BeeKind Skrevet 8. juni #221 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nøyaktig slik kvinner ser på chads. Anonymkode: 9e308...9c9 Hvilke kvinner er det liksom snakk om? Alle? Det finnes sikkert noen som er sånn altså, men de fleste av mine venninner er lykkelig gift og ingen av våre partnere er «chads» 😅 jeg kjenner ingen kvinner som egentlig bryr seg noe særlig om status eller utseende, i alle fall ikke som det avgjørende. De fleste bryr seg aller mest om emosjonell modenhet. Og jeg har egentlig aldri hørt noen kvinner jeg kjenner snakke om menn som varer eller om dating som et marked. Det er en mye mer relasjonell tilnærming, ikke transaksjonell. Så igjen, hvem er alle disse kvinnene du snakker om? 2 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni #222 Skrevet 9. juni Det må være helt unge personer med svært liten livserfaring ^^ Skriver om Chads og markedsverdi og jeg vet ikke hva. De har ikke peiling på kvinner. Anonymkode: 640ed...413 2 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni #223 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det må være helt unge personer med svært liten livserfaring ^^ Skriver om Chads og markedsverdi og jeg vet ikke hva. De har ikke peiling på kvinner. Anonymkode: 640ed...413 Ja, det er jo nettopp problemet: de har ikke peiling på kvinner. Og drømmer om å være en kjekkas fordi da ville livet vært så bra, hadde hatt sjans på disse dumme damene som gjør alt feil og overser dem. Anonymkode: 9dab1...28e 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni #224 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo nettopp problemet: de har ikke peiling på kvinner. Og drømmer om å være en kjekkas fordi da ville livet vært så bra, hadde hatt sjans på disse dumme damene som gjør alt feil og overser dem. Anonymkode: 9dab1...28e Ja, og når de blir spurt om faren deres er en Chad, eller om søsteren deres er sammen med en Chad, for ikke å snakke om kollegene på jobben (om de har en jobb, da), hvem er de sammen med? - så kan de ikke svare. Da blir spørsmålene stående ubesvart. For innerst inne så vet de veldig godt at ute i samfunnet så er folk gift, samboer eller kjærester med helt vanlige folk. Saken er at disse småguttene (ja, for de er ikke menn), de vil ha de aller peneste damene. Først da er de fornøyde. De kan ikke "ta til takke med" en vanlig jente/kvinne, og en dame med barn får de noia av. Dette, sammen med de ensporede og merkelige tankene de går med, gjør at de aldri får seg dame. Anonymkode: 640ed...413 6 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni #225 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, og når de blir spurt om faren deres er en Chad, eller om søsteren deres er sammen med en Chad, for ikke å snakke om kollegene på jobben (om de har en jobb, da), hvem er de sammen med? - så kan de ikke svare. Da blir spørsmålene stående ubesvart. For innerst inne så vet de veldig godt at ute i samfunnet så er folk gift, samboer eller kjærester med helt vanlige folk. Saken er at disse småguttene (ja, for de er ikke menn), de vil ha de aller peneste damene. Først da er de fornøyde. De kan ikke "ta til takke med" en vanlig jente/kvinne, og en dame med barn får de noia av. Dette, sammen med de ensporede og merkelige tankene de går med, gjør at de aldri får seg dame. Anonymkode: 640ed...413 Vet ikke om det er alles problem at de vil ha superpen dame. Mer det at det er lettere for dem å få øye på at en kjekk kar er omsvermet og hvorfor, enn å se effekten av å ha gode sosiale evner. Det er nok heller ikke så lett å endre seg sosialt. For det skjer jo ofte i så fall sammen med andre. Og definitivt et langt lerrett å bleke å skulle gå fra lite forholdserfaring med kvinner til å faktisk innlede et seriøst forhold, kanskje ha regelmessig sex for første gang i sitt liv, forholde seg til store følelser og partnerskap for første gang i sitt liv. Dette krever sitt også av menn som er litt mer seksuelt erfarne og som ikke er så redd for kvinner. Og så skal man hive barn fra før oppi den miksen... Anonymkode: 9dab1...28e 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #226 Skrevet 9. juni Du kan jo ha i bakhodet, TS, at hvis alle damer du møter er "håpløse, så er det fortsatt du som er fellesnevneren her. Det er jo mulig å gå litt i seg selv også, det gir aldri et godt inntrykk å skylde på alt mulig annet og unnlate å ta ansvar selv. Anonymkode: c585b...cd5 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni #227 Skrevet 9. juni Det TS mener er jo de damene HAN vil ha. Ikke damer generelt, vanlige damer telles ikke. Han mener antagelig hun populære pene fra vgs som alle ville ha, hun som ble sammen med den mest populære badboyen. Eller typiske instababes, de blir jo tross alt sammen med instahunks. Så er han bitter fordi det kun er vanlige damer som vil ha vanlige menn. Jeg har også alltid kunne velge og vrake i menn, vært sammen med alt fra rødt, blondt til mørkt hår. Høyden har variert mellom 160-196. Det som er felles, menn er aldri fornøyd. Han lave med rødt hår var feil, fordi jeg var for pen for han. Han høye med tatoveringer var bare en drittsekk osv. Menn som TS blir aldri fornøyd. Nå er jeg sammen med en TS sikkert ville kalt Chad, høy, kjekk, yngre enn meg, lederstilling osv. Men jeg falt for hvor god, snill, omsorgsfull og rolig han er. Fineste mannen jeg har møtt! Og da snakker jeg ikke om utseendet. Anonymkode: b45b1...597 3
Thanos Skrevet 9. juni #228 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tipper det er opp til menn å bli mer ettertraktet for kvinner. For mange menn er faktisk ikke det utifra både utseende, generel oppførsel og oppførsel i en bli kjent/ dating fase. For å få kvinner må menn step up the game, dette er et manneproblem, ikke et kvinneproblem. Anonymkode: 248bb...700 Så du tenker at kvinner bare alltid har vært attraktive og flotte nok til alle tider og at menn har falt de siste årene? Og jo dette vil bli et kvinneproblem. Starbucks kjeden i USA arrangerer stadig datingkvelder for single med tilbud og litt ekstra for dem som stiller. Siste arrangement lokket til seg flere tusen single kvinner. Menn dukket derimot ikke opp, bortsett fra en liten håndfull. Det gjenspeiler hvor giftig datingsfæren har blitt og værre skal det bli. For det er ikke bare menn som ønsker seg partner og forhold. Og når menn skjønner at de ikke lenger kan klare å bli attraktive nok for helt vanlige kvinner, trekker de seg helt og holdent ut og bort fra all kontakt med kvinner. Da har vi ikke bare et manneproblem lenger. For menn flest er det nemlig ikke bare "å skru på en bryter og bli mer attraktiv" for kvinner. Man kan kle seg godt og oppføre seg selvsagt, men det aleine gir ikke en mann attraktivitet hos kvinner, selv om enkelte kvinner foretrekker å kaste den ballen over i menns fang. En uattraktiv mann kan gå fra å være et "æsj" moment til å bli sett på som venn i beste fall dersom han tar yttre grep for å bli kjekkere. Hva ville du gjort dersom du aldri fikk oppmerksomhet fra det annet kjønn og du fikk beskjed om å gjøre deg mer attraktiv og vakker? Har tanken noensinne slått deg? 1
Thanos Skrevet 9. juni #229 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det TS mener er jo de damene HAN vil ha. Ikke damer generelt, vanlige damer telles ikke. Han mener antagelig hun populære pene fra vgs som alle ville ha, hun som ble sammen med den mest populære badboyen. Eller typiske instababes, de blir jo tross alt sammen med instahunks. Det har TS aldri sagt. Her tillegger du ham meninger han høyst sansynlig ikke har. Helt vanlige kvinner velger idag bort helt vanlige menn. Det er jo derfor det har vokst frem en incelkultur i vesten. Unge menn er ikke født incels, de skapes. Og det har ikke oppstått i et vakum.
AnonymBruker Skrevet 9. juni #230 Skrevet 9. juni Thanos skrev (7 minutter siden): Det har TS aldri sagt. Her tillegger du ham meninger han høyst sansynlig ikke har. Helt vanlige kvinner velger idag bort helt vanlige menn. Det er jo derfor det har vokst frem en incelkultur i vesten. Unge menn er ikke født incels, de skapes. Og det har ikke oppstått i et vakum. Fordi nå har kvinner et valg, man må ikke giftes bort mot sin vilje. Så da må menn også følge med i tiden og bli en partner kvinner vil ha. Anonymkode: b45b1...597 1 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni #231 Skrevet 9. juni Thanos skrev (23 minutter siden): Så du tenker at kvinner bare alltid har vært attraktive og flotte nok til alle tider og at menn har falt de siste årene? Og jo dette vil bli et kvinneproblem. Starbucks kjeden i USA arrangerer stadig datingkvelder for single med tilbud og litt ekstra for dem som stiller. Siste arrangement lokket til seg flere tusen single kvinner. Menn dukket derimot ikke opp, bortsett fra en liten håndfull. Det gjenspeiler hvor giftig datingsfæren har blitt og værre skal det bli. For det er ikke bare menn som ønsker seg partner og forhold. Og når menn skjønner at de ikke lenger kan klare å bli attraktive nok for helt vanlige kvinner, trekker de seg helt og holdent ut og bort fra all kontakt med kvinner. Da har vi ikke bare et manneproblem lenger. For menn flest er det nemlig ikke bare "å skru på en bryter og bli mer attraktiv" for kvinner. Man kan kle seg godt og oppføre seg selvsagt, men det aleine gir ikke en mann attraktivitet hos kvinner, selv om enkelte kvinner foretrekker å kaste den ballen over i menns fang. En uattraktiv mann kan gå fra å være et "æsj" moment til å bli sett på som venn i beste fall dersom han tar yttre grep for å bli kjekkere. Hva ville du gjort dersom du aldri fikk oppmerksomhet fra det annet kjønn og du fikk beskjed om å gjøre deg mer attraktiv og vakker? Har tanken noensinne slått deg? Det siste har jo kvinner fått beskjed om til evig tid. Anonymkode: 7c168...159 4 5
Karmelia Skrevet 9. juni #232 Skrevet 9. juni Hva er greien med å sette alle i boks? Uansett kjønn så er folk forskjellige og har ulike preferanser. Og det det med at utdanning er så viktig tenker jeg også varierer. Viktigste er at en kan snakke sammen, har noen ting felles og har en kjemi. Mannen min hadde ikke høyere utdanning da vi møttes. Tar forsåvidt fag nå i forbindelse med jobb, men det har aldri vært noe krav fra min side. Det som betyr noe for meg er at vi ønsker det samme type liv. At vi trives i hverandres selskap. Vi er der for hverandre. Kan være skikkelig dust begge to til tider, men vi støtter hverandre og kommuniserer. Liker også det at vi kan snakke om alle mulige slags temaer. 2 1 1
Thanos Skrevet 9. juni #233 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Fordi nå har kvinner et valg, man må ikke giftes bort mot sin vilje. Så da må menn også følge med i tiden og bli en partner kvinner vil ha. Anonymkode: b45b1...597 Kvinner ble ikke giftet bort mot sin vilje for 15-20 år siden! Herrefred! Du må et par hundre år tilbake før det var vanlig praksis. I moderne historie har kvinner alltid kunne velge og vrake. Og forholdene fungerte like bra, om ikke bedre enn nå.
Thanos Skrevet 9. juni #234 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det siste har jo kvinner fått beskjed om til evig tid. Anonymkode: 7c168...159 Nope.
Nikoletta Skrevet 9. juni #235 Skrevet 9. juni Jeg er så enkel som at jeg velger partner etter hvordan jeg blir behandlet. Så en mann som behandler meg med i det minste respekt og er ærlig er en mann jeg kan falle for. Utseende har lite å bety i første omgang. Og ja, jeg har valgt feil mann.. to ganger... men jeg vet bedre hva mine ønsker fra en parter er nå som 52 åring enn jeg visste når jeg var 20 🙂 Og jeg er drittlei menn som ikke kan oppføre seg i datinglivet, alt fra de som forventer at jeg skal elske de etter 2 meldinger, til de som lyver om hva de vil/hvem de er, til de som skryter på seg å være slik/sånn og er stikk motsatt... Men det betyr jo ikke at alle menn er slik selv om det er lett å tenke slik 🙂 2
Trolltunge Skrevet 9. juni #236 Skrevet 9. juni Thanos skrev (26 minutter siden): Nope. Jo! Vi får til og med høre at vi er utgått på dato og ikke lenger har noe verdi dersom vi ikke lenger er unge og pene. Som om vår primære verdi kun er å være attraktive for menn. Kvinner menn anser som lite pene får også dette slengt i seg fra svært ung alder, og gjennom livet. 2 8
AnonymBruker Skrevet 9. juni #237 Skrevet 9. juni Thanos skrev (1 time siden): Så du tenker at kvinner bare alltid har vært attraktive og flotte nok til alle tider og at menn har falt de siste årene? Og jo dette vil bli et kvinneproblem. Starbucks kjeden i USA arrangerer stadig datingkvelder for single med tilbud og litt ekstra for dem som stiller. Siste arrangement lokket til seg flere tusen single kvinner. Menn dukket derimot ikke opp, bortsett fra en liten håndfull. Det gjenspeiler hvor giftig datingsfæren har blitt og værre skal det bli. For det er ikke bare menn som ønsker seg partner og forhold. Og når menn skjønner at de ikke lenger kan klare å bli attraktive nok for helt vanlige kvinner, trekker de seg helt og holdent ut og bort fra all kontakt med kvinner. Da har vi ikke bare et manneproblem lenger. For menn flest er det nemlig ikke bare "å skru på en bryter og bli mer attraktiv" for kvinner. Man kan kle seg godt og oppføre seg selvsagt, men det aleine gir ikke en mann attraktivitet hos kvinner, selv om enkelte kvinner foretrekker å kaste den ballen over i menns fang. En uattraktiv mann kan gå fra å være et "æsj" moment til å bli sett på som venn i beste fall dersom han tar yttre grep for å bli kjekkere. Hva ville du gjort dersom du aldri fikk oppmerksomhet fra det annet kjønn og du fikk beskjed om å gjøre deg mer attraktiv og vakker? Har tanken noensinne slått deg? Attraktivitet handler om langt mer enn bare utseendet. Det er klart at det har noe å si i forhold til å bli lagt merke til, men det sier veldig lite om du er en god partner og kjæreste. Å "oppføre seg", som du skriver, er selvsagt ikke i nærheten av å være nok, det er vel nærmest et minimumskrav for å kunne fungere i samfunn og arbeidsliv. Ensomhet er forøvrig økende både når det gjelder menn og kvinner, men det er "male loneliness epidemic" det snakkes om. Og så vet jeg ikke helt om amerikanske forhold kan overføres direkte til Norge og Skandinavia, kulturen der er faktisk mye mer ulik vår kultur enn hva vi tror. Anonymkode: c585b...cd5 4
Trolltunge Skrevet 9. juni #238 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Attraktivitet handler om langt mer enn bare utseendet. Det er klart at det har noe å si i forhold til å bli lagt merke til, men det sier veldig lite om du er en god partner og kjæreste. Å "oppføre seg", som du skriver, er selvsagt ikke i nærheten av å være nok, det er vel nærmest et minimumskrav for å kunne fungere i samfunn og arbeidsliv. Ensomhet er forøvrig økende både når det gjelder menn og kvinner, men det er "male loneliness epidemic" det snakkes om. Og så vet jeg ikke helt om amerikanske forhold kan overføres direkte til Norge og Skandinavia, kulturen der er faktisk mye mer ulik vår kultur enn hva vi tror. Anonymkode: c585b...cd5 Obs, menn tolker attraktiv til å bare gjelde utseende som regel. Bare se alle tråder om hva menn finner mest attraktivt. 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni #239 Skrevet 9. juni Trolltunge skrev (1 time siden): Obs, menn tolker attraktiv til å bare gjelde utseende som regel. Bare se alle tråder om hva menn finner mest attraktivt. Ja, og så "mansplainer" de hva kvinner vil ha, uansett og uavhengig av hva kvinner faktisk sier. I stedet vises det til mer eller mindre veldokumenterte amerikanskje dating-undersøkelser, som om det skulle ha noen signfikant relevans for norske forhold...... Anonymkode: c585b...cd5 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni #240 Skrevet 9. juni Thanos skrev (19 timer siden): Jeg tipper fyren er en genuint alright mann som gang på gang har opplevd å bli behandlet som luft av kvinner. Til slutt går bekymring over å bli valgt bort over i fortvilelse og frustasjon. Du hadde også blitt frustrert og hatt ønske om å lufte det dersom du visste med deg selv at du har gode kvaliteter som menneske og partner men at du aldri blir funnet god nok. Det trengs bare en promille empati for å forstå det. Jeg ble valgt bort og hadde skikkelig dårlig draget i 20-årene, og var ganske fortvilet. Jeg fant mannen min da jeg var over 30 år. Likevel slo det meg aldri at det var mennene sin feil. Jeg ble heller ikke bitter på menn. Thanos skrev (19 timer siden): Kvinner har i det minste et valg. Det har ikke menn. Og hadde menn kunnet velge og kvinner var avhengige av mannens valg hadde vi sett en mengde frustrerte poster ala denne på KG. Kvinner har ikke mer valg enn menn, all den tid kvinner også må bli valgt av menn. Vi kan jo ikke bare røske tak i en fyr og si at nå skal vi være sammen og få barn sammen. for å bli et par, må begge parter være med i avgjørelsen. Thanos skrev (20 timer siden): De fleste kvinner aner ikke engang selv hva de vil ha. De beskriver ofte noe konkret de ønsker seg men så velger de noe helt annet gang på gang. Er ikke det bare fint da? Alternativet er å tviholde på strenge krav og aldri fravike disse, uansett hvor bra fyren er. Det må da være helt fantastisk at kvinner kan ombestemme seg eller rett og slett se gode kvaliteter i menn de først ikke trodde de ville ha. Det er jo det motsatte av å være kresen og ha for snevre preferanser, som kvinner ofte får mye kjeft for å ha her på KG. Jeg håper det samme gjelder de fleste menn, at de har en evne til å tilpasse seg og lære underveis hvilke kvinner som passer dem best. Anonymkode: dd714...336 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå