Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mens jeg ga opp jakten på en mann å elske for mange år siden. Ikke fordi det var noe feil med alle menn, eller fordi jeg ble lei av dem, men fordi jeg ikke fant noen som ville ha meg. Lever helt fint som singel, og har ikke laget klageinnlegg om «alle menn» på kg av den grunn. Jeg kan ikke tvinge menn til å like meg….

Anonymkode: 1022c...be7

Du må nesten sammenligne det med at du skulle gå inn på mannsforum og lage klageinnlegg om alle menn.

Anonymkode: 14868...1df

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.37):

Ikke når det kommer til utseendet.

Anonymkode: 4c73b...3d4

Jeg er minst like opptatt av utseende, derfor mange menn jeg ikke kan velge blant.  Og også derfor jeg aldri går opp i alder men 3-8 år ned ved valg av kjæreste. 

Anonymkode: 248bb...700

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dette er det jeg snakker om. Damer går ofte etter de kjekkeste mennene når de er unge og er mest ettertraktet --- og senker utseende kravet senere når de ikke kan velge og vrake lenger. 

Feil. Kvinner kan fremdeles velge og vrake.,

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er greia med utdanning? Ja, for noen par så vil det kanskje fungere best om begge har høyere utdanning, men dette kommer vel også an på hva man har utdanna seg som. Ikke alle er høyintellektuelle mennesker kun fordi de har tatt en bachelorgrad+. 

Jeg har mastergrad, men jeg ønsker meg en nevenyttig fagutdanna mann, ikke en som drar opp hva de lærte i ex.phil for 15 år siden (satt på spissen), men ikke kan holde en hammer. Men aller mest må han ikke være kvinnefiendtlig slik som TS. 

Anonymkode: ed45b...46c

Ja, viktig. Men samtidig så er det ikke slik at hvis man har høyere utdanning så er man ikke nevenyttig. Min mann er begge deler. 

Anonymkode: f4f5e...60c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Og ikke minst, har man gitt opp kvinner så er selvsagt kvinneguiden stedet man ønsker å henge. Logisk, ikke sant 😅 Hvor er gleden ved å gi opp kvinner, hvis ikke vi kvinner får vite hva vi går glipp av. 😆

Anonymkode: a346b...84e

Jeg er ikke ts men har også gitt opp kvinner. Er her mest for underholdningens skyld🙃

Anonymkode: 9e308...9c9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.01):

Har gitt opp kvinner, orker ikke mer. Dere vet ikke hva dere vil ha, ihvertfall ikke før det er for sent. Dere skal helst ha 2-3 barn først med feil mann før dere gir den riktige mannen en sjangs. Er så lei av dere.

Anonymkode: afbd5...6ec

Jeg fikk to barn med riktig mann, jeg. Hvor er det det stopper opp for deg da? Før date? Etter date? 

Anonymkode: be398...ab3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 14.06):

Mange kvinner som er usikre. Spesielt de som maskerer det som «frivillig singel» eller spesielt de som er så opptatt av feminisme. Haha, jeg må le! Hvem vil de skal betale regningen ute på restaurant på date? Feminisme meg i….

De hevder at de liker å være så selvstendige, ha det bra uten menn osv. Men de sikler jo etter status. Hvem går de etter? De med bra utdannelse, bra bakgrunn. Kvalmt er det. Å hva skjer da? Incel-gruppene vokser, flere menn blir alene.

Hatet mot kvinner kommer bare til å vokse fremover også.

Anonymkode: 5f785...99a

Men vil du ha sånne kvinner da? Hvorfor går du ikke etter noen du liker og respekterer?

Det er ikke alle andre det er noe galt med, da må man nesten se på seg selv.

Anonymkode: b45b1...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS: Hva er "drømmedama"? Ut over at hun puster, holder 36,5 grader og ikke har barn? 

Og hvordan er ståa ellers hos de som er etablerte i din familie, vennekrets og kollegaer? Er ALLE "Chads"? 

Jeg jobber et sted med flere tusen ansatte. Alle mine nærmeste mannlige kollegaer (30 - 67 år) er i etablerte forhold. De er typisk statsansatte for å si det sånn, ingen tilbakelagte modellkarrierer der i gården.

Videre er jeg i flere møter hver uke med mannfolk som har ring på fingeren, men som langt fra er det som er i kategorien "Chads".

Noen tanker om hvordan dette er mulig siden ALLE damer kun vil ha en type mann? 

Anonymkode: d0e47...2e1

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.19):

Hva gjør deg til den riktige mann til kvinner da? Kvinner er enormt mange, ikke alle er like. Tenker kvinner velger dem de helst vil ha jeg. Det er rett og rimelig.

Kvinner har i det minste et valg. Det har ikke menn. Og hadde menn kunnet velge og kvinner var avhengige av mannens valg hadde vi sett en mengde frustrerte poster ala denne på KG.

AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.25):

Trist at du har dårlige erfaringer. Har du tenkt på hvorfor det blir sånn da? Har du et spesielt mønster som du går inn i? Vet du med sikkerhet hva du vil ha? Det er ikke så lett for kvinner heller det, å vite hva de vil ha. 

Men jeg håper at du kanskje snur, for det blir nok trist å ha den innstillingen resten av livet. Hvis ting blir veldig vanskelige for deg, så håper jeg at du søker hjelp, det kan være fint å snakke med noen nøytrale personer, som f.eks en psykolog. 

Jeg håper det blir bedre for deg. 

Det er alltid fint å være vennlig og være et medmenneske. 

Og det er dumt å gi opp. 

Anonymkode: b0173...bde

Et av virkelig få gode poster i tråden.

AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 23.08):

Høres ut som du ser etter kvinner som er over din liga dessverre. Hvis alle kvinner har rukket å få barn med en annen før de engang vurderer deg, er det fordi du ikke blir sett på som bra nok for barn. Det høres ut som du må ned på skalaen for å finne en som passer deg bedre. 

Dette er ca det vi kvinner får servert når vi klager på at ingen menn er bra nok for oss.

Anonymkode: e41b7...830

Alt for mange kvinner velger å få barn med feil menn. For her kommer dette med valg inn i bildet igjen. Får at mannen skal kunne bli far må kvinnen samtykke og velge å bli gravid. Mannen er helt og holdent underlagt hennes valg. Nå er det cirka et sted mellom 115.000 til 125.000 alenemødre i Norge. Det er mange gale valg det og da er det litt arrogant å hevde at TS "ikke blir sett på som bra nok for barn". TS er nok høyst sannsynlig et langt bedre forelderemne enn de over 100.000 gale mannevalgene som har blitt gjort. Nå er det jo selvsagt slik at det er vanskelig i bli kjent fasen å skulle skille ut dårlige fra gode menn, så jeg sier ikke på noen måte at aleinemødre tar mer feil enn menn generellt. Menn viser jo at de ikke er gode partnere og fedre i den statistikken også. Men til syvende og sist er det kvinnen som sitter på makten ved alle valgene, både med partnervalg og også hvem hun ønsker barn med. Og derfor følger det også endel ansvar med disse avgjørelsene.

TS er ikke nødvendigvis en dårlig potensiell far eller mann fordi han ikke blir valgt av kvinner. At kvinner velger feil må også taes med i beregningen. Det beviser alenemødre statistikken.

Fossegrimen skrev (På 5.6.2026 den 23.41):

Kva vil du oppnå med innlegget her?

Jeg tipper fyren er en genuint alright mann som gang på gang har opplevd å bli behandlet som luft av kvinner. Til slutt går bekymring over å bli valgt bort over i fortvilelse og frustasjon.

Du hadde også blitt frustrert og hatt ønske om å lufte det dersom du visste med deg selv at du har gode kvaliteter som menneske og partner men at du aldri blir funnet god nok. Det trengs bare en promille empati for å forstå det.

Maleficenta skrev (På 5.6.2026 den 23.44):

Eh de tenkte vel han var riktig mann først da?

Så var det dette med vurderingsevne da...

Nå er det nok litt enklere for menn å kjenne igjen dårlige trekk hos andre menn i.o.m vi er menn selv, men jeg kunne fint funnet ut om en mann er en solid god fyr etter å ha hatt en samtale med ham en times tid. Men kanskje kvinner blir litt lettere blendet av fysisk tiltrekning og dermed overser negative personligherstrekk?

Maleficenta skrev (På 5.6.2026 den 23.48):

Hvem er denne Chad?

Det er han brautende selvsikkre "quarterbacken" som stjeler all energien i rommet. Han alle damene hang etter på skolen. Han som ofte står først i drømmekøen hos kvinner frem til de havner i et forhold med ham og får 3 barn, så viser det seg at han fortsatt har så godt draget på kvinner at han ikke evner å holde seg trofast og at han dertil behandler kvinner som objekter.

Se American Pie filmene og samtlige andre high school komedier du kan få tak i. Du finner chad typen karikert i alle sammen. Det morsomme er at de finnes i alle samfunn på kloden 😅

AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 23.59):

Haha, kjevepartiet igjen. Lurer på hvor mange kvinner man måtte spurt hva de ser etter hos en mann, før noen hadde nevnt kjevepartiet. 😂

Anonymkode: a346b...84e

De fleste kvinner aner ikke engang selv hva de vil ha. De beskriver ofte noe konkret de ønsker seg men så velger de noe helt annet gang på gang.

Kjevepartiet i seg selv er nok ikke på sjekklisten slik som "høy, mørk og kjekk", men ligger på det litt mer underbevisste. Det er iallefall en fremtredene greie når man ser studiene som er gjort på temaet.

AnonymBruker skrev (På 6.6.2026 den 0.09):

Jeg er mann og har aldri måtte godta noe som helst. Er da ingen som tvinger deg til å date alenemødre.

Anonymkode: 31d53...7b2

Men valget blir i praksis å date noen med barn eller ikke date i det hele tatt. Er ikke mange single kvinner i 30-40 årene som ikke har barn med en ex. Skal du få partner da blir det enten aleine livet ut eller med en kvinne som har flere barn med andre menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2026 den 18.25):

TS: Hva er "drømmedama"? Ut over at hun puster, holder 36,5 grader og ikke har barn? 

Og hvordan er ståa ellers hos de som er etablerte i din familie, vennekrets og kollegaer? Er ALLE "Chads"? 

Jeg jobber et sted med flere tusen ansatte. Alle mine nærmeste mannlige kollegaer (30 - 67 år) er i etablerte forhold. De er typisk statsansatte for å si det sånn, ingen tilbakelagte modellkarrierer der i gården.

Videre er jeg i flere møter hver uke med mannfolk som har ring på fingeren, men som langt fra er det som er i kategorien "Chads".

Noen tanker om hvordan dette er mulig siden ALLE damer kun vil ha en type mann? 

Anonymkode: d0e47...2e1

Fordi så så si alle damer beskriver drømmemannen likt🤣 Jeg har ingen annen grunn enn å stille meg objektiv til dette, men så ukomplisert er det faktisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.13):

Hade! 😂 Tenker vi overlever....

Er nok en grunn til at du ikke har blitt valgt av noen

Anonymkode: 6ebf8...69f

TS har ikke sagt et ord om at han har blitt valgt bort. Slik jeg leser HI er det han som velger bort de som har fått barn med feil menn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (3 timer siden):

Kvinner har i det minste et valg. Det har ikke menn. Og hadde menn kunnet velge og kvinner var avhengige av mannens valg hadde vi sett en mengde frustrerte poster ala denne på KG.

Et av virkelig få gode poster i tråden.

Alt for mange kvinner velger å få barn med feil menn. For her kommer dette med valg inn i bildet igjen. Får at mannen skal kunne bli far må kvinnen samtykke og velge å bli gravid. Mannen er helt og holdent underlagt hennes valg. Nå er det cirka et sted mellom 115.000 til 125.000 alenemødre i Norge. Det er mange gale valg det og da er det litt arrogant å hevde at TS "ikke blir sett på som bra nok for barn". TS er nok høyst sannsynlig et langt bedre forelderemne enn de over 100.000 gale mannevalgene som har blitt gjort. Nå er det jo selvsagt slik at det er vanskelig i bli kjent fasen å skulle skille ut dårlige fra gode menn, så jeg sier ikke på noen måte at aleinemødre tar mer feil enn menn generellt. Menn viser jo at de ikke er gode partnere og fedre i den statistikken også. Men til syvende og sist er det kvinnen som sitter på makten ved alle valgene, både med partnervalg og også hvem hun ønsker barn med. Og derfor følger det også endel ansvar med disse avgjørelsene.

TS er ikke nødvendigvis en dårlig potensiell far eller mann fordi han ikke blir valgt av kvinner. At kvinner velger feil må også taes med i beregningen. Det beviser alenemødre statistikken.

Jeg tipper fyren er en genuint alright mann som gang på gang har opplevd å bli behandlet som luft av kvinner. Til slutt går bekymring over å bli valgt bort over i fortvilelse og frustasjon.

Du hadde også blitt frustrert og hatt ønske om å lufte det dersom du visste med deg selv at du har gode kvaliteter som menneske og partner men at du aldri blir funnet god nok. Det trengs bare en promille empati for å forstå det.

Så var det dette med vurderingsevne da...

Nå er det nok litt enklere for menn å kjenne igjen dårlige trekk hos andre menn i.o.m vi er menn selv, men jeg kunne fint funnet ut om en mann er en solid god fyr etter å ha hatt en samtale med ham en times tid. Men kanskje kvinner blir litt lettere blendet av fysisk tiltrekning og dermed overser negative personligherstrekk?

Det er han brautende selvsikkre "quarterbacken" som stjeler all energien i rommet. Han alle damene hang etter på skolen. Han som ofte står først i drømmekøen hos kvinner frem til de havner i et forhold med ham og får 3 barn, så viser det seg at han fortsatt har så godt draget på kvinner at han ikke evner å holde seg trofast og at han dertil behandler kvinner som objekter.

Se American Pie filmene og samtlige andre high school komedier du kan få tak i. Du finner chad typen karikert i alle sammen. Det morsomme er at de finnes i alle samfunn på kloden 😅

De fleste kvinner aner ikke engang selv hva de vil ha. De beskriver ofte noe konkret de ønsker seg men så velger de noe helt annet gang på gang.

Kjevepartiet i seg selv er nok ikke på sjekklisten slik som "høy, mørk og kjekk", men ligger på det litt mer underbevisste. Det er iallefall en fremtredene greie når man ser studiene som er gjort på temaet.

Men valget blir i praksis å date noen med barn eller ikke date i det hele tatt. Er ikke mange single kvinner i 30-40 årene som ikke har barn med en ex. Skal du få partner da blir det enten aleine livet ut eller med en kvinne som har flere barn med andre menn.

Tipper det er opp til menn å bli mer ettertraktet for kvinner. For mange menn er faktisk ikke det utifra både utseende, generel oppførsel og oppførsel i en bli kjent/ dating fase.  For å få kvinner må menn step up the game, dette er et manneproblem, ikke et kvinneproblem. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi så så si alle damer beskriver drømmemannen likt🤣 Jeg har ingen annen grunn enn å stille meg objektiv til dette, men så ukomplisert er det faktisk.

Drømmemannen til damer får de færreste damer , så de ender opp med normale men bra menn.  Hvis flere menn slutter å sikte for høyt etter sine drømmedamer får også flere av dem damer. 

• Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.23):

Chads kommer først, den snille mannen senere etter at de har brent seg og markedsverdien deres synker. Av og til ihvertfall.

Ingen kvinner vil ha menn som ser på dem som en vare i stedet for et menneske. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
BeeKind skrev (21 minutter siden):

Ingen kvinner vil ha menn som ser på dem som en vare i stedet for et menneske. 

Nøyaktig slik kvinner ser på chads. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Drømmemannen til damer får de færreste damer , så de ender opp med normale men bra menn.  Hvis flere menn slutter å sikte for høyt etter sine drømmedamer får også flere av dem damer. 

Hva kvinner ser på som drømmemannen er jo ganske hugget i stein. Hva menn ser på som drømmedama derimot er veldig forskjellig. Da blir jo spørsmålet hva det vil si at menn sikter 'for høyt ' 

Skrevet (endret)

Er du en kvinnehater?😅 Til ts...

Endret av Mann1976
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva kvinner ser på som drømmemannen er jo ganske hugget i stein. Hva menn ser på som drømmedama derimot er veldig forskjellig. Da blir jo spørsmålet hva det vil si at menn sikter 'for høyt ' 

Eks; menn på 35-65++ ikke kjekke som vil ha hotte på 25-30….  Menn igjen en del eldre enn damene de ønsker, ikke sjarmerende og bra menn.  Da vinner de jevnaldrende og bra menn damene.  Forsåvidt også en enighet blant menn hva som er drømmedame; om hun er lys / mørk . Tynm eller frodig. Hun er yngre og hottere enn dem selv. Menn har like åpenbar for høye ønsker som damer som har drømmemenn altså.  Uansett, menn sikter etter damer for unge og digge i forhold til seg selv. Så enkelt fremdeles. Og ja da ender menn opp single helt fint 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne her. Det dere kaller Chads har alltid vært den typen mann jeg ikke vil ha.  Gi meg heller en god humor, fin personlighet og et utseende jeg finner et eller annet behag i. For meg kan visuelt kjekke menn  være alt fra for eksempel Aslak Evensrud, nyhetsreporteren til Damiano i Måneskin. Og mellom de er det rimelig mange forskjellige utseender og typer personlighet. Mannen min er kjekk for meg, men jeg ble blrndet av personligheten hans først. Folk blir penere når du liker dem. Og styggere når du ikke liker dem.

Anonymkode: 13601...610

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kvinne her og, har heller aldri likt såkalte chads. Er en attraktiv kvinne, som alltid har kunne velge og vrake i menn. Han jeg er sammen med nå er lavere enn meg, rødlig hår, og har såkalt «dadbody». Kjekkeste mannen jeg vet om. Falt pladask for glimt i øyet, god humor og at han rett og slett er en snill og ålreit fyr. Samme med han jeg var sammen med før han. Så langt unna en Chad man kan komme utseendemessig, men falt også der for glimtet i øyet, humor og bra personlighet. Og det samme gjelder for samtlige av mine venninner. Alle har alltid funnet seg helt normale menn, med gode verdier og bra personlighet. Flere i min vennegjeng og som er svært attraktive og kan velge og vrake i menn. Og flere av oss har og ved flere anledninger blitt lagt an på av sånne såkalte «hunks». Og beklager å si det, de er kanskje pene å se på, men samtlige av den typen jeg har møtt har vært totalt uinteressante. Nei takke meg til en helt vanlig mann! 

Anonymkode: 1a6e2...a46

• Liker 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...