Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
alfathealfa skrev (1 minutt siden):

Bobilmarkedet is real. Ser også menn som reklamerer med at de har bobil og vil ha en dame med på tur. 
 

Jeg respekterer det, det er relevant fordi de bruker mye tid på det. Det er også relevant for meg som ikke synes det høres gøy ut. Folk får ha de kriteriene de har. Samtidig kan man noen ganger finne årsaken til at man ikke finner noen hvis kriteriene er smale eller selvmotsigende. Var en som matchet med en en gang hvor de hadde veldig mye felles. Det skar seg da han fikk vite at hun ikke gikk på ski, han ville ha noen å gå på ski med når han var på hytta. Det er vel noe jeg ville vært villig til å ignorere, men vi er forskjellige. 

Enig! Å ønske en som liker campinglivet er helt greit. Mange som ikke liker dette, og det er jo dårlig match om man selv elsker det. Kunne tenke seg bobil er kanskje smartere formulering enn HAR bobil, men så mye som mange lyver er det kanskje ikke helt dumt å søke noen som helt faktisk liker camping så godt at det allerede er vedkommendes livsstil. 

Man kan ønske seg hva som helst, men bør selvfølgelig da være bevisst på at man ved smale ønsker utelukker svært mange. Begge kjønn! 

At EN kvinne har ønsket mann med bobil er imidlertid ingen pekepinn på kvinners ønsker generelt. Mange kvinner vil nok helst ikke ha mann med bobil, fordi det er en livsstil de ikke ønsker. 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Run skrev (16 minutter siden):

Virker ikke som at du skjønner at det var et eksempel. Utdanningskravet er et større problem som nevnt i et annet innlegg.

Utdanningskravet er temmelig naturlig. 

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja huffameg, det er hardt altså. Tenk på alle disse arrogante og selvopptatte kjevekjekkasene jeg går glipp av! :P 

Anonymkode: dd714...336

Du får trøste deg med at du slipper å skjære deg på en skarp kjeve når dere klemmer og kysser 😘

Anonymkode: a346b...84e

  • Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Her er noen av svarene i tråden som sier at menn med symmetrisk ansikt, sterkt kjeveparti, bra øye plassering, bra høyde er de mest ettertraktede blant kvinner. Merk hvor mange pokaler og tommer opp disse kommentarene får.

Screenshot_20260606_155932_Chrome.jpg

Anonymkode: 4c73b...3d4

What? Er dette eksempler på at "alle damene er enig i at høyde, ansikts symmetri, kveveparti, øye plassering er en fellesnevner"?

Du har altså funnet noen sarkastiske svar som ikke en gang sier det du påstår de sier, og bruker det som bevis på noe "vi kvinner" som gruppe mener? Dette beviser heller at folk er veldig glade i whataboutisme når de diskuterer på KG. 
Argumentet mitt står fremdeles:

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner er ikke en ensartet gruppe der alle går god for alt som blir sagt og skrevet av noen individer. Så dette handler om individuelle meninger, og har overhodet ingenting med å snu 180 grader å gjøre. 

Anonymkode: dd714...336

 

Anonymkode: dd714...336

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvorfor er det et problem?

Anonymkode: 541b3...75f

Som jeg skrev i et tidligere innlegg blir menn vurdert etter feil parametere, så klager man i etterkant når det går galt. Utdanning har omtrent null betydning, man kan til og med lure på hva som er mest relevant av utdanning og bobil.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mange kvinner som er usikre. Spesielt de som maskerer det som «frivillig singel» eller spesielt de som er så opptatt av feminisme. Haha, jeg må le! Hvem vil de skal betale regningen ute på restaurant på date? Feminisme meg i….

De hevder at de liker å være så selvstendige, ha det bra uten menn osv. Men de sikler jo etter status. Hvem går de etter? De med bra utdannelse, bra bakgrunn. Kvalmt er det. Å hva skjer da? Incel-gruppene vokser, flere menn blir alene.

Hatet mot kvinner kommer bare til å vokse fremover også.

Anonymkode: 5f785...99a

Mange kvinner er frivillig single pga at menn med antifeministiske holdninger ikke er noe å samle på. Da foretrekker de heller singellivet, med rette. 

Hvem som betaler regningen ute på restaurant? Nei, vi betaler hver for oss. Vi spiser forskjellig mat, og betaler det vi selv spiser. Ellers så virker det at du har misforstått begrepet feminisme littegrann, det betyr like rettigheter og muligheter. Det sier ingenting om at alt skal fordeles 50 / 50, men fordeles rettferdig. Jeg kjenner flere menn som er stolte feminister, skulle bare mangle egentlig, at man fokuserer på folk, i stedet for kjønn. Slik jeg ser det er det helst menn med mindreverdighetskomplekser som har antifeministiske holdninger. 

Ja, hvem går de etter. De fleste forelsker seg i en person, ikke i en utdanning. Utdanningen betyr bare noe i forhold til hvordan man selv er i livet. Vi har like lang universitetsutdannelse (beregnet for privat sektor) begge 2. Man fokuserer på hvordan liv man selv vil ha først og fremst, og utdanner seg deretter. For å si det sånn, det er lettere å finne en partner på universitetet enn en som har kun vgs, eller som går på NAV, nettopp fordi man treffer folk på de stedene man selv ferdes. 

På appene blir det kanskje litt annerledes, om du er der, så regner jeg med at ikke det først og fremst er kvinner med lav inntekt og lav utdanning du søker etter? 

Ellers så kunne du kanskje sett forskjell på hva kvinner og menn gjør når de ikke lykkes i datingmarkedet. Kvinner skylder på seg selv, mens menn skylder på kvinner. Skift fokus, man kan kun endre seg selv, ikke alle andre. 

Anonymkode: f4f5e...60c

  • Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

What? Er dette eksempler på at "alle damene er enig i at høyde, ansikts symmetri, kveveparti, øye plassering er en fellesnevner"?

Du har altså funnet noen sarkastiske svar som ikke en gang sier det du påstår de sier, og bruker det som bevis på noe "vi kvinner" som gruppe mener? Dette beviser heller at folk er veldig glade i whataboutisme når de diskuterer på KG. 
Argumentet mitt står fremdeles:

 

Anonymkode: dd714...336

Ikke alle, bare den store majoriteten ifølge studiene som er blitt gjort på sveipe data. 

Anonymkode: 4c73b...3d4

  • Liker 1
Skrevet
Run skrev (3 timer siden):

Som jeg skrev i et tidligere innlegg blir menn vurdert etter feil parametere, så klager man i etterkant når det går galt. Utdanning har omtrent null betydning, man kan til og med lure på hva som er mest relevant av utdanning og bobil.

Hvordan han er som menneske, er mer relevant for meg enn alt annet...

Det har ingenting med utdanning eller materialisme å gjøre.

  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke alle, bare den store majoriteten ifølge studiene som er blitt gjort på sveipe data. 

Anonymkode: 4c73b...3d4

Det er gjort en stor studie på sveipedata fra universitetet i Amsterdam, den viste at menn og kvinner la vekt på omtrent det samme. Begge kjønn la mest vekt på utseende på app’er og noe av det som gjorde størst forskjell var å forbedre foto-kvalitet.

https://cottonwoodpsychology.com/news/study-suggests-looks-drive-most-match-choices-on-dating-apps/

Men det hjelper naturligvis kun til å få første date. Deretter må man jo være hyggelig og sosial og få god kontakt.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (1 minutt siden):

Men det hjelper naturligvis kun til å få første date. Deretter må man jo være hyggelig og sosial og få god kontakt.

Jepp, så incels med rund hake får ingen date, mens incels med markert hake blir dumpet etter første date. 

Anonymkode: a346b...84e

  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp, så incels med rund hake får ingen date, mens incels med markert hake blir dumpet etter første date. 

Anonymkode: a346b...84e

Noe sånt. Hvis man ikke liker kvinner og søker relasjoner med dem man strengt tatt verken liker eller respekterer blir det fort utfallet. En kaffe med en som ikke liker deg er ikke noe man får lyst til å gjenta. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Run skrev (4 timer siden):

Virker ikke som at du skjønner at det var et eksempel. Utdanningskravet er et større problem som nevnt i et annet innlegg.

Hvordan i alle dager er utdanningsønske urimelig? 

Jeg har selv høy utdanning og mannen ikke, men det er spesiell bakgrunn for at han ikke kunne prioritere utdanning, ikke evne eller vilje. Om en mann ikke har hatt evne eller vilje til utdanning sier det ganske mye om en mann som betyr noe for kvinner som har evne og vilje til utdanning. Dette handler mye om verdier og prioritering, og intellektuelle evner. 

Jeg hadde nok ikke valgt min mann på en app, men vi traff hverandre i rl, og jeg fikk en forståelig og til og med tiltalende forståelse for hvorfor han aldri kunne prioritere utdanning. (Han måtte ut i jobb tidlig for å hjelpe mor med å forsørge mindre søsken, på grunn av en vanskelig situasjon.) Han ønsket utdanning, men slik ble ikke hans skjebne. 

Jeg hadde heller ikke valgt en mann som bare ikke hadde evne/vilje til å utdanne seg. Som nevnt har dette med verdier, prioriteringer og evner å gjøre. Alt vesentlig for å passe sammen. Ingen kvinner ønsker en mann som verken kan eller vil bidra til et godt liv. 

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (7 minutter siden):

Noe sånt. Hvis man ikke liker kvinner og søker relasjoner med dem man strengt tatt verken liker eller respekterer blir det fort utfallet. En kaffe med en som ikke liker deg er ikke noe man får lyst til å gjenta. 

Ja, og man klarer neppe skjule sånne holdninger som TS har lenge. Man er ikke nødvendigvis den skarpeste kniven i skuffen selv om haken er aldri så skarp.

Anonymkode: a346b...84e

  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
alfathealfa skrev (6 minutter siden):

Det er gjort en stor studie på sveipedata fra universitetet i Amsterdam, den viste at menn og kvinner la vekt på omtrent det samme. Begge kjønn la mest vekt på utseende på app’er og noe av det som gjorde størst forskjell var å forbedre foto-kvalitet.

https://cottonwoodpsychology.com/news/study-suggests-looks-drive-most-match-choices-on-dating-apps/

Men det hjelper naturligvis kun til å få første date. Deretter må man jo være hyggelig og sosial og få god kontakt.

 

alfathealfa skrev (7 minutter siden):

Det er gjort en stor studie på sveipedata fra universitetet i Amsterdam, den viste at menn og kvinner la vekt på omtrent det samme. Begge kjønn la mest vekt på utseende på app’er og noe av det som gjorde størst forskjell var å forbedre foto-kvalitet.

https://cottonwoodpsychology.com/news/study-suggests-looks-drive-most-match-choices-on-dating-apps/

Men det hjelper naturligvis kun til å få første date. Deretter må man jo være hyggelig og sosial og få god kontakt.

Å kun få en første date er ikke noe å kimse av for menn på datingapper. Bare en minoritet får det. 

Anonymkode: 4c73b...3d4

  • Liker 1
Skrevet

Kjærlighet er vanskelig fordi det ikke er noe du kan putte innsats i og få tilbakebetalt. Det er ikke som studier/jobb der innsats = resultat. 
 

Mange gode kvinner som opplever å bli avvist og..

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Run skrev (21 timer siden):

Stemmer ganske bra det, selv om ikke alle er like håpløse tilfeller. Særlig dette med barn med feil menn er veldig typisk. Så skal andre menn stå med åpne armer og godta en pakkeløsning med disse barna.

Nei! 

En mor skal i alle fall ikke falle for en stefar som deg! 

Det er ingen som sier at du skal stå med åpne armer.

Det du da bør gjøre er å slutte å sjekke opp kvinner som har barn. Det å få barn med feil mann er rett og slett så enkelt at de ikke brukte kondom ved samleie, så da bør menn også være villig til å ha på kondom slik at det ikke blir barn utav det. For her er det veldig mange menn som ikke helt skjønner at SEX kan føre til barn. Du kan jo tenke deg hvordan det skulle bli? Om alle dine ligg skulle bli til et barn, fordi du ikke brukte eller ikke ville bruke kondom? 

Personlig så syntes jeg de menn med 5-6 unger der de bare har en eller to med samme mor, de har jeg gitt opp! Det er noe med alle disse fedrene som ikke har ungene 50/50 eller som syter over mor som ikke lar de se ungene men så er det far som er for fyllesyk, har tannverk, en liten forkjølelse eller at de rett og slett ikke orker stå opp fordi de skal game/se fotball/boksing osv på natta. DE er jeg dritt lei! 

Og nei, jeg har ikke fått barn. Jeg er barn av en stefar som deg. En som med vitende vilje gikk inn i et forhold med 2 BARN!!! Disse 2 barna ødela han helt, mens mor ble underkuet og mishandlet. 

Så jeg er lykkelig for at DU @Run ikke kommer til å stå med åpne armer. For noe skikkelig mann er jo du ikke. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Å kun få en første date er ikke noe å kimse av for menn på datingapper. Bare en minoritet får det. 

Anonymkode: 4c73b...3d4

Hvilket ikke er noe rart da. Det er stooort overskudd av menn på datingapper. 

Kanskje menn er late? Vil vindusshoppe kvinner enkelt istedenfor å faktisk gjøre en innsats? 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
alfathealfa skrev (12 timer siden):

100 %.

Voksne kvinner i dag har det de trenger økonomisk, har fått barn, de trenger ikke gå på kompromiss. De er bare ute etter en hyggelig kar som er oppegående, kan forsørge seg selv og rydder opp etter seg. Bare å smile på bildene er det forbausende mange menn som ikke gjør.

Og mange av de viser fingeren også. Veldig usjarmerende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange kvinner som er usikre. Spesielt de som maskerer det som «frivillig singel» eller spesielt de som er så opptatt av feminisme. Haha, jeg må le! Hvem vil de skal betale regningen ute på restaurant på date? Feminisme meg i….

De hevder at de liker å være så selvstendige, ha det bra uten menn osv. Men de sikler jo etter status. Hvem går de etter? De med bra utdannelse, bra bakgrunn. Kvalmt er det. Å hva skjer da? Incel-gruppene vokser, flere menn blir alene.

Hatet mot kvinner kommer bare til å vokse fremover også.

Anonymkode: 5f785...99a

Ja, for det er jo en fantastisk logikk i at å ikke få seg et ligg/en kjæreste skulle utløse hat. Som om disse det gjelder har en slags rett til å bli vurdert som egnet til slike ting.

Ikke noe oppegående menneske har grunn til å hate et helt kjønn fordi deres tilnærminger ikke blir gjengjelt. For å hate noen, må nesten den det gjelder ha gjort noe galt. Men for all del, folk må gjerne "hate" ivei - de sitter nå bare i mørket i kjelleren sin og bruker dagene sine på the dark side of the internet, uansett. Det er ikke sånn at deres eksistens og hat faktisk merkes når de sitter på MannsForum og spyr ut sitt piss - for eksempel.

  • Nyttig 4
Skrevet

Ang. barn, er det også slik at mange menn foretrekker kvinner som har barn fordi de da fort vekk er "ferdig" med den biten. Kanskje må en være stefar for en tiåring, men da har man i alle fall sluppet unna spedbarnsperioden og får de årene når du kan behandle ungen som halvveis voksen - om ikke annet.

Den eneste grunnen til at jeg ville sett på det som et minus per nå, er at hvis jeg vil dra et barn inn i huset ønsker jeg at det skal være litt mindre ting å fikse på enn ståa er akkurat nå. Om et par år, blir det noe annet - da kunne en kvinnes sønn fått sitt eget rom her om så er.

  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...