Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Her får til og med 7 åringen se kamp. Vi har en plan om å rett og slett blåse opp en luftmadrass i stua, så kan han ligge der og sove frem til kampen begynner. Har tenkt til å ha den så midt i stua at han kan ligge på den og se kampen, og sovner han underveis, så får han bare sove der til dagen etter😅

Anonymkode: 58e42...d8e

Det var en god ide!! Tror kanskje vi prøver det samme!

Anonymkode: ac267...8ac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ikke når han skal opp tidlig dagen etter. Jeg er litt kjip sånn har jeg skjønt🤪 

Anonymkode: 8569b...2b9

Kan jeg spørre - nysgjerrig, ikke dømmende - om hvorfor du ikke ville latt din få lov? 

Jeg har selv barn som blir i dårlig form i dager etter en kveld med forstyrret døgnrytme, så jeg vet at ikke "alle tåler en sen kveld". Likevel er det ferie fra fredagen av, og ingen videre viktig undervisning de to siste dagene.

Jeg hadde latt selv det barnet se kampen. Om hen ønsker det nå skal hen også få lov - selvom hen i utgangspunktet ikke er fotballinteressert. Jeg tenker at det er en sportspredtasjon og en sportsopplevelse av de sjeldne for Norge. Noe som kommer til å bli snakket om i resten av barnets liv. Det å ha fått være delaktig i denne opplevelsen ser jeg på som verdt dårlig form de siste to skoledagene. 

Jeg er nysgjerrig på hvorfor du sier nei, fordi jeg selv ikke finner argumenter imot å få se kampen. Og jeg er ikke engang fotballinteressert selv. 

Anonymkode: 36756...b13

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skolen her oppfordrer elevene til å se kampen. De som ser den får møte 10 neste dag. De som ikke ser den møter til vanlig tid 08.30 :)

Gjelder klassene til alle mine barn på 8, 10, 14 og 16år.

Klart vi skal se! 

Anonymkode: bf9ba...fb9

Herlig!!!!

Anonymkode: ac267...8ac

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, ikke når han skal opp tidlig dagen etter. Jeg er litt kjip sånn har jeg skjønt🤪 

Helt seriøst? Stakkars unge sier nå jeg… men tipper du kanskje har enda mindre barn, og ikke helt forstår viktigheten for disse litt større ungene å få lov til å være med på slike ting. 

her skal hele gata se på kamp sammen. Både 8-10-15 og 40-åringer. Lager en skikkelig folkefest ut av det.

Anonymkode: 0bb63...c1f

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Min på 12 år skal få se. De aller fleste i klassen skal se kampen. 

Det siste skoledag på torsdagen, så litt trøtte går nok bra.

Anonymkode: 3841f...967

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så kjipt du er. Jeg hadde slike foreldre selv. 

Gikk da glipp av den sosiale praten etter noen store begivenheter hadde skjedd. Det er ganske sårt for et lite barn.

Å når du velger å være så streng, så velger du samtidig å stenge barnet ditt ute...

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Mine på 7 og 9 skal se. Jeg måtte komme over at jeg selv ikke er interessert men forstå at gutta er interessert. Alenemor. De skal legge seg først, til tross for at de gjerne vil se Frankrike kl 21 også, men de skal prøve å sove frem til 23.55 og deretter legge seg ut i stua. 

Anonymkode: c8d2e...ef2

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er vanligvis en streng mamma, og svært nøye med skole. Men syns det er helt greit at 12-åringer får se de norske kampene i VM. Ikke lov å syte over å være trøtt dagen etter 😄

Anonymkode: 4d273...403

• Liker 6
Skrevet

Nei, tidlig opp dagen etter helt uaktuelt og jeg har større barn. Ikke blir de utenfor heller. Hvorfor lærer dere barna deres å holde andre utenfor fordi de ikke har deltatt eller sett det samme som deres barn? 
Er det slik når alle barna drikker alkohol som 14 år så må mine også? Eller om alle gutta går fotball så må den ene som ikke liker fotball gå på fotball? Hvorfor lærer dere barna deres dette?

Og nei, det er ikke siste gang vm i fotball er, det like mye oppstandelse av vanlig vm. Nordmenn digger utenlandsk fotball. 
Helse er mye viktigere. 

Anonymkode: 8cf25...649

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror ikke min på snart 11 klarer å sitte oppe så lenge og han er ikke så fotballinteressert egentlig. Ble overrasket over hvor mange som skal sitte oppe egentlig. Håper han ikke føler seg fullstendig utenfor torsdag! 

Anonymkode: 4de78...63c

Skrevet

Nei, tidlig opp dagen etter helt uaktuelt og jeg har større barn. Ikke blir de utenfor heller. Hvorfor lærer dere barna deres å holde andre utenfor fordi de ikke har deltatt eller sett det samme som deres barn? 
Er det slik når alle barna drikker alkohol som 14 år så må mine også? Eller om alle gutta går fotball så må den ene som ikke liker fotball gå på fotball? Hvorfor lærer dere barna deres dette?

Og nei, det er ikke siste gang vm i fotball er, det like mye oppstandelse av vanlig vm. Nordmenn digger utenlandsk fotball. 
Helse er mye viktigere. 

Et par netter med mindre søvn gir ikke dårligere helse...

Anonymkode: be027...017

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet

Jeg tror ikke min på snart 11 klarer å sitte oppe så lenge og han er ikke så fotballinteressert egentlig. Ble overrasket over hvor mange som skal sitte oppe egentlig. Håper han ikke føler seg fullstendig utenfor torsdag

Kampen spilles i morgen, så det er onsdag 😉

Anonymkode: be027...017

• Nyttig 1
Skrevet

Vår 2-klassing skal på overnattingsbursdag for å se kampen med klassekamerater. Tenker dette har potensialet til å blir et sånn barndoms «core memory» man husker for alltid♥️

Anonymkode: 724e4...690

• Liker 7
  • Hjerte 6
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Skolen her oppfordrer elevene til å se kampen. De som ser den får møte 10 neste dag. De som ikke ser den møter til vanlig tid 08.30 :)

Gjelder klassene til alle mine barn på 8, 10, 14 og 16år.

Klart vi skal se! 

Anonymkode: bf9ba...fb9

Så på en skole skulle elevene få komme å se kampen på storskjerm på tv og fri dagen etter

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror ikke min på snart 11 klarer å sitte oppe så lenge og han er ikke så fotballinteressert egentlig. Ble overrasket over hvor mange som skal sitte oppe egentlig. Håper han ikke føler seg fullstendig utenfor torsdag! 

Hvis han ikke vil så trenger han jo ikke det. Dette gjelder jo de guttene som gleder seg og veldig gjerne vil se kampen, Her er også en av våre lokale spillere på Irak laget, så det er ekstra stort. Mine gutter og vennene gleder seg noe helt vilt, så da får de se så klart. Vi damene må ta innover oss hvor stort dette er for gutta. Vi vet ikke når Norge kommer i VM neste gang. Var det ikke 28 år siden sist? Da må vi skjønne hvor stort det er for veldig mange. 

Anonymkode: c8d2e...ef2

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Helse er mye viktigere. 

De blir ikke holdt utenfor av andre, men de kan jo ikke delta i samtalen og snakke om hvor gøy det har vært/hva som skjedde etc, så De vil nok føle seg utenfor (men mest sannsynlig kommer de til å lyve, og late som om de fikk være oppe). 

Det er jo du som nekter dine barn å være en del av fellesskapet. 

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om han ikke selv vil så er det jo ikke noe problem.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Selvsagt skal de få se kampen! 

Anonymkode: 3a5db...228

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

La nå barna dom vil se fotballVM, er ikle som det kan skape ett langvarig problem. 

Er noe ekstra spesielt når vi ikke har vært med på flere tiår.

Anonymkode: 3089e...66d

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...