AnonymBruker Skrevet 15. juni #41 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Nei, tidlig opp dagen etter helt uaktuelt og jeg har større barn. Ikke blir de utenfor heller. Hvorfor lærer dere barna deres å holde andre utenfor fordi de ikke har deltatt eller sett det samme som deres barn? Er det slik når alle barna drikker alkohol som 14 år så må mine også? Eller om alle gutta går fotball så må den ene som ikke liker fotball gå på fotball? Hvorfor lærer dere barna deres dette? Og nei, det er ikke siste gang vm i fotball er, det like mye oppstandelse av vanlig vm. Nordmenn digger utenlandsk fotball. Helse er mye viktigere. Anonymkode: 8cf25...649 Dette er ikke et fenomen bsre på skolen. Det er VM hvert fjerde år, men Norge er IKKE med hver gang. Dette VM-et er spesielt. Om man ikke ønsker selv, eller tillater barna, å få delta, får man ikke blitt en del av denne feiringen. Det er et naturlig samtaleemne som engasjerer og påvirker alt fra prat til lek. Ønsker du ikke å fire bittelitt på faste regler for at bsrnet ditt skal få delta i noe helt utenom det vanlige, så må du stå for det. Dette kan fsmaktisk ikke resten av samfunnet, som feirer Norge i VM, ta ansvar for. Det blir jo helt idiotisk å sammenligne dette med å drikke alkohol som 14-åring. Alkohol er farlig, ulovlig og kan ha svært uheldige konsekvenser for fysisk og mental helse. Anonymkode: 36756...b13 8 6
AprilLudgate Skrevet 15. juni #42 Skrevet 15. juni Min 12åring får ikke lov på skoledag eller uka han skal på svindyr idrettsskole. Er visstnok en kamp midt på natta lørdag (?), den får han se om han vil. Han har egen TV på rommet og Ipad. Han kommer neppe til å sovne etterpå 🫠 1
Memorangen Skrevet 15. juni #43 Skrevet 15. juni moomino skrev (1 time siden): Hadde latt se. Er muligens eneste gang de vil se Norge i et vm. Mange i dag har jo ikke sett Norge i et vm før. https://www.tv2.no/sport/ekspert-gir-gront-lys-la-barna-droppe-sovn-for-vm-drama/18839510/ https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/gront-lys-for-barna-under-vm/artikkel/1001628 Som du ser av linkene flere å sier la de se Joda vi har vært med i VM flere ganger før. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #44 Skrevet 15. juni Memorangen skrev (2 minutter siden): Joda vi har vært med i VM flere ganger før. Det ble ikke skrevet at Norge ikke hsr vært i VM før. Når det er nesten 30 år siden sist gang vil det si at det er ikke gitt at ungene får noen ny sjans til å oppleve det. Tenk om dette er det eneste VM-et med Norge de før sjansen til å ha mimner fra, men så sa mamma/pappa nei til en sen kveld på en av de siste skoledagene før sommerferie..... Anonymkode: 36756...b13 4 1 4
moomino Skrevet 15. juni #45 Skrevet 15. juni Memorangen skrev (8 minutter siden): Joda vi har vært med i VM flere ganger før. Vet vi har det. Men mange av de yngre i dag har ikke opplevd det og ikke sikkert de vil oppleve det igjen. Der er nå over 30 år siden. Altså alle under 25 har 0 hukommelse at Norge har vært i Vm 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #46 Skrevet 15. juni De må gå og legge seg til vanlig tid, men kan sette på vekkeklokke og stå opp og se kampen. Verken mannen eller jeg kommer til å være oppe. Anonymkode: dbbda...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #47 Skrevet 15. juni På en skole i nærheten sendte åttende klasse ut en invitasjon til fotballkveld den 16. juni, hvor de samles for å bygge opp stemningen og heie på Norge sammen, med oppmøte 21:30 på skolen. De oppfordrer alle til å ta med drakter, flagg, skjerf og andre supporter-effekter, og elevene kan ta med snacks og drikke til å kose seg med under kampen. De som stiller får fri dagen etter, og de som ikke ønsker å være med får alternativt opplegg. Selv jeg som virkelig ikke bryr meg om fotball synes det er kjempekult at de steller i stand dette for elevene sine. Anonymkode: ce75a...528 6 4 8
Sleeve Skrevet 15. juni #48 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, tidlig opp dagen etter helt uaktuelt og jeg har større barn. Ikke blir de utenfor heller. Hvorfor lærer dere barna deres å holde andre utenfor fordi de ikke har deltatt eller sett det samme som deres barn? Er det slik når alle barna drikker alkohol som 14 år så må mine også? Eller om alle gutta går fotball så må den ene som ikke liker fotball gå på fotball? Hvorfor lærer dere barna deres dette? Og nei, det er ikke siste gang vm i fotball er, det like mye oppstandelse av vanlig vm. Nordmenn digger utenlandsk fotball. Helse er mye viktigere. Anonymkode: 8cf25...649 Trenger ikke å lære barna til dette. Det er helt vanlig å snakker om felles opplevelser. Det har vært sånnsiden tidenes morgen. Og vi gjør det alle sammen store og små. 5 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #49 Skrevet 15. juni Jeg var selv 12 år når VM i Mexico var og var lei meg for å ikke få se Danmark spille, Fikk se 1. omgang og Danmark leder og blir tvunget i seng ig våkner til at danmark ble knust… Jeg ville latt barna sitte oppe og så, det er få dager igjen av skoleåret, få sneket inn en lur her og der. VM gir minner. Har en 17 og en 19 åring og de mimrer tilbake til gamle VM. Anonymkode: 347eb...dee 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #50 Skrevet 15. juni Det er ikke farlig å være trøtt,med mindre man skal kjøre bil,eller håndtere store maskiner. Det skal vel ikke tolvåringen, så tenker det går fint. Anonymkode: dc38d...fde 7 2
Memorangen Skrevet 15. juni #51 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det ble ikke skrevet at Norge ikke hsr vært i VM før. Når det er nesten 30 år siden sist gang vil det si at det er ikke gitt at ungene får noen ny sjans til å oppleve det. Tenk om dette er det eneste VM-et med Norge de før sjansen til å ha mimner fra, men så sa mamma/pappa nei til en sen kveld på en av de siste skoledagene før sommerferie..... Anonymkode: 36756...b13 https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/Wvll3k/fotballfeiring-for-herrene-kvinnelandslaget-glemt-igjen
Memorangen Skrevet 15. juni #52 Skrevet 15. juni moomino skrev (51 minutter siden): Vet vi har det. Men mange av de yngre i dag har ikke opplevd det og ikke sikkert de vil oppleve det igjen. Der er nå over 30 år siden. Altså alle under 25 har 0 hukommelse at Norge har vært i Vm https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/Wvll3k/fotballfeiring-for-herrene-kvinnelandslaget-glemt-igjen
AnonymBruker Skrevet 15. juni #53 Skrevet 15. juni Vi har sagt nei til vår 11 åring. Årsaken er at han ikke kommer seg opp og klarer å gjennomføre daglige oppgaver på skolen med for lite søvn. Når ferien er i gang blander jeg meg ikke. Men å være så trøtt at man ikke kommer seg på skolen er uaktuelt hjemme hos oss. Anonymkode: e066c...d5b
AnonymBruker Skrevet 15. juni #54 Skrevet 15. juni Det må være tilnærmet barnemishandling å nekte barn å se Norges kamper i VM, selv om det får "ødelagt" en skoledag. Ærlig talt - hva er det slags moralistisk tankegang å nekte barna en opplevelse for livet. Jeg ble dratt opp midt på natta som 2-åring for å se månelandingen. Det husker jeg godt og jeg er glad for at mine foreldre var bevisste på at jeg skulle få se den. Anonymkode: 4a61d...638 6 1 10
Gulline Skrevet 15. juni #55 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (48 minutter siden): På en skole i nærheten sendte åttende klasse ut en invitasjon til fotballkveld den 16. juni, hvor de samles for å bygge opp stemningen og heie på Norge sammen, med oppmøte 21:30 på skolen. De oppfordrer alle til å ta med drakter, flagg, skjerf og andre supporter-effekter, og elevene kan ta med snacks og drikke til å kose seg med under kampen. De som stiller får fri dagen etter, og de som ikke ønsker å være med får alternativt opplegg. Selv jeg som virkelig ikke bryr meg om fotball synes det er kjempekult at de steller i stand dette for elevene sine. Anonymkode: ce75a...528 Så kjekt for elevene. Dette er noe som skaper samhold blant elevene. Veldig fint opplegg. En flott teambuilding. 4
AnonymBruker Skrevet 15. juni #56 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det må være tilnærmet barnemishandling å nekte barn å se Norges kamper i VM, selv om det får "ødelagt" en skoledag. Ærlig talt - hva er det slags moralistisk tankegang å nekte barna en opplevelse for livet. Jeg ble dratt opp midt på natta som 2-åring for å se månelandingen. Det husker jeg godt og jeg er glad for at mine foreldre var bevisste på at jeg skulle få se den. Anonymkode: 4a61d...638 Koselig 🥰 Anonymkode: 008bb...24d 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #57 Skrevet 15. juni Selvfølgelig må han få se kampen Anonymkode: b362e...208 6 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #58 Skrevet 15. juni SELVFØLGELIG. Ts, hvor ofte skjer slikt? Anonymkode: 008bb...24d 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni #59 Skrevet 15. juni Enig med flertallet her, selvfølgelig. Har ikke tenkt tanken på at de ikke skal få se kamp, klart de skal det. Bryr oss ikke om at vi er litt trøtte neste dag, viktigere å se Norge i VM. Selv sliter jeg, som voksen, noe mer med den kampen som går midt på natte uten at jeg har ferie. Men kommer nok til å se den også 😁. Norge i VM er stort, det er historie. Anonymkode: f2c53...dcc 5 3
Amys Skrevet 15. juni #60 Skrevet 15. juni Tror alle guttene i klassen skal se kampen her, så selvfølgelig skal min også få lov. Det er siste uken før ferien, de er uansett ferdig med all læring for i år. 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå