Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dere som skriver så kritisk om å "ta seg av andres barn", jeg blir av og til noe oppgitt når jeg leser det.

Har dere reflektert over den situasjonen? Dere er klar over at barn raskt blir eldre, og ungdommer klarer seg i stor grad selv? Det er ikke all verden dere trenger å stille opp med når barna vokser til. Går ut fra at dere ikke finner dere en mann eller kvinne med barn som er knøttsmå.

Jeg har barn som nå er unge voksne og har flyttet ut. De har sin biologiske far og trenger ikke noen erstatning. Jeg har omtrent null kontakt med eksmannen min, så det er ikke duket for noen konflikter der heller. Tror mange overdramatiserer dette.

Anonymkode: 640ed...413

Er helt ærlig sak å søke en partner som ikke har barn fra før. Ikke minst om man selv ønsker seg ett eller flere egne barn, for ikke alle med barn vil ha flere med en ny partner. Og vil man være barnefri, så vil man jo velge et liv helt uten barn. Det er ofte gjensidig, med at single folk med barn også ofte ønsker at en ny partner skal ha barn fra før, og de uten barn ønsker en uten barn. Ikke tro at folk ikke tenker over situasjonen.

Anonymkode: 9dab1...28e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er akkurat DU den riktige mannen?

Du virker nedlatende og bitter mot kvinner.

Det liker vi ikke.

Selvfølgelig velger vi ikke deg da.

Anonymkode: 17aa6...1a0

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (17 minutter siden):

Litt rart at det tok så lang tid før første påstanden om at jeg ikke har høyere utdanning, men den kom til slutt. Man evner ikke å diskutere skikkelig, men mener mye og så går det litt i surr, kombinert med at det har lett for å begynne å koke. Da kommer det slike irrasjonelle svar.

Jeg har universitetsutdanning, som verken gjør meg mer eller mindre attraktiv. Jeg har også førerkort, som også ble nevnt. Bobil har jeg ikke.

Du lærte ikke i løpet av alle årene på skolebenken at det ikke er noe som heter "Di" (altså i den konteksten du skriver det i flere innlegg)?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (På 5.6.2026 den 22.10):

Stemmer ganske bra det, selv om ikke alle er like håpløse tilfeller. Særlig dette med barn med feil menn er veldig typisk. Så skal andre menn stå med åpne armer og godta en pakkeløsning med disse barna.

Det er jo opp til deg hva du gjør.

Jeg vil heller ikke ha en mann med barn fra før.

Men jeg går ikke rundt og er bitter og nedlatende mot alle menn fordi det finnes menn som har får barn med "feil" person. 

Jeg bare dater ikke menn med barn.

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er helt ærlig sak å søke en partner som ikke har barn fra før. Ikke minst om man selv ønsker seg ett eller flere egne barn, for ikke alle med barn vil ha flere med en ny partner. Og vil man være barnefri, så vil man jo velge et liv helt uten barn. Det er ofte gjensidig, med at single folk med barn også ofte ønsker at en ny partner skal ha barn fra før, og de uten barn ønsker en uten barn. Ikke tro at folk ikke tenker over situasjonen.

Vel, på meg virker det som at mange tenker at om kjæresten/partner har barn fra før så er dette noe statisk, altså små barn som man liksom må streve med i alle år. Det er slett ikke sånn at fordi en person har barn så ønsker man at en ny kjæreste skal bli far eller mor til barnet. Barnet har sine biologiske foreldre som stiller opp for det (vanligvis).

Jeg synes mye av redselen for dette virker oppkonstruert, og noe som man egentlig ikke har noen erfaring med eller peiling på.

Helt i orden ikke å ville gå inn i et forhold der partner har barn fra før, men tullete å beskrive det som noe fryktelig komplisert og vanskelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (26 minutter siden):

Jeg har universitetsutdanning, som verken gjør meg mer eller mindre attraktiv.

For en mann er høyere utdanning sjeldent negativt. Ofte positivt, spesielt om han har jobb.

Men en del menn er skeptiske til kvinner med høyere utdanning (unntatt sykepleiere). 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du lærte ikke i løpet av alle årene på skolebenken at det ikke er noe som heter "Di" (altså i den konteksten du skriver det i flere innlegg)?

Sorry, jeg så nå at det var @Vibelator og ikke du som skrev dette.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, på meg virker det som at mange tenker at om kjæresten/partner har barn fra før så er dette noe statisk, altså små barn som man liksom må streve med i alle år. Det er slett ikke sånn at fordi en person har barn så ønsker man at en ny kjæreste skal bli far eller mor til barnet. Barnet har sine biologiske foreldre som stiller opp for det (vanligvis).

Jeg synes mye av redselen for dette virker oppkonstruert, og noe som man egentlig ikke har noen erfaring med eller peiling på.

Helt i orden ikke å ville gå inn i et forhold der partner har barn fra før, men tullete å beskrive det som noe fryktelig komplisert og vanskelig.

Ingen tror at livet ikke forandrer seg, men realiteteten er at livet med barn skal leves i med barn, inntil de er voksne. Ikke alle ønsker dette, ikke fordi de er "redde", men fordi de ikke ønsker det. Og jeg håper da virkelig at poenget skal være at man bruker mye tid på å bli kjent også med barna og bli en del av deres liv? 

For min del er det viktigste at eksistensen om disse barna nok fortrenger min drøm om mine egne barn, med mindre denne skilte to-tre-barnsfaren brenner etter enda flere unger. Men jeg har uansett hatt lite mulighet til å sjekke det ut, for menn med barn vil som regel ha kvinner med barn fra før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan være fryktelig komplisert og vanskelig, kommer an på hvor mye drama eksen (mor / far) til disse barna lager. 

Anonymkode: f4f5e...60c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 23.00):

Ok, men eldre kvinner er mindre utseende fokusert når de blir eldre. Dette betyr at menn de ignorerte da de var ung, plutselig kan bli aktuelle igjen. 

Anonymkode: 4c73b...3d4

Jeg er ikke mindre fokusert på utseendet. Jeg er like fokusert på akkurat det samme som før. Hvorfor skulle jeg bli mindre fokusert på utseendet. Nei, nå drømmer du.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan være fryktelig komplisert og vanskelig, kommer an på hvor mye drama eksen (mor / far) til disse barna lager. 

Anonymkode: f4f5e...60c

Ja, selvsagt. Da handler det nok om at barna er små, og logistikken der. Så er det dessverre sånn at enkelte damer som trer inn som "stemor" har vært inne i bildet før brudd mellom biologisk mor og far, det er virkelig oppskriften på et dårlig fremtidig forhold.

Det er mye skrekkhistorier her på KG, vi får jo ta del i de verste tilfellene, men ute irl går det ofte veldig bra, så lenge de biologiske foreldrene ikke blir forsøkt overkjørt av en ny person som har kommet til. Det er viktig, fra alle parter, å vise storsinn, og tenke på barna først og fremst.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med utdanning? Ja, for noen par så vil det kanskje fungere best om begge har høyere utdanning, men dette kommer vel også an på hva man har utdanna seg som. Ikke alle er høyintellektuelle mennesker kun fordi de har tatt en bachelorgrad+. 

Jeg har mastergrad, men jeg ønsker meg en nevenyttig fagutdanna mann, ikke en som drar opp hva de lærte i ex.phil for 15 år siden (satt på spissen), men ikke kan holde en hammer. Men aller mest må han ikke være kvinnefiendtlig slik som TS. 

Anonymkode: ed45b...46c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres ut som en av de tørre uten sjarm.. det kan ikke læres, man fødes med karisma. 

Anonymkode: 62ba2...e75

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 23.53):
Det fysiske idealet
  • Høy og veltrent: Han har en atletisk og gjerne muskuløs kroppsbygning.
  • Markert ansikt: Kjevepartiet beskrives ofte som firkantet og markert.
  • Attraktiv: Han regnes som den klassiske, konvensjonelt kjekke mannen.

Personlighet og væremåte
  • Høy selvtillit: Han utstråler ekstrem trygghet på seg selv, noen ganger på grensen til det arrogante.
  • Populær og sosial: Han har høy sosial status og blir sett på som en naturlig leder i vennegjenger.
  • Suksessrik: Han lykkes ofte uanstrengt med karriere, sport og spesielt i datinglivet.

Anonymkode: 4c73b...3d4

Han høres stygg ut og ufyselig ut. Ikke min type.

Liker ikke muskuløse kropper. Liker ikke er stort markert og forkantet kjeveparti. Liker ikke arrogante menn. Liker ikke den som tror han er kulest i gjengen og bryr seg om sosial status. Fordrar ikke sport. Verken på ta eller irl.

Alt det du skrev her er min kryptonitt når det kommer til menn.

Så du vet lite om kvinner.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

For en mann er høyere utdanning sjeldent negativt. Ofte positivt, spesielt om han har jobb.

Men en del menn er skeptiske til kvinner med høyere utdanning (unntatt sykepleiere). 

Utdanning spiller liten rolle, vgs eller doktorgrad.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er greia med utdanning? Ja, for noen par så vil det kanskje fungere best om begge har høyere utdanning, men dette kommer vel også an på hva man har utdanna seg som. Ikke alle er høyintellektuelle mennesker kun fordi de har tatt en bachelorgrad+. 

Jeg har mastergrad, men jeg ønsker meg en nevenyttig fagutdanna mann, ikke en som drar opp hva de lærte i ex.phil for 15 år siden (satt på spissen), men ikke kan holde en hammer. Men aller mest må han ikke være kvinnefiendtlig slik som TS. 

Ex.phil kan vel knapt kalles utdanning. Men jeg synes det er positivt at noen er såpass interesserte i noe at de ønsker å bruke en del av livet til å fordype seg i dette gjennom en grad. Det verste jeg vet er tafatte menn som bare surrer rundt uten ambisjoner om noe som helst.

Anonymkode: 541b3...75f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ex.phil kan vel knapt kalles utdanning. Men jeg synes det er positivt at noen er såpass interesserte i noe at de ønsker å bruke en del av livet til å fordype seg i dette gjennom en grad. Det verste jeg vet er tafatte menn som bare surrer rundt uten ambisjoner om noe som helst.

Som jeg skrev, det var satt på spissen... Ex.phil er jo bare et fag. 

Helt enig om tafatte menn, men det er vel gjerne de som heller ikke har noen som helst utdanning (inkl yrkesfag) og ikke er stolt over jobben sin. Ihvertfall virker det slik på meg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (1 time siden):

Litt rart at det tok så lang tid før første påstanden om at jeg ikke har høyere utdanning, men den kom til slutt. Man evner ikke å diskutere skikkelig, men mener mye og så går det litt i surr, kombinert med at det har lett for å begynne å koke. Da kommer det slike irrasjonelle svar.

Jeg har universitetsutdanning, som verken gjør meg mer eller mindre attraktiv. Jeg har også førerkort, som også ble nevnt. Bobil har jeg ikke.

Mye snakk om hva du har, men du nevner ikke hvem du er.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mye snakk om hva du har, men du nevner ikke hvem du er.

Dette er relatert til tidligere innlegg. Bedre om du følger med i tråden.

AnonymBruker
Skrevet
Run skrev (4 minutter siden):

Dette er relatert til tidligere innlegg. Bedre om du følger med i tråden.

Vedder alt jeg har på at du ikke nevner det tidligere i tråden heller.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...