Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Blikket skrev (3 timer siden):

Kan det ha vært sen kveld, ikke natt. Thorkildsen slo jo gjennom med gull i Athen 2004, sen kveld. Vanvittig drama. Da han tok sitt 2 OL gull var jo det i Bejing og det skjedde på ettermiddagen norsk tid ihvertfall.

Datteren min er født i 2005, så det var det nok ikke... Kanskje det ikke var Thorkildsen? Kanskje det var noen med diskos eller slegge eller noe? Husker at noe ble kastet ihvertfall ;)

Anonymkode: 1b238...df2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men skole siste uka i skoleåret er faktisk ikke så viktig. 

Her er timeplanen for min sønn:

Onsdag: Storsamling, tur 

Torsdag: VM-dag 

Fredag: valg (dvs tegne eller leke), show (?!) og roseseremoni. 

Noe han overlever helt fint med 4-5 timer søvn. 

Sover alle unger helt perfekt resten av året? Her har vi tilfeller hvor barnet plages med voksesmerter, og er våken i timesvis. Andre ganger har et kansellert fly gjort at vi ikke har kommet hjem før 02 på natta, natta før skoledag. 

Tungt dagen etter, men det går helt fint (for de fleste). Det er bare kosedager på skolen nå uansett. 

Anonymkode: d90f3...460

Det i seg selv er helt tragisk.. 

hvorfor har ikke norsk skole innhold i de siste ukene før ferie.. er da virkelig lang nok ferie i utgangspunktet.. ikke rart norsk skole sliter med å følge med i svingene.. grunnlaget danner seg allerede i barneskolen..

Har selv tatt deler av studiet i utlandet og folk der (var fra ulike nasjonaliteter ) fikk sjokk over det norske nivået 

Anonymkode: 525b6...7f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
regnbuebarn skrev (10 timer siden):

Nei, her det ikke så mange som får lov til å sitte oppe å se kampen. Men det er mulig å se kampen før skolen starter, så da kan han være med i samtalen uansett 

Det er jo ikke det samme i det hele tatt. 

Anonymkode: d13dc...534

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men skole siste uka i skoleåret er faktisk ikke så viktig. 

Her er timeplanen for min sønn:

Onsdag: Storsamling, tur 

Torsdag: VM-dag 

Fredag: valg (dvs tegne eller leke), show (?!) og roseseremoni. 

Noe han overlever helt fint med 4-5 timer søvn. 

Sover alle unger helt perfekt resten av året? Her har vi tilfeller hvor barnet plages med voksesmerter, og er våken i timesvis. Andre ganger har et kansellert fly gjort at vi ikke har kommet hjem før 02 på natta, natta før skoledag. 

Tungt dagen etter, men det går helt fint (for de fleste). Det er bare kosedager på skolen nå uansett. 

Anonymkode: d90f3...460

Ikke vanlig med mange våkne timer om natten her. 

Anonymkode: 8569b...2b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.6.2026 den 9.31):

Nei, ikke når han skal opp tidlig dagen etter. Jeg er litt kjip sånn har jeg skjønt🤪 

Anonymkode: 8569b...2b9

Ja det er du😅 dette er en sjelden opplevelse

Anonymkode: 8f580...f47

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt får de se. Min er 11, aldri vært oppe til diskusjon engang! Det er VM og Norge er i storform!!

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Virkelig?

men nå består jo familier oftest av flere enn barnet som vil se kampen. Man skal på jobb, søsken skal i barnehagen.. hva er dette for noe? 
For en generasjon vi oppfostrer. Den dagen de ikke får prioritert «moro», hva skjer da? 

Tenker tilbake på dager jeg måtte lese til eksamen mens det var sol og gøy ute.. jeg sier ikke at det er direkte sammenlignbart , men å stadig tilrettelegge for fest , moro og umiddelbare lyster skjerper ikke skillsen til at noen ganger så må det gøye vike . 

ja kampen er ikke ofte men det er noe med at skole er viktig, ansvar mtp at hele familien skal utøve plikter er også noe 

Anonymkode: 525b6...7f3

Jeg skjønner ikke hvordan du kan sammelige med sol og gøy ute 😆

hvis vi skal snakke om generasjoner må det jo være at du er hysterisk, det var da ingen som ikke så kampene sist? Umiddelbare lyster 😆 hvert 29. år.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, kidsa på 7 og 10 skal få se. De sitter oppe til kampen, ikke sjans til å legge dem før😅 vi er heller ikke superfotballfans, men det kommer til å være en snakkis på skolen og forhåpentligvis med fotballfest og pizza og godis så blir det et minne de husker😊

Anonymkode: 38702...431

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min på 14 får ikke se. Hen har null interesse for fotball, og ikke minst er det tentamen i morgen.

Anonymkode: cc1a9...fbf

AnonymBruker
Skrevet
Cera skrev (På 15.6.2026 den 8.19):

Jeg har en 12 år gammel fotballengasjert gutt som naturligvis er veldig opptatt av VM. Nå er det jo Norge-Irak onsdag kl 00 og han vil gjerne se. Ville dere latt ham? Skoledag dagen etter, men skjer jo ikke så mye denne uka. Jeg tenker i utgangspunktet nei, men er i tvil da det betyr så mye for ham. 

Jesus… 12 år og ikke få være våken for å se noe som aldri skjer (og sikker aldri igjen).. hallo. Det er siste uke på skolen, ingen lekser, EN NATT. Trist 

Anonymkode: 3b6fa...107

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min på 14 får ikke se. Hen har null interesse for fotball, og ikke minst er det tentamen i morgen.

Tentamen… imorgen? 🤣 vær så snill a. Enten så har du ikke barn, eller så har du ikke peiling. Det er ikke tentamen så sent 🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De fleste her er jo enige heldigvis. Så er det noen som valgte og stjele denne opplevelsen fra barna sine. Og de kommer ikke til å glemme dere, for alle andre kommer til å snakke om det resten av livet deres.  

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tentamen ? Høres veldig rart ut. Om det så er tilfelle .. om ungen din gjør det dårlig på tentamen skyldes det et , om ikke flere år, med dårlig oppfølging fra deg. Ikke en fotballkamp. Lå sikkert våken uansett. Er noe galt med den skolen og, om du snakker sant. 

Hører noen skole har hatt skole nå i kveld/ natt for å se fotball, og de som møtte opp får fri i morgen. Sånn kan det gjøres. Er jo bare tull på skolen uansett. 

hadde en ganske trøtt første dag på sommerjobb dagen etter Norge- Brasil . Vi så i sentrum og var med på jenka toget nedover Karl Johan .  Vet ikke hvor sent det ble, men langt på natt og aldri om foreldrene mine så på klokka da og tok fra oss det. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jesus… 12 år og ikke få være våken for å se noe som aldri skjer (og sikker aldri igjen).. hallo. Det er siste uke på skolen, ingen lekser, EN NATT. Trist 

Hvis du hadde lest videre, hadde du sett at han fikk se. Og at jeg var i tvil og derfor spurte her. Går an og svare greit. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Var definitivt verdt det. Skulle sett Argentina kampen også🤩 Men det ble vel for sent for småen😔

Anonymkode: 675cf...c9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fotball er verdens største idrett. VM i herrefotball er verdens største turnering. I år er det norske herrelandslaget med for første gang på 28 år, og det med noen av verdens største stjerner på laget. Det går an å si alle disse tingene uten å snakke ned kvinnefotball, som jeg elsker og ønsker at skal bli respektert og en større greie. 

Uavhengig av hva man mener om fotball sin plass vs. andre idretter/begivenheter, og oppmerksomheten menns idrett får vs kvinneidretter, så er alle disse tingene sant: Det er skikkelig VM-feber i Norge nå. Det snakkes om i alle lunsjrom og alle skolegårder. De fleste synes det er stas. For noen kommer det til å føles veldig viktig å få lov til å følge med og være en del av det.

Jeg har svært stor forståelse for at ikke alle skjønner greien, og synes det er litt mye. Men som foreldrer ville jeg prøvd å finne ut hva som er viktig for mitt eget barn. Jeg har ett som er kjempegiret (og eldst) og fikk lov til å sitte oppe, og ett det ikke er så viktig for. 

Anonymkode: 840cd...bbf

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De fleste her er jo enige heldigvis. Så er det noen som valgte og stjele denne opplevelsen fra barna sine. Og de kommer ikke til å glemme dere, for alle andre kommer til å snakke om det resten av livet deres.  

Det var faktisk bare 2 på trinnet av 60 barn som fikk se kampen i natt. Vi andre beholdt fornuften. Jeg slet nok med å få opp min 11 åring i dag etter han la seg 21. Å hale og dra ungene opp om morgenen er ikke noe jeg har tid til.

Anonymkode: e066c...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Håper 12-åringen koste seg med kamp.

Anonymkode: 8b9e7...550

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det var faktisk bare 2 på trinnet av 60 barn som fikk se kampen i natt. Vi andre beholdt fornuften. Jeg slet nok med å få opp min 11 åring i dag etter han la seg 21. Å hale og dra ungene opp om morgenen er ikke noe jeg har tid til.

Anonymkode: e066c...d5b

Jøss, så rart det er så store forskjeller. Her var det stor stemning da jeg leverte, ungene snakket om kampen og det var stort engasjement. 
Brukte 10 min på å vekke 7-åringen, men det er jo null problem. 

Anonymkode: c9acb...07b

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...