AnonymBruker Skrevet 21. mai #161 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): De vet at de blir overvåket, det inngår i kontrakten og de har erfart dette. Anonymkode: a1a5c...75d Men hvorfor overvåker dere ansatte på den måten til å begynne med? Hva overvåker dere? Det her høres jo helt sykt ut. Hvilken bransje er dette? Og hvorfor logget du bare ut personen? Kan du ikke ringe? En chatmelding er det jo sykt lett å overse hvis man er midt oppi noe. Anonymkode: ff318...937 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #162 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Mange som mister fatningen. Også litt gøy med de som gjetter på bransjer og til og med fornavn. Man tenker så ekstremt snevert. Vet ikke om det er en eneste sjel her som skjønner at visse typer arbeid må overvåkes, og man skjønner heller ikke hvor lett det kan være å stille opp for en prat i løpet av svært kort tid. Anonymkode: a1a5c...75d MÅvisse typer arbeid overvåkes på denne måten? Kan ikke komme på en eneste jobb hvor det er nødvendig med denne typen overvåkning. Herregud, det høres jo nesten ut som at du tenner på makta du har slik du skriver. Hvis du vil ha en samtale, får du ringe, ikke bare sende ei melding. Du burde overvåkes slik du holder på. Anonymkode: ff318...937 11
AnonymBruker Skrevet 21. mai #163 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Det er så surrealistisk å se hva dere tror om alle Norges arbeidsplasser. Hva om det er mer samlebåndbasert? Hvorfor virker det som at du tror at det er rapportskriving eller noe? Langt inne i en tankerekke du liksom. Kanskje det er du som bør tenke mer før du svarer. Anonymkode: a1a5c...75d Måten du svarer på her inne, forteller bare alt om hvilken type leder du er. Kan du ikke skrive hvor du jobber, så slipper jeg å noen gang søke meg dit? Høres ut som en skikkelig lite trivelig arbeidsplass. Anonymkode: ff318...937 6
Sinsiew Skrevet 21. mai #164 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er er fornøyd med egen innsats og setter pris på positiv feedback, hva andre ansatte mener har mindre betydning så lenge jeg vet at jeg har gjort en god jobb. Anonymkode: a1a5c...75d Å bare logge ut ansatte, er ikke å gjøre en god jobb. 12 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #165 Skrevet 21. mai Kostelig tråd. Nå har jeg ledd meg gjennom ni sider. Anonymkode: c43af...d5f 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #166 Skrevet 21. mai Sjeleglad for at jeg ikke jobber et slikt sted. Hadde ikke orket én dag med slik overvåkning og rigiditet.. Anonymkode: b0406...c3d 6
GlutheaMaxima Skrevet 22. mai #167 Skrevet 22. mai Jeg er så nysgjerrig på hva slags bransje dette er..!! Men håper det er trolling. 😅 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #168 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Du er åpenbart en rigid og maktsyk leder som mangler elementær kunnskap om personalledelse og har mistillit til dine ansatte. Detaljert overvåkning er straffbart og du saboterer i tillegg for din egen ansatt ved å logge ham ut fordi han ikke umiddelbart svarer på henvendelsen din?!? Han har sikkert luktet lunta for lenge siden, og blir totalt demotivert og drittlei av måten du holder på på. Det er ikke anbefalt og lite effektivt å sjekke og svare på alt av chat og eposter umiddelbart når det jobbes med noe som krever konsentrasjon, haster det får du sende epost merket haster. Dette er ikke avvik. Det fremstår ikke som grunn til kritikk en gang. Folk henter seg litt mat før de jobber litt til, de tar en telefon på slutten av dagen, leser en artikkel, snakker med en kollega, startet et kvarter før, jobber et kvarter ekstra en annen dag m.m. Vedrørende det siste. Nå vet jeg ikke hvem som registrerer fraværet, men kanskje vedkommende har mer info enn du selv gjør. Ha tillit, eller spør den det gjelder med en åpen og lyttende holdning. Anonymkode: 81a6a...431 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #169 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det kunne vært systemfeil, da skal man kontakte teknisk kontaktperson. Meg. Det var overhodet ikke rom for å bare avslutte. Jeg vet ikke hvor lett det er for den skadde å skaffe sykmelding, men hovedproblemet var den manglende kommunikasjonen. Vedkommende var mest opptatt av at "jeg er ikke syk" og skjønner ikke at skade som hindrer deg i å jobbe går for det samme. Anonymkode: a1a5c...75d Herregud for et håpløst, rigid og demotiverende opplegg. Blir imponert om dere har noen ansatte igjen når året er omme. Anonymkode: 81a6a...431 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #170 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): De vet at de blir overvåket, det inngår i kontrakten og de har erfart dette. Anonymkode: a1a5c...75d Det er ikke lovlig med kontrakter og avtaler som gir ansatte dårligere rettigheter enn loven gir dem. Det du beskriver er brudd på arbeidsmiljø loven og datatilsynets retningslinjer som kan frata dere konsesjon og gi bot. Anonymkode: 81a6a...431 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #171 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du høres ikke helt god ut. Glad du ikke er min leder. Håper du har andre arbeidsoppgaver enn å terrorisere kollegaene dine. Aldri hørt på makan. Ikke rart de soner ut og ikke orker å komme på jobb. Den som har brukt opp egenmeldingene sine er sikkert syk pga deg og ditt kontrollbehov/ maktmisbruk. Du bør gå i deg selv! Anonymkode: e0134...2b1 Tenker det samme Anonymkode: 81a6a...431 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #172 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Antagelig jobber hen i support til en stor Norsk/Skandinavidk bedrift, Skatteetaten, NAV Kontaktsenter, AMK, strømnett/infrastruktur eller annet. Anonymkode: 9550c...b29 Tvilsomt. Der jobber det folk som kjenner lovverket. Dette må være bananbedriften. Anonymkode: 81a6a...431 8 2
Eva-Lena Skrevet 22. mai #173 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Du er sikkert en veldig godt likt kollega 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #174 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uhm du virker opphengt og kontrollerende, er dette telemarkering? Anonymkode: f3904...a71 Garantert Anonymkode: 81a6a...431 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #175 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det kunne vært systemfeil, da skal man kontakte teknisk kontaktperson. Meg. Det var overhodet ikke rom for å bare avslutte. Jeg vet ikke hvor lett det er for den skadde å skaffe sykmelding, men hovedproblemet var den manglende kommunikasjonen. Vedkommende var mest opptatt av at "jeg er ikke syk" og skjønner ikke at skade som hindrer deg i å jobbe går for det samme. Anonymkode: a1a5c...75d Hovedproblemet var den manglende kommunikasjonen til den ansatte? Det var noe med å kaste sten i glasshus 😂 Anonymkode: 81a6a...431 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #176 Skrevet 22. mai Selv jeg som jobber i helsesektoren med ganske definerte arbeidstider blir ikke utsatt for denne type overvåkning for når man går. Her går man når rapporten til neste vaktlag er ferdig som regel selv om rapporten er ferdig 1510 (dagvakt til 1530). Dette høres jo helt sykt micromanaging ut.. Anonymkode: 2cf07...a5a 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #177 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Antagelig jobber hen i support til en stor Norsk/Skandinavidk bedrift, Skatteetaten, NAV Kontaktsenter, AMK, strømnett/infrastruktur eller annet. Anonymkode: 9550c...b29 Det finnes ihvertfall en veldig kontrollerende leder på Skatteopplysningen, men ikke en gang han er så ille som ts. Anonymkode: a173b...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #178 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er ikke lovlig med kontrakter og avtaler som gir ansatte dårligere rettigheter enn loven gir dem. Det du beskriver er brudd på arbeidsmiljø loven og datatilsynets retningslinjer som kan frata dere konsesjon og gi bot. Anonymkode: 81a6a...431 Veldig dumt å synse om dette når man virkelig ikke vet. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 22. mai #179 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er så surrealistisk å se hva dere tror om alle Norges arbeidsplasser. Hva om det er mer samlebåndbasert? Anonymkode: a1a5c...75d Da ville du aldri i verden ha kunnet dra folk bort fra samlebåndet/strømmen av henvendelser umiddelbart, da det ville ødelagt alt av flyten i arbeidet. Anonymkode: 3199b...ad4 9 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #180 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Da ville du aldri i verden ha kunnet dra folk bort fra samlebåndet/strømmen av henvendelser umiddelbart, da det ville ødelagt alt av flyten i arbeidet. Anonymkode: 3199b...ad4 Folk er så enkle her inne. Hva om det er fem personer i produksjonsenhet A og så er det mulig å fortsette produksjonen selv om bemanningen reduseres til fire? Anonymkode: a1a5c...75d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå