AnonymBruker Skrevet 21. mai #141 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ingenting som tyder på at jeg har gjort noe galt, får nesten utelukkende positiv feedback fra HR. Anonymkode: a1a5c...75d At en leder får positiv feedback fra HR sier null om det er en god leder eller ikke. Anonymkode: e4811...8ef 13 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #142 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At en leder får positiv feedback fra HR sier null om det er en god leder eller ikke. Anonymkode: e4811...8ef Jeg er er fornøyd med egen innsats og setter pris på positiv feedback, hva andre ansatte mener har mindre betydning så lenge jeg vet at jeg har gjort en god jobb. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #143 Skrevet 21. mai Det er så sjukt mange «ledere» som spør spørsmål på KG… Anonymkode: 3432b...247 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #144 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er så sjukt mange «ledere» som spør spørsmål på KG… Anonymkode: 3432b...247 Her har det vel knapt blitt spurt om noe. Anonymkode: a1a5c...75d 2 1
Virrevirrevapp Skrevet 21. mai #145 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Booke? Hva prater du om? Hvis jeg bestemmer meg for å ta en prat med en ansatt sender jeg en melding og blir kontaktet i løpet av få minutter. Anonymkode: a1a5c...75d Men hvorfor vil du ha mange spontane samtaler med de ansatte? Om hva da? 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #146 Skrevet 21. mai Jeg tror det er mer produktivt å fysisk gå bort til den ansatte fremfor å sende den ei melding på chat. Hva med å være en god leder, og ta deg tid til å lytte til dem? Ta f.ks 20 minutter per ansatt du er leder for i uka, for å ta en prat om hvordan de har det, trivsel i arbeidet, kanskje snakke om livet hjemme osv også. Gå en tur mens dere prater sammen. Det gjør min leder, så hver uke er det satt av 20 min til møte, hvor vi går en tur. Noen ganger prater vi om livet, dypere, overfladisk, jobben og alt rundt det eller bare vær og vind. Noen ganger er det godt å være stille også, og bare rusle sammen. Anonymkode: fc0c0...ed9 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #147 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror det er mer produktivt å fysisk gå bort til den ansatte fremfor å sende den ei melding på chat. Hva med å være en god leder, og ta deg tid til å lytte til dem? Ta f.ks 20 minutter per ansatt du er leder for i uka, for å ta en prat om hvordan de har det, trivsel i arbeidet, kanskje snakke om livet hjemme osv også. Gå en tur mens dere prater sammen. Det gjør min leder, så hver uke er det satt av 20 min til møte, hvor vi går en tur. Noen ganger prater vi om livet, dypere, overfladisk, jobben og alt rundt det eller bare vær og vind. Noen ganger er det godt å være stille også, og bare rusle sammen. Anonymkode: fc0c0...ed9 Det har vist seg å være en svært dårlig idé, var en ansatt som taklet det så dårlig at jeg har konkludert med at det tar jeg aldri sjansen på igjen. Det gikk så dårlig at jeg har bestemt meg for å la personen være mest mulig i fred og jeg kan heller ikke være referanse for personen (vi har fått vite om personen søker på jobber). Har heldigvis ingen tro på at jeg blir spurt. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #148 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Du er leder. også holder du på sånn? Ta kontakt med den ansatte og spør hva som gjorde at du ikke fikk svar. Start der liksom. og hvis du mener rutinene må skjerpes inn på det ene og det andre, må du da klare å ta det opp som en forventningsavklaring. hva slags underlig arbeidssted er dette her der man holder på slik?! Anonymkode: 7f62f...31a 6 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #150 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er leder. også holder du på sånn? Ta kontakt med den ansatte og spør hva som gjorde at du ikke fikk svar. Start der liksom. og hvis du mener rutinene må skjerpes inn på det ene og det andre, må du da klare å ta det opp som en forventningsavklaring. hva slags underlig arbeidssted er dette her der man holder på slik?! Anonymkode: 7f62f...31a Jeg ringte jo personen til slutt, det er å ta kontakt. Egentlig ligger ballen hos denne personen, som absolutt bør beklage, men jeg regner med å bare ta den opprinnelige planen og føre avvik. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #151 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ringte jo personen til slutt, det er å ta kontakt. Egentlig ligger ballen hos denne personen, som absolutt bør beklage, men jeg regner med å bare ta den opprinnelige planen og føre avvik. Anonymkode: a1a5c...75d Ja, da blir det hyggelig fremover….. Ser du ikke vedkommende i morgen liksom? Kan snakke 1:1 og be om det du forventer, føre møtereferat med hva som er tatt opp og så evaluere etter hvert om det så etterfølges? igjen; skrive avvik? Ja, men du kan jo kanskje starte med å snakke med vedkommende først. Anonymkode: 7f62f...31a 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #152 Skrevet 21. mai Opprinnelige praten* Ok, jeg skal lese over før jeg sender inn. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #153 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, da blir det hyggelig fremover….. Ser du ikke vedkommende i morgen liksom? Kan snakke 1:1 og be om det du forventer, føre møtereferat med hva som er tatt opp og så evaluere etter hvert om det så etterfølges? igjen; skrive avvik? Ja, men du kan jo kanskje starte med å snakke med vedkommende først. Anonymkode: 7f62f...31a Rekkefølgen spiller ingen rolle, om jeg registrerer avviket eller snakker med personen først. Avvik kan slettes, men personen unngår ikke dette avviket hvis jeg bestemmer meg for å gjøre det rette (dersom den andre personen ikke fører avviket). Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #154 Skrevet 21. mai Grøss, for en arbeidsplass... Høres litt George Orwellsk ut, egentlig. Er det frihetsminesteriet du jobber for? Det er IKKE vanlig at ansatte forventes å svare på cattemeldinger umiddelbart. Man er opptatt mens man jobber, og chattemeldinger ser man på når det passer ifht det man jobber med der og da. Noen ganger er man langt inne i en tankerekke og trenger å få fullføre det man holder på med før man svarer folk som tar kontakt på chat. Haster det, så må man enten ringe eller gå fysisk bort til personen man vil prate med. Du sier at du er en leder, men jeg kan ikke se noe om at du leder noe som helst. Å overvåke er ikke å lede. Og man er ikke en leder bare fordi man har en lederstilling. Tygg litt på den. Anonymkode: 6bb1f...497 13 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #155 Skrevet 21. mai På meg virker det veldig rart med en ansatt som har blitt fratatt egenmeldingsrettigheten (det er i utgangspunktet strenge krav for å gjøre dette), og som da ikke kommer med sykemelding. Om det ikke er kapasitet hos legen, og det er årsaken til at den ansatte ikke får time før dagen etter, vil jo sykemeldingen gjelde fra tidspunktet den ansatte tok kontakt med legen. De timeregistreringssystemene jeg har vært borti, inkl lønnssystem med fraværsregistrering, har varsling, hvor det ikke er mulig å gjennomføre registrering av f.eks egenmeldinger om disse er brukt opp/fratatt eller sykt barndager om den ansatte ikke er registrert med barn under 12 år Anonymkode: 376d2...bae 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #156 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Grøss, for en arbeidsplass... Høres litt George Orwellsk ut, egentlig. Er det frihetsminesteriet du jobber for? Det er IKKE vanlig at ansatte forventes å svare på cattemeldinger umiddelbart. Man er opptatt mens man jobber, og chattemeldinger ser man på når det passer ifht det man jobber med der og da. Noen ganger er man langt inne i en tankerekke og trenger å få fullføre det man holder på med før man svarer folk som tar kontakt på chat. Haster det, så må man enten ringe eller gå fysisk bort til personen man vil prate med. Du sier at du er en leder, men jeg kan ikke se noe om at du leder noe som helst. Å overvåke er ikke å lede. Og man er ikke en leder bare fordi man har en lederstilling. Tygg litt på den. Anonymkode: 6bb1f...497 Det er så surrealistisk å se hva dere tror om alle Norges arbeidsplasser. Hva om det er mer samlebåndbasert? Hvorfor virker det som at du tror at det er rapportskriving eller noe? Langt inne i en tankerekke du liksom. Kanskje det er du som bør tenke mer før du svarer. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #157 Skrevet 21. mai Uhm du virker opphengt og kontrollerende, er dette telemarkering? Anonymkode: f3904...a71 4
Taffel Skrevet 21. mai #158 Skrevet 21. mai Klart å holde det stoisk gående i 9 sider mens det rabler for alle andre.:) Den skal du ha, TS! 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai #159 Skrevet 21. mai Taffel skrev (3 minutter siden): Klart å holde det stoisk gående i 9 sider mens det rabler for alle andre.:) Den skal du ha, TS! Mange som mister fatningen. Også litt gøy med de som gjetter på bransjer og til og med fornavn. Man tenker så ekstremt snevert. Vet ikke om det er en eneste sjel her som skjønner at visse typer arbeid må overvåkes, og man skjønner heller ikke hvor lett det kan være å stille opp for en prat i løpet av svært kort tid. Anonymkode: a1a5c...75d
Lorieen Skrevet 21. mai #160 Skrevet 21. mai Hvordan fortelle at du er lederen fra helvete uten å faktisk skrive at du er lederen fra helvete… 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå