Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er uten betydning at det «bare er fotball» for oss.

Det er stort for ham, og det er stort for så mange at det ikke er så rart.

Det spørs vel om han sover særlig godt uansett hvis han vet kampen går og han må vente helt til neste dag med å få vite resultatet. Han vil være voksen neste gang Norge spiller en VM-kamp nattestid (altså etter dette mesterskapet). 

Ellers må jeg si at «hadde du latt ham drikke hvis alle de andre barna drakk?» og ikke minst «han kan se den i opptak» er helt ubegripelig dust sagt. 

Anonymkode: 87647...aa0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det varer i en hel måned ;)

TS snakker ikke om hele vm, men om Norges kamper 

Anonymkode: be027...017

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Blikket skrev (24 minutter siden):

Den starter kl 2 om natta, da er vel skoleferien i gang uansett. Selv står jeg opp 0600 og ser den kampen da uten å sjekke noe som helst.

Fordi som snakker at det er skole dagen etter, ÆRLIG talt hvor mye SKOLE arbeid er det onsdag før sommerferien???

Så lenge det er ferie er det ikke så farlig, men før ferien er i gang er det helt uaktuelt. Jeg tenker vi som sier nei, gjør det av den grunn. Det er ganske mye som foregår for vår 11 åring frem til fredag. Det er avslutninger, det er serieavsluting på forballen+++. Min 11 åring tåler lite søvn ekstremt dårlig, så dårlig at vi har gitt opp å vekke på nyttårsaften feks. Han blir grise sur og vil bare sove. Samme regla på morgenen. Mine må komme seg opp og på skolen selv fordi jeg og far allerede er på vei ut døra. Han står ikke opp i tide om han sitter oppe til 02:00 på natta. Jeg skal heller ikke se kampen, jeg skal på jobb og må være våken og uthvilt. I grunn ingen hos oss som skap se morgendagens kamp, da vi faktisk skal på jobb onsdagen. 

Anonymkode: e066c...d5b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt han se kampen. 

Anonymkode: e4d98...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge det er ferie er det ikke så farlig, men før ferien er i gang er det helt uaktuelt. Jeg tenker vi som sier nei, gjør det av den grunn. Det er ganske mye som foregår for vår 11 åring frem til fredag. Det er avslutninger, det er serieavsluting på forballen+++. Min 11 åring tåler lite søvn ekstremt dårlig, så dårlig at vi har gitt opp å vekke på nyttårsaften feks. Han blir grise sur og vil bare sove. Samme regla på morgenen. Mine må komme seg opp og på skolen selv fordi jeg og far allerede er på vei ut døra. Han står ikke opp i tide om han sitter oppe til 02:00 på natta. Jeg skal heller ikke se kampen, jeg skal på jobb og må være våken og uthvilt. I grunn ingen hos oss som skap se morgendagens kamp, da vi faktisk skal på jobb onsdagen. 

Høres ikke ut som dere er så veldig interessert i fotball som familie generelt og det er helt greit det også 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Høres ikke ut som dere er så veldig interessert i fotball som familie generelt og det er helt greit det også 

Vi er egentlig det. 11 åringen trener og spiller kamper flere ganger i uka, men Vm går ikke på bekostning av søvn når vi har fulle dager. Fotball gutten i huset spiller ikke mindre enn 3 kamper denne uken, pluss treninger osv. Mannen er ihugga fotball mann. Men fornuften forteller oss at søvn er viktig, og dette prioriteres. For min del betyr vm null. Men både far ig sønn hadde vært benka om kampene gikk til fornuftige tider.

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig må han få se den! Skjønner ikke at det er noe å lure på en gang. 12 år er ikke akkurat et småbarn heller. 

Jeg var 10 år da Norge var i vm i usa. Husker hvor utrolig stort det var. Husker ikke hvor sent kampene gikk den gangen, men jeg så da alle sammen, og husker det godt. Dette er minner for en hel nasjon🇳🇴

Anonymkode: c15f6...d68

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Skal på jobb jeg og men ser kampen for det. Dog ikke Senegal kampen den blir for drøy

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blikket skrev (Akkurat nå):

Skal på jobb jeg og men ser kampen for det. Dog ikke Senegal kampen den blir for drøy

Som helsepersonell må jeg være skjerpet på jobb, det blir jeg ikke av å sitte oppe hele natten. Samme med mannen. Jeg er aldri i seng etter 21:30. Og fotball, uansett hvor gøy det er at Norge er med i år kommer ikke til å endre det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi er egentlig det. 11 åringen trener og spiller kamper flere ganger i uka, men Vm går ikke på bekostning av søvn når vi har fulle dager. Fotball gutten i huset spiller ikke mindre enn 3 kamper denne uken, pluss treninger osv. Mannen er ihugga fotball mann. Men fornuften forteller oss at søvn er viktig, og dette prioriteres. For min del betyr vm null. Men både far ig sønn hadde vært benka om kampene gikk til fornuftige tider.

Søvn er viktig det, men en natt med mindre søvn er ikke farlig da

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, det blir vel ikke mye de får spilt før de ryker ut, så man får ta med seg det man kan.

Evt kan han sette på vekkerklokka selv og ordne det selv. En 12-åring klarer det selv.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søvn er viktig det, men en natt med mindre søvn er ikke farlig da

Noen tåler ikke det så godt. Jeg selv har kronisk migrene og slike ting er å be om å bli syk. Nå er jeg helsepersonell og må være 100% på jobb uansett, så for min del er dette ett ikke tema. På lik linje som at barnet på 11 ikke får se irak kampen pga alt annet som skjer denne uken. Han takler ikke lite søvn, og derfor overstyrer vi. Hva han gjør etter skolen er slutt og fotballen tar ferie er ikke opp til meg, da har far ferie med de og de kan sove seg frempå. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som helsepersonell må jeg være skjerpet på jobb, det blir jeg ikke av å sitte oppe hele natten. Samme med mannen. Jeg er aldri i seng etter 21:30. Og fotball, uansett hvor gøy det er at Norge er med i år kommer ikke til å endre det

Norge er vel med hvert år. Både EM,VM og OL.

Det er som er spesielt er at guttene endelig fikk det til. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle andre argument er det samme, alle andre får lov, han blir holdt utenfor, får ikke være en del av fellesskapet.

Om felleskapet holder individer utenfor fordi de ikke har sett fotballkamp så står det dårlig til med felleskapet. 
Mine barn blir faktisk syke om døgnrytmen forskyves, de er fullstendig ødelagte. 
Hadde kampen sluttet 00 så ja, men den begynner faktisk da. Det er langt ut i nattetimene. 

Anonymkode: 8cf25...649

Argumenter "for" kan ligne, ja, men argumenter imot er noe helt annet. 

Og å påstå at fellesskapet "holder individer utenfor" fordi de ikke har sett kampen blir det et dårlig forsøk på ansvarsfraskrivelse. Fellesskapet er nettopp det; et fellesskap som feirer og heier fram vår alles nasjon. Da må man enten ta ansvar for å delta selv, eller tåle å være på utsiden. 

Anonymkode: 36756...b13

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er uten betydning at det «bare er fotball» for oss.

Det er stort for ham, og det er stort for så mange at det ikke er så rart.

Det spørs vel om han sover særlig godt uansett hvis han vet kampen går og han må vente helt til neste dag med å få vite resultatet. Han vil være voksen neste gang Norge spiller en VM-kamp nattestid (altså etter dette mesterskapet). 

Ellers må jeg si at «hadde du latt ham drikke hvis alle de andre barna drakk?» og ikke minst «han kan se den i opptak» er helt ubegripelig dust sagt. 

Anonymkode: 87647...aa0

Norge har vært i VM i fotball rett som det er. Ikke noe spesielt med det.

AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (2 minutter siden):

Norge er vel med hvert år. Både EM,VM og OL.

Det er som er spesielt er at guttene endelig fikk det til. 

Herrene har ikke deltatt i mesterskap på mange år, så spesielt er det jo. Men ikke nok til å droppe fornuftige antall søvntimer

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han bør absolutt få se. Neste gang er han kanskje fylt 40.

Anonymkode: 8b9e7...550

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Argumenter "for" kan ligne, ja, men argumenter imot er noe helt annet. 

Og å påstå at fellesskapet "holder individer utenfor" fordi de ikke har sett kampen blir det et dårlig forsøk på ansvarsfraskrivelse. Fellesskapet er nettopp det; et fellesskap som feirer og heier fram vår alles nasjon. Da må man enten ta ansvar for å delta selv, eller tåle å være på utsiden. 

Hele vitsen med «fellesskap» er at fellesskapet tar ansvar for hele gruppa. Så det er feil. Man kan gjerne mene at det er ok at folk skal «tåle å være på utsiden», for all del. Det er bare ikke fellesskap.

AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (3 minutter siden):

Hele vitsen med «fellesskap» er at fellesskapet tar ansvar for hele gruppa. Så det er feil. Man kan gjerne mene at det er ok at folk skal «tåle å være på utsiden», for all del. Det er bare ikke fellesskap.

Fellesskapet er for alle. Alle barna får mulighet til å være med å feire. De barna som ikke får lov å se kampen blir aktivt holdt borte utenfor fellesskapet - av de som ikke lar det få erfare. Fellesskapet er åpent, men barnet stiller med mindre erfaring å delta med. 

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...