Cera Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Jeg har en 12 år gammel fotballengasjert gutt som naturligvis er veldig opptatt av VM. Nå er det jo Norge-Irak onsdag kl 00 og han vil gjerne se. Ville dere latt ham? Skoledag dagen etter, men skjer jo ikke så mye denne uka. Jeg tenker i utgangspunktet nei, men er i tvil da det betyr så mye for ham.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Skrevet 6 timer siden Kan jo eventuelt få gutten til å gå og legge seg først i rett tid, og så vekke ham når kampen starter. Så i seng igjen. Sånn gjorde mine foreldre det i vår barndom når det gjaldt nyttårsaften. Det var riktignok ikke skoledag etterpå, men jeg tror ikke engangstilfeller nødvendigvis er krise. Og at man kan bøte på litt slik som nevnt. Anonymkode: 0bbb8...085 8 5
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Hatt samme diskusjon her.. Og jeg kom frem til at de får se kampen. Det er sommer, det er sjeldent at Norge er med i fotballvm, og dette er jo en stor happening for de som bryr seg om fotball. Har dog sagt at de får legge seg tidlig og prøve å få ett par timer søvn før kamp, og at det ikke skal sees med full volum og skrik... Pluss at kjenner jeg barna mine rett, er det ikke sikkert at de gidder/orker/klarer å se hele kampen før de sovner 😉 men tenker at alt går av og til... Anonymkode: 6630d...84d 14 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Selvfølgelig hadde jeg latt de få se kampen. Anonymkode: 592af...2f0 11 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden Her får til og med 7 åringen se kamp. Vi har en plan om å rett og slett blåse opp en luftmadrass i stua, så kan han ligge der og sove frem til kampen begynner. Har tenkt til å ha den så midt i stua at han kan ligge på den og se kampen, og sovner han underveis, så får han bare sove der til dagen etter😅 Anonymkode: 58e42...d8e 10 3 4
moomino Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden (endret) Hadde latt se. Er muligens eneste gang de vil se Norge i et vm. Mange i dag har jo ikke sett Norge i et vm før. https://www.tv2.no/sport/ekspert-gir-gront-lys-la-barna-droppe-sovn-for-vm-drama/18839510/ https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/gront-lys-for-barna-under-vm/artikkel/1001628 Som du ser av linkene flere å sier la de se Endret 6 timer siden av moomino 2 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Skrevet 6 timer siden Dette syns jeg han skal få se! Legge seg tidlig, våkne for kamp, legge seg igjen. Anonymkode: 56aab...3c5 2 1
Snöhvit Skrevet 6 timer siden #8 Skrevet 6 timer siden Vår gutt på 11 år skal få se den kampen. Da legger han seg til normal tid (21:00) også vekker vi han når kampen begynner. Sånn ellers så skal han få se alle kampene hvor Norge spiller om han ønsker. Han er så fotballinteressert og engasjert at det unner jeg han 😊 (Dessuten så starter jo sommerferie snart) 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Skrevet 5 timer siden Selvsagt!! Dette er med på å skape gode minner. Alle tåler en natt med dårlig søvn. Det er kjedelig å komme på skolen på onsdag for den ungen som ikke får lov til å være oppe og se kampen. Anonymkode: 0bb63...c1f 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Skrevet 5 timer siden Klart han skal få se! De tåler en natt med dårlig søvn. Min 10 åring skal få se, kjerneminner dette her! Anonymkode: 5358f...31b 6 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Skrevet 5 timer siden Min 12 åring skal få se kampen! Anonymkode: 497d5...bd5 4 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Skrevet 5 timer siden Litt lite søvn en natt er ingenting mot minnene det skaper! Jeg ville definitivt latt ham se. Anonymkode: 4c102...fa8 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Skrevet 5 timer siden Det ville vært en tragedie om han ikke skulle fått lov! Dette går i historiebøkene. Hilsen mamna som aldri i sitt liv har sett en hel fotballkamp på tv, og dermed (føler selv at jeg) er objektiv i mitt syn på viktigheten av en slik opplevelse. Anonymkode: 36756...b13 5 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #15 Skrevet 5 timer siden Nei, ikke når han skal opp tidlig dagen etter. Jeg er litt kjip sånn har jeg skjønt🤪 Anonymkode: 8569b...2b9
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Skrevet 5 timer siden Ville absolutt latt ham se. Stor happening som betyr mer både nå og senere enn en natt med dårlig søvn. En tilstrekkelig fotballinteressert tolvåring vil nok fort slite med å sovne uansett når det pågår og man er veldig spent og nysgjerrig. Da jeg var tolv hendte det en gang iblant at jeg sovnet veldig sent uten noen spesiell grunn, og det gikk nå bra selv om det ikke akkurat var optimalt. Man kan være så uinteressert man bare vil selv, man kan tenke at det er rart at fotball er så viktig og alt det der. Men i så fall sier man nei for sin egen del, fordi man synes det er teit, og det er ikke rett tilnærming. Det skaper gode minner, de fleste andre på hans alder vil (som du ser i denne tråden) få se om de ønsker, og det betyr som du sier mye for ham. Anonymkode: 87647...aa0 2 3
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, ikke når han skal opp tidlig dagen etter. Jeg er litt kjip sånn har jeg skjønt🤪 Anonymkode: 8569b...2b9 Du er ikke kjip, du er utrolig kjip. Dette er noe de kommer til å snakke om på skolen. Hadde skammet meg, om jeg nektet barnet mitt dette, de få nettene det er snakk om 🤪 Anonymkode: 1a4bb...e49 10 8
Cera Skrevet 5 timer siden Forfatter #18 Skrevet 5 timer siden Takk for svar, da heller jeg mot at skal få se tenker jeg🇧🇻🤩 3 7 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #19 Skrevet 5 timer siden Altså, det er så viktig for ham. Enten man har forståelse for det eller ei. Det er også helt vanlig at Norge i VM er så viktig, også blant helt normale og oppegående folk. Og jeg tror som sagt ikke at en veldig VM-interessert tolvåring nødvendigvis klarer å bare slappe av, sovne og vente til morgenen med å få med seg resultatet. Særlig når det er en happening de aller, aller fleste kompiser sitter oppe og ser. I så fall er det jo enda mer meningsløst å si nei. Anonymkode: 87647...aa0 2 2
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #20 Skrevet 5 timer siden Skolen her oppfordrer elevene til å se kampen. De som ser den får møte 10 neste dag. De som ikke ser den møter til vanlig tid 08.30 Gjelder klassene til alle mine barn på 8, 10, 14 og 16år. Klart vi skal se! Anonymkode: bf9ba...fb9 4 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå