AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #241 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er ikke det bare fint da? Alternativet er å tviholde på strenge krav og aldri fravike disse, uansett hvor bra fyren er. Det må da være helt fantastisk at kvinner kan ombestemme seg eller rett og slett se gode kvaliteter i menn de først ikke trodde de ville ha. Det er jo det motsatte av å være kresen og ha for snevre preferanser, som kvinner ofte får mye kjeft for å ha her på KG. Jeg håper det samme gjelder de fleste menn, at de har en evne til å tilpasse seg og lære underveis hvilke kvinner som passer dem best. Anonymkode: dd714...336 Dette her er så bra skrevet Jeg tror problemet ligger i at noen menn ønsker en ferdig "oppskrift" på hvordan kvinner er, slik at de slipper å anstrenge seg eller utvikle seg eller faktisk bli kjent med den andre parten, altså kvinnen. Anonymkode: c585b...cd5 2 5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #242 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva kvinner ser på som drømmemannen er jo ganske hugget i stein. Anonymkode: 9e308...9c9 Det der påstås hele tiden på KG, men i løpet av mitt lange liv har jeg aldri sett noe bevis for dette. Jeg og venninnene mine har aldri gått etter de samme mennene. Vi ser ofte etter ca de samme kvalitetene, men utseendemessig har vi gått etter ganske forskjellige menn. Jeg mener fremdeles at de som legger skylda på alle kvinner eller alle menn, egentlig bare velger enkleste utvei og legger skylda og ansvaret på at det er umulig for dem å finne en partner, siden "alle kvinner/menn" kun er ute etter én type kjæreste. Det er lettere å gi opp, enn å ta seg selv i nakken og jobbe hardere. Man kan ikke endre andre, men man kan endre seg selv. Anonymkode: dd714...336 3 5
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #243 Skrevet 17 timer siden Og en ting til: jeg har opplevd flere ganger gjennom livet å bli kjent med menn som både jeg selv og andre damer synes er utseendemessig kjekke, men som likevel ikke er interessant som partner. Flere av dem var til og med fine fyrer med bra personlighet. Men å forelske seg er ikke noe man kan tvinge frem, det er en gnist som oppstår. Mangler gnisten, kan mannen være så bra som bare det, men det nytter ikke. Jeg tror TS og mange andre menn må slutte å tenke at de blir valgt bort fordi det er noe feil med dem (eller damene for den saks skyld), og heller lære seg at det å finne en partner handler om mye mer enn utseende og hva man tror man vil ha. At man ikke finner noen å være sammen med, betyr faktisk ikke at man blir aktivt valgt bort. Det betyr som oftest bare at man ikke klikker med de man møter. Og konkurransen fra "Chads" er egentlig konkurransen mot selvvalgt singelliv. De aller fleste vil heller være alene enn å være i et forhold med feil person. Anonymkode: dd714...336 1 5
Million Skrevet 17 timer siden #244 Skrevet 17 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.01): Har gitt opp kvinner, orker ikke mer. Dere vet ikke hva dere vil ha, ihvertfall ikke før det er for sent. Dere skal helst ha 2-3 barn først med feil mann før dere gir den riktige mannen en sjangs. Er så lei av dere. Anonymkode: afbd5...6ec Takk for infoen. Jeg tok det opp på Alle Verdens Kvinners Møte i går, og vi er alle enige. Alle som en. Det blir FRYKTELIG leit å se deg fordufte fra markedet, men vi er saktens enige om at dette, ja dette vil vi klare og overleve! Moving on. PS! Det er ikke alltid menn er så veldig flinke til å velge "riktig" dame heller. De har en tendens til å la "snoppen" styre. Og det funker jo dårlig i lengden, det vet alle. Endret 17 timer siden av Million 5 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #245 Skrevet 16 timer siden Thanos skrev (3 timer siden): Kvinner ble ikke giftet bort mot sin vilje for 15-20 år siden! Herrefred! Du må et par hundre år tilbake før det var vanlig praksis. I moderne historie har kvinner alltid kunne velge og vrake. Og forholdene fungerte like bra, om ikke bedre enn nå. De som slet for 20 år siden, sliter og hadde slitt i dag. De få jeg kjenner som aldri får til forhold er alltid de mennene som vil ha ei på 20. selv om de har passert 40-50 selv. De finner noe galt med alle damene og ser ikke at å være som man var i tjueårene er uattraktivt. Jeg skjønner hvorfor de er single. Attraktive mennesker har alltid kunne velge og vrake, uavhengig av kjønn. Om man sliter og skylder på hele det andre kjønn, må man nesten begynne å se på seg selv. Anonymkode: b45b1...597 6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #246 Skrevet 15 timer siden Thanos skrev (4 timer siden): Så du tenker at kvinner bare alltid har vært attraktive og flotte nok til alle tider og at menn har falt de siste årene? Og jo dette vil bli et kvinneproblem. Starbucks kjeden i USA arrangerer stadig datingkvelder for single med tilbud og litt ekstra for dem som stiller. Siste arrangement lokket til seg flere tusen single kvinner. Menn dukket derimot ikke opp, bortsett fra en liten håndfull. Det gjenspeiler hvor giftig datingsfæren har blitt og værre skal det bli. For det er ikke bare menn som ønsker seg partner og forhold. Og når menn skjønner at de ikke lenger kan klare å bli attraktive nok for helt vanlige kvinner, trekker de seg helt og holdent ut og bort fra all kontakt med kvinner. Da har vi ikke bare et manneproblem lenger. For menn flest er det nemlig ikke bare "å skru på en bryter og bli mer attraktiv" for kvinner. Man kan kle seg godt og oppføre seg selvsagt, men det aleine gir ikke en mann attraktivitet hos kvinner, selv om enkelte kvinner foretrekker å kaste den ballen over i menns fang. En uattraktiv mann kan gå fra å være et "æsj" moment til å bli sett på som venn i beste fall dersom han tar yttre grep for å bli kjekkere. Hva ville du gjort dersom du aldri fikk oppmerksomhet fra det annet kjønn og du fikk beskjed om å gjøre deg mer attraktiv og vakker? Har tanken noensinne slått deg? Kvinner ble giftet bort av faren sin før altså ikke eget valg. Og noen tiår nå de har kunnet ha et valg angående økonomi og alenemor. Så vel kvinner hadde ikke like mye mulighet til å velge bort dårlige menn som nå. Det er f eks en forklaring. Heldigvis kan vi nå velge. Jippi! Anonymkode: 248bb...700 2 2
Spanky Skrevet 15 timer siden #247 Skrevet 15 timer siden Thanos skrev (5 timer siden): Det har TS aldri sagt. Her tillegger du ham meninger han høyst sansynlig ikke har. Helt vanlige kvinner velger idag bort helt vanlige menn. Det er jo derfor det har vokst frem en incelkultur i vesten. Unge menn er ikke født incels, de skapes. Og det har ikke oppstått i et vakum. Så du mener at det er kvinnene som skaper incels? Incels har alltid eksistert, de har bare blitt mer synlige når internett og sosiale medier har blitt så stort. Det er ikke bare her i vesten det er slik. Og heldigvis, kan kvinner flest velge selv hvem de vil være sammen med, på lik linje med menn. Jeg er en helt vanlig kvinne, som har valgt en helt vanlig mann. Det samme har to av mine voksne barn også gjort. Ikke en eneste av mine venner eller familiemedlemmer er sammen med en chad, eller er en chad for den del. 4 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #248 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette her er så bra skrevet Jeg tror problemet ligger i at noen menn ønsker en ferdig "oppskrift" på hvordan kvinner er, slik at de slipper å anstrenge seg eller utvikle seg eller faktisk bli kjent med den andre parten, altså kvinnen. Anonymkode: c585b...cd5 Tror ikke det alltid handler om innsatsviljen, men å skjønne hvordan man gjør det. Rett og slett om man har sosial teft. For selv stygge, fattige og rare menn kan finne kjærlighet om de har sjarm og timing. Broren min har autisme/asperger og han er nok ikke incel (ikke bitter), men han har leita etter oppskrift på "hvordan få kjæreste". Og har tatt mange grep. Han har gått kurs. Han har skaffa seg venner. Hobby. Deltidsstilling han klarer å stå i. Har ved et mirakel, forskudd på arv og nøysomhet fått seg en svær leilighet, stor nok til en familie. Han har gått i terapi med meg da vi fikk et vanskelig forhold etter at mamma døde, og gjort en svær innsats for å lære å forholde seg til egne og andres følelser. Han er bedre på en del ting sosialt enn mange som ikke er på spektetet, for han har øvd mye. Men han får seg ikke kjæreste. Det er sårt for ham, og et genuint savn. Han ser kameratene stifte familier. Og han er ikke sutrete eller bitter, han vil bare treffe ei dame som liker ham og som tåler ham. Som ikke er stygg (han selv er en ganske pen mann, og høy). Han forstår bare ikke hvordan man flørter. En gang la ei dame an på ham, men som han sa, han så henne bare som en venn. Det er ikke så lett Anonymkode: 9dab1...28e 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #249 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror ikke det alltid handler om innsatsviljen, men å skjønne hvordan man gjør det. Rett og slett om man har sosial teft. For selv stygge, fattige og rare menn kan finne kjærlighet om de har sjarm og timing. Broren min har autisme/asperger og han er nok ikke incel (ikke bitter), men han har leita etter oppskrift på "hvordan få kjæreste". Og har tatt mange grep. Han har gått kurs. Han har skaffa seg venner. Hobby. Deltidsstilling han klarer å stå i. Har ved et mirakel, forskudd på arv og nøysomhet fått seg en svær leilighet, stor nok til en familie. Han har gått i terapi med meg da vi fikk et vanskelig forhold etter at mamma døde, og gjort en svær innsats for å lære å forholde seg til egne og andres følelser. Han er bedre på en del ting sosialt enn mange som ikke er på spektetet, for han har øvd mye. Men han får seg ikke kjæreste. Det er sårt for ham, og et genuint savn. Han ser kameratene stifte familier. Og han er ikke sutrete eller bitter, han vil bare treffe ei dame som liker ham og som tåler ham. Som ikke er stygg (han selv er en ganske pen mann, og høy). Han forstår bare ikke hvordan man flørter. En gang la ei dame an på ham, men som han sa, han så henne bare som en venn. Det er ikke så lett Anonymkode: 9dab1...28e Min sønn er i midten av tjueårene og er også autist (Asperger). Han har aldri hatt en kjæreste før plutselig i fjor. Aldri flørtet med en dame en gang før det (tror ikke han forstår sånt) og ingen venner heller siden fjortenårsalder. Men kjæreste fikk han via nettet! De er kjempeforelsket og har vært sammen i ett år nå. Det er visst på nettet man møtes i dag, enten man er autist eller nevrotypisk "normal" 🙂 har jeg skjønt! Har broren din forsøkt det? Interessesider for ting han er opptatt av? Anonymkode: 5a6e7...cee
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #250 Skrevet 12 timer siden Trolltunge skrev (6 timer siden): Obs, menn tolker attraktiv til å bare gjelde utseende som regel. Bare se alle tråder om hva menn finner mest attraktivt. I motsetning til tråder om hva kvinner finner attraktive mener du ? Forskjellen på disse trådene måtte være at det er mer 'enighet' om hva kvinner finner attraktive, noe som også støttes av fordelingen på Tinder for eks. Anonymkode: 9e308...9c9
Trolltunge Skrevet 11 timer siden #251 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): I motsetning til tråder om hva kvinner finner attraktive mener du ? Forskjellen på disse trådene måtte være at det er mer 'enighet' om hva kvinner finner attraktive, noe som også støttes av fordelingen på Tinder for eks. Anonymkode: 9e308...9c9 Nei ikke i motsetning til hva kvinner finner attraktivt, men i motsetning til hvordan kvinner tolker ordet attraktiv. Som i at kjønnene tenker slik om det å være attraktiv; Menn: At kvinnen er sexy Kvinner: At mannen har tiltalende utseende, tiltalende personlighet, tiltalende egenskaper, tiltalende verdier og god oppførsel. I praksis er dette imidlertid ikke særlig ulikt. Også de fleste menn velger seg partner ut fra en bredde av kvaliteter, pluss følelser. Men angående selve ordet attraktiv tenker kvinner og menn helt ulikt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå