AnonymBruker Skrevet 21. mai #81 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du misforstod det med hjemmekontor fullstendig . Hvordan ble det misforstått? Forklar dette nærmere. Anonymkode: 2d4d2...9c8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #82 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, men de som starter tidlig kan få en hyggelig beskjed om å ikke starte for tidlig. Du misforstod det med hjemmekontor fullstendig . Det er arbeid som kan vente. Samtale med leder trumfer alt og så er det min jobb som leder å finne et passende tidspunkt. Anonymkode: a1a5c...75d Hva slags samtale er det snakk om da ? Her hos oss avtaler vi som regel på forhånd hvis det er viktige samtaler som skal tas. Hvis sjef var opptatt med en kunde og sjefen ringte, ville jeg bare ringt tilbake når jeg var ferdig. Samme hvis jeg var dypt inne i en annen arbeidsoppgave, du skjønner , vi har tillit til at jobben gjøres her hos oss uten micromanaging Anonymkode: 2a2e7...996 14
Duff Skrevet 21. mai #83 Skrevet 21. mai Overvåker du når ansatte går på do også? Hva med dine egne dobesøk? 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #84 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Høres ikke ut som viktig arbeid da , hvis det er viktigere å kontakte deg enn at de faktisk jobber Anonymkode: 2a2e7...996 Dette tenker jeg også. Hvis jeg sitter i arbeidsmodus fordi jeg faktisk jobber etter deadlines, og ser chatten blinker, så må folk bare vente. Jeg skal jobbe når jeg er på jobb, ikke chatte med folk. Sitter jeg dypt i konsentrasjonen kan det hende jeg ikke får med meg at det blinker engang, så der kan en person ha ventet i en halvtime eller mer før jeg svarer. Om jeg da hadde blitt logget ut underveis ville jeg ikke oppdaga det før jeg tar meg tid å sjekke chat, eller før jeg eventuelt skal inn i et møte. TS er jo psyko og har et ekstremt kontrollbehov som overhodet ikke gir mening. Klager på at folk jobber og ikke svarer umiddelbart på chat er ikke normal oppførsel. Anonymkode: 0a192...702 20 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #85 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva slags samtale er det snakk om da ? Her hos oss avtaler vi som regel på forhånd hvis det er viktige samtaler som skal tas. Hvis sjef var opptatt med en kunde og sjefen ringte, ville jeg bare ringt tilbake når jeg var ferdig. Samme hvis jeg var dypt inne i en annen arbeidsoppgave, du skjønner , vi har tillit til at jobben gjøres her hos oss uten micromanaging Anonymkode: 2a2e7...996 Innholdet i samtalen er uvesentlig, jeg tar en avgjørelse på at nå skal vi ta en prat. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #86 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg tenker at det er en slik håndtering fra min side som må til for å påvirke den som registrerer, men det er uansett stor sannsynlighet for at det blir bevisst feilregistrert, personen som registrerer er av den bestemte typen og godtar mer enn vi bør. Har til og med sett en e-post fra den som registrerer til den skadde og da er det åpenbart at den som registrerer vet hvordan det fungerer, som ble opplyst om i e-posten, men foreslo at "vi kan bare gjøre det sånn isteden". Anonymkode: a1a5c...75d Har selv jobbet med å registrere fravær, og opplever de fleste steder at folk ønsker å vise velvilje. Er man fratatt egenmeldingene så er det på sin plass med en fin- ikke autoritær- samtale om fravær. Om det skyldes arbeidsplassen, om det er noe som kan tilpasses etc. har den ansatte gitt beskjed om skade, men ikke fått sykemelding enda så lar vi det stå ti lønnen må kjøres før vi setter ugyldig fravær. Folk får en kjangs til å ordne opp. De på lønn er også enige i dette og kommer gjerne med forslag til løsning. Synes den hos dere som står imot alle dere i ledelsen er tøff, og rett person i jobben. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Nei? Vedkommende skal egentlig kontakte meg asap, og noen er svært raske. Man setter arbeidet på vent, man lar det ikke gå 10 min etc, da kan jeg logge dem ut. Er uansett ikke arbeid som går tapt pga manglende lagring når jeg logger dem ut. Anonymkode: a1a5c...75d Så hvis noen er på toalettet så så logger du dem ut? Jeg hadde blitt utrolig provosert av hele denne plassen, og især deg. Man skal ikke oppføre seg sånn mot ansatte på en moderne arbeidsplass. AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Nei, men de som starter tidlig kan få en hyggelig beskjed om å ikke starte for tidlig. Du misforstod det med hjemmekontor fullstendig . Det er arbeid som kan vente. Samtale med leder trumfer alt og så er det min jobb som leder å finne et passende tidspunkt. Anonymkode: a1a5c...75d Hvis samtale med leder trumfer alt så kan ikke arbeidet være så livsviktig at 10 min borte er grunn til utkastelse vel? Og siden du åpenbart detaljstyrer alt så bør du også ha bedre oversikt på egne dager slik at du kan planlegge disse møtene i bedre tid. Ikke forlange plutselige møter også skal folk stå på døren din med hatten i hånden 27 sek. etterpå. Anonymkode: ae450...f7a 17 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai #87 Skrevet 21. mai Håper dere har gjort en grundig juridisk vurdering av overvåkingen dere holder på med. Det er jo i utgangspunktet forbudt etter e-postforskriften Anonymkode: ec25e...e81 12 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #88 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har selv jobbet med å registrere fravær, og opplever de fleste steder at folk ønsker å vise velvilje. Er man fratatt egenmeldingene så er det på sin plass med en fin- ikke autoritær- samtale om fravær. Om det skyldes arbeidsplassen, om det er noe som kan tilpasses etc. har den ansatte gitt beskjed om skade, men ikke fått sykemelding enda så lar vi det stå ti lønnen må kjøres før vi setter ugyldig fravær. Folk får en kjangs til å ordne opp. De på lønn er også enige i dette og kommer gjerne med forslag til løsning. Synes den hos dere som står imot alle dere i ledelsen er tøff, og rett person i jobben. Så hvis noen er på toalettet så så logger du dem ut? Jeg hadde blitt utrolig provosert av hele denne plassen, og især deg. Man skal ikke oppføre seg sånn mot ansatte på en moderne arbeidsplass. Hvis samtale med leder trumfer alt så kan ikke arbeidet være så livsviktig at 10 min borte er grunn til utkastelse vel? Og siden du åpenbart detaljstyrer alt så bør du også ha bedre oversikt på egne dager slik at du kan planlegge disse møtene i bedre tid. Ikke forlange plutselige møter også skal folk stå på døren din med hatten i hånden 27 sek. etterpå. Anonymkode: ae450...f7a Hvordan er man på toalettet og jobber samtidig? Mener du med laptop på fanget? Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #89 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Innholdet i samtalen er uvesentlig, jeg tar en avgjørelse på at nå skal vi ta en prat. Anonymkode: a1a5c...75d Du fremstår 100% maktsyk, og som en som kun bør jobbe på gulvet. Aldri komme videre opp. Jobber selv et sted der administrasjonen snart er større enn dem som skal utføre oppgavene, og de som har din holdning blant alle disse lederne får ingenting til å fungere. Folk er kanskje redd deg pga alle dine straffereaksjoner, men jeg skal love deg at ingen respekterer deg. Anonymkode: ae450...f7a 15 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #90 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Håper dere har gjort en grundig juridisk vurdering av overvåkingen dere holder på med. Det er jo i utgangspunktet forbudt etter e-postforskriften Anonymkode: ec25e...e81 Helt feil og vi har gjort det slik i flere tiår Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #91 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan er man på toalettet og jobber samtidig? Mener du med laptop på fanget? Anonymkode: a1a5c...75d Han skriver at han logger ut folk som ikke svarer på 10 min. Da spør jeg om folk ikke får gå på do på denne plassen uten at han blander seg? Anonymkode: ae450...f7a 10
AnonymBruker Skrevet 21. mai #92 Skrevet 21. mai Er dette en bedrift i Norge? Høres jo ut som Nord-Korea... Anonymkode: 60a7e...610 19
AnonymBruker Skrevet 21. mai #93 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan er man på toalettet og jobber samtidig? Mener du med laptop på fanget? Anonymkode: a1a5c...75d Ser nå at du er TS, og ser også at du valgte å la være å svare på alt det andre i samme innlegg, kun svarer usaklig på det med å gå på toalettet. Fordi du ble svar skyldig? Jeg nekter også å tro at dere har bedrevet overvåkning i denne grad flere tiår. Tror du er for ung til å vite det, og har levd noen tiår selv. Alle disse måtene å overvåke folk på fantes ikke for så mange år siden. Anonymkode: ae450...f7a 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #94 Skrevet 21. mai Flere som leser denne tråden i håp om å finne ut hva slags bransje dette er? Blir jo supernysgjerrig! 😅 Noen ganger blir jeg dritt lei jobben min, men det hjelper å lese sånne tråder. Sjefen min driter i når og hvor jeg jobber så lenge jeg leverer, har fornøyde kunder og juniorer får tak i meg når de trenger det Anonymkode: e30d5...6cb 14 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #95 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har mange arbeidsoppgaver, en av hovedoppgavene er overvåking. Anonymkode: a1a5c...75d Tror det er mer som i overvåkning av KG. Bedre om du faktisk skaffer deg en jobb 😬 Anonymkode: e0134...2b1 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #96 Skrevet 21. mai Hovedregelen er at arbeidsgiver ikke har lov til å lese ansattes e-post. Dette gjelder selv om e-posten er opprettet og driftet av arbeidsgiveren. Innsyn er imidlertid tillatt i to svært spesifikke unntakstilfeller: [1, 2] For å ivareta driften: Hvis det er strengt nødvendig for å holde virksomheten i gang, for eksempel ved sykdom eller fravær, og det haster med å få tilgang til viktig informasjon eller arbeidsdokumenter. Ved mistanke om alvorlige pliktbrudd: Hvis det er begrunnet mistanke om at den ansatte har brutt arbeidspliktene sine grovt, eller gjort noe som kan føre til oppsigelse eller avskjed. [1, 2, 3] Viktige krav ved et eventuelt innsyn: Den ansatte skal som hovedregel varsles i forkant. Den ansatte har rett til å være til stede under gjennomgangen. Det skal gjøres en streng interesseavveining. Prosessen er strengt regulert av den norske E-postforskriften og Datatilsynet. [1, 2, 3, 4, 5] Anonymkode: ae450...f7a 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #97 Skrevet 21. mai Som sagt så jeg at arbeideren var aktiv, dermed spørsmålet om laptop på fanget på toalettet. Anonymkode: a1a5c...75d
Brukernavn84 Skrevet 21. mai #98 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Fryktelig dust påstand. Hvis jeg sier at vi MÅ overvåke, så får du tro på det. Dette er ikke catering med overvåking av de som legger pålegg på snitter. Anonymkode: a1a5c...75d Ekstraordinære påstander krever ekstraordinære bevis. Selv jobber jeg med frekvensmarkeder, og feil kan i ytterste konsekvens føre til store bøter eller at strømmen blir borte i et område. Ingen hos oss hadde tolerert et sånt fryktregime som det du beskriver hos dere. 8 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #99 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hovedregelen er at arbeidsgiver ikke har lov til å lese ansattes e-post. Dette gjelder selv om e-posten er opprettet og driftet av arbeidsgiveren. Innsyn er imidlertid tillatt i to svært spesifikke unntakstilfeller: [1, 2] For å ivareta driften: Hvis det er strengt nødvendig for å holde virksomheten i gang, for eksempel ved sykdom eller fravær, og det haster med å få tilgang til viktig informasjon eller arbeidsdokumenter. Ved mistanke om alvorlige pliktbrudd: Hvis det er begrunnet mistanke om at den ansatte har brutt arbeidspliktene sine grovt, eller gjort noe som kan føre til oppsigelse eller avskjed. [1, 2, 3] Viktige krav ved et eventuelt innsyn: Den ansatte skal som hovedregel varsles i forkant. Den ansatte har rett til å være til stede under gjennomgangen. Det skal gjøres en streng interesseavveining. Prosessen er strengt regulert av den norske E-postforskriften og Datatilsynet. [1, 2, 3, 4, 5] Anonymkode: ae450...f7a Gud bedre, det er en felles e-postadresse av typen [email protected] Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #100 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er arbeid som kan vente. Samtale med leder trumfer alt og så er det min jobb som leder å finne et passende tidspunkt. Anonymkode: a1a5c...75d Så samtaler med udefinert innhold trumfer å gjøre arbeidet sitt. Kan ikke noe for det, men blir mer og mer nysgjerrig på hva i all verden det her er for en arbeidsplass - Erfarne ansatte må overvåkes - Leder logger folk ut av chat for å få oppmerksomhet asap - Leder menes samtaler med h*n er viktigere enn faktisk produksjon - Null slingringsmonn på når man kommer og går, og avvikskriving over en lav sko Denne bransjen vil jeg vite om så jeg kan be barna mine holde seg milevis unna! Anonymkode: 349e5...506 20
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå