AnonymBruker Skrevet 21. mai #121 Skrevet 21. mai piggrokken skrev (3 timer siden): TS, jeg synes det er bra at du tar tak i det, har en jobb hvor de samme folka som går et kvarter før, kommer gjerne også et kvarter senere. Må rekke bussen sier de. Bussen går hvert 5. Minutt og stasjonen er 5 meter fra døra. Desverre gidder ikke ledelsen på jobben å ta opp dette. Det du beskriver er rutinemessig unnasluntring. Det er ikke det TS beskriver i HI. Anonymkode: 6e26a...81f 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #122 Skrevet 21. mai Høres ut som sjefen på en plass jeg jobbet som med sin micro managment skapte en flom av oppsigelser, sykemeldinger og lave søkertall på ledige stillinger. Anonymkode: d37fa...b20 3 5
Chlypa Skrevet 21. mai #123 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Jeg bekymrer meg litt over kapasiteten du bruker på minutter. Jeg bekymrer meg også over at du trekker egenmeldinger og at du logger inn og ut folk. Jeg bekymrer meg også for st du øser dette ut på KG. Har du riktig jobb? Din jobb er å motivere ansatte, snakke med de, tilrettelegge, ja i grunn er du en serviceorganisasjon. blir jobben gjort? Ingen kunder eller partnere som blir skadelidende? Bra - da spiller det ingen rolle om det er noen som går ett kvarter før tia. Jeg som leder teller ikke minutter, jeg ser på om arbeidet blir gjort. Det er først når det ikke blir gjort at man behøver å detaljstyre. 14 5
Chlypa Skrevet 21. mai #124 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fryktelig dumt å synse om dette når du ikke vet. Å følge med på de ansatte er en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d Nei. Det er det ikke. Du skal ikke monitorere voksne folk. Du skal legge til rette for at de er lykkelig og glade ansatte som har forutsetninger for å gjøre jobben sin. 4 3
Aureka Skrevet 21. mai #125 Skrevet 21. mai (endret) Dette må jo være tull! Endret 21. mai av Aureka 1 3
Mizzy Skrevet 21. mai #126 Skrevet 21. mai Du har jo ingen selvinnsikt og ikke noe går inn…Ingen medmenneskelighet og sånn du driver demotiverer ansatte noe helt enormt. De ansatte burde ta opp dette med HR sammen 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #127 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Høres ut som en fersk overkontrollerende leder. Hos oss holder man kjeft så lenge de ansatte klarer å utføre jobbene sine. Er det noe som sklir ut så gjør vi tiltak. Må noen gå 15. min før så vet jeg at det jobbes inn senere. Som arbeidsgiver må man gi og ta litt, samme når man er ansatt. På denne måten får man en friskt og fint arbeidsmiljø hvor de ansatte forstår at det er frihet under ansvar. Logge folk ut for å se om de følger med så de logger inn igjen høres helt borti natta. Problemet her er nok du som mellomleder er alt for kontrollerende, er det noe som liker deg som du kan snakke ordentlig med på arbeidsplassen forresten? Anonymkode: f098d...0b0 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #128 Skrevet 21. mai Chlypa skrev (3 timer siden): Nei. Det er det ikke. Du skal ikke monitorere voksne folk. Du skal legge til rette for at de er lykkelig og glade ansatte som har forutsetninger for å gjøre jobben sin. Jeg MÅ overvåke. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #129 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg MÅ overvåke. Anonymkode: a1a5c...75d Hvorfor?? Anonymkode: 931e1...e0e 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #130 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Anonymkode: a1a5c...75d Du kan melde avvik om at leder saboterer arbeidsøkter. Anonymkode: e4811...8ef 11 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #131 Skrevet 21. mai Hvorfor er du så opptatt av å følge dette hvis du ikke er personen som skal legge inn avvik? Hvorfor legger du deg borti andre lederes vurderinger? Anonymkode: f73e9...5b9
AnonymBruker Skrevet 21. mai #132 Skrevet 21. mai Ser vitterlig ikke problemet om noen slutter et kvarter før, ja selvsagt at de stempler seg ut da. Kun de som taper på det. Er verre med de som slutter av å jobbe 15 minutter før for så å gå ut og røyke, slik er det på min arbeidsplass. Skjønner ikke at ledelsen godtar det. Anonymkode: 59337...f05
Virrevirrevapp Skrevet 21. mai #133 Skrevet 21. mai Hvorfor kan du ikke booke møter med de ansatte som en normal sjef? 11 1
PM75 Skrevet 21. mai #134 Skrevet 21. mai Er du leder eller overvåker? Hvis du vil være leder, så må du bygge relasjon med dine ansatte. Og bygge en felles forståelse for rammene på jobben, slik at det er helt klart hva som forventes av de ulike rollene. Samt at du bør ha forståelse for at dagsformen kan variere og livet skjer. Det virker foresten svært kostbart for en bedrift å ha en ansatt hvis eneste produksjon er å overvåke andre ansatte minutt for minutt. 5 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #135 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Fryktelig dumt å synse om dette når du ikke vet. Å følge med på de ansatte er en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d Jeg er så glad for at lederen min ikke ser på det som sin oppgave. Og som jeg har sagt til ham, han kan regne med at jeg tar ansvar for at jobben min blir gjort. Hvis jeg trenger hjelp skal jeg si fra. Han trenger ikke å detaljstyre meg. Anonymkode: 900e0...f2a 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai #136 Skrevet 21. mai Høres ut som de som jobber for deg har verdens kjipeste jobb…. og leder Anonymkode: 75b0e...ef7 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #137 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er du så opptatt av å følge dette hvis du ikke er personen som skal legge inn avvik? Hvorfor legger du deg borti andre lederes vurderinger? Anonymkode: f73e9...5b9 Fordi rett skal være rett. Jeg har anledning til å føre avviket og har anledning til det, men egentlig en annen persons oppgave. Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Hvorfor kan du ikke booke møter med de ansatte som en normal sjef? Booke? Hva prater du om? Hvis jeg bestemmer meg for å ta en prat med en ansatt sender jeg en melding og blir kontaktet i løpet av få minutter. PM75 skrev (1 time siden): Er du leder eller overvåker? Hvis du vil være leder, så må du bygge relasjon med dine ansatte. Og bygge en felles forståelse for rammene på jobben, slik at det er helt klart hva som forventes av de ulike rollene. Samt at du bør ha forståelse for at dagsformen kan variere og livet skjer. Det virker foresten svært kostbart for en bedrift å ha en ansatt hvis eneste produksjon er å overvåke andre ansatte minutt for minutt. Leder med overvåking som en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #138 Skrevet 21. mai "Jeg har anledning til å føre avviket og har anledning til det, men egentlig en annen persons oppgave" Rettelse: jeg har anledning og vurderer det Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #139 Skrevet 21. mai Jeg avslutter min arbeidsdag når det passer meg, selv vi egentlig har en fastsatt start og slutt. Er jeg ferdig med en arbeidsoppgave, sitter jeg ikke bare å venter for at tiden skal gå. Det samme gjelder om jeg er midt i en oppgave, så gjør jeg meg ferdig før jeg går hjem. Det handler om å gi og ta. Heldigvis har min leder bedre ting å finne på, enn så sjekke når jeg går for dagen. Anonymkode: ccaa1...b22 5 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #140 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg avslutter min arbeidsdag når det passer meg, selv vi egentlig har en fastsatt start og slutt. Er jeg ferdig med en arbeidsoppgave, sitter jeg ikke bare å venter for at tiden skal gå. Det samme gjelder om jeg er midt i en oppgave, så gjør jeg meg ferdig før jeg går hjem. Det handler om å gi og ta. Heldigvis har min leder bedre ting å finne på, enn så sjekke når jeg går for dagen. Anonymkode: ccaa1...b22 Det fungerer svært dårlig når arbeidsgiver ikke åpner for det, men registrerer avvik. Anonymkode: a1a5c...75d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå