesum av familie et par ganger, og da har feks han betalt ferie/dyrere ting vi har trengt til bolig. Tenker det er rettferdig. Folk tjener ulikt, og det normalt at kanskje den som tjener mest betaler mer. Men hvis det alltid går en vei blir det feil. Anonymkode: 92b02...122 2 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:32 #108 Skrevet lørdag kl. 12:32 Kometen skrev (12 minutter siden): Nei, hun manipulerer han ved å syns det er helt greit at han betaler 20.000 mer enn henne til felles bruk hver mnd, men når hun får penger er det bare hennes? Det er jo helt usannsynlig egoistisk. Pengene blir ikke felles av at hun betaler ned på lånet. Det kan veldig greit dokumenteres og kreves skjevdelt ved skilsmisse. Hva som skjedde da de ble enige om fellesøkonomi har ts ikke skrevet noe om, så hverken du eller jeg aner om hun har manipulert han til fellesøkonomi. Anonymkode: 4587c...74c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:39 #109 Skrevet lørdag kl. 12:39 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Pengene blir ikke felles av at hun betaler ned på lånet. Det kan veldig greit dokumenteres og kreves skjevdelt ved skilsmisse. Hva som skjedde da de ble enige om fellesøkonomi har ts ikke skrevet noe om, så hverken du eller jeg aner om hun har manipulert han til fellesøkonomi. Anonymkode: 4587c...74c Vet du hva manipulere betyr? Kan du ikke vise meg hvor jeg skal ha manipulert henne til å bruke arven som jeg vil at Anonymkode: 296c6...b4e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:48 #110 Skrevet lørdag kl. 12:48 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vet du hva manipulere betyr? Kan du ikke vise meg hvor jeg skal ha manipulert henne til å bruke arven som jeg vil at Anonymkode: 296c6...b4e Du har truer med å betale mindre til felleskassa hvis hun ikke bruker arven på nedbetaling av lån. Anonymkode: 4587c...74c 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:51 #111 Skrevet lørdag kl. 12:51 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har truer med å betale mindre til felleskassa hvis hun ikke bruker arven på nedbetaling av lån. Anonymkode: 4587c...74c Jeg tenker du ikke skal bruke ord som du ikke vet hva betyr Anonymkode: 296c6...b4e 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 12:53 #112 Skrevet lørdag kl. 12:53 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker du ikke skal bruke ord som du ikke vet hva betyr Anonymkode: 296c6...b4e Du kan tenke hva du vil for meg 🤷♀️ Anonymkode: 4587c...74c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:05 #113 Skrevet lørdag kl. 13:05 Mer og mer glad for at jeg bor alene og eier egen bolig. TS, dere må gå til advokat og sette opp en avtale. Du har selv valgt å betale inn 20.000 ekstra pr mnd. Det er ditt valg. Uansett hva kona velger å gjøre med arven så er dette penger hun har rett å ta med seg ut av en eventuell skilsmisse. Er boligen for dyr til at hun kan betale like mye som deg i måneden? Dere satte vel opp et budsjett da dere kjøpte huset og tok opp boliglån? Anonymkode: a645e...b6c
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:34 #114 Skrevet lørdag kl. 13:34 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vet at det er riktig i følge norsk lov, jeg spurte om hva dere synes var mest rettferdig. Hvis vi skilles så skal alt jeg har betalt ekstra deles likt, men likevel skal hun ha arven utenfor. Anonymkode: 296c6...b4e Min mann har arvet 3M som vi har holdt utenom felles økonomi. Vi tjente ganske likt før, nå tjener jeg over 500000 mer enn han, men vi har begge høye lønninger og veldig god økonomi. Vi har helt felles økonomi, forbruk og sparing og tre felles barn. Jeg tenker ikke på den arven i det hele tatt, selv om han ved en eventuell skilsmisse vil sitte igjen med halvparten pluss sine 3M. Jeg vet jo at jeg vil få mye mer enn det når den tid kommer. I og med at vi ikke har lån og har mye oppsparte midler så er det en litt annen problemstilling. Hadde vi hatt anstrengt økonomi, så hadde jeg nok tenkt annerledes. Anonymkode: 47a88...5b2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:35 #115 Skrevet lørdag kl. 13:35 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mer og mer glad for at jeg bor alene og eier egen bolig. TS, dere må gå til advokat og sette opp en avtale. Du har selv valgt å betale inn 20.000 ekstra pr mnd. Det er ditt valg. Uansett hva kona velger å gjøre med arven så er dette penger hun har rett å ta med seg ut av en eventuell skilsmisse. Er boligen for dyr til at hun kan betale like mye som deg i måneden? Dere satte vel opp et budsjett da dere kjøpte huset og tok opp boliglån? Anonymkode: a645e...b6c Ja vi må nok finne en løsning og lage en avtale på det. Hun klarer ikke å dekke halvparten av alle utgifter, men det er ikke noe problem det er vi enige om. Jeg vet hva som er loven, men det som gnager er at det er greit at jeg betaler mer når jeg har mer, men ikke hun når hun har mer. Hvorfor hennes penger hun har arvet er mer verdt de jeg har jobbet for. og jeg vet hva loven sier Anonymkode: 296c6...b4e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:39 #116 Skrevet lørdag kl. 13:39 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min mann har arvet 3M som vi har holdt utenom felles økonomi. Vi tjente ganske likt før, nå tjener jeg over 500000 mer enn han, men vi har begge høye lønninger og veldig god økonomi. Vi har helt felles økonomi, forbruk og sparing og tre felles barn. Jeg tenker ikke på den arven i det hele tatt, selv om han ved en eventuell skilsmisse vil sitte igjen med halvparten pluss sine 3M. Jeg vet jo at jeg vil få mye mer enn det når den tid kommer. I og med at vi ikke har lån og har mye oppsparte midler så er det en litt annen problemstilling. Hadde vi hatt anstrengt økonomi, så hadde jeg nok tenkt annerledes. Anonymkode: 47a88...5b2 Skjønte ikke det du skrev at du vil få mye mer enn det når det tid kommer? ser hva du skriver, det jeg egentlig er mest irritert over er at jeg føler at det ikke er noe felleskap som drar i samme retning Anonymkode: 296c6...b4e
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:44 #117 Skrevet lørdag kl. 13:44 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skjønte ikke det du skrev at du vil få mye mer enn det når det tid kommer? ser hva du skriver, det jeg egentlig er mest irritert over er at jeg føler at det ikke er noe felleskap som drar i samme retning Anonymkode: 296c6...b4e At vedkommende vil komme til å arve mer enn mannen har arvet? Anonymkode: a1a3a...efc
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:44 #118 Skrevet lørdag kl. 13:44 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det lønner seg også for den som går minst på butikken og handler dagligvarer, den som spiser mest eller lasser mest kjøtt på tallerkenen. Derfor betaler mange kvinner altfor mye om de deler 50/50. 😉 Hvis vi skal gå på det toget. Anbefaler ikke det. Det er døden for et forhold. Hvis man ikke kan være et lag og være partnere er det bedre å la være. Anonymkode: 00da0...31e Vi delte 50/50 på dagligvarehandelen som gifte. Selv om mannen alltid (og da mener jeg alltid) f.eks spiste to koteletter og jeg bare en. Han spiste gjerne to biffer og jeg igjen bare en. Så hans kosthold var mye dyrere, fordi han er mann og hadde en fysisk jobb som gjorde at han spiste mye mye mer enn meg, en sped liten kvinne. Det regnestykket tror jeg mange menn aldri tenker over. Men dersom de gjør det (tenker over det faktum), liker de å kunne spise mye mat mye billigere enn da de var singel, for eksempel. Noen utnytter det ved å bli samboere veldig raskt med hver kjæreste de har, for at hun skal bli med og dele på regningen for alt, og spesielt mat og husleie. Anonymkode: d5006...1bb 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 13:46 #119 Skrevet lørdag kl. 13:46 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At vedkommende vil komme til å arve mer enn mannen har arvet? Anonymkode: a1a3a...efc Ja det var det jeg tenkte også. Litt enklere å raus da. Mine foreldre er døde og var ikke noe å arve der Anonymkode: 296c6...b4e 1
Brunello Skrevet lørdag kl. 13:54 #120 Skrevet lørdag kl. 13:54 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi delte 50/50 på dagligvarehandelen som gifte. Selv om mannen alltid (og da mener jeg alltid) f.eks spiste to koteletter og jeg bare en. Han spiste gjerne to biffer og jeg igjen bare en. Så hans kosthold var mye dyrere, fordi han er mann og hadde en fysisk jobb som gjorde at han spiste mye mye mer enn meg, en sped liten kvinne. Det regnestykket tror jeg mange menn aldri tenker over. Men dersom de gjør det (tenker over det faktum), liker de å kunne spise mye mat mye billigere enn da de var singel, for eksempel. Noen utnytter det ved å bli samboere veldig raskt med hver kjæreste de har, for at hun skal bli med og dele på regningen for alt, og spesielt mat og husleie. Anonymkode: d5006...1bb Hvem som bruker mest på mat (eller i alle fall er skyld i høyt matbudsjett) behøver ikke å være den som spiser mest. På generell basis spiser kvinner mye sunnere enn menn. Og sunn mat er dyrt. Så dersom kvinen styrer menyen, vil det ofte bli dyrere enn om mannen gjør det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå