AnonymBruker Skrevet 21. mai #61 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kunne vært systemfeil, da skal man kontakte teknisk kontaktperson. Meg. Det var overhodet ikke rom for å bare avslutte. Jeg vet ikke hvor lett det er for den skadde å skaffe sykmelding, men hovedproblemet var den manglende kommunikasjonen. Vedkommende var mest opptatt av at "jeg er ikke syk" og skjønner ikke at skade som hindrer deg i å jobbe går for det samme. Anonymkode: a1a5c...75d Jeg har jobbet på en av landets mest overvåkede arbedisplasser (i offentlig sektor) og der så jeg ikke alltid beskjeder jeg mottok fra leder med en gang. Det var mye å gjøre! Hadde jeg blitt kastet ut av systemet to ganger rett før slutten av dagen kan det være jeg ikke hadde forsøkt å logge inn igjen i den delen av systemt og heller ferdigstilt en av de ytterst få oppgavene som ikke krevde innlogging. Vi ble kontaktet av leder når vi ikke var på, først på melding og svarte vi ikke så ringte han. ALLTID bekymret for om vi hadde det bra. Han var ikke shitty og smålig. Anonymkode: 9550c...b29 7 1 3
A-hunter Skrevet 21. mai #62 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg MÅ overvåke, det er ikke oppe til diskusjon. Som nevnt i et tidligere innlegg ville vi lagt ned driften for lengst om det ikke var for overvåkingen. Anonymkode: a1a5c...75d Gestapo. Tidlig vår, 1945. 15 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #63 Skrevet 21. mai Nooni skrev (38 minutter siden): Det høres ut som du jobber på en arbeidsplass som avviker en del fra det vi opplever som "normalt med tanke på å overvåke ansatte. Jeg sier ikke at det er feil, men bare at det er nok grunner til det. Jeg tror du får bedre svar om du drøfter det med kollega med samme rolle som deg, eventuelt med leder enn her. Antagelig jobber hen i support til en stor Norsk/Skandinavidk bedrift, Skatteetaten, NAV Kontaktsenter, AMK, strømnett/infrastruktur eller annet. Anonymkode: 9550c...b29 1 1
Brukernavn84 Skrevet 21. mai #64 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg MÅ overvåke, det er ikke oppe til diskusjon. Som nevnt i et tidligere innlegg ville vi lagt ned driften for lengst om det ikke var for overvåkingen. Anonymkode: a1a5c...75d For en latterlig påstand. Alt du har skrevet i denne tråden peker mot at bedriften ville blitt *mer* effektiv hvis overvåkningen ble avsluttet. 16
AnonymBruker Skrevet 21. mai #65 Skrevet 21. mai Brukernavn84 skrev (9 minutter siden): For en latterlig påstand. Alt du har skrevet i denne tråden peker mot at bedriften ville blitt *mer* effektiv hvis overvåkningen ble avsluttet. Fryktelig dust påstand. Hvis jeg sier at vi MÅ overvåke, så får du tro på det. Dette er ikke catering med overvåking av de som legger pålegg på snitter. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #66 Skrevet 21. mai Fikk lyst til å gi min sjef en bukett med blomster nå. Jaja, du fikk meg iallefall til å bli enda mer glad i jobben min, TS. Det er noe. Anonymkode: 583a0...7fc 13 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #67 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvis du tenker deg om da? Anonymkode: a1a5c...75d Kommer til samme konklusjon uansett hvor lenge jeg tenker meg om. En arbeidsplass som ville vært nedlagt hvis ikke leder ikke detalj-overvåker de ansatte høres merkelig ut. Anonymkode: a173b...6dc 15
AnonymBruker Skrevet 21. mai #68 Skrevet 21. mai Micro managing er noe helt annet enn å følge med på at ansatte gjør jobben sin. Det er micro managing du driver med. Ansatte som var syk er noe helt annet enn situasjonen du beskriver der du regelrett prøvde å terrorisere en person å svare deg på chat. I tillegg har alle ansatte også rett på noen minutter pause her og der inkl matpausen. De fleste ledere forstår at når man jobber digitalt er det ingen som har rett på at man skal hoppe rett i chat straks man mottar en melding. Det skal være rom for arbeidsfokus. Er det akutt skal man ringe på telefon, ikke sende mail eller chat. Noe annet fører til fatigue. Anonymkode: 0a192...702 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai #69 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer til samme konklusjon uansett hvor lenge jeg tenker meg om. En arbeidsplass som ville vært nedlagt hvis ikke leder ikke detalj-overvåker de ansatte høres merkelig ut. Anonymkode: a173b...6dc Det er et faktum som du bare må godta. Vi har ansatte som har jobbet for oss i mange år og de er liksom så erfarne og flinke, og kan til og med prøve å unndra seg dette "regimet", men så overvåker vi og ser at det rett og slett ikke er godt nok. Så må vi overvåke disse tettere, og ikke sjeldnere, fordi vi vet at arbeidet ikke er godt nok. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #70 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Micro managing er noe helt annet enn å følge med på at ansatte gjør jobben sin. Det er micro managing du driver med. Ansatte som var syk er noe helt annet enn situasjonen du beskriver der du regelrett prøvde å terrorisere en person å svare deg på chat. I tillegg har alle ansatte også rett på noen minutter pause her og der inkl matpausen. De fleste ledere forstår at når man jobber digitalt er det ingen som har rett på at man skal hoppe rett i chat straks man mottar en melding. Det skal være rom for arbeidsfokus. Er det akutt skal man ringe på telefon, ikke sende mail eller chat. Noe annet fører til fatigue. Anonymkode: 0a192...702 Pause hadde ingenting med saken å gjøre, jeg lar dem da pause som tenkt før de må kontakte meg. Jeg så at de var aktivitet på skjermen, vedkommende jobbet som normalt. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #71 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Pause hadde ingenting med saken å gjøre, jeg lar dem da pause som tenkt før de må kontakte meg. Jeg så at de var aktivitet på skjermen, vedkommende jobbet som normalt. Anonymkode: a1a5c...75d Ja da skal du jo for f meg la de jobbe hvis du ser aktivitet? Hva er problemet ditt? Anonymkode: 0a192...702 18 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai #72 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva får deg til å tro at jeg er på jobb, eller er på hjemmekontor for den saks skyld, nå? Jeg registrerer ikke nødvendigvis avvik pga 2 min, men har anledning til det. 15+ min fører jeg avvik på. Anonymkode: a1a5c...75d Er du ikke på jobb om du er på hjemmekontor da eller? 🤣 Syns hele greiene høres rart ut. Det kan ikke lønne seg å ha en person i full jobb for å passe på minutter. Anonymkode: 2d4d2...9c8 11
AnonymBruker Skrevet 21. mai #73 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja da skal du jo for f meg la de jobbe hvis du ser aktivitet? Hva er problemet ditt? Anonymkode: 0a192...702 Nei? Vedkommende skal egentlig kontakte meg asap, og noen er svært raske. Man setter arbeidet på vent, man lar det ikke gå 10 min etc, da kan jeg logge dem ut. Er uansett ikke arbeid som går tapt pga manglende lagring når jeg logger dem ut. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #74 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er et faktum som du bare må godta. Vi har ansatte som har jobbet for oss i mange år og de er liksom så erfarne og flinke, og kan til og med prøve å unndra seg dette "regimet", men så overvåker vi og ser at det rett og slett ikke er godt nok. Så må vi overvåke disse tettere, og ikke sjeldnere, fordi vi vet at arbeidet ikke er godt nok. Anonymkode: a1a5c...75d Jeg skulle likt å visst hvilken bedrift dette er. Aldri hørt om bedrifter som må legge ned driften hvis de ikke overvåker de ansatte. Jeg priser meg lykkelig over at jeg har en leder har tillit til oss ansatte. Anonymkode: a173b...6dc 18 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #75 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er du ikke på jobb om du er på hjemmekontor da eller? 🤣 Syns hele greiene høres rart ut. Det kan ikke lønne seg å ha en person i full jobb for å passe på minutter. Anonymkode: 2d4d2...9c8 Jeg har mange arbeidsoppgaver, en av hovedoppgavene er overvåking. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #76 Skrevet 21. mai Registrerer du avvik når folk kommer for tidlig også da? Jeg har jobbet så mye gratis i mitt liv fordi jeg heller kommer litt før enn å bli for sen. Nå har jeg begynt å ta igjen den tiden, for jeg begynner faktisk med å jobbe. Jeg sitter ikke i fred med en kaffe. Dermed går jeg tilsvarende for tidlig hjem. Forøvrig enig med de fleste her at dette virker helt utrolig kontrollerende- høres med ut som en dårlig fabrikk i Kina enn en norsk arbeidsplass. Anonymkode: ae450...f7a 14 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #77 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har mange arbeidsoppgaver, en av hovedoppgavene er overvåking. Anonymkode: a1a5c...75d Men ikke på hjemmekontor? Siden du unnskyldte deg med det tenker jeg. På hjemmekontor kan du sitte på KG? Hvem overvåker det? Anonymkode: 2d4d2...9c8 2 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #78 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei? Vedkommende skal egentlig kontakte meg asap, og noen er svært raske. Man setter arbeidet på vent, man lar det ikke gå 10 min etc, da kan jeg logge dem ut. Er uansett ikke arbeid som går tapt pga manglende lagring når jeg logger dem ut. Anonymkode: a1a5c...75d Høres ikke ut som viktig arbeid da , hvis det er viktigere å kontakte deg enn at de faktisk jobber Anonymkode: 2a2e7...996 17
AnonymBruker Skrevet 21. mai #79 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Registrerer du avvik når folk kommer for tidlig også da? Jeg har jobbet så mye gratis i mitt liv fordi jeg heller kommer litt før enn å bli for sen. Nå har jeg begynt å ta igjen den tiden, for jeg begynner faktisk med å jobbe. Jeg sitter ikke i fred med en kaffe. Dermed går jeg tilsvarende for tidlig hjem. Forøvrig enig med de fleste her at dette virker helt utrolig kontrollerende- høres med ut som en dårlig fabrikk i Kina enn en norsk arbeidsplass. Anonymkode: ae450...f7a Nei, men de som starter tidlig kan få en hyggelig beskjed om å ikke starte for tidlig. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men ikke på hjemmekontor? Siden du unnskyldte deg med det tenker jeg. På hjemmekontor kan du sitte på KG? Hvem overvåker det? Anonymkode: 2d4d2...9c8 Du misforstod det med hjemmekontor fullstendig . AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ikke ut som viktig arbeid da , hvis det er viktigere å kontakte deg enn at de faktisk jobber Anonymkode: 2a2e7...996 Det er arbeid som kan vente. Samtale med leder trumfer alt og så er det min jobb som leder å finne et passende tidspunkt. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #80 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei? Vedkommende skal egentlig kontakte meg asap, og noen er svært raske. Man setter arbeidet på vent, man lar det ikke gå 10 min etc, da kan jeg logge dem ut. Er uansett ikke arbeid som går tapt pga manglende lagring når jeg logger dem ut. Anonymkode: a1a5c...75d De som er svært raske med å svare vil være de som ikke er opptatt med arbeid. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg MÅ overvåke, det er ikke oppe til diskusjon. Som nevnt i et tidligere innlegg ville vi lagt ned driften for lengst om det ikke var for overvåkingen. Anonymkode: a1a5c...75d Altså en fullstendig dysfunksjonell bedrift? Ikke vanskelig å se at det skyldes ledelse i dette tilfellet. Og har dere bare klart å ansette folk som ikke leverer et komma med mindre de overvåkes nøye? Anonymkode: f5163...207 24 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå