AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #121 Skrevet 5 timer siden alfathealfa skrev (19 minutter siden): Norge er vel med hvert år. Både EM,VM og OL. Det er som er spesielt er at guttene endelig fikk det til. Nei Norge er ikke med i fotball VM hvert år heler ikke em Sist Norge var i VM var i 1998 og em var i 2000 Anonymkode: 778c9...85a 5
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #122 Skrevet 4 timer siden Her skal ungene legge seg samtidig med lillebror så vekkes de til kamp. Eldste er 9 Anonymkode: c4584...2c7 1 1
Blikket Skrevet 4 timer siden #123 Skrevet 4 timer siden alfathealfa skrev (1 time siden): Norge er vel med hvert år. Både EM,VM og OL., o Det er som er spesielt er at guttene endelig fikk det til. Herrene har ikke vært med i OL siden 1984, forøvrig er OL turneringen for menn en JALLA turnering 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #124 Skrevet 4 timer siden Hadde ikke vært i tvil engang, hadde latt ham se. Om han var yngre også! Anonymkode: 1b238...df2 1 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #125 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nei Norge er ikke med i fotball VM hvert år heler ikke em Sist Norge var i VM var i 1998 og em var i 2000 Anonymkode: 778c9...85a Blikket skrev (4 minutter siden): Herrene har ikke vært med i OL siden 1984, forøvrig er OL turneringen for menn en JALLA turnering Les det som skrives da. AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Norge er vel med hvert år. Både EM,VM og OL. Det er som er spesielt er at guttene endelig fikk det til. Norge er med i hver turnering i EM, VM og OL. Det spesielle denne gangen, er at MENNENE endelig har klart å kvalifisere seg. Kvinnene kvalifiserer alltid seg til EM, VM og OL. Mennene, not so much. Bare se på teaseren nrk hadde før VM nå, da måtte de grave helt til OL 1936 for å ha bilder av de norske herrene i et mesterskap! Et mesterskap som flere boikottet fordi det var Hitler som arrangerte det i Tyskland! (De tok forøvrig bronse der, deres eneste medalje i et mesterskap). Anonymkode: f0e51...ac5 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #126 Skrevet 3 timer siden Jeg hadde tenkt å ta den opp og la han se den tidlig dagen etter , altså før skolen , er jeg kjip da ? Han er 10 🙈 Anonymkode: ff91d...615 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #127 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg hadde tenkt å ta den opp og la han se den tidlig dagen etter , altså før skolen , er jeg kjip da ? Han er 10 🙈 Anonymkode: ff91d...615 Ja, du er kjip. Anonymkode: 2b23e...250 6 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #128 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde tenkt å ta den opp og la han se den tidlig dagen etter , altså før skolen , er jeg kjip da ? Han er 10 🙈 Anonymkode: ff91d...615 Det burde jo gå fint det. Han vet ikke resultatet og han har sett kampen før skolen. Så lenge man ikke lager et problem utav det og legger det frem på en positiv måte går det vel bra. Anonymkode: 4de78...63c 1 3
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #129 Skrevet 3 timer siden Her skal 11 og 7 åringen se kampen. Det spiller jo null rolle om de er uopplagte på skolen dagen etter. Det er siste uke og alt de driver med er rydding og utelek. Lar 7 åringen komme hjem etter skolen og uten aks dagen etter. Anonymkode: 4864b...a78 3 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #130 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Les det som skrives da. Norge er med i hver turnering i EM, VM og OL. Det spesielle denne gangen, er at MENNENE endelig har klart å kvalifisere seg. Kvinnene kvalifiserer alltid seg til EM, VM og OL. Mennene, not so much. Bare se på teaseren nrk hadde før VM nå, da måtte de grave helt til OL 1936 for å ha bilder av de norske herrene i et mesterskap! Et mesterskap som flere boikottet fordi det var Hitler som arrangerte det i Tyskland! (De tok forøvrig bronse der, deres eneste medalje i et mesterskap). Anonymkode: f0e51...ac5 Dette er jo ikke sant. Norges kvinner har vært med i et OL siden årtusenskiftet (2008 Beijing). I VM var siste medalje I 1995. Etter at de store nasjonene begynte å ta kvinnefotball på alvor har det vært skrale greier for Norges vedkommende. Anonymkode: 4864b...a78
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #131 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Les det som skrives da. Norge er med i hver turnering i EM, VM og OL. Det spesielle denne gangen, er at MENNENE endelig har klart å kvalifisere seg. Kvinnene kvalifiserer alltid seg til EM, VM og OL. Mennene, not so much. Bare se på teaseren nrk hadde før VM nå, da måtte de grave helt til OL 1936 for å ha bilder av de norske herrene i et mesterskap! Et mesterskap som flere boikottet fordi det var Hitler som arrangerte det i Tyskland! (De tok forøvrig bronse der, deres eneste medalje i et mesterskap). Anonymkode: f0e51...ac5 Hvem boikottet OL i Berlin i 1936? Anonymkode: be027...017
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #132 Skrevet 3 timer siden Jeg har null fotballinteresse og hadde det ikke som barn heller. Likevel er et av mine klareste barndomsminner da st. Hans feiringen i 1998 ble satt på pause for å se fotball. Jeg var 8 år. Jeg hadde ikke nektet barna mine å se den kampen om de ville. Her er eldste 6 år og har null interesse, så da kan vi heller få med oss høydepunktene senere. Men hadde han gledet seg og vært gira, så hadde jeg gjort det. Liv og helse ryker ikke av en dårlig natt Anonymkode: b3bf4...e9c 4
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #133 Skrevet 2 timer siden Vi skal alle se kampen 😅 11-åringen, mannen min og jeg. Jeg har egentlig null interesse for fotball, bortsett fra når mine egne barn spiller, men jeg elsker å se barna kose seg og være engasjerte 🥰 I tillegg er jeg lærer og skal tidlig opp på jobb dagen etter 😅 Mannen min skal også på jobb klokken 06.00! 14-åringen skal selvfølgelig se kampen hn også, men hn skal se den sammen med lærerne og klassekameratene sine på skolen, hvor de også skal overnatte ☺️ Anonymkode: 57a83...6bc 3
Blikket Skrevet 2 timer siden #134 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Les det som skrives da. Norge er med i hver turnering i EM, VM og OL. Det spesielle denne gangen, er at MENNENE endelig har klart å kvalifisere seg. Kvinnene kvalifiserer alltid seg til EM, VM og OL. Mennene, not so much. Bare se på teaseren nrk hadde før VM nå, da måtte de grave helt til OL 1936 for å ha bilder av de norske herrene i et mesterskap! Et mesterskap som flere boikottet fordi det var Hitler som arrangerte det i Tyskland! (De tok forøvrig bronse der, deres eneste medalje i et mesterskap). Anonymkode: f0e51...ac5 Kvinnefotball blir aldri det samme som herrefotball hva status og størelse anngår. Dog med et unntak, OL der mennenes turnering er et JALLA mesterskap. 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #135 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så du lærer ungene dine å ta fri utenom ferier, ikke så farlig et altså.. men gud forby å være oppe sent en kveld 🤦🏻♀️ Anonymkode: 355b4...0e7 Ja, jeg er en slik mor I følge andre så er det jo ingenting viktig på skolen. Du aner forresten ikke hvorfor mine barn har fri og tatt ferie nå. Vil du gjette? Kan si så mye at mormor ligger for døden, så uff da de lærer enormt. Selvsagt burde fotballkamp vike for skole og opplagte barn, men en alvorlig syk bestemor da er det klask i panna... Anonymkode: 8cf25...649
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #136 Skrevet 2 timer siden NoaideBiehtar skrev (4 timer siden): Fellesskapet holder ikke barna utenfor, det er barna som ikke tar del i fellesskapet. Det er helt greit det, men det blir som å nekte barna å feire jul og så sutre over at de andre barna snakker om jul. Hvis du som forelder velger å holde barnet utenfor, så helt greit. Barnet ditt blir ikke utestengt, men kan naturlig nok ikke delta veldig aktivt i praten om selve kampen. Det er jo glemt (i samtalene) to dager etterpå, så så veldig farlig er det da ikke? Men minnene for de som er med, kan vare for livet. Her rigger vi oss til i sovesofa, og vekker rett før kampen begynner. Jeg personlig går nok og legger meg, men mannen og tiåringen skal se. Jeg velger altså selv aktivt å holde meg utenfor. Ingen big deal. Tiåringen tåler lite søvn bedre enn meg. 😂 Argumentet her er at man ødelegger for barna sosialt, og om barna ser denne kampen før de drar på skolen så er de i med i samtalen også. Mine barn er oppe 06 hver eneste dag, ingen problem for de å se en kamp. Men vilt at "felleskapet" er så snevert som det blir fremstilt her. Anonymkode: 8cf25...649
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #137 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS snakker ikke om hele vm, men om Norges kamper Anonymkode: be027...017 Som er spredd utover, eller regner man med vi er så dårlig at vi ryker med engang? Anonymkode: 8cf25...649
BBB12345 Skrevet 1 time siden #138 Skrevet 1 time siden Cera skrev (14 timer siden): Jeg har en 12 år gammel fotballengasjert gutt som naturligvis er veldig opptatt av VM. Nå er det jo Norge-Irak onsdag kl 00 og han vil gjerne se. Ville dere latt ham? Skoledag dagen etter, men skjer jo ikke så mye denne uka. Jeg tenker i utgangspunktet nei, men er i tvil da det betyr så mye for ham. Min 8åring skal se kamp. Er jo 30 år til neste gang
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #139 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som er spredd utover, eller regner man med vi er så dårlig at vi ryker med engang? Anonymkode: 8cf25...649 Finalen er jo midt i sommerferien så alle kampene er jo ferdig lenge før den tid. I sommerferien kan de vel sitte oppe. Anonymkode: 4de78...63c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #140 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Argumenter "for" kan ligne, ja, men argumenter imot er noe helt annet. Og å påstå at fellesskapet "holder individer utenfor" fordi de ikke har sett kampen blir det et dårlig forsøk på ansvarsfraskrivelse. Fellesskapet er nettopp det; et fellesskap som feirer og heier fram vår alles nasjon. Da må man enten ta ansvar for å delta selv, eller tåle å være på utsiden. Anonymkode: 36756...b13 Det er andre i denne tråden som mener at barn bør se kampen fot alle andre gjør det og de vil holdes utenfor. Jeg bryr meg ikke om hva alle andre barn får lov til, de får gjøre akkurat hva man vil med egne barn. Jeg gjør mitt, og mitt barn skades virkelig ikke at de ikke får sett fotballkamp. Anonymkode: 8cf25...649
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå