Thanos Skrevet 16 timer siden #281 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er enig i mye av innlegget ditt, men akkurat her tror jeg du tar feil. De som har valgt bort mann og barn lever stort sett veldig fint med det. Anonymkode: 541b3...75f Det er nok slik for noen ja. Det kan jeg være enig i. Men jeg speiler litt meg selv og egne behov da jeg var 22 kontra nå som jeg er i 40 årene. Da jeg var yngre hadde jeg helt andre prioriteringer. Barn, alderdom og refleksjon var ikke i sentrum av tankesettet mitt. Nå som jeg har barn, partner og hus kjenner jeg på en enorm takknemlighet for at jeg har prioritert det fremfor jobb, penger og matriell rikdom. Og når man frem i 60-70 årene tror jeg det å få barn og barnebarn på besøk er en fantastisk verdi som ikke penger kan kjøpe. Men vi er forskjellige. Noen lever godt aleine. Samtidig tror jeg veldig mange vil få seg en mental knekk de ikke var forberedt på når de kommer dithen i livet.
Thanos Skrevet 16 timer siden #282 Skrevet 16 timer siden Bimbo skrev (2 timer siden): At vanlige kvinner vil ha vanlige menn og blir sammen med folk de er forelska i er ikke anekdoter, det er en massiv, overveldende majoritet som man kan observere med egne øyne rett utenfor sin egen dør. Da er det jo helt absurd kokko Lala land at innsamlede vitenskapelige data forteller oss det stikk motsatte, er det ikke? Aldri før har flere mennesker, både kvinner og menn, vært single, barnløse, sexløse og deprimerte. Det er et utvistelig faktum. At du ser noen vanlige unge nyforelska par hver gang du er på Rema1000 betyr ikke at samfunnstrenden lyver. Jeg har aldri hevdet at ingen kvinner og menn finner seg kjærester. Men samfunnstrenden er slående og brutal! Den går i feil retning! 1
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #283 Skrevet 16 timer siden Thanos skrev (8 minutter siden): Det er nok slik for noen ja. Det kan jeg være enig i. Men jeg speiler litt meg selv og egne behov da jeg var 22 kontra nå som jeg er i 40 årene. Da jeg var yngre hadde jeg helt andre prioriteringer. Barn, alderdom og refleksjon var ikke i sentrum av tankesettet mitt. Nå som jeg har barn, partner og hus kjenner jeg på en enorm takknemlighet for at jeg har prioritert det fremfor jobb, penger og matriell rikdom. Og når man frem i 60-70 årene tror jeg det å få barn og barnebarn på besøk er en fantastisk verdi som ikke penger kan kjøpe. Men vi er forskjellige. Noen lever godt aleine. Samtidig tror jeg veldig mange vil få seg en mental knekk de ikke var forberedt på når de kommer dithen i livet. Helt enig i at man er forskjellige, men jeg tror ikke det er sånn at de som bevisst har valgt bort mann og barn i 20-30-40-årene plutselig snur helt om når de fyller 60. Jeg er 47, og har aldri ønsket meg barn. Jeg liker ikke barn, og vil ikke ha de i livet mitt. Menn har jeg også begrenset begeistring for. I likhet med deg, så er jeg også takknemlig for det livet jeg har valgt, for jeg hadde nok vært svært ulykkelig i et A4-liv, Og at jeg skulle endre meg så drastisk at jeg får lyst på noe av dette når jeg blir 60 høres helt absurd ut for meg. Anonymkode: 541b3...75f 2 1
Thanos Skrevet 16 timer siden #284 Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig i at man er forskjellige, men jeg tror ikke det er sånn at de som bevisst har valgt bort mann og barn i 20-30-40-årene plutselig snur helt om når de fyller 60. Jeg er 47, og har aldri ønsket meg barn. Jeg liker ikke barn, og vil ikke ha de i livet mitt. Menn har jeg også begrenset begeistring for. I likhet med deg, så er jeg også takknemlig for det livet jeg har valgt, for jeg hadde nok vært svært ulykkelig i et A4-liv, Og at jeg skulle endre meg så drastisk at jeg får lyst på noe av dette når jeg blir 60 høres helt absurd ut for meg. Anonymkode: 541b3...75f Ja det er alltid forskjellige behov. Men etter å ha reflektert over den endringen selv og dertil alle samtalene jeg har hatt rundt dette med både familie, venner og kollegaer, virker det som veldig mange har opplevd den endringen i livet fra 20 årene til godt voksen. Men bare man tar de riktige valgene for sitt liv så er det helt klart viktigst.
Bimbo Skrevet 15 timer siden #285 Skrevet 15 timer siden Thanos skrev (1 time siden): Da er det jo helt absurd kokko Lala land at innsamlede vitenskapelige data forteller oss det stikk motsatte, er det ikke? Aldri før har flere mennesker, både kvinner og menn, vært single, barnløse, sexløse og deprimerte. Det er et utvistelig faktum. At du ser noen vanlige unge nyforelska par hver gang du er på Rema1000 betyr ikke at samfunnstrenden lyver. Jeg har aldri hevdet at ingen kvinner og menn finner seg kjærester. Men samfunnstrenden er slående og brutal! Den går i feil retning! Jeg har aldri påstått at ikke det er en økt andel single, men er svært uenig i at det hovedsakelig er kvinners overdrevne krav og selvtillit som er skyld i dette. Vis meg gjerne noe dokumentasjon på sammenhengen her (bortsett fra at en utseendefokusert app favoriserer folk som er heldig med utseende). Det påstås at «slik et kvinner», ikke en marginal gruppe kvinner men kvinner generelt. Det er en drøy påstand og ja: jeg mener at dette skulle vært observerbart i omgivelsene i mye større grad om det er et så sterk trend som enkelte påstår. Nå har jeg gått i utallige foreldremøter i 18 år, hatt fotballbarn og ballettbarn og jobbet med familier i jobbsammenheng, pluss turene på Rema 1000 som du referer til og det er virkelig ingen som helst antydning til at ikke foreldre og par i Norge i dag er helt utseendemessig og statusmessig svært normale. De aller fleste finner partnere og får barn om de ønsker, iallfall en langt, langt større andel enn «topp 20» folk. Når statistikk og teorier ikke gjenspeiles i observasjoner man gjør så må man gjerne vurdere om man har misforstått eller overtolket tallene. 4 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #286 Skrevet 14 timer siden Thanos skrev (2 timer siden): Nja....Kvinner syter like mye som menn. De klager bare på litt andre ting på en litt annen måte. Det er KG et glimrende eksempel på. Kvinner er derimot mye flinkere til å ikke legge skylden på menn for at de ikke har barn og partner. Der har menn mye å lære. Men den dynamikken tror jeg ligger i det å bli valgt kontra å kunne velge. Kvinner og menn er såpass forskjellige og har såpass stor ulikhet i behov i ulike aldre at livskriser inntreffer dertil forskjellig. For menn er det nok tyngst å føle på avvisning fra kvinner når de selv er i ung og beste alder. Derav "mannlig ensomhetsbølgen". Det er da menn etablerer seg og ønsker seg stabilitet, barn, hus og en god partner. Samt at de har behov for validering. "Jeg ble valgt av en god kvinne". I den alderen er kvinner mest opptatt av bachelor og mastergrader, samt å "realisere seg selv". Når menn tidlig da enten forblir partner/barnløse eller skiller seg, har de som regel stødige høykvalitetsjobber, eget hus/leilighet, godt etablert nettverk av venner og familie. Og er de kjekke nok og kan flørte, kan de få jevnlig tilfeldig sex på byen og ellers. Tilbakemeldingene fra den kategorien middelaldrene mannfolk overallt på nettet er at nær samtlige av de setter pris på roen, freden og en hverdag fri for kritikk, drama og krav. For kvinner virker det som om situasjonen er motsatt. I ung alder verdsetter hun frihet til å studere, gjøre kariere, reise, oppleve osv. Hun tenker kanskje at hus, mann og barn kan vente. Problemet er da at med det dramatiske skiftet som har skjedd i datingsfæren så kan hun ikke lenger velge og vrake i en alder av 35-40 år. For de få mennene i hennes målgruppe er enten da godt gift og har barn med ungdomskjæresten sin eller så er de skilt og er ferdig med barn, kjærring og ansvar og vil bare nyte livet med kompiser og fri sex på byen når behovet melder seg. Så unge kvinner i sin beste alder jubler nok høyt nå hvor de har valg, frihet og ser muligheter og har høye realiseringsambisjoner. Problemet dukker opp seinere i livet når de sitter alene i leiligheten sin uten barn, barnebarn og en stødig god partner å dele livet med. Da innser de fleste at kariere, penger og selvrealisering ikke betyr noe som helst i livet. Nettdating og den nye krevende standardsettingen er såpass fersk at samfunnet ikke helt har rukket å se konsekvensene riktig enda. Men den kommer! Så konklusjonen min er at dette vil ramme både menn og kvinner hardt! Det treffer bare kjønnene på forskjellige tidspunkt i livet. Menn står midt i det nå, kvinner vil merke det seinere. Vel foreløpig har det rammet menn hardest. Og angående å få barn , skille seg og være lykkelig som singel for kvinner da, så vil det heller ikke ramme kvinner så hardt etter et brudd. De er ofte mindre opptatt av random sex og evt tilfeldig dårlig sex . Og mer opptatt av bra kvalitet sex og kan avstå lettere. Enkelte menn som damer velger får også flere kull, mens mange menn null barn. Så nei mener fremdeles at menn kommer til å rammes mye hardere enn kvinner uavhengig av det du skrev. Anonymkode: 248bb...700 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #287 Skrevet 14 timer siden Bimbo skrev (5 minutter siden): Jeg har aldri påstått at ikke det er en økt andel single, men er svært uenig i at det hovedsakelig er kvinners overdrevne krav og selvtillit som er skyld i dette. Vis meg gjerne noe dokumentasjon på sammenhengen her (bortsett fra at en utseendefokusert app favoriserer folk som er heldig med utseende). Det påstås at «slik et kvinner», ikke en marginal gruppe kvinner men kvinner generelt. Det er en drøy påstand og ja: jeg mener at dette skulle vært observerbart i omgivelsene i mye større grad om det er et så sterk trend som enkelte påstår. Nå har jeg gått i utallige foreldremøter i 18 år, hatt fotballbarn og ballettbarn og jobbet med familier i jobbsammenheng, pluss turene på Rema 1000 som du referer til og det er virkelig ingen som helst antydning til at ikke foreldre og par i Norge i dag er helt utseendemessig og statusmessig svært normale. De aller fleste finner partnere og får barn om de ønsker, iallfall en langt, langt større andel enn «topp 20» folk. Når statistikk og teorier ikke gjenspeiles i observasjoner man gjør så må man gjerne vurdere om man har misforstått eller overtolket tallene. I tillegg til dette er dett heller ikke alle som forstår hva "gjennomsnitt" betyr. Hvis det kommer frem at "kvinner foretrekker menn på 180" kan det like gjerne være tilfelle at halvparten av de spurte har svart 170, og den andre halvparten 190. Det er ikke sikkert at noen av de foretrekker 180 i det hele tatt. Preferanser ligger over hele skalaen for alt mulig rart, gjennomsnitt betyr absolutt ingenting i denne sammenhengen. Anonymkode: 541b3...75f 2 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #288 Skrevet 14 timer siden Thanos skrev (1 time siden): Ja det er alltid forskjellige behov. Men etter å ha reflektert over den endringen selv og dertil alle samtalene jeg har hatt rundt dette med både familie, venner og kollegaer, virker det som veldig mange har opplevd den endringen i livet fra 20 årene til godt voksen. Men bare man tar de riktige valgene for sitt liv så er det helt klart viktigst. Har 2 veninner og ei bekjent som er fra 42-48. Alle de har alltid sagt de ikke ønsker barn. De har valgt å ikke få det. Har kjent dem siden jeg var i barnehagealder. De har hatt samme partner i mellom 20-28 år . Så altså ikke single. Men likevel holdt de på meningene sine angående ikke barn altså. Anonymkode: 248bb...700 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #289 Skrevet 14 timer siden Thanos skrev (2 timer siden): Og for mennene som ikke når opp, finnes det mye alternativer og leketøy som kan dekke behovene på helt andre måter enn for 20 år siden. Det er da virkelig helt greit. Anonymkode: 9dab1...28e 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #290 Skrevet 14 timer siden Thanos skrev (På 9.6.2026 den 12.19): Nope. Da jeg var yngre lot guttene som om de spydde når jeg gikk forbi fordi de syntes at jeg ikke var pen nok. Jeg har helt vanlig normalt utseende, men var ikke opptatt av sminke og mote, men jeg var skoleflink. Jeg var heldigvis tøff nok til å drite i dem og fortsatte med livet mitt. Tok utdanning, fikk god jobb, traff en mann og fikk barn med han. Anonymkode: 06d9d...e0a 1 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #291 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (På 5.6.2026 den 22.01): Har gitt opp kvinner, orker ikke mer. Dere vet ikke hva dere vil ha, ihvertfall ikke før det er for sent. Dere skal helst ha 2-3 barn først med feil mann før dere gir den riktige mannen en sjangs. Er så lei av dere. Anonymkode: afbd5...6ec Flott! Du er definitivt ikke riktig mann. Anonymkode: 6fcd3...d45
Thanos Skrevet 13 timer siden #292 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Da jeg var yngre lot guttene som om de spydde når jeg gikk forbi fordi de syntes at jeg ikke var pen nok. Jeg har helt vanlig normalt utseende, men var ikke opptatt av sminke og mote, men jeg var skoleflink. Jeg var heldigvis tøff nok til å drite i dem og fortsatte med livet mitt. Tok utdanning, fikk god jobb, traff en mann og fikk barn med han. Anonymkode: 06d9d...e0a De guttene har trolig endt opp som rusmissbrukere eller tapere som har tapt i alt i livet seinere. Hva slike gutter tøffer seg til å gjøre mot helt normale jenter i den alderen handler ikke om at du har et dårlig utseende, men at de er jævla usikkre tapere. Ja heldigvis var du tøff nok. Og dette er heldigvis ikke standaren på menn i dette landet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå