Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc.

Dere må utvikle KPIer som måler produktivitet. Da får du løftet deg fra å være sjef til å bli en leder.

Hjelp dine ansatte med å nå målene sine, ikke mål millisekunder foren skjermen.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje, men ikke nødvendigvis. Holder mulighetens å bare nevne situasjonen i plenum, med andre ledere, og håpe at personen som registrerer skjønner dette.

Jeg kommer nok ikke til å si noe særlig om at registreringen "ofte" er feil, i hvert fall ikke når den personen er tilstede.

Anonymkode: a1a5c...75d

Hvis man ønsker å ta opp noe, så gjør man det på en transparent måte med den som er ansvarlig. Å nevne noe i plenum i håp om at noen fanger det opp er ikke god praksis (og kan være passivt-aggressivt).

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Helt feil og vi har gjort det slik i flere tiår

Hva mener det er feil? Det rettslig utgangspunktet er at det er forbudt, men så er det to ganske snevre unntak

Anonymkode: ec25e...e81

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Innholdet i samtalen er uvesentlig, jeg tar en avgjørelse på at nå skal vi ta en prat.

Så en prat med deg er viktigere enn å jobbe. Ikke rart bedriften er dysfunksjonell.

Anonymkode: f5163...207

• Liker 19
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gud bedre, det er en felles e-postadresse av typen [email protected]

Pøh, ren bullshit. I så fall bryter dere jo med alt av regler for personvern. Ingen diskuterer en konkrets ansatt fravær i en felles mail.

Enten er du moden for "verste sjef" i Guinnes rekordbok, eller så er dette bullshit fra ende til annen. 

Anonymkode: ae450...f7a

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga den ansatte beskjed om innholdet, men skal bare trenge å skrive "hei, kan du ringe meg". Uvisst om personen bare ikke vil snakke om det jeg ville snakke om, men den praten er det ikke mulig å unngå, den vil i ytterste konsekvens havne hos HR som må ta en prat med vedkommende. Jeg kommer til å kontakte den ansatte på nytt ved første anledning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så en prat med deg er viktigere enn å jobbe. Ikke rart bedriften er dysfunksjonell.

Anonymkode: f5163...207

Ikke nok med det, men TS klarer ikke engang å ringe på telefon når hen vil noe "akutt". 

Anonymkode: 0a192...702

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pøh, ren bullshit. I så fall bryter dere jo med alt av regler for personvern. Ingen diskuterer en konkrets ansatt fravær i en felles mail.

Enten er du moden for "verste sjef" i Guinnes rekordbok, eller så er dette bullshit fra ende til annen. 

Ingen som diskuterer noe som helst. Den skadde tok kontakt pga fravær, jeg avklarte det med egenmelding og sykmelding, da vi omsider fikk svar en annen dag var det en annen leder som tok over og svarte videre, som var naturlig og sånn vi vanligvis gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke nok med det, men TS klarer ikke engang å ringe på telefon når hen vil noe "akutt". 

Anonymkode: 0a192...702

Fullstendig unaturlig å ringe, vi tar dette gjennom andre kanaler. Jeg ringte til slutt fordi den ansatte bare forsvant.

AnonymBruker
Skrevet

Lurer seriøst på hvordan sånne som deg kommer seg opp og frem altså. Håper dette er rent bullshit, og hvis ikke bør du lese ALLE svarene her om igjen og om igjen til noe trenger inn. Helt ubrukelig lederstil.

Har vært ute for en som deg, og etter gjentatte forsøk på bedring ble den personen til slutt betalt for å slutte. Det var aldri de ansatte under ham som var problemet. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen som diskuterer noe som helst. Den skadde tok kontakt pga fravær, jeg avklarte det med egenmelding og sykmelding, da vi omsider fikk svar en annen dag var det en annen leder som tok over og svarte videre, som var naturlig og sånn vi vanligvis gjør det.

Du sa at du hadde lest mailer mellom ansatt og personen som registrerer- det er noe helt annet. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer seriøst på hvordan sånne som deg kommer seg opp og frem altså. Håper dette er rent bullshit, og hvis ikke bør du lese ALLE svarene her om igjen og om igjen til noe trenger inn. Helt ubrukelig lederstil.

Har vært ute for en som deg, og etter gjentatte forsøk på bedring ble den personen til slutt betalt for å slutte. Det var aldri de ansatte under ham som var problemet. 

Ingenting som tyder på at jeg har gjort noe galt, får nesten utelukkende positiv feedback fra HR.

AnonymBruker
Skrevet

Du sa at du hadde lest mailer mellom ansatt og personen som registrerer- det er noe helt annet. 

På felles e-post. Jeg gjentar: gud bedre 

• Liker 3
Skrevet

Hadde mistrivdes maks under et sånt regime.

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Jann111 skrev (Akkurat nå):

Hadde mistrivdes maks under et sånt regime.

Vi får derimot positive tilbakemeldinger. Er svært sjeldent noen viser misnøye.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være fordi de er redd for represalier at de ikke viser misnøye?

Anonymkode: 60a7e...610

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det tør de nok ikke.

Anonymkode: a173b...6dc

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange % er gjennomtrekk på ansatte hos dere, TS??

Anonymkode: 349e5...506

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Dette nekter jeg å tro på

Anonymkode: 3b738...158

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Micromanagment fra helvete.

Hvorfor skal du ha styringstilgang/shadowing på deres PC? 

• Liker 10
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...